Merhaba arkadaşlar
34 ZC 2517
plakalı kuba sahibi burdamı acaba hergün görüyorum bi sorim dedim :-)
Merhaba arkadaşlar
34 ZC 2517
plakalı kuba sahibi burdamı acaba hergün görüyorum bi sorim dedim :-)
@Berk@nt şu motorların arasında benim ayakta durduğum fotoğraf benim için çok iyi oldu ellerin dert görmesin :D
He bir de henüz tüm kontrolleri yapmadım ama o çukurlu yolda benim müşür patates olmuş ayaklık ona denk gelmiyor artık sökeyim diyorum bende herkes gibi. şöyle bi baktım önceki sayfalara da nasıl olacağı yazılmamış sadece kablonun iki ucunu bantlamam gerektiğini gördüm. öyle bildiğimiz dümdüz söküp sonra kabloyu bantladık mı tamam mıdır?
aynen..
Aramıza yeni katılan arkadaşlar ve yeni motor alanlar için sürekli ihtiyaç duyulup sorulan genel soruların (aslında sıkça sorulan sorular diyelim) yanıtlarını içeren mesajların listeleri aşağıdadır. Bunlar dışında motora özel bir durum ya da aklınıza takılan ek bir soru olursa bilgimiz dahilinde yanıtlarız.
1.BAŞLIK : http://www.motosiklet.net/forum/moto...t&daysprune=-1
Mesaj Numaraları : 11-12-59-63-69-115-116-117-118-119-120-151-165-166-167-168-191-194-195-202
2.BAŞLIK : http://www.motosiklet.net/forum/moto...ght-200-a.html
Mesaj Numaraları : 6-8-12-20-51-52-68-69-86-107-109-110-136-177-235-294-347-412-413-485-502-505-509-535-536-581-582-595-623-638-659-660-750-751-801-804-806-807-811-825-826-827-828-879-880-910-911-916-989-993-994-995-996-997-1000-1004-1006-1020-1112-1113-1120-1177-1178-1188-1204-1205-1251-1252-1253-1261-1262-1264-1278-1315-1350-1351-1355-1393-1404-1405-1464-1493-1495-1521-1522-1523-1537-1581-1617-1618-1647-1648-
@asir ; evet alttaki bölümü mekanik olarak söktükten sonra, sol taraftaki kapağı açınca ve seleyi sökünce (akünün göründüğü kapak) ana enerji kablosunu göreceksin. Müşirden gelen kabloyu kesip o iki kabloyu birbirine bağlarsan olay tamamdır. Ancak dikkat et sigorta atmasın
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:25 ----------
O kablonun ucunda bir soket göreceksin, önce soketi ayır sonra kabloyu müşir tarafından biraz uzun 8-10 cm uzaktan kes, ki ileride müşir bağlamak istersen geri dönüşü olsun. Sonra iki kabloyu birbirine bsğlayıp bantlarsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:05 ----------
Neredeyse sıfır hata ile geçen uzun km'li Çilingoz gezisi için ben de katılım yapan ve bu geziyi organize eden herkese teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:11 ----------
Arkadaşlar cuma ilk bakıma gitmeyi planlıyorum inşallah size sorum olacaktı. Bugün çıktıgımda lambalar kapalı olmasına rağmen arka lambam yanıyodu açıp kapattım falan ama değişmedi. Neden olabilir sizce?
Park modunda mı yanıyor çift flaman fren mi ? Park modunda ise sele altı kablolardan biri şasi alıyordur, fren ise arka ya da ön fren müşiri de takılı kalmış olabilir muhtemelen
Frene basınca daha parlak oluyor mu aynı mı ? Aynı ise park lamban şasi alıyordur ya da sağ elcikteki ana ışık anahtarının temas kısmı bozulmuştur.
Arkadaşlar merhaba Ben de uzun araştırmalarımdan sonra superlight 200 almaya karar verdim. Bikaç soru sormak istiyorum.
Superlight 200ün farklı yıllarda üretilen motorları arasında bir fark var mı? Ben yok diye biliyorum ama dün bi motosiklet mağazasındaki satıcı 2015 modellerin diğerlerinden farklı olarak balansöre sahip olduğunu söyledi Bunun üzerine ben de 200ün hepsinde balansör var diye biliyorum dedim. Ben öyle diyince busefer de sadece 2014ün son çıkan serisinde vardı, ondan öncesinde balansör yok, diyerek kıvırmaya çalıştı sanırım.
SL150'de balansör yoktur. 2012 son seri ve 2013 ve sonrası tüm SL200'ler çift balansörlü. 2016 farklı bir teknoloji ile gelecekse bilemem ve zannetmiyorum, yalnızca haki yeşil model olacak 2016'larda. Bunun dışında koruma demiri siyah/krom ve 2013-2014 modellerde NGK buji farkı var (ki bunun önemi yok 1 buji 15 TL) ama motor aynı motor.
Arkadaşlar herkese merhaba, forumu baştan sona en az 5 kez okuyup bilgilendikten sonra 2 haftadır bende aktif olarak aranıza katıldım.Hepinizi tek tek tanıma fırsatım oldu mesajları okurken, muhtemelen bir kaçınız ile de yolda selamlaşma şansım oldu motoru arkadaşımdan ikinci el aldım ve hemen bakıma götürdüm ki tüm olaylara hakim olmak için tabi ki tavsiyelerinizi referans alarak. yalnız bakımdan 3 gün sonra motorda yüksek devirlere çıktığımda, daha önce olmayan bir zırıltı sesi başladı, motor bilgim çok olmadığı için teşhis koyamadım bu problemi yaşayan yada yaşayıp çözüme kavuşturan var mı?
It's up to me
kontrol ettim o parça hala sıkı duruyor duyabildiğim kadarıyla motor kısmından bir yerden geliyor muhtemelen üstünde kuba yazan kapakçığın olduğu yer ama emin değilim yarın motor soğukken korumalığı bir daha kontrol edeceğim
It's up to me
Sıkı durmasına duruyor da içerideki vidalar contasız ve ısınınca metal genleşip koruma/egzost çarpıyor. Şöyle test edebilirsin motoru orta sehpada yüksek devirde çalıştırıp dinle bakalım kalın bir bezle korumaya bastırınca kesiyorsa odur.
Bir de bahsettiğin sağ kapaksa altında hava filtresi var. Filtrenin kalın parçasını tutan ızgaranın somunu da gevşemiş ya da içine düşmüştür belki. Ya da boşta da kalmış olabilir .Nasıl söküleceğini önceki sayfalarda anlatmıştım.
@shadowmaster cevabın için teşekkür ederim.
Danışmak istediğim bir diğer konuysa, sizce motoru sıfır mı almalıyım yoksa temiz 2.el mi?
Şunları göz önünde bulundurarak cevaplarsanız sevinirim. İlk motorum olacak ama çabuk kavrayacağıma eminim, araba kullanmayı da direk kavrayıp şehir trafiğine çıkabilmiştim zamanında. Şuan sl 200ün 2015 model sıfırı İstanbulda iki farklı motor mağazasında 6200 TL'ye satılıyor ve tüm türkiyeye ücretsiz kargoluyorlarmış. ( Bu da ayrı bi konu açıkçası kendi sitesinde 2015 model 7100tl iken farklı motor mağazalarında nasıl bukadar ucuza satabiliyorlar anlayamadım ) 2. ellerin temiz görünenleri 5000-5300 arasında değişiyor ama ilanların çoğu istanbulda ve ben motoru eskişehir veya izmirden alacağım, bu 2 şehirde pek ilan yok ve acemi olduğum için de motoru istanbuldan alıp direk uzun yola çıkıp kendimi riske atmak istemiyorum. 2 ellerin kilometre geri sarma sorunu da var tabi onu da motoru görmeye gittiğimde anlayıp anlayamayacağımdan emin değilim, diğer sorum da bu açıkçası 2. el alacak olursam yanımda usta götürürsem kilometrenin geri sarılıp sarılmadığını anlayabilir mi usta?
Biraz uzun oldu, ilk motorum olacağı için de biraz pimpirikliyim açıkçası. Sizce ne yapmalıyım Tecrübeli arkadaşlardan önerilerini bekliyorum.
@nixonwar ; açıkçası anlayamaz usta, bir çok parçayı kontrol etmek gerekir bu konudaki dürüstlük satanın insafına kalmış. Hepimiz için geçerli bütçeler kısıtlı ama Yerinde olsam sıfır alırdım. Muhtemel 2-3 sene içinde değişmek isteyeceksin, en azından satarken bir miktar daha avantajlı olur. Ana sitedeki ffiyat genelde hep yüksek. Ben 6.750 yazarken 5.500'e aldım örneğin. Tek uyarım acemi de oluşunu göz önüne alarak lastikler. Fabrika lastikleri çöp ve çok güvensiz. Şu anda Michelin seçenekleri var ve 550-800 TL arası maliyeti. Satın alma konusunda bunu da göz ardı etmemen gerekir ideal olarak.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)