uyar,ağız tipleri zaten standarttır bunların.
uyar,ağız tipleri zaten standarttır bunların.
Kızıltoprak, THY arkasında halen açık bir mağaza var ama orada bu işlerin çok pahalı olduğunu düşünüyorum bizim sınıftaki motorlar için. Husonderi'de de var chopper aksesuarları ama onların da fiyatı çok makul değil. Şirinevler tarafında bu işleri nispeten daha ekonumik çözebilen custom ve chopper parçalar, aksesuar uygulamaları yapanlar var, oralara bakmak gerek.
berlin custom chopper vardı gültepede,adamlar kapamış atölyelerini,çok güzel ve çok uygun şeyler yapıyorlardı,istediğin gidon ve egsoz tipini yapıyorlardı ama neden kapadılar anlayamadım,şimdi alternatiflere yöneliyorum.japon-amerikan yapımlarına yönelemeyiz zaten bu hem uygun değil hemde abes kaçar.yani söz gelimi ben T gidon ve egsozları 400 tl ye yaptıracakdım berlin chopper da şimdi öyle bir alternatif kalmadı.
merhaba, 5000 km de aldım, şu anda 8500 kmde.
lastikler aldığımda irc'ydi, değiştirmek için araştırmaya başladım. ccc için en uygun bu sınıf için üretilmiş lastikler pirelli mt66 ymış. Daha sonra pirelli, mt66 yı night dragon modeli ile güncellemiş.. ama bir sorun var.
night dragon'un hiç bir ebatı bize uymuyor.
mt 66'nın ise arka uyuyor (130-90-15) ama ön uymuyor, biraz kalın geliyor (bizimki 110-90-16, mt66 ise 130-90-16).
acaba önde 130 lastikler sıkıntı yaratır mı? ya da muadili başka bir marka mı takmak lazım? siz lastikleri değiştirdiniz mi? ne taktınız?
durun daha bitmedi başka bir sorum daha var. Bujiler BlackGhost'un dediği gibi fark yaratıyorsa ben de değiştirmek isterim, kendim yapmak da isterim, nasıl yapabilirim?
daha da bitmedi sorusu: bir de kuba ya mail attım ama cevap veren olmadı daha, kullanım klavuzunun türkçesi ya da ingilizcesi var mı link atabileceğiniz arkadaşlar?
ohh..uzun oldu gidip bi su içim
teşekkürler
nereye dönersen dön popon arkanda kalir..
[QUOTE=_chaotic_;3598072]bir de kuba ya mail attım ama cevap veren olmadı daha, kullanım klavuzunun türkçesi ya da ingilizcesi var mı link atabileceğiniz arkadaşlar?/QUOTE]
Büyük bir aptallık abidesi olarak Kuba Superlight 200 kullanım kılavuzu sıfır bile alsan yok. Bu konudaki tüm girişimlerim sonuçsuz kaldı. Gaziantep ile konuştum aynı model diye başka bir motorun kılavuzu geldi. İnternettedn yalnızca İspanyolca bulabildim. Google ile çevirirsen bile iş görüyor. Bir de bizim motorlar Keeway Superlight 150 ile tıpatıp aynı onun kullanım kılavuzunu bulursan da işine yarayacaktır. Açıkçası kılavuzlarda rodaj dışında çok faydaı olabilecek bilgi de bulunmuyor ki bu artık senin sorunun değil. Bu başlık birçok açıdan bir kılavuzdan daha iyi iş görüyor
Öne daha geniş tabanlı bir lastik takmanı önermem, ilk bakışta avantaj gibi hissedilse de sürtünme direncini değiştireceği için frenleme ve virajlarda problem çıkartabileceğini düşünüyorum. Aynı dert bende de var, eğer yazı atlatabilirsem Michelin ya da Metzeller ile değişeceğim. Fiyat olarak daha pahalılar ama sonuçta avuç içi kadar bir alan bizi ayakta tutan yer ve fabrika çıkışı lastikleri felaket bence.
ben muhtemelen önümüzdeki ay lastikleri değişeceğim,bu arada ayna ayarlamaları güzel olmuş,o aparttan bende alacağım.fiyatı biraz pahalı gibi geldi bana yanlız 2 ufak adaptör için 60 tl istiyor adam.
Teşekkürler, o aparatın highway hawk olanının çifti 125-130 TL civarında. Sanayide çok dolaştım benzer bir şey yaptırabilmek için ama iki adet olunca kimse ilgilemiyor. Hani tornam olsa yaparım da bu arada İçime sinen uygun fiyatlı bir ayna da bulamadım açıkçası. Kaç tane denedim Sirkeci'de kolları kısa kaldı. En azından motorun genel görünümünü bozmayayım dedim.
Lastik seçimin ve yorumlarını paylaşırsan seviniriz ve faydalanırız hep birlikte.
Bu arada ben de bir far aparatı arayışındayım ;diğer başlığa yazdım gerçi. aslında birleşse şu başlıklar ya da biri kilitlense daha doğru olacak...
"Arkadaşlar ben motoruma ana farın yanına iki sis farı bağlamak istiyorum kısalarla beraber sürekli yanacak. Muhtelif sitelerde bolca çeşit var ancak hiçbirinde bağlantı aparatı bulamadım. Yalnızca highwayhawk model olanlar var onlar da aşırı pahalı. Bu tarz bir aparatı satan ya da montajını yapabilen bir servis bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim."
o apart en uygun burda
http://tr.aliexpress.com/item/Black-...mmendVersion=1
başka bir yerde bulmak gerçeten zor.
h.hawk bence gereksiz bu motorlara fiyatlarında ötürü ama sadece fikir almak için güzel ürünler var.
lastik için birkaç yerden haber bekliyorum,muhtemelen miclein olacak lastikler.
aynalar konusunda ben yuvarlak bir model alıp apart ile modifye edeceğim.yada şu modelide getirtebilirim;
http://tr.aliexpress.com/item/Free-s...mmendVersion=1
Teşekkürler,
Yarın gündüz gözü ile ölçülere bir bakayım bakalım, uyabilecek gibiyse sipariş edeceğim hemen.
Lastik konusunda ben de michelin ya da metzeller düşünüyorum, şu sıralarda bizim ebatlarda bulmak pek kolay değil aslında, çok satış var sanırım.
Linkteki aynalar güzel gerçekten.
Bu arada bizim motorların full yedek parça listesini buldum, birimize lazım olursa link bulunsun başlıkta,
http://docs.google.com/file/d/0B0fPe4feWkfeM3Yzbmk1YUdNUzg/edit?pli=1
muhtemelen uyar,aslında bu sitede asıl bir bomba varki aklımı alıyor..iki parça var ve bunları adapte edebilcek sağlam bir elektirikçi bulursam yaptıracağım.ürünler şöyle;
-far koruması.bu ürün harleylerde oluyor genelde ama linkdeki ürünü muhtemelen adapte edebiliriz.
http://tr.aliexpress.com/item/Mask-M...mmendVersion=1
-tekli takometre..2 tane gereksiz takometre yerine,far koruması içinde tekli,büyük devir saatli ve diğer göstergeleri dijital olan modern görünümlü bir gösterge paneli.çokistiyorum bunu ama oluru nasıl olur sorup soruşturmak lazım.
http://tr.aliexpress.com/item/New-LC...mmendVersion=1
ekstralar
bir dikiz aynası daha var ama maliyetli,ancak çok gösterişli bir ürün.
http://tr.aliexpress.com/item/M10-mo...mmendVersion=1
farklı bir far,içinden sinyal çakan bir sistemi var.düşünülebilir.
http://tr.aliexpress.com/item/ABS-Ho...mmendVersion=1
bizim bu motorlara modifikasyon olayları çok geniş yelpazade kişinin hayal dünyasına kalan bir olay.şu yukarıdaki listeyi bir şekilde motoruma adapte edebilirsem gerçekten aklımdaki taasarımı oluşturacağım...tabi T gidon kesinlikle yaptıracağım,hayalim hep bir regal spyder tarzı gidon ,ama siyah olacak tabiki
Kolay gelsin,
Senden linki aldığımdan beri ben de inceliyorum ve içinde kaybolmuş gibiyim açıkçası
Bizim farın altında bu aparatta merkezdeki plakayı doğrudan tutabilecek bir parça yok. Far yanlardan gidona monte şimdi baktım
Yine de o vidalama bölümnden yararlanıp bir şekilde montaj yapılabilir. Paslanmazdan uygun bir ara parça yapmak gerekiyor ama bulmak ya da cakacıda kıvırtmak sorun olmaz. 316 paslanmaz çelik plakadan yapılabilir. Zaten cruser/chopper da bu demek değil mi, biraz uğraştırıyor ama her biri sahibine özel oluyor sonuçta. Bence keyifli. Bir de tabii ben alırsam sinyalleri değişmeyeceğim, bu parçayı yalnızca yan lambalar için kullanacağım. Keşke bir de lambaların çapını verselerdi, bizim ana farın yanında ne çok küçük kalmalı ne de abartılı durmalı, ölçü olsa anlayabilirdik.
Elektronik gösterge gerçekten şıkmış ama bunu destekleyecek besleme elemanları (müşürler vs) biraz uzun bir AR-Ge gerek sanırım.
Dikiz aynasındaki sinyale getirelecek elektrik bile doğru bir işçilikle yapılmazsa sırıtabilir.
Kendimize bir garaj falan mı yapsak nedir toplanıp bu işleri ufak ufak çözeriz.
Neyse ben bir nargile molası vereyim, sonra aksesuarların arasına dalarım tekrar...
Blackghost,
Soyledigin Bujileri yurtiçi bir siteden sipariş verdim, gelince gözlemlerimi paylasirim.
İlk linkte verdigin 'fairing' olarak geçiyor ben de çoktandir araştırıyorum. Bu linkte bizim motora uygulanmış fotoğraflar var.
https://m.flickr.com/#/photos/lbg44/13928400870/
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------
Ayrıca lastik konusunda ben de çok sıkıntılıyım. Geçen hafta üç kere tehlikeli durum yaşadım ve hepsi de kuru asfaltta oldu. İlkinde arka freni sıktım ve baya bi kaydım, ikincisin de ise ani ön fren ile in lastik kaydı ve dönüp kilitlendi baya kötüydü, bir digeri ise rüzgarlı bir havada artçı ile olmama rağmen virajdan çıkarken gaz açtım ve resmen arka taraf koptu zor topladım. Lastik konusunu ben de yakından araştırıyorum.
Sürüş tarzım agresif değildir hatta minimum fren kullanan, kullanınca da doğru kullandığımı düşünen biriyim. 2 gün önce yağmurda, asfaltta 30km/h giderken önümde minibüs durdu. Yol koşulları gereği ve lastiği ilk aldığım gün fark ettiğim için bolca mesafeliydim. Ön ve arka kombine fren yaptım. Sakin bir biçimde durmasını beklerken 2 teker birden kızakladı. Fren oranlarını doğru yaptığıma eminim çünkü denge bozulmadan düz bir çizgide 2-3 metre kaydı motor sonra da durdu. Özellikle yarı ıslak zeminde durum daha da vahim, dikkatli olalım şu lastikleri atana kadar.
ben şu marka lastiği aldım,hem ucuz hem kaliteli diyen biri yok mu ?
fairing konusunda linkde verdiğim parçayı ben uygulamak istiyorum.montaj parçaları muhtemelen uymayacak o yüzden el mahareti işin içine giriyor.kafa görüntüsü olarak T gidonla birlikde şu hale getirmek istiyorum;
bu ay sonu konuyu netleştireceğim,fairing ve devir saati değişimi ile gidon ve olursa farklı bir koruma demiri değişikliğide var aklımda.
Normalde bobber yada cafe racer gibi tarzları sevmiyorum,ben biraz eski kafalıyım,tek kişilik custom çizgileri olan bir motor yapmayı düşünüyorum.artçım filan yok,tek tabancayım dolayısı ile bu noktadan devam ediyorum.
lastiklere gelince.bu işin yazı kışı maalsef yok,ben önümüzdeki ay değiştireceğim zira bende tedirgin gidiyorum yollarda.yaışlı yada ıslık yollarda lastikler ciddi riskli gidiyor.
Bu arada rüzgarlı yada ıslak yollarda savrulma veya kayma yaşayanlar lastik havalarına baksınlar.orjinal olarak ön-arka 33psi basılması lazım,bunun altındaki değerlerde lastikler kayma yapıyor.
bu aparatı yılbaşından önce ben de bu satıcıdan aldım, fiyatı 50 tlydi, zam yapmış. ama iş görüyor beni çok rahatlattı. artık aynadan dirseklerimi değil, yolu görebiliyorum. aynayı da her motosikletçide olan şu yuvarlak krom görünümlü 20cm saplı aynalardan aldım. hem bizim motorda güzel görünüyor hem de fiyatı da uygun, çifti yine 40 tl civarındaydı diye hatırlıyorum.
gerçi uzatma aparatından sonra aynayı değitirmesem de olurmuş, çünkü ayna uzatma aparatı hem yukarı kaldırıyor, hem de dışa çıkarıyor, çok faydalı.
bu arada aparatı takmak için klavuzla bizim ayna deliğini genişletmek gerekiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------
buji için sonuçları merakla bekliyorum, ne zaman eline geçicek?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------
gösterge çok iyiymiş. ben aquila 650 lerin göstergelerini de seviyorum ama bu da güzelmiş.
nereye dönersen dön popon arkanda kalir..
Bizim lastiklerin basıncı 30psi değil mi?
_chaotic_
dikiz aynaları için ali expresden sipariş geçtim bugün,aparatıda alacağım,şart o çünkü.Buji içinse rahat olun,geerçekten fabrikasyon bujiden daha iyi performans veriyor.yani %10 luk tork verimi rahat alınıyor.
Gösterge panelininde siparişini geçtim,kendi ustamla konuştum yaparız dedi ancak dijital gösterge için bir röle gibi bir parça takılması lazımmış şimdi aklıma gelmedi o zımbırtı.faring korumanında siparişini geçtim benim ustam onuda takarız,ekstra apart isteyebilirz ayarlarız dedi.
Kısacası yaz ayına yeni görünümle gireceğim
shadowmaster
lastiklere gelince;
dediğim gibi haber bekliyorum,basınçlara gelincede fabrikasyon 33 psi kitapçığında yazıyordu ispanyol baskısında ordan hatırlıyorum.
evet sonuç itibari ile mayısda parçalar anca gelir.yapılacak işlemler şöyle olacak;
-faring takılacak ve ön rüzgarlık sökülecek.
-ikili gösterge paneli çıkartılacak ve tekli takometre takılacak.dijital göstergeside olan bu takometre ile modern bir görünüm kazandırılacak.
-T gidon yapılacak ve gidon biraz yükseltilecek.öyle boğa boynuzu gibi abartı yapmayacam,şöyle tatlı bir yükseklik kazandırıcam.
-koruma demiri değişecek.ben görüntü olarak mat siyah bir koruma demiri yaptıracağım ve genel görünüme derinlik kazandıracak.
-aynalar değişecek,onuda aliexpresden sipariş geçtim ve alt aparatınıda alacağım,o olmassa olmaz bir parça çünkü.
-depo komple boyanacak.maalesef benim kullandığım mafsallı dizlikler depomun yan taraflarını ciddi olarka çizip boya kaldırdı.kadıköyde motosiklet boyacı adında güzel bir yer var.erkan bey ile görüşüp 250 tl ye komple çizilmez boya konusunda anlaşdım.depoya birde yazı yazdıracağım,superlight logosunu takmayacağım böylece daha bir custom havası olacak motorun.
-lastikler değişecek.
elbette bunlar ilk aşama değişiklikler.takribi 1300-1500 tl arasında bir maliyeti olacak yukarıdaki işlemlerin (usta maliyetleri dahil)
h.hawk parçalarla bu fiyata yapmak zaten mümkün değil dolayısı ile biraz araştırma yapmak zzorunlu oluyor.
daha sonra ikinci etapda,yaz sonu gibi önce tekli bir sele yaptırmayı,sinyalleri yenilemeyi,uygun olursa elcik ısıtma ve sis farı takmayı düşünüyorum.
Şimdi bazı arkadaşlar bu kadar değişiklik bu motora yapılırmı vs gibi söyleyenler çıkabilir ancak benim mali açıdan uzun vadede daha kalite bir motor alabilme imkanın maalesef yok.takribi 1.5-2 yıl daha kullanacağım görünüyor bu aleti ancak kendimi bildim bileli custom araçlara karşı bir ilgimde olduğundan kendi motorumu kişiselleştirmek ve öyle kullanma arzum var dolayısı ile 5-6 bin tl lik bir makineye 2-3 bin lik masraf olurmu diyenler için peşinen cevap vermiş olayım
Evet ben de internetten indirdiğim İspanyolca kılavuzdan 30 hatırlıyorum o nedenle sordum. Fotoğrafta o sayfadan zaten.
5.000 TL'lik arabaya 8.000 TL'lik müzik sistemi de takan var, takılabilir de kimseyi ilgilendirmez. Dediğin gibi Custom işinin keyfi burada. Kişiselleştirmek ve bu işle kademe kademe uğraşmak ayrı bir keyif. Ayrıca şu an takip ettiğin yol da bence hem zevkli hem de ekonomik. Yarın öbürgün daha pahalı bir custom motosikletimiz olursa bu kadar rahat davranamayacağız ne yazık ki Benim için öncelikli olan lastikler, ilk bütçe sağlayabildiğimde lastikleri değişeceğim.
Bu arada ustan nerede bir ara ben de görüp tanımak isterim bu tarz montajlar/aparatlar için ?
şimdi benim bu operasyon 1 haftalık bir zaman diliminde olacak.şöyleki benim motor 1000km devirdi,2000e kadar gideceğim ayın 10una kadar,zaten ürünlerde ancak gelir o vakte.sonra motoru rutin bakıma sokacağım,yağ değişimi ve genel bakımları olurken depoyu söktürüp söylediğim yere götürüp boyatacağım oda takribi 2-3 gün vakit alır.bu süreç içerisindede gelen ürünlerin montajını ve diğer ekstraları yaptıracağım.kısacası mayıs 15-20 arası gibi motor servisde kalacak ve bu işlemler yapılıp tamamlanacak.şimdiden ustamı arayıp bilgi aldım ve kendisinide bilgilendirdim,siparişleri geçtim.şimdi bir şey takmak için-git gel yapmanın alemi yok,kalsın servisde 1 hafta hepsi bir arada yapılsın çıksın aradan istedim.
benim ustam kağıthanede,motor konusunda güvenilir bir arkadaş kendisi,bu değişiklikleri yapılmasındada bana ön ayak oldu malum berlin custom chopper kapanmış maalesef dolayısı ile alternatif seçeneklere yöneldim,ilk sıradada kendi ustamı aramak vardı oda sağolsun yardımcı olacağını söyledi.kendisine güveniyorum bakalım ürünler bir gelsin motoru teslim edeceğim.sonrasını hep beraber göreceğiz.
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)