Sevindim Burak, hepimizin aklında bulunsun
Naparsınız be ya İzmir'den bi dolu SL kullanıcısı oldu İstanbul kadar olmasa da ;) Yok mu bizde gezi programı???
Bugün lastikleri almaya gidiyorum michelin ctiy grip shadow un verdiği ölçülerde alacağım ve L sibop demiştiniz sanırım onuda alayım başka yapılması gereken bişi varmı lastik konusunda mutlaka yaptır dediğiniz birşey
@Burakcvck : bir kaç resim ata bilirmisin nasıl yapıldığını gösteren şahsen karbüratör nerde onu bile bilmiyorum :-D
Selamlar
Bu makineyi sıfır almayı düşünürken yaptığım hesap kitap neticesinde ikinci el almak daha avantajlı olacak gibi. Yeni yıl hatta belki Şubat'ta alacağımı göz önünde bulundurursak; temiz bakılmış, dikkatli binilmiş, kazası olmayan bakımları yapılmış maksimum kaç kilometrede bir makine bakmam uygun olur ? 20.000-25.000 kilometre bu motor için ne anlam ifade eder? Alacağım arkadaş 20.000 üzerine çıkacaktır o zamana kadar. Sıfır almak tabiki daha güzel ama..
Selam oakley. Acil araç ihtiyacı doğunca eldeki imkanla sl 200 almak durumunda kaldım bütçeden kaynaklı, esasında büyük makinalara alışığım 10 yıllık deneyimim var motor konusunda. 1500 de şuan makina iyi bakıyorum zorlamıyorum yatma falan zaten pek olası değil yeni başlayan biri olmadığım için. ilkbahara doğru ekonomiyi düzeltebilirsem sl200 ü devredip yerine gv650 almayı düşünüyorum. İlgilenirsen iletişimde kalalım yaza doğru konuşuruz yine. dunlopun tam ölçülerinde olan şehir lastiğide ay sonunda elimde olacak 900 tl tutarında bir lastik, city grip gibi ebat değişikliği yapılmamış olarak daha mantıklı gelebilir belki. kışın da kullanacağımdan dolayı muhtemelen kilometre 5 bin ila 8 bin arası bi şey olacaktır. Ekstra olarak sadece sisi bar takılı onun dışında standart tüm parçalar. Görüşmek üzere
Beni tanıyanlar bilirler,motorum custom model bir makinedir ve bende muhtemelen mart ayı gibi elimden çıkaracağım motorumu (cc yükseltmek için).Şuan 4500 km de ve muhtemelen mart ayına 10-11bin km olacaktır.Bilgisini zaten paylaşırım sizinlede.
Bu arada bu pazar sapanca gölü gezimiz var,başlığını açtım gelmek isteyenler katılım yapabilir arkadaşlar.
Selamlar
Öncelikle cevaplar için teşekkürler. Anlaşılan takip ettiğim herkes sl200 ü yükseltecek önümüzdeki sene ben kiminle geziye çıkacağım
Peki cevap alamadığım sorunun can alıcı kısmı; bu motor kaç bin km de "artık yeter, bana bakım yap parçamı değiştir, motorumu aç, bana verdiğin paranın üzerine biraz daha harca ki; sıfır fiyatına çıkayım" diyecektir. Yani bu motorun ölüsü kaç binde çıkar? Şimdi gidip 20k motor alıp sıfırına yakın para harcamak istemem. Harcayacaksam da sıfır alayım. Anladığım doğru ise motor 20-25k lardan sonra üzmeye başlayacak ??
Teşekkürler
2-3 yıllık bir motor için 20 bin normal ama 1 yıl için 20 bin çok km dir bence ancak bakımları yapılmış bir sl200 için sorun olmaz km durumu.
Beyler anlamadığım bişey var dolar hükumet kurulmadı diye yükseliyo vs. ayretten 2016 sl200 gelmiyecek mi. Şeçimden sonra dolar düştükten sonra, kış ayı geldikten sonra, 2016 sl200 ler geldikten sonra: bu 2015 sl200 ün fiyatı düşmesi gerekmiyormu? bende bu ay sonu veya diğer ay alacağım motoru
fiyatların düşmesi en fazla 200-300 tl arası olur sıfırda.Herkes zam yaptı zaten bundan kurtuluş yok.kurların düşmesi durumuda hayaldir,dolar 3 tl ve inmez,kendinizi kandırmayın.Yeni sezonda 2016 modeller 8000 tl resmi satış rakamı olacak ancak bayiler 7000-7500 arası satacaklardır.Yani her halükarda sıfır model 7000 tl altına inmesi çok çok zor olacak yeni yılda.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
@oakley ; bu sorunun cevabı gerçekten zorlayıcı. Cevabı hem analitik mantıkla vermek gerekiyor, ama diğer taraftan varılacak sonuç da bir anlamda görece olacak. Kendime bu karmaşık cümleyi neden ettiğimi açıklayayım :
1-Herşeyden önce bu soruya cevap vermek için şahsen benim SL200 ile yeterli kilometre tecrübem yok. Şu anda motorum 7.200 kilometrede ve ancak bu aşamaya kadar olan izlenimlerimi anlatabilirim.
2-14 yıllık motosiklet hayatı, 95.000 km sürüş tecrübesi 7 farklı motor tecrübesinin ardından öğrendiğim en önemli şey motorun yıpranmasında, sürücü faktörü en az üretimi ve malzemesi kadar önemli. Yani 2.000km'de bir japonu paralayan da gördüm 35.000 km Mondila ile sürüş yapanı da.
3-Almayı planladığın motorub 20..km'ye nasıl geldiği çok önemli. Rodajı, periyodik bakımları, parça değişimleri ve en önemlisi hırpalanma oranı nasıl gelişti, bunlar sürücü faktörü ile değişen bileşkenler. Benim motorumda, aksesuar amaçlı taktığım ilavelerden ve güvenlik amaçlı değiştiğim lastikler dışında değişen tek bir parça yok. iki hafta önce sinyal flaşörü bozuldu, parça bnakliyesi gecikmesi yüzünden bayram sonrasını bekliyorum değişim için. Ancak kilometresi benden düşük arkadaşlarımızın iki kere debriyaj teli değişmişliği, zincir kopmaları, debriyaj tükenmesi, fren balatası bitmesi, gaz teli kopması gibi olaylarını duyuyoruz. Bunların bazıları sürüş karakteri ile beraber, işinin erbabı olmayan ustaların yanlış parça ya da bilgisizce montajından da kaynaklı olabiliyor.
4-Yani seneye 3000km'de bir motor senin başına 20.000km'deki motordan daha çok iş açabilir !
Bu karmaşık ve belki de motivasyon bozucu cümlelerin ardından tavsiyem şu olabilir : Satın almayı düşündüğün motoru ve satacak adamı şimdiden takibe al, iyice bak neler oluyor diye...
Hayırlısı
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------
IK0zm4 ; tek dikkat edeceğin şey ilk 300 km dikkatli 500'e kadar çok yatırmadan sürmen olacak. Bir de 2-3 günde bir lastik havalarına bak özellikle sıcak havalarda 2-3 psi düşebiliyor. Şimdiden keyifli sürüşler...
Selamlar;
Öncelikle cevaplarınız için çok çok teşekkür ederim. Bakamadığım pencereden bakabileceğim güzel cevaplar aldım.
Saygılar
Görüşmek üzere
Günaydın herkese ,başıma gelen bir olaydan bahsetmek istiyorum. Forumda herkesin dediği civataları devamlı sıkın motorunuza bakın uyarılarını aldığım günden beri uyguluyorum. Fakat gözümden kaçan 2 civata egzosumun kopmasına neden oldu. Motorun üst kısımdaki egzosun şaseye bağlandığı kısımdaki civatalar gevşemiş ve egzos ağırlığı kaynak yerine kuvvet uygulamış. Geçen haftasonu çanakkale gezisi yapmıştım . Eve döndüğümde bir baktım ezgos boşta duruyor,kaynak yerinden kopmuş. Tam kaynak yerinden koptuğu için güzel bir kaynakla eski haline gelicektir. Ama canı sıkılıyor insanın.
Biraz araştırdım normal egzosçuda oksijen kaynağı yaptır diyende var , argon kaynağı yaptır diyende. Tecrübesi olan tavsiye verebilcek olan var mıdır?
Ps:Fotoğraf ekleyemedim ,bu akşam ya da yarın eklemeye çalışıcam.
oksijen kaynağı ile sağlam olur,çok canınızı sıkmayın.
@ilkker_ ; geçmiş olsun. Tek silindirin daha doğrusu chopper/cruser motorun titreşiminden kaynaklı bunlar, keyfini kaçırma. Argon kaynağı sarı (pirinç bakır alaşımı) ya da dökme metallerde uygulanan bir yöntemdir. Klasik bir egzostçunun oksijen kaynağı yeterli tamirat için. Ben de 15dk önce koruma demirini şasiye bağlayan kulağın çatladığını fark ettim, egzostçuda kaynak yaptırdım.
Motorum 5200 km'de satmayı düşünüyorum.Bakımları ve rodajı iyi yapılmıştır ve garantisi devam etmektedir.İkinci el düşünen arkadaşlar özelden ulaşabilirler.İyi forumlar herkese.
Slm arkadaşlar ben ekipman konusunda bir türlü içim i rahat ettiremedim şimdide ayakkabı başıma dert oldu bana bi ayakkabı önerin ben puma ları beyendim yarım bot ve spor tarzı ayakkabı ları var hem motor hem günlük hayatta giymek için siyah bir ayakkabı önerisi olan varmı :-)
chopper motorlarda bot kullanmak rahattır ama yaz aylarında daha rahat spor ayakkabılar mevcut.Korumalı ürünler fiyat bakımından yüksekdir ama bu olay tamamen tercih meselesi.
Benzer bi olay benim de başıma geldi artçı ayağını koyduğu sırada soldaki artçı pedalı kaynak yerinden demiriyle birlikte koptu.Daha sonra kopan kısımı biraz inceleyince zaten yapılan kaynağın çok kötü olduğunu farkettim.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)