Kuba Motor Superlight 200
Reklamlar
-
24 Ağustos 2015, 22:53
#1601
burakcvck adlı üyeden alıntı
@shadow
Optik sisler harika olmuş, güle güle kullan. Akü de çok bir sıkıntı olmayacağını da netleştirmişsin. Bir de montajı hakkında bilgi verirsen harika olur(röle vs)
Hem dekoratif amaçlı (ben öyle isim taktım) hem de optik sislerde röle var Burak. İlk açma anında oluşacak yük, konjetörü zorlamasın diye bu şekilde bir önlem aldım. Her iki aydınlatma sistemi de ana kablodan besleniyor ve ana far ışık anahtarını (sağ elcikteki) açmama gerek kalmadan bağımsız olarak yakabiliyorum diğer ışıkları. Örneğin gündüz yalnız dekoratif amaçlı olanlarla geziyorum, gece ise ana LED ışıkla. Sisleri açmam gerektiğinde alternatörü zorlamaması için dekoratifleri kapatıyorum öncelikle gibi gibi... Ana far'ın LED ampulü takılırken orjinal ampul yuvasını kullandık, bir miktar boşluk vardı onu da conta ile çözdük. Ampul far yuvasına sığdı. Şimdilik far yuvası içindeki kabloları dışarıya çıkartmadım birçok arkadaşın yaptığı gibi, onları toplamak ayrı bir dert oluyor sonra. Aşırı ısınma yaparsa çıkartacağım ama 2 gündür bir sıkıntı yaşamadım.
@avici ; güle güle kullan...
muhtemelen debriyajı hızlı bırakıyorsun. kavrama anını hissedince gazı biraz daha aç ve debriyajı daha yavaş bırak, tabii bu söylediğim toplam 2-2,5 saniyede bitmeli. Hiçbir şekilde yarım gazı geçme, daha önce yazdım max 6.000-6.500 RPM, tüm vitesler kullanılacak, 4 ve 5. viteste 70-80 gidebilirsin (ya da yenisin gitme). Lastiklere dikkat. Arka teker seni iterken sert arka fren yapma, scooterdan farklı olarak "tepme" dediğimiz olayı yaşarsın, düşük hızda arka yanına geliverir ya da yüksek hızdaysan high side (yüksek düşüş) olur. Yine ön frenin scooterdan daha ciddi bir fren. Hiçbir şekilde ön lastik tam düz değilken ön freni kullanma. Bu arada sen scooter'dan geçen arkadaş değilsen de kusura bakma son bir haftadır gelen özel mesaj sayısının haddi hesabı yok karıştırdım artık, ihtiyarım ben
Reklamlar
-
25 Ağustos 2015, 09:18
#1602
Yazlık fileli sipariş ettim teşekkürler
-
25 Ağustos 2015, 10:20
#1603
Slm arkadaşlar dikiz ayna siparişi verdim fakat bizim motorun ayna deliği yeni aldığım aynaya göre küçük ne yapıla bilir bu durumda ?
-
25 Ağustos 2015, 10:28
#1604
Yanlış hatırlamıyorsam bizim aynalar 10mm lik. Aynalar için uygun çaplar arası. reduksiyon aparatları görmüştüm. Olmadı değiştirirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:25 ----------
Ben de birşey danisayim. On cam hakkında ne düşünüyorsunuz? Faydaları eksileri? Motoru aldığımda on cam yoktu. Acaba parça alip taksam mi diye düşünüyorum, ne dersiniz?
http://www.dokuyucu.com.tr/asp/product/10322/SUPERLIGHT-ON-SIPER-CAMI
-
25 Ağustos 2015, 13:43
#1605
Arkadaslar vites yukselterek kullanmaya basladim sikinti yok fakat vites dusururken tam vitesi dusurdugumde motor birden kendini ileri atiyor tekrar normale donuyor. 500 rpm de falan vites dusuruyorum ondan olabilirmi. Kacta dusurmem gerekir
-
25 Ağustos 2015, 14:21
#1606
avici adlı üyeden alıntı
Arkadaslar vites yukselterek kullanmaya basladim sikinti yok fakat vites dusururken tam vitesi dusurdugumde motor birden kendini ileri atiyor tekrar normale donuyor. 500 rpm de falan vites dusuruyorum ondan olabilirmi. Kacta dusurmem gerekir
işte o tecrübe edinilerek öğrenilebilcek bir şey,vites düşürürken yüksek devirden inersen arada hafiften ara gazı vermen lazımki motor kendini toparlasın yoksa öne atar,bu her motor için böyledir.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
25 Ağustos 2015, 20:15
#1607
Motorunu yeni alan arkadaşlara hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız sürüşler diliyorum.
@Shadowmaster ekipmanlar çok güzel olmuş. Hem kullanışlı hem görünümü çok güzel duruyor. Güle güle kullan.
Bana gelince ayağı çatlattık evde alçılı oturuyorum :( Ama çatlağın motorla bir alakası yok. Biraz fıkra gibi oldu; Pazar günü çok samimi bir arkadaşımın düğününde halayda burktum. Daha sonra bir saat kadar daha oynamaya devam ettik. En az bir saatte araba kullandım. Ama gece şişip acısı çıkınca hastaneye zor attılar beni ve çatlak çıktı. 10 gün rapor yazıp alçıyı 10 gün sonra açacaklarını söylediler ama umarım ben Pazar gününe kadar üzerine basabilirim çünkü geziye gelmeyi çok istiyorum )
-
25 Ağustos 2015, 21:10
#1608
@Haktan geçmiş olsun umarım kısa sürede iyileşir. Pazar için doktora danışmışsındır umarım
@avici : 5000 RPM'nin tek başına bir anlamı yok bu denklemde devir ile hangi vitese küçülttüğün önemli. 5'den 4'e ya da 4'ten 3'e iniyorsan yığılma yapmaz ama aynı işi 3 ya da 2.vites yapabilir. Kullana kullana motorun karakterini çözersin. Burada dikkat etmen gereken konu devir çok yüksekken gereksiz vites düşürürsen özellikle virajda ya da kaymak asfaltta veya ıslak zeminde arka lastiği yanında görürsün aman buna dikkat et.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------
@joviden ; bizim aynalar 8mm ve somunla vidalanıyor. Ne tür bir ayna aldığına bağlı olarak üretilecek çözümler de farklı. Ayna dış/erkek dişli ise orjinal yuvaya 10mm kılavuz çektirmen mümkün. Ya da benim yaptığım gibi ayna uzatma aparatı da alacaksan o zaman aparat zaten 10mm standart. Aparatı motora bağlamak için de 8 ya da 9mm uzun paslanöaz çelik vida/pul/ somun alman gerekecek. Bu konuda ön sayfalarda ve facebook grubunda benim çözümüm fotoları ve açıklamaları mevcut.
Ön cam konusu tamamen kişisel bir tercih, hem teknik hem estetik olarak. Benim için cruser/custom/chopper'ı tamamlayan bir unsurdur ön cam. Ama tamamen sana kalmış bir şey ...
-
25 Ağustos 2015, 22:11
#1609
Sizin motora hangi buji takılıyor arkadaşlar ? Standart Cg bujisi mi yoksa farklı mı ?
-
25 Ağustos 2015, 23:02
#1610
@Mengu16 ; fabrika bujiyi performans olarak yeterli bulmadığımız için bir çoğumuz NGK - DPR7EA-9 kullanıyoruz, daha stabil bir çalışma sağlıyor. Bazılarımız buji piposunu da NGK ile değiştirdi
-
26 Ağustos 2015, 05:40
#1611
-
26 Ağustos 2015, 08:06
#1612
Slm arkadaşlar motora ilk taktığım parça kurukafa stop sinyal oldu :-)
-
26 Ağustos 2015, 08:18
#1613
lK0zm4 adlı üyeden alıntı
Slm arkadaşlar dikiz ayna siparişi verdim fakat bizim motorun ayna deliği yeni aldığım aynaya göre küçük ne yapıla bilir bu durumda ?
dikiz aynasına 10mm diş açtırıyorsunuz sonra piyasadaki çoğu aynaya uyumlu hale geliyor. dikkatli olun diş açarken kırmasınlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:07 ----------
avici adlı üyeden alıntı
Arkadaslar vites yukselterek kullanmaya basladim sikinti yok fakat vites dusururken tam vitesi dusurdugumde motor birden kendini ileri atiyor tekrar normale donuyor. 500 rpm de falan vites dusuruyorum ondan olabilirmi. Kacta dusurmem gerekir
Merhaba,
debriyaj ayarını kontrol ettir. benim anladığım kadarıyla debriyaj bassanda boşa almadığı için vitese geçirdiğin gibi motor sıçrama yapıyor. sağ tarafta debriyajı çektiğinde oynayan debriyaj kablosunu görebilirsin. orda 2 tane somun var kablonun geçtiği yerde ordan ayar yapııyor. kablo nekadar gergin olursa debriyaj okadar geç kavrar. nekadar bol olursa okadar erken kavrar. senin kablo sanırım bol.
ayrıca vites düşürürken söyledikleri gibi ara gaz vermeden debriyajı bırakırsan motora direk yüklenmiş olursun hem kaza yapma riskin artar hem motora zarar verirsin.
kolay gelsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:10 ----------
avici adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motorum geldi sonunda. Gelir gelmez bir tur attım ilk vitesli tecrübem. İlk 10 denemede kaldıramadan stop ettirdim. Sonra kaldırdım birinci viteste mahallede bir tur attım döndüm. Motordan acayip bir yanık kokusu geldi ama sıfır olmasına bağladım, olağandışı bir durum varmı acaba? Önerebileceğiniz neler var. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
yanık kokusu normal. ilk zamanlar olucak. fabrikasyon boya ısınıyor. genelde egzozdan gelir o pis koku
-
26 Ağustos 2015, 09:34
#1614
@HaktanAksu
geçmiş olsun.En kısa zamanda sağlığına kavuşman dileğiyle.
-
26 Ağustos 2015, 09:45
#1615
-
26 Ağustos 2015, 10:44
#1616
@IK0zm4 ; güle güle kullan,
@Haktan ; bilek ve kaval kemik korumalı alçın olmuş, ne halaymış ama ...
-
26 Ağustos 2015, 11:36
#1617
Selam arkadaşlar,
Bende yeni superlight 200 aldım aranıza katıldım. Birkaç sorum olacaktır. Öncelikle ilk motorum ve çok tecrübem yok. İlk bakımı için 400km gibi gel demişlerdi. Şuan 400 km oldu. Bu rodaj için devir saatinde 5 i geçmedim ve aynı hızda sabit gitmedim. Onun dışında bişey yapmadım.Şimdi bakıma gittiğimde servise söylemem gereken şeyler neler acaba?
Birde arka fren sanki hiç tutmuyor. Yani ön fren olmasa neredeyse duramayacağım. En sonuna kadar bastığım zaman ancak tutuyor ve hafif kayıyor. Zaman zaman giderken trafikte hareket halindeyken istop ediyor. Forumdaki sayfaları da yavaş yavaş okumaya başladım bugünSorularımın cevabı önceki sayfalarda varsa kusura bakmayın.
-
26 Ağustos 2015, 11:45
#1618
cuno adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar,
Bende yeni superlight 200 aldım aranıza katıldım. Birkaç sorum olacaktır. Öncelikle ilk motorum ve çok tecrübem yok. İlk bakımı için 400km gibi gel demişlerdi. Şuan 400 km oldu. Bu rodaj için devir saatinde 5 i geçmedim ve aynı hızda sabit gitmedim. Onun dışında bişey yapmadım.Şimdi bakıma gittiğimde servise söylemem gereken şeyler neler acaba?
Birde arka fren sanki hiç tutmuyor. Yani ön fren olmasa neredeyse duramayacağım. En sonuna kadar bastığım zaman ancak tutuyor ve hafif kayıyor. Zaman zaman giderken trafikte hareket halindeyken istop ediyor. Forumdaki sayfaları da yavaş yavaş okumaya başladım bugün
Sorularımın cevabı önceki sayfalarda varsa kusura bakmayın.
servise götürdüğünde yağ ile beraber yağ filitresini mutlaka temizletin,basit bir işlem bu zaten.
karbüratör ve debriyaj senkromeç ayarlarını kontrol ettirin böylece durduğunuz zaman stop etme sıkıntısı çözülecekdir.
arka frende ufak bir ayar var sizde yapabilirsiniz bunu,fren ayarı kaçmış söylerseniz arka frene bağlı somunu sıkınca fren sıkma şiddeti sertleşecekdir,ayarlamasını yapar servis.Ancak zaten genel anlamda arka fren kampana olduğu için hissiyatsız bir kavraması vardır ama mümkün mertebe ayarı yapılınca iş görür vaziyete gelir.Bu sayede ön frene alışkanlığınız artmış böylesi daha iyi olmuş sizin için
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
26 Ağustos 2015, 12:10
#1619
Herkese Hayırlı günler ve merhabalar,
Uzun süredir forumdayım ve bu başlık altına yazan herşeyi okumaya çalışıyorum
(şuan 63.sayfadayım)
İnanın kitap okumak gibi çok güzel geliyor,
BlackGhost'un parçaları
Shadowmaster'ın hepsi siyahçılara olan şaka yollu takılması vs.
Böyle röntgenci gibi izledim valla sizi arkadaşlar ve çok da sevdim hepinizi.
Şimdi esas diyeceğime gelecek olursak;
Kağıthanede çalışıyorum ehliyet sınavım 29 ağustosta direksiyonu da geçtikten sonra bir de ekstra sürüş eğitimi almak istiyorum.
Bu aralar motoru almak istiyorum ve kağıthane de ki berk motor'dan alan arkadaşlar var mı bunu merak ettim. (Berk motor lafı geçmişti ama hangi şubesinden aldınız merak ettim.)
Tüm problem çıkarabilecek unsurları yada şöyle diyeyim tüm yazılanları okudum o yüzden sürekli sorulan soruları geçiyorum mesela aldığım gibi city gripleri taktıracağım.
Sorum esasında sadece şu bana motoru alırken yardım olabilecek yada indirim için referans alabileceğim biri var mı aranızda ?
Herkese teşekkürler umarım motoru alır aranıza katılırım.
Herkese kazasız belasız günler diliyorum.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------
Edit : Evet Kağıthane Berk Motor muş sayfalarda ilerleyince gördüm kusura bakmayın.
-
26 Ağustos 2015, 12:17
#1620
@cuno ; zincir gergisi kontrol edilsin, debriyaj manet ayarına bakılsın, manifolt çıkış vidalarını sıktır + BlackGhost
@yacanelli ; motorunu alınca GIS Akademiden eğitim almanda fayda var. Bir de maltepe motor, moto ilyas'ı da arayabilirsin, stokta motoru var ve indirim konusunda avantajlı olabilir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)