@blackghost Yokuş aşağı inerken ortalama 70 km hızdayken 3-2-boş yapıp debriyajı bıraktım. Üç defa stop etti. Ancak bugünde kullandım bir sorun olmadı.
@blackghost Yokuş aşağı inerken ortalama 70 km hızdayken 3-2-boş yapıp debriyajı bıraktım. Üç defa stop etti. Ancak bugünde kullandım bir sorun olmadı.
3000km yapmış olmanızdan ötürü karbüratör ve sübap ayarlarınızıda kontrol ettirmeniz lazım.BEnzin ve yağ filitrelerinizinde mutlaka elden geçmesi gerekiyor.Bunlara baktırdınızmı peki?
Bizim motor tek silindir ve kompresyon oranı haliyle düşük, bu yüzden zaman zaman yüksek devirden düşük devirlere inince kendisini toparlaması güç olabiliyor. Bunun çözümümü rölantiyi 1800 RPM civarında tutmanızdır (bknz: @burakcvck) ayrıca damla yakıt sistemli bir karbüratörde yakıt filtresi hayati önem taşımaz eğer bidonla kaçak benzin koymuyorsanız. Yakıt filtresi enjeksiyonlu sistem için önemlidir çünkü orada yakıt çok küçük bir memeden püskürtülür. Altımızdaki aracı mekanik kabul edin arkadaşkar sistem modern değil, yağını iyi kalite, benzinini düzgün yerden koyun, bujinizi arada kontrol edin, zinciri pis bırakmayın, 250-300 km'de bir yağlayın, her serviste debriyaj teli boşluğunu aldırın (hatta nasıl yapıldığını öğrenin) ve bu güzel günlerde sürün gitsin
Merhabalar bişey sormak istiyorum Nasipse izmire gitmek gibi bi planım var şuan 700 km yaptım yol 500 km falan acaba bi sorun çıkarır mı bana yol için? Rodajdır vs. eğer çıkarabilir diyorsanız başka hangi yolla götürebilirim bilgi verebilir misiniz galiba otobüsler bagaja alıyorlarmış ama pek bilgim yok bu konuda
@458; yanına zincir yağını al bas git güneşin etkili olduğu zamanlarda saat başı durup hem motoru dinlendir hem de sen sıvı al, buradan İzmir'e motor mu kargolanır gezi için, gören okyanus geçeceksin sanır
@shadow ben de öyle düşündüm valla da işte henüz az yol yapmış olduğumdan acaba dedim sorun çıkarır mı bana rodaj modaj vs. bi de 1000 bakımı 1500 bakımı falan olduğundan acaba dedim ama şimdilik daha da aklıma yattı :D
Rotan üzerindeki şehirlerde yer alan servislerin telefonları yanında bulunsun yeter, aklına arıza getirme keyfini çıkart. Ben geçen ay yan sehpa müşiri yüzünden tekleyen motorla 390 km yol gittim
Serviste karbüratör ve sübap ayarlarında bir sıkıntı olmadığı ve henüz erken olduğunu söylediler. Rölantim 1800RPM'lerde. Yakıt shell'den. Benzin ve yağ filtrelerini söylemeyi unuttum onlarda birşey yapmadı. Yarın sizden nereden söküldüğünü ve ne yapmamız gerektiğini göstermenizi rica edeceğim Bir de bugün servisimden değilde şirinevlerde rastgele bir motosiklet servisinden yedekte dursun diye motul5100 yağ aldım. Usta bana kaç binde bir yap değiştiğimi sordu. 1000km'de diyince çok kesin ve net bir şekilde böyle kaliteli bir yap kullanıyorsan parana yazık 6000km'de bir yağ değişmelisin, hadi senin için rahat etsin en az 4000'de bir servise gitmelisin dedi. Sizce doğru mu?
öyle bi şey yok,maksimum 2500-3000 km dir yağ değişimi.Zaten 2000km den sonra vites değişimleriniz ve diğer motor çalışmalarında sıkıntılar başlar.
Motorlar arabalar gibi değildir,devri çok olduğundan yağ eskitmeside kolay olur dolayısı ile o usta iyi sallamış ,ben 4000km yağ değiştiren görmedim,asgari 1500-2000km arası normal,1000km sonrası içinse daha sağlıklı bir değişim olacakdır.
Yağ değişimini kendiniz mi yapıyorsunuz? İnternette o kadar aradım ama sl200 için bi yağ, Buji değiştirme videosu göremedim. Nasıl yapıldığını anlatabilecek ya da bir Video koyabilecek olan var mı acaba?
aslında her ikiside çok basit işlmeler.Yağ için öncelikle motoru orta sehpaya almanız ve motorun tam altındaki yağ tapasını söküp eski yağı akıtmanız (20 dk) sonra tapayı sıkıca takıp motorun ayak marşı olan yerdeki tapasını söküp ordan yağ doldurup (1 lt) değişimi tamamlayabilirsiniz.
Buji değişimide kolaydır,buji piposunu çıkartıp anahtar yardımı ile bujiyi kolayca sökün ve yeni bujiyi aynı şekilde takıp piposunuda üstüne taktıkdan sonra motorunuzu çalıştırabilirsiniz.Bu işlemler için ekstra bir yol yapmanıza gerek yoktur.
Her yağ değişimi de Yağ Filtresini de değiştiriyorum sanırım?
Buji, taraflar, filtre vs. bugün hepsini motor üzerinde yerlerini arayacağım..
Benzin göstergesinde sorun yaşıyorum. Kontak kapalıyken ibre sıfıra düşüyor ancak kontak açıkken hep Full gösteriyor. Sizce şamandıra mi yoksa gösterge mi arızalı?
@joviden, SL200'de yağ filtresi değişmez, filtre metaldir, sökülüp benzinle yıkanır ve yerine takılır. Filtre karterin bağlı olduğu şanzımanın içinde gizlidir. Yağ değişimlerinde ilk 500 ve sonrasında 1.000 daha sonrasında ise 2.000km'de bir temizlenip yerine takılır.
Filtre bu kapağın altında, kapaktaki 3 somun sökülünce filtreyi sökecek büyük somun çıkar ortaya...
Yağı değişmek için sağ tarafta egzost borusunun altına yatarak görebileceğin, karter altındaki somunu çıkartmak gerekir, bu işlemi dikkatle yapmalısınız ve somun üzerinde bulunan contaya zarar gelmemeli,
Yağ tahliye somununu yerine taktıktan sonra ise yeni yağ dolumu, kickstart kolunun arkasında kalan plastik kapak açılarak yapılır. Bu kapak bir bez yardımı ile elle sökülebilir :
Bujiyi sökmek için önce elle çekerek pipo kısmını çıkartmak gerekir, sonrasında takım çantasında bulunan buji anahtarı yardımı ile buji sökülür. (Bu anahtar yoksa başka bir anahtar ya da standart lokma takımı ile sökmeyi denemeyin, en kısa sürede kendi bujinize uygun buji sökme/takma anahtarından edinin) Yuvaya toz kaçmamasına dikkat edilmelidir, ayrıca motor sıcakken buji ciddi el yakar Bujiyi takarken önce elle diş kaptırmadan sıkılmalıdır, yuva bir kez diş kaparsa problem olur o nedenle bujiyi önce elle çevirerek "tatlı sert" tam yerine oturtup vidalamalı, sonrasında anahtarla tam sıkmalısınız...
Buji için NGK marka DPR7EA-9 ve değişecekseniz buji piposu için NGK-XD05F modelini öneririm.
Yağ için Motul yarı sentetik 5100, 10W-40, 15W-40 öneriyoruz, ben 5100-15W-50 kullanıyorum, bunların hepsi olur, önemli olan max. (rodajdan sonra) 2.000 km'de bir yağı mutlaka değişmek olmalıdır. Bizim motorların performas ve ömrü için yağ kalitesi çok önemli !
Ayrıca kirleme durumuna göre bakımlarda zinciri de temizlemek zincir ömrü için önemli, bakımsız kalan zincirin 8.000'de koptuğunu gördük, 250-300 km'de bir zincir yağlanmalı, 750-1000 km'de bir temizlenmelidir.
Bunların dışında geçmiş sayfalarda, gevşemesi muhtemel vidaları fotoğraflı olarak anlatmıştım, kendiniz onları da sıkça kontrol edin derim, güvenli sürüşler ...
slm arkadaşlar Dün itibari ile kuba superlight 200 sahibiyim salı yada çarşamba günü geliyor fakat kask sorununu çözemedim ls2 kask aldım bi tane çeneden açılır ama çok büyük duruyor kafamda sanki astronot kaskı varmış gibi hissediyorum lütfen fullface kapalı yada çeneden açılır bi kask önerin bana bu motorun üstünde komik tuhaf durmıycak bi kask
@IK0zm4 ; hayırlı olsun, kask ölçü olarak başınıza uyuyorsa kullanın, cross kasklar hariç çeneden açılır ya da full face tüm kasklar her motora olur, motorda büyük duruyor diye bir kavram yok, önemli olan güvenlik. Cruser ve chopper tarzında açık ya da nazi kask kullananlar var ve bu ciddi güvenlik açığı demektir. Ben ARAI full face mat siyah corsair kullanıyorum açıkçası nasıl göründüğünü de hiç problem etmedim
varmı sağlam ve uygun hesaplı bi kask önerin bi kaç arkadaş ( MT revenge mat siyah sharp 5 ) kask önerdi tabi resimde durduğu gibi durursa güzel bu kask ama pişman olmamak için size de bi sorayım dedim
İlle de yeni kask diyorsan ; ARAI, SHOEI, AGV, NOLAN, GIVI, SHUBERT... Önce güvenlik ve mümkünse full face olsun. Sıcak hava ve şehir içinde belki bana söversin ama allah korusun çenen yerle temas ederse de muhtemel dua edeceksin...benim 15 yıllık tecrübemle başka bir öneri yapmak içime sinmez, gerisi size kalmış. Bir de siyah görünürlük için uzun yolda sabahın erken saatlerinde ve akşamüstü dezavantaj. Benim kaskta reflektif bant var bu yüzden.
ARKADAŞLAR ORTALAMA YAKIT TÜKETİMİNİZ NEDİR ? BU KONUDA BİLGİLENDİRİRSENİZ SEVİNİRİM. YAKIN ZAMANDA ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM BENDE BU MOTORU
@IKOzm4 shadowmaster haklı fakat benim gibi şuan için maddi konuda sıkıntı yaşıyorsan ben sana mt revenge tavsiye ederim. full face olmasının dışında sharp5 testini geçmiş olması da çok önemli piyasada bu testi geçip de alabileceğin en uygun kask. ayrıca polikarbon olması da yeterince iyi. Dersen ki kullanıyor musun sen nereden biliyorsun bana da bu kaskı @einsof tavsiye etmişti. Kendisi kullanıyordu şimdi ben de aynı kaskı almayı düşünüyorum. Fiyatı 99 euro türk lirasıyla 300e falan satılıyor. Euro daha da yükselmeden almanı tavsiye ederim 3 hafta önce 265 geçen hafta 285 bu hafta 300 oldu bile haftaya kaça satılır artık bilemem.
Shadowmaster çok teşekkür ederim açıklayıcı görseller için. Peki motorun yaklaşık 1000km de 400ml yağ eksiltmesi normal midir?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)