Kuba Motor Superlight 200
Reklamlar
-
12 Nisan 2015, 23:47
#101
Selamlar,
Foruma yeni üye oldum, uzun süredir motor kullanan biriyim, kuba superlight'a sahip değilim ama müthiş bir şekilde inceledim. Eminimki sizlerde zaten bu ayna, lastik vb fabrika çıkış sıkıntılarını biliyorsunuzdur. Malum biliyorsunuz kuba aslında keeway macar üretimi ama çinde birleştirilen bir motor , diğer kaliteli markalar gibi ama adamlar kendi mühendislerini gönderdikleri için daha kaliteli üretim oluyor, neyse keeway ile yaptığım mailleşme konusunda Keeway Türkiye çıkışlı motorların lastik konularında sıkıntılı olduğunu biliyor, şöyle bir açıklama yapmıştı bana;
" ...we can try to report to our distributor in Turkey to push them in finding a solution. It is a pitty to know you have to change them."
ironik olarak Bizde bu durumdan memnun değiliz ama bence sen de değiştirsen fena olmaz diyorlar . Aynalar tam bir mühendislik hatası,(benim açımdan öyle, omzumun ötesini göstermiyor)
Alan arkadaşlar bana sorarsanız direk ayna ve tekerlek içinde ayrıca para biriktip daha sağlıklı giden bir motora sahip olabilirler, arada tekrar yeni motor alıp dönsemmi geri diyorum, yazın gezmeyi çok özledim, işin güzel kısmı makul fiyatlarda scooter ve güzel motorlar türedi, ben ilk motorumu lise de almıştım hiç etrafta bukadar fazla motor çeşidi olduğnu hatırlamıyorum.
Reklamlar
-
13 Nisan 2015, 00:18
#102
Bu başlıkta motoru almayı düşünen 5-6kisi var sanırım hep birlikte alalım şu motorları beyler :D
-
13 Nisan 2015, 00:36
#103
burakcvck adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar fabrika çıkışlı motor yağını değiştirmek istiyorum, tavsiye lazım
Motul ya da iphone, ama açık yağ koymadığınız sürece tüm marka kapalı yağlar aynı işi yapar. ( -30 ile +40 derece arası öenrilen yağ 15W/40 ) Motor yeni ise özellikle motul öneririm, ben rodajdayım ve ilk bakımda kendi yağımı alıp gideceğim servise.
-
13 Nisan 2015, 08:54
#104
Benelli TNT 250 başlığına bir arkadaşın yüklediği Benelli fotosunda modifiye edilmiş bir Superlight çıkmış. Çok güzel bulduğum için buraya koyuyorum, belki motorunu böyle yapmak isteyen çıkar.
-
13 Nisan 2015, 13:02
#105
1000 km yi devirdim ,bakımları yerinde motorun gayet güzel şuan.
lastik ve aynalar problem,doğrudur onlarıda 1-2 aya kadar yenileceğim bende.
-
13 Nisan 2015, 21:06
#106
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Motul ya da iphone, ama açık yağ koymadığınız sürece tüm marka kapalı yağlar aynı işi yapar. ( -30 ile +40 derece arası öenrilen yağ 15W/40 ) Motor yeni ise özellikle motul öneririm, ben rodajdayım ve ilk bakımda kendi yağımı alıp gideceğim servise.
Evet bende suan rodajdayim dostum 260 km. Bakım zamanı için yağ araştırıyorum. Castrolun 10w/50 veya 10w/60 olanları daha mi performanslı olur diyorum. Bir de yakıt tüketimin hakkında bilgi verirsen bir karşılaştırma yapabiliriz.
-
13 Nisan 2015, 22:13
#107
burakcvck adlı üyeden alıntı
Evet bende suan rodajdayim dostum 260 km. Bakım zamanı için yağ araştırıyorum. Castrolun 10w/50 veya 10w/60 olanları daha mi performanslı olur diyorum. Bir de yakıt tüketimin hakkında bilgi verirsen bir karşılaştırma yapabiliriz.
10w/50 ve 10w/60 konusunu servise sormak gerek. Performanstan kastın motorun sürüş performansı ise zaten çıkacağı devir ve güç belli buna ek bir faydası olmaz. Rodaj ve yaz aylarındaki sürtünme performansı ise tüm sentetik yağlar elbette faydalı olacaktır gelecek kilometreler için.
İkimiz de rodajda olduğumuz için yakıt tüketimi konusunda referans vermek için erken. Şimdilik şu kadarını söyleyebilirim, motoru aldığımda benzinciden 50 TL'lik yakıt aldım. 305 km gittiğimde henüz kırmızı üzerine gelmemişti ibre. Bakım sonrası tekrar hesaplayacağız bakalım. Ama çok ekonomik bir motor olduğu şu halinden belli. Bu arada madem rodajdasın sana İspanyolca kullanım kılavuzundan çevirdiğim ik 1.000 km, sürüş tavsiyelerini vereyim :
0-150 km --- Bu süre boyunca gazı maksimum dörtte bir açın. 1 saatlik sürüş sonrasında motoru 10 dakika soğumaya bırakın. Çok uzun sürüşler yapmayın ve sürüş boyunca uzun süre sabit hızda gitmeyip hız değişiklikleri yapın.
150-500 km --- Gazı yarısına kadar. Asla ani devir yükselişleri yapmayın. Hızı sürekli değiştirin ve sürekli sürmeyin.
500-1000 km --- Gazı dörtte üç açın. Hızı sürekli değiştirin ve çok uzun sürüşler yapmayın.
İlk 1000 km'de motorun içindeki atık metaller daha fazla aşınmasına neden olabilir. Bu nedenle uzun ve sağlıklı bir performans için bu dönemde aşınmayı engellemek çok önemlidir. Bu süre boyunca her yağ değişiminde yakıt filtresini de değişmek ya da yıkamak gerektiğini unutmayın.
-
13 Nisan 2015, 22:43
#108
rebelrider67 adlı üyeden alıntı
Bu başlıkta motoru almayı düşünen 5-6kisi var sanırım hep birlikte alalım şu motorları beyler :D
Aynen oyle gozukuyo hocam, toplu alimla indirime kosalim. :D
-
13 Nisan 2015, 23:05
#109
shadowmaster adlı üyeden alıntı
10w/50 ve 10w/60 konusunu servise sormak gerek. Performanstan kastın motorun sürüş performansı ise zaten çıkacağı devir ve güç belli buna ek bir faydası olmaz. Rodaj ve yaz aylarındaki sürtünme performansı ise tüm sentetik yağlar elbette faydalı olacaktır gelecek kilometreler için.
İkimiz de rodajda olduğumuz için yakıt tüketimi konusunda referans vermek için erken. Şimdilik şu kadarını söyleyebilirim, motoru aldığımda benzinciden 50 TL'lik yakıt aldım. 305 km gittiğimde henüz kırmızı üzerine gelmemişti ibre. Bakım sonrası tekrar hesaplayacağız bakalım. Ama çok ekonomik bir motor olduğu şu halinden belli. Bu arada madem rodajdasın sana İspanyolca kullanım kılavuzundan çevirdiğim ik 1.000 km, sürüş tavsiyelerini vereyim :
0-150 km --- Bu süre boyunca gazı maksimum dörtte bir açın. 1 saatlik sürüş sonrasında motoru 10 dakika soğumaya bırakın. Çok uzun sürüşler yapmayın ve sürüş boyunca uzun süre sabit hızda gitmeyip hız değişiklikleri yapın.
150-500 km --- Gazı yarısına kadar. Asla ani devir yükselişleri yapmayın. Hızı sürekli değiştirin ve sürekli sürmeyin.
500-1000 km --- Gazı dörtte üç açın. Hızı sürekli değiştirin ve çok uzun sürüşler yapmayın.
İlk 1000 km'de motorun içindeki atık metaller daha fazla aşınmasına neden olabilir. Bu nedenle uzun ve sağlıklı bir performans için bu dönemde aşınmayı engellemek çok önemlidir. Bu süre boyunca her yağ değişiminde yakıt filtresini de değişmek ya da yıkamak gerektiğini unutmayın.
Öncelikle bilgiler için teşekkürler. Ben de çeviri yapmıştım kılavuzdan.Motoru aldığımdan beri 70 tl'lik benzin koydum 267 km'deyim ancak benzin göstergesi soldan ikinci kırmızı çizginin hemen yanında.Galiba bir sıkıntı var çok yakıyor görünüyor benimki.
-
13 Nisan 2015, 23:17
#110
burakcvck adlı üyeden alıntı
Öncelikle bilgiler için teşekkürler. Ben de çeviri yapmıştım kılavuzdan.Motoru aldığımdan beri 70 tl'lik benzin koydum 267 km'deyim ancak benzin göstergesi soldan ikinci kırmızı çizginin hemen yanında.Galiba bir sıkıntı var çok yakıyor görünüyor benimki.
Jikle kelebeği açık olabilir mi ?
Kılavuzda da düzgün bir anlatım yok ama bu kadar fark olmamalı bence, ya da ayarsız şu an herşey o nedenle de olabilir sanırım.
Bende de 15-20 km sonra devir 2.500-3000 civarında kalıyor. Gaz telinden şüpheleniyorum, normalde 1.600-1.800 olmalı çünkü. İlk bakımda kontrol edilecektir nasılsa şu an önemsemedim açıkçası herhangi bir sürüş tehlikesi oluşturmadığı için.
-
13 Nisan 2015, 23:30
#111
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Jikle kelebeği açık olabilir mi ?
Kılavuzda da düzgün bir anlatım yok ama bu kadar fark olmamalı bence, ya da ayarsız şu an herşey o nedenle de olabilir sanırım.
Bende de 15-20 km sonra devir 2.500-3000 civarında kalıyor. Gaz telinden şüpheleniyorum, normalde 1.600-1.800 olmalı çünkü. İlk bakımda kontrol edilecektir nasılsa şu an önemsemedim açıkçası herhangi bir sürüş tehlikesi oluşturmadığı için.
Ciklede sıkıntı yok en asağı konumda.Serilik ve devirde sorunum yok ama belki subap ayarlarında sıkıntı olabilir çok yakıyor.
Devirin takılması gösterge hatası olabilir veya müşürde arıza olabilir gibi görünüyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
Diger yandan bir keresinde yan ayakçak üzerinde marş basmıştım.Sensör olayını bilmeyince baya bi zorlayıp bujiyi ıslattım.Sonra temizledikten sonra kendine geldi.Ama yine de ilk çalıştırmalarda baya birgeç alıyor.Bujide bir sıkıntı da olabilir buda yakıtı etkiler diye düşünüyorum.
-
13 Nisan 2015, 23:35
#112
Göstergeden değil çünkü devir yüksek bunu hissediyorum durduğumda.
Şu an her türlü ayar bozuk veya yeni yerine oturuyor olabilir, bakımlardan sonra göreceğiz bakalım.
Benim yapmak istediğim diğer bir konu da basamakları bir tık geri alıp mümkünse hafif eğim vermek. Bu şekliyle özellikle arka fren ile koruma demiri arasındaki mesafe yüzünden bazen kullanımı zor oluyor benim için.
Bir de elbette şu ayna konusu var
-
14 Nisan 2015, 20:58
#113
ben yaz ayında artık işin makyaj kısmına gireceğim yavaş yavaş.
aynalardı,far krenajdı,gösterge paneliydi birçok parçayı değiştireceğim.koruma demirine bende el atacağım ,yeni bir stil koruma demiri düşünüyorum motora.Ayaklar ile oynamanızı tavsiye etmiyorum,bunun yerine koruma demirini değiştirin derim zira ayaklılar ile oynadığınzı an fren ve vites pedallarının kullanımı sizi zorlayabilir.
bu arada gidonuda komple değiştireceğim,en çok hayalimde olan T gidon yaptıracağım bu makineye.Bİrde tabi olmazsa olmaz egsoz sistemimiz var
ancak bunlardan önce ilk etap lastikleri değişmem lazım,lastikler gerçekten berbat,bugün hafif bir yağmur yağdı lastikler tutmaz oldu resmen S çiziyorum yolda.Motorumun durumu gayet iyi ve stabil zaten sıkıntım yok o noktada.
şuan 320 km devam ediyorum full depodan sonra,ibre yarımın biraz altında şuan,sanıyorum 100km daha zorlarım.bende toplamda 1200km oldum sayılır.DUruma göre 1500 yada 2000km de servis yapıp sibob ayarı çekeceğim.ilk servisi 500kmde yapmışdım.
jigle ile oynamayın,her zaman en alt kademede kapalı kalsın,o hataay bende düşmüşdüm orta kısım yada üstte ise kafadan yiyior benzini,gerekde yok.En alt kademede kalsın jigle.Şuan benim makine tek ateşleme ile çalışıyor.
-
14 Nisan 2015, 23:56
#114
bu arada superlight görsel değişikliğie şahane cevap veren bir motor bu arada, tamamen değişklik yapip şahane bir cafe racer sahibi bile olabiliriniz.
bakınız şu arkadaş çok hoş yapmış,çok ağır değişiklik yapmamış olsada bence şahane duruyor.
https://www.youtube.com/watch?v=CbSTHHn8tTs
-
15 Nisan 2015, 00:24
#115
bobber tarzına çevirmiş,ön çamurluğu kaldırmış arka çamurluğu kısaltıp artçı kısmıda iptal etmiş.gidonuda kısaltmış.
Tamam güzel görünüm olabilir ama istanbulun bozuk ve çoğu zaman ıslak yollarında bu motor ızdırap olur.
gerçekçi olmak lazım birazda bu modifikasyonları yaparken.Bende tek kişilik bir sele düşünüyorum ama arka çamurluğu kısaltma gibi bir düşüncem olmadı.tabi zevk meselesi bu durum ama benim aklımda olan değişiklikler şöyle sırayla;
-far krenaj almak (aliexpressde var,çok hoşuma gidiyor)
-gidon değişi - T gidon olacak,biraz yukarı kaldırabilirim rahatlık için ama abartıya kaçmayacam.
-egsoz sistemi - aklımda çift kafalı 6 patlar namlulu döner sistem var.dehşet olacak o zaten
-aynalar...söylemeye gerek yok zaten.
-gösterge paneli - yine aliexpressde yuvarlak yarı dijital takometre sayacı var beğendiğim.far krenajla beraber harika olacak ancak elektirikçi ile konuşmam lazım alırsam montajını yapabilirmi diye,çok karışık bir şey değil ama olmayacak birşeyde değil.
-şekilli hava filitresi - artık uygun bir tane alıp montajını yapacağım.
-koruma demiri - mat siyah olacak şekilde koruma demirinide yenileyeceğim.
-sele - bu şuan düşündüğüm bir şey değil uzun vadede kalite bir tekli sele yaptırma hayalim var..
bunların haricinde lastikleri zaten değiştirmem lazım ama artık işin kişiselleştirme (costom) tarafına girmek istiyorum.üç aşşa beş yukarı sele haricindeki kalemlerle birlikde 1200tl civarı bir meblağ tutacak gibi görünüyor.egsoz,koruma demiri ve gidon masrafları 650 civarı tutuyor.geriside zaten netten alacağım şeyler onlarda maalesef dolar kurundan patlak veren ürünler.yılbaşında alsaydım asgari 350 tl karım olacakdı ama kısmet işte.
-
15 Nisan 2015, 02:16
#116
Bu arada moderatörlerden rica etsek şu 2 Kuba başlığı birleşşe daha anlamlı olacak gibi, ya da birini kapatalım diğerinden devam edelim
-
15 Nisan 2015, 11:47
#117
Arkadaşlar bu motoru alırken herhangi bi garanti belgesi aldınız mı siz yoksa ruhsat yeterli mi oluyor ? Ben herhangi bir belge amladım da.Ayrıca ilk bakıma bu hafta 900-1000 km arası götüreceğim sizce bir sıkıntı olur mu ? Garanti kapsamından çıkar mı motor ? Bir diğer sorum ilk bakımı motoru aldığım yere mi yaptırmam gerekiyor ?
-
15 Nisan 2015, 11:54
#118
MoKo777 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu motoru alırken herhangi bi garanti belgesi aldınız mı siz yoksa ruhsat yeterli mi oluyor ? Ben herhangi bir belge amladım da.Ayrıca ilk bakıma bu hafta 900-1000 km arası götüreceğim sizce bir sıkıntı olur mu ? Garanti kapsamından çıkar mı motor ? Bir diğer sorum ilk bakımı motoru aldığım yere mi yaptırmam gerekiyor ?
-ruhsat bilgileri garanti yerine geçer ,sıkıntı yok
-bakım için geç kalmışsınız,500 km de ilk bakım,1500-2000 km arası ise 2. rodaj bakımı yapılır,vakit kaybetmeden servisinize gidiniz,motorda problem çıkar ise sıkıntı yaratabilirler.
-ilk aldığınız yerde yaptırmanız sağlıklı olur,problem çıkar ise başka yer için tarif alın.normalde istediğiniz yerde yaptırabilirsiniz,ruhsat bilgilerinizde zaten işleniyor motor durumu.
-
15 Nisan 2015, 19:01
#119
Merhaba,
Benim motor arada bi stop ediyor.seyir halindeyken kirmizi isik veya trafikten dolayi duruyorum ve stop ediyor.bilgisi olan var mi ?
-
15 Nisan 2015, 20:13
#120
bendede oluyor o,sanıyorum rodaj sürecinde sibob ve karbüratör ayarlarının artık vakti geldiğini gösteren bir emare.bir süre sonra çalışma sesleride değişecek ve artık motor beni servise götür diyecek..çok kafaya koymayın,çin malı motorlarda genel bir durum.enjeksiyonlu olmadığı için bunlar sıkça yaşanacak zira karbüratörlü motorların hemen hemen hepsinde bu mevzular yaşanır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)