Acaba zengin karışım mı yakıyor senin motor ? Ya da jikle kelebeği sen kapatsan da tam kapatmıyor olabilir mi ? Bugün 180 km yaptım fulledim 5,8 LT aldı benim motor 8000 devir 80-100 gittim üstelik !
Acaba zengin karışım mı yakıyor senin motor ? Ya da jikle kelebeği sen kapatsan da tam kapatmıyor olabilir mi ? Bugün 180 km yaptım fulledim 5,8 LT aldı benim motor 8000 devir 80-100 gittim üstelik !
Kesinlikle bir sıkıntı var benimkinde. Sizin değerleri de duyunca artık kesinleşti.
Kendi gözlemlerim olarak ben aldığımdan beri jigleyi hiç kullanamadim. Şöyle ki jigleyi acmamla motor direk boğulma yapıyor stop ediyor. Galiba karbüratör hava ayarında bir sıkıntı var. Diğer yandan motor ısınınca rölantide durmuyor stop etme eğilimine giriyor. Bu da subap ile ilgili sanırım.
İşin kötüsü geçen gittiğimde yağı servisde değiştirdim usta üstün korude olsa bir baktı rolanti-hava ayarına bi sıkıntı yok dedi gönderdi.
Nedense ustalar karbüratör işine bir türlü girmek istemiyor ! Tahminim içteki jikleye bağlı kapakçığın pozisyonunda bir sorun var ve kapalı da olsa biraz ya da olması gerekenden açık kalıyor. Sibop ayarı için benim usta fabrika çıkışta sorun yoksa 10.000 öncesi anlamsız demişti. Jikle yarım açıkken de motor sıcakken boğuluyorsa büyük ihtimal jikle kelebeği problemli.
Merhaba arkadaşlar benim de bir sorum olacak. Hafta sonu kullanmamıştım hiç motoru, 1 saat önce falan bi dolaşayım dedim bikaç denemeden sonra çalıştı. Gazı açıp bi süre bağırtmak gerekti ki hiç sevmem bağırtmayı Normal bi durum mu yoksa bi sorun mu var acaba?
@Opie ; normaldir, ilk çalıştırmada mutlaka hafif gazlı marş alır bizim nazlı hatunlar, sıkıştırma oranı ve tek silindirlerde böyledir, yaklaşık 15-20 sn kadar 2.500-3.000 devir yapmanda fayda var, bir de genelde viteste kalırsa ilk çalışma daha zor oluyor bilgine...
Özellikle dikkat ediyorum boşta bırakmaya, sevindim valla bi sorun olmamasına
Ben de bugün son kontrol ettiğimde 50 liralık 95 oktan benzin ileı 150 kilometre yapmışım. 50 lira 10 litre falan yapıyor ben 10 litrede 150 kilometre gitmişsem bende de bi sıkıntı var. Çünkü bana söylenene göre 50 lira aşağı yukarı 350-400 km götürür dediler. Jiklenin konumu mu yanlış acaba
Arkadaşlar herkese merhabalar, iyi akşamlar. İstanbul trafiğinde araba kullanmak işkenceye döndüğü için motosiklete geçmeyi düşünüp yaklaşık iki aylık bir araştırma yaptım. Özellikle bu formu kuran ve burada bilgi alış-verişi yapan herkese ayrı ayrı çoook içten teşekkür ederim. Birkaç arkadaş tavsiyesi ve sizlerin de sayesinde ilk motorum SL200 oldu. Hayatımda ilk defa motosiklet kullandığım için ilk haftam evin oralarda tur atmakla başlayıp daha sonra trafiğe çıkabildim. SL200'ü aldığım yere 500km kontrol bakımına gittim. Bu esnada yağını değiştirttim. O an çok umursamamış ve elinizde kaliteli olan yağ ne ise ondan koyun demiştim. Ancak yarın sabah 1000km normal periyodik bakımına götüreceğim ve hiçbir şikayetim olmamasına rağmen çok gerekli olmayan şeyleri bile değiştirip yenilemeyi düşünüyorum. Sizlerin de yaptığı paylaşımlar neticesinde motor yağını Motul yarı sentetik 10w40 yapacağım. Tüm civata vs aksamları kontrol ettirip sıkılaştıracağım. Yine bazı arkadaşlarımızın tavsiyesi üzerine aynaların arka civatasına kadar ses gelmemesi için çalışmalar yapacağım. Ancak buji konusunda takılıp kaldım. Yine herhangi bir şikayetim olmamasına rağmen bujimi kesinlikle değiştirmeyi düşünüyorum. Formun başından bu tarafa önerilen NCR bujiyi (biraz da bu işlerden anlamadığım için) basit buldum. Zira fiyatı 12TL. Bana bizim motorlara tam anlamı ile uyacak, çapı, dişlisi vs'si, şimdi veya ilerde herhangi bir sorun yaşatmayacak çok kaliteli bir buji öneribilir misiniz? Fiyatı sorun değil. Şu marka şu çaptaki bujiyi al gönül rahatlığı ile tak diyebilceğiniz bir buji var mı? Yarın motor yağını ve bujiyi de alarak servise öyle gitmek istiyorum. Şuan vaktim olmadığı için çok hızlı bir giriş yaptım ancak yarın servisten sonra hem bugüne kadar ki izlenimlerimi hem de ben de kendi motorumda yaptığım değişiklikleri fotoğrafları ile paylaşacağım. Bu arada grup fotoğraflarına baktıkça ben yokum diye kıskanıp siz güzel vakit geçirmişsiniz diye çok mutlu oldum. Bir dahaki toplanmada kesinlikle ben de olacağım. Hepinizin her iki tekeri de düz bassın...
Yok jikle en alt konumda problem o değil. Rodajan olması mümkün müdür acaba?
@shadow
Evet malum ustalarımiz pek yanaşmıyor. Ama ben servisi değiştireceğim başka bi kuba servisini deneyeceğim. Evet jigle de büyük ihtimal sıkıntı var. Onu da söyleyeceğim, umarım bir çözüm bulunur. Diğer yandan vitesler sertleşmeye başlayınca ikinci yağ degisimimi yaptım fakat yumsama olmadı. Acaba mekanik birşey olabilir mi balatalardan kaynaklanan. Bunu da bi sorusturacagim.
@458-25-243
Büyük ihtimal sen de sorun var çünkü ben de rodajdir tüketim düşer dedim ve düşmedi. Sen de bir kontrol ettir istersen. Sonuçları buradan paylaşıp bir cross check yapalım.
vites sertleşmesi debriyaj kavrama ayarlarından oluyor,serviste ayar yaptırman lazım.
@HaktanAksu ; Öncelikle hayırlı olsun, bizim motorlarımızın performans ve güç dinamiklerine göre NGK buji yeterlidir, bir çoğumuz kullanıyoruz ve bir problem yaşamadık. Akü konusuna gelince ben de değişeceğim ama kışa girerken düşünüyorum, muhtemel amperi biraz daha yüksek YUASA alacağım. Gezilere bekleriz elbette ... Bu arada merak ettim hiç Samatya'da oturdunuz mu ?
YAKIT ; meselesinin rodajla ilgisi yok arkadaşlar, ki rodajda daha sakin sürüyoruz motoru. Bence ikiniz de karbüratörün içinde kalan jikle kelebeğinin pozisyonlarına baktırın, daha önce de dediğim gibi muhtemelen kapalı pozisyonda da bir miktar açık kalıyor sizinkiler. SL200'de böyle bir yakıt tüketimi çok fazla çünkü.
VİTES GEÇİŞLERİ , konusunda başta ben de bazı problemler yaşadım. Açıkça söylemem gerekirse boşa geçerken halen olması gerektiği gibi değil. Ancak diğer zamanlarda benim aldığımdan beri vites geçişlerimde bir problem yaşanmıyor. BlackGhost'un da dediği gibi bu sizi rahatsız edecek düzeydeyse şansıman dişli ayarlarına baktırmakta fayda var, birbirimizin motorunu kullanıp test edemediğimiz için tam karşılaştırma yapamıyoruz diğer taraftan tabii, belki birimize sert gelen geçiş diğeri için normal de olabilir ?
Karbüratördeki fazla yakıt tahliye hortumu o, oradan gelebilecek benzinin egzosta damlamaması gerekli ortaya doğru boş bir alana yönlendirip boşlukta bırakın.
Hayırlı olsun
Eyvallah
Ortalara doğru ondan daha kalın bir hortum daha var onun ucu da boşta bilgine. O da egzost emisyon için motora ek hava çeken parçaya bağlıdır, öylece salınsın şimdilik, ilerki kilometrelerde tekrar konuşuruz..,
Arkadaşlar youtube kanalımı açmış bulunmaktayım. Takip etmek isteyenler "kej kuba" şeklinde arama yaparak bulabilirler. Her haftasonu bir gezi yapmayı düşünüyorum. Videoları da orada paylaşacağım. Ve izmirde benimle gezi yapmak isteyenler de yine ulaşabilir.
Sizin motorlardan da yoğun bi benzin kokusu geliyor mu? Özellikle kullandıktan sonra motordan yoğun benzin kokusu geliyor. Acaba motor benzin mi akıtıyor bu yüzden mi çok yakıyor gibi geldi bana
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)