Evet arkadaşlar sürekli tıkanıp öksürme, boğulma, yolda stop etme ve silkelemenin nedeni bulundu : YAN SEHPA MÜŞİRİ !...
Ne karbüratör, ne hava filtresi ne de buji değil. Motor ateşleme kesiyormuş. Full kesse bulmak kolaydı ama farklı zaman ve koşullarda yaptığı için bulunamamıştı. Şimdi zaten boşta bile olsa açıkken çalışmaya izin vermeyen sistemi söktürdüm çünkü yeni müşire de güvenmiyordum açıkçası. Artık klasik olarak anahtarı kullanacağım bu iş için.
2.300 km'de yapılan bakımlar şu şekilde ;
1-Yağ değişimi ve yağ filtresi temizliği ( filtreden herhangi bir tortu metal parça çıkmadı)
2-Hava filtresi temizliği (filtrem de pırıl pırıldı)
3-Zincir temizliği ve yağlama (zincirlerimiz o-ring değil temizliği ihmal etmeyin hele yağsız hiç bırakmayın derim yoksa 8.000'de kopan zincir duydum)
4-Usta buji iyi dese de ben NGK taktım kafam daha rahat.
5-Arka fren diskini şasiye ve maşaya bağlayan vida sıkıldı (13 anahtarla sıkılıyor arada bir kontrol et dedi ustam)
6-Egzost manifolt çıkıştaki vidalar sıkıldı (bunlara da arada bakmak lazım)
7- Lastik değişimi sonrası arka lastik milinin eşit olmasını sağlayan ince ayar yapıldı ( hem sağ hemde solda maşanın sonunda ayar tırnakları var ikisine de bakıp eşit pozisyona getirmek gerekli)
8-Zincir gergisi ayarlandı
9-Egzos emisyon karışımında AB normlarını tutturmak için takılan hava karışım parçasını söküp attık. Şu an motora daha fazla hava girişi sağlandı bu biraz daha seri yaptı motoru
Herkese güvenli sürüşler...