shadowmaster adlı üyeden alıntı
Sıfır alıp periyodik bakımlarını yaptırdığınız sürece, büyük bir şanssızlık yaşamazsanız (fabrika hatası vb) problemsiz kullanırsınız. Bu motor için değil, ucuz/pahalı, Çin/Japon/Alman tüm motosikletler için geçerli durum, kullanıcısın bilinçli, bilgili olmasıdır. Ucuz olsun diye işportadan bisiklet tel içi alıp takarsanız, debriyaj teli de kopar fren de. Motorun Çin malı olması her şeyin ucuzu olacak anlamına gelmez. Örneğin bu başlıktaki herkes, tıpkı yüksek performaslı bir japon motorumuz varmış gibi, yüksek kalite yağ koyuyoruz, orjinal lastikleri çöpe attık, Fransız lastik taktık vs vs... Mesele motorla bir olmak, sesinden, tepkisinden ihtiyacını ya da rahatsızlığını kavramak, periyodik bakımlarını yapmak, her sürüş öncesi kontrolleri eksik etmemektir, ki bu da motor kullanıcısının keyfidir de aynı zamanda. Ben haftada bir gün mutlaka motorumu yıkar, cilalarım. Amaç yıkamak değildir aslında, balatasını, zincirini yakından görürüm, yürüyen aksamda gözden kaçan birşey var mı bakarım, gevşemiş cıvara varsa sıkarım, pas riski olan yerleri temizler bakım yaparım. Bunlar benim sürüşten aldığım keyif kadar önemlidir her zaman. Nerede yaşadığınızı bilemiyorum. Ama mesela Kuba SL 200 alacaksanız ilk olarak 500km, sonrasında da 2.000 km ve takip eden her 1.000km'de bakımlarının yapılması gerekiyor. Bunun için de mutlaka bir servise ulaşımınız olmalı.