Kuba Motor Superlight 200
-
18 Mayıs 2015, 10:36
#581
Merhaba arkadaşlar. 25 yaşındayım, yıllardır scooter kullanıyorum ancak ehliyetimi bir kaç ay önce alabildim. Vitesli motor deneyimimde ilk ve son kez sınav ve eğitim sürecinde oldu. Sorun yaşadığımı pek söyleyemem, arada karışıklık olsa da kısa sürede kaptım. Azda olsa araba deneyiminin de katkısı var sanırım.
Regal Raptor serisinden bir motor ile Kuba superlight arasında aylardır gidip geliyorum ve artık bir karar vermem gerekiyor. Yaz geldi fiyatlar zaten arttı :D Genel olarak uzun yol kullanacağım, özellikle yazları nerede tam Türkiye turu şeklinde geçecek. İleride CC yükselteceğim elbet ancak başlangıç için superlight beni götürür mü? Uzun süre ve uzun yolda kullanıma müsait mi? 1.90 boya ve 85 kiloya sahibim. Boydan veya kilodan sırıtır mı? +70 kiloya kadar bir artçı aldığımda sorun yaşar mıyım? Her yolculuğum uzun süreli olacağı için az biraz yükümde olacak. Ve motoru 2. el alacağım. Bütçem 4000 liraya kadar ancak olabildiğince düşük fiyata almaya çalışıyorum eski modelde olsa. Hangi yılın serisi daha iyidir? Çok soru oldu biliyorum ancak cevaplayabilirseniz çok sevinirim ^^ Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
18 Mayıs 2015, 11:00
#582
Ariakas adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. 25 yaşındayım, yıllardır scooter kullanıyorum ancak ehliyetimi bir kaç ay önce alabildim. Vitesli motor deneyimimde ilk ve son kez sınav ve eğitim sürecinde oldu. Sorun yaşadığımı pek söyleyemem, arada karışıklık olsa da kısa sürede kaptım. Azda olsa araba deneyiminin de katkısı var sanırım.
Regal Raptor serisinden bir motor ile Kuba superlight arasında aylardır gidip geliyorum ve artık bir karar vermem gerekiyor. Yaz geldi fiyatlar zaten arttı :D Genel olarak uzun yol kullanacağım, özellikle yazları nerede tam Türkiye turu şeklinde geçecek. İleride CC yükselteceğim elbet ancak başlangıç için superlight beni götürür mü? Uzun süre ve uzun yolda kullanıma müsait mi? 1.90 boya ve 85 kiloya sahibim. Boydan veya kilodan sırıtır mı? +70 kiloya kadar bir artçı aldığımda sorun yaşar mıyım? Her yolculuğum uzun süreli olacağı için az biraz yükümde olacak. Ve motoru 2. el alacağım. Bütçem 4000 liraya kadar ancak olabildiğince düşük fiyata almaya çalışıyorum eski modelde olsa. Hangi yılın serisi daha iyidir? Çok soru oldu biliyorum ancak cevaplayabilirseniz çok sevinirim ^^ Şimdiden teşekkürler.
3 ay öncesine kadar raptor kullnıcısıydım.raptor 150 ile sıkıntı yaşarsın,basarsın basarsın istediğin gibi gitmez.sl200 de basarsın akıp gider.5 bin tl ye 2014 model ve km si düşük sl 200 bulabilirsin
-
18 Mayıs 2015, 11:15
#583
2013 veya 12 modellere inilir mi?
-
18 Mayıs 2015, 11:23
#584
Ariakas adlı üyeden alıntı
2013 veya 12 modellere inilir mi?
km si düşükse alınır ama satma konusunda sıkıntı yaşarsın,çok zarar edersin bence
-
18 Mayıs 2015, 11:53
#585
çok geçmiş olsun trafikte umursamaz insan çok araçlarına bakım yaptırmayan, umursamayan.
-
18 Mayıs 2015, 12:57
#586
pitbullcu adlı üyeden alıntı
çok geçmiş olsun trafikte umursamaz insan çok araçlarına bakım yaptırmayan, umursamayan.
çok teşekkürler..artçım şoku halen atlatamadı.hepimizin dikkatli olması dileğiyle..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------
6.sınıf HGS alabilen var mı ?geçiş ücreti olarak 1.sınıfla fark var mı ?
-
18 Mayıs 2015, 13:14
#587
haqan1987 adlı üyeden alıntı
çok teşekkürler..artçım şoku halen atlatamadı.hepimizin dikkatli olması dileğiyle..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------
6.sınıf HGS alabilen var mı ?geçiş ücreti olarak 1.sınıfla fark var mı ?
artçı çok sıkıntı ya benim artçım çevrede yaşananlardan sonra olabildiğince az binmeye ve bindirmeye çalışıyor.
-
18 Mayıs 2015, 13:42
#588
Birisi youtube'da 1.85 boyla bile sorun yaratıyor sl200 1.85 üstü almasın yazmış. Hevesim kırılmadı değil, 193 boy var. Çok istiyordum bu motoru. Regale kalıcam sanırım.
-
18 Mayıs 2015, 13:58
#589
bence sağdan soldan yapılan boy yorumlarına bakmayın...en sağlamı gidin bir mağzaya üstüne bir binin siz tecreübe edin..benim 1.69 boyum var ,millet bacağın nasıl yetişcek o fiziğinle o gazuleti nasıl yürüteceksin diyorlardı şimdi gitmediğim yer yok
en güzeli ve sağlamı makinenin üstüne oturup kullanım hissiyatını kendiniz tecrübe etmenizdir.
-
18 Mayıs 2015, 14:03
#590
Ariakas adlı üyeden alıntı
Birisi youtube'da 1.85 boyla bile sorun yaratıyor sl200 1.85 üstü almasın yazmış. Hevesim kırılmadı değil, 193 boy var. Çok istiyordum bu motoru. Regale kalıcam sanırım.
kesinlikle kendinizin denemesi vitese bakması çok daha sağlıklı olur. dizler depoda nerede kalıyo gidon dönünce kollara geliyor mu deneyin başkalarını dinlemeyin.
bizim motorların gidon turu çok dar ona bir çözüm bulunabilir mi acaba?
-
18 Mayıs 2015, 14:33
#591
gidon darlığına çözüm zor,ancak ön gidon takımı çıkacak ve tornacıda elden geçirilecek,buda tam manası ile custom olayına girmek olur.yapılamaz değil ama uğraşmak lazım..ben T gidon yapmak uğruna gidonu tutan alt kelepçeyi 30cm uzatmak için tornacılarla haşır neşir oldum sağlam olurmu diye
dediğiniz mevzuda torna işine girer direkt olarak.
-
18 Mayıs 2015, 14:44
#592
şasi geometrisi bozulmuş olucağı için kafamda soru işaretleri var fakat ilerisi için düşünülebilir bişey iyi bir ustu bulduktan sonra
-
18 Mayıs 2015, 15:53
#593
pitbullcu adlı üyeden alıntı
kesinlikle kendinizin denemesi vitese bakması çok daha sağlıklı olur. dizler depoda nerede kalıyo gidon dönünce kollara geliyor mu deneyin başkalarını dinlemeyin.
bizim motorların gidon turu çok dar ona bir çözüm bulunabilir mi acaba?
U dönüşlerinde özellikle ciddi sıkıntı yaratıyor gerçekten.
-
18 Mayıs 2015, 16:36
#594
Ariakas adlı üyeden alıntı
Birisi youtube'da 1.85 boyla bile sorun yaratıyor sl200 1.85 üstü almasın yazmış. Hevesim kırılmadı değil, 193 boy var. Çok istiyordum bu motoru. Regale kalıcam sanırım.
1.92 m 92 kilo fiziksel özelliklerim. Özellikle u dönüşlerinde ve dar kavisli dönüşlerde zorlanıyorum. Ayna görüşleri iyi değil. Uzatman gerekebilir. Dışarıdan nasil gözüküyorum onu bilmiyorum ama kullanimi cok rahat bir motor. Hafif zaptetmesi de kolay. Şu ana kadar yaşadığım tehlikelerde beni hic üzerinden atamadı. Boyumun avantajını kullanıyorum diyebilirim. Bende zamanında regal raptor dd250 e9b ile superlight arasında kalmıştım. Başlangıç için ve daha gösterişli oldugunudan bu motoru seçtim. Bence bir oturup denemelisin motoru.
-
18 Mayıs 2015, 22:46
#595
Geçmiş olsun,
Bu bir Avrupa ülkesinde olsa, ehliyete sıkı bir süre dondurma, yüklü para cezası ve son gittiği servise ruhsat iptali gelir ! Bu ülkede ise kaza olsa alın yazısı olur 👿
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:53 ----------
@Ariakas ; şu anda yapmanız gereken şey bayilere gidip motorların üzerine oturmak, hatta biriyle birlikte gidip fotoğraf çektirmek, sonra da bakmak. Şahsen, Raptor ile SL200'ü yan yana koyduğunda biri motor diğeri dekor gibi duruyor. İşin ilginç yanı, Raptor'un birçok parçası gerçekten kromaj, SL200'ün parçaları ise krom görünümlü plastik. Ancak buna rağmen dizaynındaki oturaklılık ve proporsiyonlarındaki uyum gereği bence görünüm olarak Kuba SL200 çok daha önde bir motor. Bu noktada bir şeyi iyi düşünmeniz gerekiyor ; sakin, gerektiğinde temkinli/defansif, acele etmeksizin keyifle motor sürmeye hazır mısınız ? 200CC, 13 beygir ve kalkış torkunu 6500 RPM sonrası üreten bir motor olduğunu unutmadan, otobanda maksimum hızının 110-115 km/h olacağını, ama asıl keyif veren hız aralığının 90-100 km/h olduğunu bilerek, bu mat siyah güzellerle keyifli vakit geçirirsiniz. İleride CC artışı öncesi gerek görünüm, gerek sürücü hatalarını maksimum tolere etmesi açısından SL200 iyi bir geçiş motoru bence. karşılaştırma yapılacak olan da Raptor'un 150'likleri değil ancak 250'likleri olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------
@pitbullcu & fangelus & burakcvck ;
hangi U dönüşteki zorlanmadan bahsettiğinizi yazar mısınız lütfen, kalkış pozisyonunda sol/sağ, hareket halinde sağ/sol ?
-
18 Mayıs 2015, 22:58
#596
abi ya bişey söylimmi sana...ben motorumu özledim
çok merak ediyorum son halini ,cumaya sabır artık
-
18 Mayıs 2015, 23:03
#597
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun,
Bu bir Avrupa ülkesinde olsa, ehliyete sıkı bir süre dondurma, yüklü para cezası ve son gittiği servise ruhsat iptali gelir ! Bu ülkede ise kaza olsa alın yazısı olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:53 ----------
@Ariakas ; şu anda yapmanız gereken şey bayilere gidip motorların üzerine oturmak, hatta biriyle birlikte gidip fotoğraf çektirmek, sonra da bakmak. Şahsen, Raptor ile SL200'ü yan yana koyduğunda biri motor diğeri dekor gibi duruyor. İşin ilginç yanı, Raptor'un birçok parçası gerçekten kromaj, SL200'ün parçaları ise krom görünümlü plastik. Ancak buna rağmen dizaynındaki oturaklılık ve proporsiyonlarındaki uyum gereği bence görünüm olarak Kuba SL200 çok daha önde bir motor. Bu noktada bir şeyi iyi düşünmeniz gerekiyor ; sakin, gerektiğinde temkinli/defansif, acele etmeksizin keyifle motor sürmeye hazır mısınız ? 200CC, 13 beygir ve kalkış torkunu 6500 RPM sonrası üreten bir motor olduğunu unutmadan, otobanda maksimum hızının 110-115 km/h olacağını, ama asıl keyif veren hız aralığının 90-100 km/h olduğunu bilerek, bu mat siyah güzellerle keyifli vakit geçirirsiniz. İleride CC artışı öncesi gerek görünüm, gerek sürücü hatalarını maksimum tolere etmesi açısından SL200 iyi bir geçiş motoru bence. karşılaştırma yapılacak olan da Raptor'un 150'likleri değil ancak 250'likleri olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------
@pitbullcu & fangelus & burakcvck ;
hangi U dönüşteki zorlanmadan bahsettiğinizi yazar mısınız lütfen, kalkış pozisyonunda sol/sağ, hareket halinde sağ/sol ?
Kalkış halindeki U dönüşleri baya bi zorluyor, yarım debriyaj gaz yapıyorum ama baya bir hantal kalıyor dönüş.
-
18 Mayıs 2015, 23:22
#598
Özellikle gidon açısı fazla olduğunda kalkış manevralarında U dönüşün daha zor olması normal aslında.
Yıllar önce yurt dışında aldığım eğitimde kalkış manevralarını gösterirken, bizimkiler gibi motorlarda dönüş yönündeki ayağı yere koyarak dönmeyi tavsiye ettiler eğitmenler. Örneğin sola dönerken, sol ayak uzatılıp yarım debriyaj hareketlenme verdikten sonra dönüş bitene kadar mümkün olduğunca dizi az kırakak birkaç kez adımlayıp, dönüş bitip motor düzeldiğinde ayağı yanıma alıyorum ben. Böyle olunca güvende hissettiğim için, normalden daha fazla yatırıyorum motoru o zaman da U dönüş çapı azalmış oluyor. Sağa dönüş her zaman daha zordur ama sola dönüşlerde çok pratik ve güvenli geliyor bana. Hatta dışarıdan izleyen için estetik geldiğini bile söyleyebilirim, tavsiyem budur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------
BlackGhost adlı üyeden alıntı
abi ya bişey söylimmi sana...ben motorumu özledim
çok merak ediyorum son halini ,cumaya sabır artık
Normaldir özlenir Cuma'ya kadar sabır
-
19 Mayıs 2015, 00:00
#599
-
19 Mayıs 2015, 12:32
#600
güzel olmuş parça,belki biraz daha arkaya yatırabilirsin imkan varsa çok dik duruyor gibi geldi bana.
şöyle 4-5 cm arkaya yatırabilirsen daha agresif bir görünüm elde edebilirsin böylece saatleride komple fairingin içine gömersin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------
işte benim makine böyle bir görüntüde olacak T gidonla beraber,fairing olabildiğince geriye yatırılmalıki asıl görüntüsünü verebilsin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)