merhaba. Bu sissy barı taktırdınız mı acaba ? deneyimlerinizi öğrenmek isterim. Bir sorum da sissy barın arka kısmına çanta bağlama şansımız var mı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:35 ----------
merhaba. Bu sissy barı taktırdınız mı acaba ? deneyimlerinizi öğrenmek isterim. Bir sorum da sissy barın arka kısmına çanta bağlama şansımız var mı ?
Bu başlıkta birçok tecrübesini paylaşan,sl200 için bilgi pdf dosyası yapıp herhangi bir beklenti içinde olmadan bu motora ilgi duyan herkese yardımcı olan shadowmaster abimizin motoru "91000 km de" motoru kitledi.
İzmir tarafına bir iş görüşmesi için istanbuldan çıktığı yolda motoru krank kitleyip piston başını parçalamış.İzmirde yakın bir dostumuzun yardımıyla motoru yine izmirde bulunan ve birçoğunuzun tanıdığı motomania servisine sl200 emanet edildi ve sağolsunlar baya ilgilendiler.
Videolarda gördüğünüz üzere motor orjinal 91000 km de ve "ilk kez motor açılıyor"
elbette böylesi zor bir anda motorun kitlenmesi büyük talihsizlik ancak kaza bela yaşanmadı zira shadowmaster 30 yıllık motor tecrübesi ile bu tür durumlarda ne yapılacağını bilen bir insan.
bir süredir motorla alakalı bazı sıkıntılar vardı,elden geçirilecekdi ancak iş temposu ve aciliyetlerden ötürü shadowmaster abimiz idareli kullanmayı tercih etti.Bazen hayat şartlarınızı zorluyor ne yazıkki.
Videoları paylaşmamın bir sebebide 5 yıldır özenle bakılan,her vidası dahi itinalı kontrol edilen sl200 (Türkiyede böylesi bakılan bir motor olduğunuda sanmıyorum) sıfırdan alınıp 91000 km de meydana gelen durumu görmeniz açısından sizlere fikir verecektir.Motorun parça kalitesi orta seviyelerde ve itinalı bakımlarda dahi gidilebilceği uç sınırlarıda shadowmaster test etti.Elbette pdf dosyasında yazıldığı gibi "motorun stabil çalışan düzeyde,aşırı zorlamadan" kullanımı dahilinde gelinen sonuçlar bunlar.Yani boş bulunan her yolda tapa gaz denemeleri yapılmadı bu motorda,kapasitesinin normalleri dahilinde kullandı shadowmaster.
çok yakınen tanıdığım shadowmaster abimiz 5 yıldır yağmur çamur demeden Türkiye'de istanbul-kars gezisi,defalarca ege turları ve çoğunlukla istanbul içi kullanımı ile 91000 km yi hakkıyla yaptı ancak motorun parça ömrüde buraya kadarmış.
Herşeyin bir ömrü var mekanik parçalarda,sl200 motorunda parça kalite ömür testi (sanıyorum başka hiçbir yerde bu testte yapılmadı)sıfırdan alınıp devamlı aktif kullanımda 91000 km de sona ermiş görünyor.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
O pdfi bir okumak isterim. Bulamadım tekrar yükleyebilir misiniz?
https://drive.google.com/file/d/1W39...7tGrBz9RU/edit
profil bilgilerimdede var link.
yaklaşık 5 yıldır bu pdf dosyası Türkiye içinde sl200 kullanıcılarına çok yardımcı oldu.Umarım bundan sonrada yardımcı olmaya devam eder..
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Hocam benim iki ayna da koldan koptu. Yeni ayna almak istiyorum ama orjinaller çok pahalı. Orijinal aynalar kaç mm acaba ona göre alayım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------
Hocam orijinal aynalar kaç mmdir? Benim iki ayna da koldan koptu yeni ayna almam gerekiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------
Hocam orijinal aynalar kaç mmdir? Benim iki ayna da koldan koptu yeni ayna almam gerekiyor.
Orjinal aynalarını almanı tavsiye etmem. Arkayı göremiyorsun. Ben Mondialin HRC aynalarını aldım 8mm. Ayrıca tornada 8mm uzatma aparatı yaptırdım. Şu an arkasını artçı varken bile rahat görüyorum. Yarın uzatma parçalarının fotoğrafını atarım daha ayrıntılı fikrin olur.
Tornada yaptırdığım uzatma aparatları.
https://hizliresim.com/RlJCne
https://hizliresim.com/qaK4SB
Aynaların linki
https://www.trendyol.com/ncr/mondial...chantId=194040
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------
Aynalar da bu şekilde oldu;
https://hizliresim.com/s202Te
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:25 ----------
Egzoz içinde ayrı bir işlem yaptırdım sesi güzel ve tok çıkıyor. Çevreye rahatsızlık verecek seviyede değil. Dışarıdan bakınca işlem yapıldığı belli olmuyor. Trafik durdurursa sorun olacağını sanmıyorum. Vites düşürürken de patır patır ses geliyor. Güzel oldu baya.
bizimki aldığımız gün çalışmıyordu daha. Aldığımız bayiye söylediğimizde(bursa merkezden aldık, inegöl'de yaşıyorum) servise yönlendirdiler. Daha sonrasında ise internetten sıfır kablo siparişi verdim ve kendim değiştirdim. Şuan bi sıkıntı yok. Sadece olur birgün satarsak alacak arkadaşa bi 300 km civarı eksik olduğunu belirticez.
Arkadaşlar elinde herhangi bir sebepten ötürü sağ kumanda(Marş Kumandası) değişimi yapan ve eski çıkan kumandası elinde olan var mı ? Marş tuşu çalışmıyor daha doğrusu tuşa sert bastırınca ortadayken alıyor marşı mart ayında muayeneye girecek motor geçirmezler öyle. Yedek parça satan firmalarda da bulamadım. Var mı yardımcı olabilecek biri
şuan sl200 parça bulmak bir hayli zor çünkü üretimler durduğu için yeni sezon bekleniyor.çinde ulusal bayram sebebiylede 30 günlük araya gidiliyor,yani yeni parti yedek parçaların nisandan önce gelmesi imkansız.
sizin sorununuz ise kütüklük içindeki yayın yada yayı tutan mekanizmanın bozulması durumu.kütüklükleri değiştirmektense kütüklüğü söküp marş butonunu kontrol edip elden geçirerek uygun bir yay takıp tamir etmeniz mümkün.
266 sayfadır farklı farklı ufak problemler yaşayanlar için hep "elinize alet takımı alıp bu tür parçaları söküp takmaktan çekinmeyin" diye çoğu kez yazdım.şimdi bu arızalanan kütüklük yarın çinden getirilmiş olsa "en az" 250-300 tl fiyatı olacak..basit bir yayı değiştirmek yada bağlı olduğu ufak mekanizmayı olağanüstü emek ve maharet sarf etmeden tamir etmez zor değil.Bu tür ufak tefek arızalarda eliniz anahtar tutmaz ise her şekilde cebinizdeki paralar çar çur olacakdır..
probleminizin sebebinide açıklayayım;
yine 266 sayfa içerisinde sıklıkla bahsettiğim "haftalık ve aylık bakımlarda" kütüklüklerin belli zamanlarda sökülüp,içinin temizlenip (özellikle kış ayına girmeden önce) bakımlarının yapılmamasından kaynaklı kütüklüklere bağlı sinyal,marş butonu gibi tuşların bozulabileceğini hep anlattım.japon motorlarda dahi bu bakımlar senede 1-2 kez yapılmadığı sürece kütüklüklerdeki butonlar arızalanabilir.
Bu arada kütüklükler demişken,yılda 1 kez (özellikle bu şubat-mart ayları gibi) sıcaklıklar bastırmadan gaz-debriyaj tellerinizi kontrol edip bu telleri mutlaka koruyucu kılıflarından komple çıkarıp gres yağı ile iyice yağlayıp tekrar monte edin (sıfır alsanız dahi bu işlemleri yapın) aksi takdirde gaz-debriyaj telleriniz olmadık yerde yağsız kalmakdan kopma riski artacakdır.Şimdiden sezon açılmadan önce motorunuzu ister sık kullanın ister seyrek bunları yaptırın derim bir tavsiye olarak..
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Merhaba dostlar,
Bir hevesle başladım şu motor işine.
Sl 200 ü gördükten sonra olanlar oldu denebilir 😂
Şuanda ehliyeti kovalıyorum aldığım gibi Allahın izniyle ikinci el bir Sl 200 düşünüyorum.
Fakat daha önce hiç motorla alakam olmadığından motorda nelere dikkat etmem gerekir(kullanım kılavuzunu bi kaç kere hatim ettim fakat tekrar sormak istedim), alacağım adamı hangi sorularla darlamalıyım ki beni kazıklamayasın gibi sorularım var veya ikinci el piyasasında sizin başınızdan neler geçti gibi sorularım var.
Cevap yazanların elleri dert görmesin şimdiden 😂
Dostum verdiğin cevap için teşekkür ederim. Bende motorun ilk sahibiyim ve 60k oldu hemen hemen çaylak sayılmam yani SL200 de Bu tarz sorunları zaten kendim hallediyorum mesela ilk zamanlarda sol kütüğü değiştirmiştim atmadım çıkardığım parçayı ve ilerleyen zamanlarda marş tuşu arıza yaptı bende sol kütükten çıkan korna tuşunu marş tuşuyla değiştirdim ve çözdüm işi. Bu tarz sorunları kendim hallediyorum. Bu sefer marş tuşu çalışmıyor değil ama sert bastırınca ortalarda alıyor marşı. Açtım kütüğü tuşun içini de açtım temizledim yapıştırıp kapattım ama aynı durum devam ediyor. Yayı da sağlam onda da sorun yok. Büyük ihtimal tuşun iç mekanizmasında bir yerde temassızlık oluyor. hafta sonu tekrar açıp içini biraz daha kurcalıycam.
Motorla Yaşa, Motorla Öl.
tuş içinde temas eden plastik çıkıntılar aşınmış olabilir,problemin oluştuğu yeri iyice tespit ettikten sonra deforme olmuş yeri en kolay şekilde hızlı yapıştırıcıyla (spreyli olan) elden geçirebilirsiniz.Tuş içindeki yayların zaman içinde plastik yuvaları aşındırması ve yayın kaymasıyla boşluk yaratmış olabilir,deforme olan yerleri tespit ederek farklı çözümlerlede ilerleyebilirsiniz.
Önceki mesajımda dediğim gibi esasen çok basit problemler bazen gözden kaçabiliyor,burada açtıp baktığınız parçanın nasıl çalıştığını anlayarak ilerlerseniz çözüm bulmakda çok kolaylaşır.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Kuba Superlight 200 Anlas Capra Takım 110/90-16 ve 130/90-15 : Lastik ebatları bu şekilde. Yol tutuşu güzel ben bu lastikleri kullanıyorum. Ben egzozu muayeneden sonra deldirdim. Muayene esnasında egzoza da bakmadılar. Birkaç kez trafik durdurdu ama bir şey demediler. Abartı ses çıkmıyor zaten.
Merhabalar, ben de aranıza 3 ay önce katıldım. Sormak istediğim şey ise motorun ön ve arka frenin stop lambası arasında ki engelleyemediğim uyumsuzluğu. Motor ilk aldığımda muayeneye gidecek diye bozuk olan sinyali yaptırmaya götürüp stopların da çalışmadığını farkettik. Motoru yıkamıştık sanırım içine su falan kaçıp pas yapmış olabilir diye wd40 ile temizlendi ve arka fren pedalının yayı ayarlandı esnetilerek. Bunu yaptıralı 1,5 ay olmamışken ve motor yüksek suya maruz kalmadı yıkamadan sildim bi kaç kere 5-10 dakika da yağmur altında kullandım mecburen. Şuan ön fren stopu hiç yakmaz iken arka fren de geç kavrıyor. Forumun hepsini okuyamadım lakin buna benzer bir sorun yazanı da görmedim. Yedek parça olarak da o yayı en azından internette göremedim gevşemiş olma ihtimaline karşı bakmıştım. Var mı yaşayan deneyimleyen yaptırmak iki dakika ama sürekli ufak arızalarla uğraşmaktan yoruldum bunun daha uzun süreli gitmesi lazım. Ayrıca motoru yıkıyorsanız bana da taktik verebilir misiniz?
ön fren manetine bağlı müşür kısmında muhtemelen bir sorun olmuş.bağlantı pinleri gevşemiş yada oksitlenmiş olabilir.ön fren manetini kontrol edin ve ws40 ile temizleyin.şayet çalışmaz ise ön fren müşürü arıza yapmış olabilir,müşürü sökmek gerekebilir.
arka fren stop lambasını yakan ayaklık kısmındaki müşüründe ayarı bozulmuş görünüyor anlattıklarınıza göre.ayak müşürü yaya göre ayarlanabilir,basittir yapması.aynı şekilde wd40 ilede yay kısmını temizleyebilirisiniz.yayı değiştirmek isterseniz kuba parçalarını satan herhangi bir yerden arka fren müşür yayı alabilirsiniz,universaldir zaten çoğu yay,çok spesifik bir parça değil yani.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Frende stop yanmama sorunu bende de var. On frende de arka frende de hicbir sekilde arka stop yanmıyor. Dun arka stop lambasini degistirdim, cikan lamba patlak gibiydi, yeni lamba taktim ama onda da yanmıyor. Ön frende de arka frende de yanmıyor. Sigortası mi patladi acaba? Bir de gostergede kisa farin yandigini gösteren yesil isik yanmıyor. Bu ikisi baglantili bir durum mu? Mayista muayeneye girecek motor. Ben cozebilir miyim yoksa servis yolu gorundu mu bana?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)