Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kuba Motor Superlight 200

    REKLAM ALANI
  1. #5241
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı Mulger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sifir aldim.
    önden gelen sesde sanki amortisör kısmında bir problem oluşmuş olabilir.Sıfır makinede olması güç bir durum,belki montaj zamanında amortisör yağı eksik konulmuşda olabilir.Şayet sabit şekilde gidondan ön fren sıkılı şekilde baskı uygulayıp çok kolay esneme hissediyorsanız amortisörlerinizi gösterin.


    titreşim problemi muhtemelen egsoz koruma demirinden geliyor.Klasik sl200 sorunudur,vidalarını değiştirin veya kaynak attırın.

    aynaların mafsalları sıkıdır ilk aldığınız zaman.Gevşetmek için aynayı birkaç kez sağ-sol-yukarı-aşşağı şekilde sert olmadan oynatma yapın,iç klips gevşeme yapacakdır.

    şimdi amortisör sorunu ile paralel bu parçada sorun yaratıyor olabilir,freni sıkan parça fren balatasıdır ve sabit şekilde durmalıdır,durmuyor ise hem frenlemede sorun oluşur ve sağlıklı değildir,mutlaka göstermeniz gerekir.
    Mulger bunu beğendi.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5242

    Üyelik
    10 Eylül 2019
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KUBA SL200
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önden gelen sesde sanki amortisör kısmında bir problem oluşmuş olabilir.Sıfır makinede olması güç bir durum,belki montaj zamanında amortisör yağı eksik konulmuşda olabilir.Şayet sabit şekilde gidondan ön fren sıkılı şekilde baskı uygulayıp çok kolay esneme hissediyorsanız amortisörlerinizi gösterin.


    titreşim problemi muhtemelen egsoz koruma demirinden geliyor.Klasik sl200 sorunudur,vidalarını değiştirin veya kaynak attırın.

    aynaların mafsalları sıkıdır ilk aldığınız zaman.Gevşetmek için aynayı birkaç kez sağ-sol-yukarı-aşşağı şekilde sert olmadan oynatma yapın,iç klips gevşeme yapacakdır.

    şimdi amortisör sorunu ile paralel bu parçada sorun yaratıyor olabilir,freni sıkan parça fren balatasıdır ve sabit şekilde durmalıdır,durmuyor ise hem frenlemede sorun oluşur ve sağlıklı değildir,mutlaka göstermeniz gerekir.


    Tekrar merhaba,

    Ön freni sıkıp sabit şekilde vücudum ile beraber gidona baskı uyguladığımda evet amortisörler esniyor oldukçada uzun mesafede esniyor ama uyguladığım yük gördüğüm esneme için fazlamıdır veya normalmidir yorum yapamadım. Ayrıca esneme sırasında motoru sürerken gelen sese benzer bir ses duyamadım.


    egzost koruma demirine baktım (iki vida ile tutturulan sac) bir boşluk görünmüyor ama bir şey dikkatimi çekti egzostun arka ucu motorun arka teker amortisör alt bağlantı somununa çok yakın belki sürerken titreşimden somuna çarpıyor olabilir.

    fren kaliperi sabit duruyor aslında anlatmak istediğim kaliperin motora bağlanan çivata içerisinde çok hafif oynayabilmesi. belkide normaldir.

    Düşük vites ve hızdaki baskı kaçırması ile ilgili bir yorumunuz varmıdır? belki yağ değişiminden sonra düzelebilir.

    teşekkürler.

  3. #5243
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı Mulger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar merhaba,

    Ön freni sıkıp sabit şekilde vücudum ile beraber gidona baskı uyguladığımda evet amortisörler esniyor oldukçada uzun mesafede esniyor ama uyguladığım yük gördüğüm esneme için fazlamıdır veya normalmidir yorum yapamadım. Ayrıca esneme sırasında motoru sürerken gelen sese benzer bir ses duyamadım.

    egzost koruma demirine baktım (iki vida ile tutturulan sac) bir boşluk görünmüyor ama bir şey dikkatimi çekti egzostun arka ucu motorun arka teker amortisör alt bağlantı somununa çok yakın belki sürerken titreşimden somuna çarpıyor olabilir.

    fren kaliperi sabit duruyor aslında anlatmak istediğim kaliperin motora bağlanan çivata içerisinde çok hafif oynayabilmesi. belkide normaldir.

    Düşük vites ve hızdaki baskı kaçırması ile ilgili bir yorumunuz varmıdır? belki yağ değişiminden sonra düzelebilir.

    teşekkürler.
    Esneme kolay olmamalı,elinizde bir yay olduğunu düşünün ve sıktıkça kolay sıkılıyor ise o yaylar kuvettsizdir sertse kuvvetlidir.Muhtemelen amortisör yağları eksilmiş veya eksik konmuş.Yaylarda sorun olacağını sanmıyorum,amortisör yağları eksilme yapınca esneme artar.

    egsoz bağlantıları somunlarını siz yinede kontrol edin,sıkı görünür ama titreşimde ses yapar.

    fren kaliperi konusunda amortisörleri elden geçirince yine baktırırsınız,balata bakımı yaptırmış olursunuz arada.

    düşük hızdaki baskı kaçırmasını ilk etapda bir debriyaj ayarına baktırın.Yarım debriyajda motorun ivmelenmesi lazım,debriyaj maneti uzun mesafede çekiyorsa ayarı kaçmış olabilir.Yağ değişimi sonrası kontrol edersiniz yine ancak aynı problem devam ediyorsa debriyaj baskı balataları kontrol ettirmeniz gerekebilir.
    Mulger bunu beğendi.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  4. #5244

    Üyelik
    29 Şubat 2020
    Şehir
    Ankara / Mersin
    Motosikleti
    YBR 2006
    Bir soru da ben sorayım, motor yağıyla ilgili. Motul 5100 (yarı sentetik) kullanılması tavsiye ediliyor uzun zanmandır. Acil lazım olduğu için mağazadan 7100(tam sentetik) 10w40 aldım ama usta koyarken bu motora sentetik yağ iyi olmaz su gibi olur dedi ve Motul 3000 mineral koymamı önerdi. Siz ne düşünüyorsunuz?

    10w40 koymuş olmamla ilgili olabilir diye düşündüm ben, malum yaz sıcakları başlıyor. 15w50 önerenler de var.

    Siz yaz kış yarı sentetik 10w40 mı kullanıyorsunuz?

  5. #5245
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı alirft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir soru da ben sorayım, motor yağıyla ilgili. Motul 5100 (yarı sentetik) kullanılması tavsiye ediliyor uzun zanmandır. Acil lazım olduğu için mağazadan 7100(tam sentetik) 10w40 aldım ama usta koyarken bu motora sentetik yağ iyi olmaz su gibi olur dedi ve Motul 3000 mineral koymamı önerdi. Siz ne düşünüyorsunuz?

    10w40 koymuş olmamla ilgili olabilir diye düşündüm ben, malum yaz sıcakları başlıyor. 15w50 önerenler de var.

    Siz yaz kış yarı sentetik 10w40 mı kullanıyorsunuz?
    uzun yıllardır sl200 kullanan arkadaş çevrem daima 5100 10 40 kullandı ve bırakın zararını hep memnun kaldı.
    3000 motul bildiğiniz düz yağdır,5100 modele göre esnekliği yoktur.Kullanılabilir ancak 5100 kadar kaliteli değildir.

    15-50 ise bu sıcaklarda düşünülebilir ancak 10-40 her zaman idealdir.Yüksek cc motorlarda bu dönem 15-50 aralığı tercih edilmeli bana göre,düşük cc motorlarda çokda gerekli değil.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  6. #5246

    Üyelik
    11 Aralık 2017
    Arkadaşlar bu aralar şöyle bir problem yaşıyorum motoru çalıştırıp yolda hareket halinde giderken tam gazı verdiğim sırada motor bazen aniden stop ediyor yada ışıkta durduğum tam kalkışa geçeceğim sırada motora cok hafif gaz vermemle stop etmesi bir oluyor bunun sebebi sizce nedir ara ara stop etmeler başladı ama gaz verdikten sonra sonra oluyor stop etmesi rölantide calısırken stop etmiyor

  7. #5247

    Üyelik
    29 Şubat 2020
    Şehir
    Ankara / Mersin
    Motosikleti
    YBR 2006
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzun yıllardır sl200 kullanan arkadaş çevrem daima 5100 10 40 kullandı ve bırakın zararını hep memnun kaldı.
    3000 motul bildiğiniz düz yağdır,5100 modele göre esnekliği yoktur.Kullanılabilir ancak 5100 kadar kaliteli değildir.

    15-50 ise bu sıcaklarda düşünülebilir ancak 10-40 her zaman idealdir.Yüksek cc motorlarda bu dönem 15-50 aralığı tercih edilmeli bana göre,düşük cc motorlarda çokda gerekli değil.
    Ben de bir motora sentetik yağın iyi gelmeyip düz mineral yağın daha iyi olabilmesini mantıklı bulamadım çok. Tam sentetik anca gereksiz bir masraf olabilir belki motorun sistemine oranla, tabii ömrü daha uzun olduğu için aynı yere gelmesi muhtemel ama.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------

    Alıntı Claxs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu aralar şöyle bir problem yaşıyorum motoru çalıştırıp yolda hareket halinde giderken tam gazı verdiğim sırada motor bazen aniden stop ediyor yada ışıkta durduğum tam kalkışa geçeceğim sırada motora cok hafif gaz vermemle stop etmesi bir oluyor bunun sebebi sizce nedir ara ara stop etmeler başladı ama gaz verdikten sonra sonra oluyor stop etmesi rölantide calısırken stop etmiyor
    Benim aklıma gelen karbüratör hava ayarı ama o daha çok yüksek devirlerde sıkıntı yaratıyordu sanırım

  8. #5248

    Üyelik
    11 Aralık 2017
    Alıntı alirft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de bir motora sentetik yağın iyi gelmeyip düz mineral yağın daha iyi olabilmesini mantıklı bulamadım çok. Tam sentetik anca gereksiz bir masraf olabilir belki motorun sistemine oranla, tabii ömrü daha uzun olduğu için aynı yere gelmesi muhtemel ama.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------



    Benim aklıma gelen karbüratör hava ayarı ama o daha çok yüksek devirlerde sıkıntı yaratıyordu sanırım
    bendeki problem yüksek devirde olmuyor motora tam gaz verdiğim sırada yaşanıyor bu durumu yaşayan varmı acaba başka nereden kaynaklana bilir

  9. #5249

    Üyelik
    12 Haziran 2020
    Superlight 200 Sıfır aldım motorun alt kısmından birşey sekiyormuş gibi ses geliyor önce vida kapakları düşüyor sandım ama yok ses motorun altından geliyor sanki içinde bir metal parçası var ordan oraya sekiyor gibi. Ayrıca motor 2. viteste çok bağırıyor sanki dişli sıyırıyor gibi ses veriyor çözemedim. Birde 500km bakımı için ne kadar ücret ödeniyor bilen var mı

  10. #5250
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    https://www.facebook.com/78054993873...6038041183399/

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------

    Motor 78.000 km oldu, son makyajı sayfada...
    Ned Low ve omrustun bunu beğendiler.

  11. #5251

    Üyelik
    11 Temmuz 2020
    Arkadaşlar merhaba,
    Dün bende Superlight alarak aranıza katıldım.
    Koyacak yerim olmadığı için 1 ay kadar bayi de kalacak.
    İnternetten pek çok yerde araştırmama rağmen pdf dosyası(kullanım ve özellikler,teknik vs)bulamadım.
    Farının yetersizliği nedeni ile değiştirmek istiyorum...ve diğer maddeler de şöyle.
    1-Farın çapını biliyor musunuz?(Ampul yerine Led takmak istemiyorum,farı tamamen değiştirmek istiyorum).
    2-Stop ve sinyal ampullerinin duy tipi nedir?(Bunlara led takacağım).

  12. #5252

    Üyelik
    11 Aralık 2017
    Arkadaşlar internette ve oturduğum ilde bir türlü 140/70/15 ebatında micheal city grip için iç lastik bulamadım önerebileceğiniz site veya yer varmı ? yada bu ebatta iç lastik biliyorsanız linkini atabilirmisiniz

  13. #5253

    Üyelik
    27 Eylül 2016
    Merhaba arkadaşlar. Motorun arka dişlisi önceden çok sallanıyordu, tekerdeki 4 tane takozu değiştirttim. Sonra dün kontrol ettim, çok az da olsa sallanma yine var arka dişlide. Normal midir?

  14. #5254

    Üyelik
    26 Haziran 2020
    Arkadaşlar selamlar benim de 500 km'de bir motorum var fakat 2017'de alınmış ve garantisi bitmiş. Düşük hızlrda önden gıcırdama sesi geliyor ustaya götürdüğümde rodaj döneminde normaldir gitgide açılır dedi fakat ben tam olarak emin olamadım siz böyle bir problem yaşadınız mı?

  15. #5255
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı Kyaka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,
    Dün bende Superlight alarak aranıza katıldım.
    Koyacak yerim olmadığı için 1 ay kadar bayi de kalacak.
    İnternetten pek çok yerde araştırmama rağmen pdf dosyası(kullanım ve özellikler,teknik vs)bulamadım.
    Farının yetersizliği nedeni ile değiştirmek istiyorum...ve diğer maddeler de şöyle.
    1-Farın çapını biliyor musunuz?(Ampul yerine Led takmak istemiyorum,farı tamamen değiştirmek istiyorum).
    2-Stop ve sinyal ampullerinin duy tipi nedir?(Bunlara led takacağım).
    KUBA SUPERLİGHT 200 PDF LİNKİ
    https://drive.google.com/file/d/1W39...7tGrBz9RU/edit


    Alıntı Claxs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar internette ve oturduğum ilde bir türlü 140/70/15 ebatında micheal city grip için iç lastik bulamadım önerebileceğiniz site veya yer varmı ? yada bu ebatta iç lastik biliyorsanız linkini atabilirmisiniz
    michlein city gr,ip lastiklerini yeniledi ve "city grip 2" modelini çıkardı.Bu lastik modellerine bakınız.

    Alıntı rolling adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Motorun arka dişlisi önceden çok sallanıyordu, tekerdeki 4 tane takozu değiştirttim. Sonra dün kontrol ettim, çok az da olsa sallanma yine var arka dişlide. Normal midir?
    dişlide sorun varsa ön-arka dişlileri değiştirmeniz en sağlıklısı,hatta zinciride değişirseniz daha da iyi olur.Muhtemelen dişlilerin bağlı vida saplamalarında veya yuvasında sorun var vebu durum dişli ve zincirinizi bozma riski yaratıyor.

    Alıntı Trankobuskaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar selamlar benim de 500 km'de bir motorum var fakat 2017'de alınmış ve garantisi bitmiş. Düşük hızlrda önden gıcırdama sesi geliyor ustaya götürdüğümde rodaj döneminde normaldir gitgide açılır dedi fakat ben tam olarak emin olamadım siz böyle bir problem yaşadınız mı?
    ses motordanmı yoksa ön amörtisördenmi geliyor?
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  16. #5256
    ayetlervaray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Superlight 200
    ön frene basınca arka lamba yanmadığı için muayeneden kaldım. ustaya gösterdim ön fren müşürü lazım dedi. internete baktım bulamadım acaba başka bir modelin müşürü bizim motosiklete olur mu? tecrübe eden var mı? https://www.motosikletsepeti.com/uru...-kee-100/12118 mesela bu.

  17. #5257
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı ayetlervaray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön frene basınca arka lamba yanmadığı için muayeneden kaldım. ustaya gösterdim ön fren müşürü lazım dedi. internete baktım bulamadım acaba başka bir modelin müşürü bizim motosiklete olur mu? tecrübe eden var mı? https://www.motosikletsepeti.com/uru...-kee-100/12118 mesela bu.
    muayenenin en temel istenilenidir sinyalerin ve stop lambasının doğru çalışması.Bunlara dikkat etmesseniz kalırsınız.

    linkteki müşür uyar,uymasa bile bağlantı soketi değişir kullanılır.Müşür çalışma mantığı aynıdır.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  18. #5258
    ayetlervaray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Superlight 200
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    muayenenin en temel istenilenidir sinyalerin ve stop lambasının doğru çalışması.Bunlara dikkat etmesseniz kalırsınız.

    linkteki müşür uyar,uymasa bile bağlantı soketi değişir kullanılır.Müşür çalışma mantığı aynıdır.
    arka freni yaptırıp öyle gitmiştim muayeneye ön freni unutmuşum. şimdi ankaradaki bir servisle konuştum. komple değişmesi felan gerekiyor dedi sadece müşürle olmuyormuş.

  19. #5259
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı ayetlervaray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka freni yaptırıp öyle gitmiştim muayeneye ön freni unutmuşum. şimdi ankaradaki bir servisle konuştum. komple değişmesi felan gerekiyor dedi sadece müşürle olmuyormuş.
    ön fren müşürü ön fren manetine bağlıdır,manet içindeki mekanizma bozulmuş ise ön frene bastığınız zaman fren lambası yanmaz,manetin komple değişmesi lazımdır.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  20. #5260

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul(Avrupa)
    Motosikleti
    KUBA Superlight 200
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    muayenenin en temel istenilenidir sinyalerin ve stop lambasının doğru çalışması.Bunlara dikkat etmesseniz kalırsınız.

    linkteki müşür uyar,uymasa bile bağlantı soketi değişir kullanılır.Müşür çalışma mantığı aynıdır.
    Dostum dilim döndüğünce açıklayayım. Öncelikle Fren manetinin içinde stop lambasını yakan tuşa basan kısımın ucunda lastik var mı? o lastik düştüğünde tuşa mukavemet azaldığı için yanmıyor olabilir. 2. olarak da sağ kütüğün içine su veya yağ kaçmış olabilir. oyuzden iç mekanizması oksitlenebiliyor. Tecrübe ile sabit 2 kere oldu bana kütüğe dünya para vereceğime önce kendim denedim.

    İzlemen gereken 1. yol bence dediğim fren manetinin iç kısmında tuşa değen yerde lastik var mı yoksa ordaki tuşa sert bi cisimle bastır stop yanıyorsa o lastiği takman yeterli ama yanmıyorsa mecbur kütüğü açman gerek o kısım biraz teferruatlı özelden numaranı yazarsan yardımcı olurum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------

    Diğer seçeneği de anlatmaya çalışayım biraz zor olacak ama

    Öncelikle sağ kütüğü açıyoruz. içinde küçük siyah bir kutu var ucunda ınce uzun tuş olan. o kutuyu çıkarıyoruz kablolarından kopmamasına dikkat ederek. Dahasonra o küçük kutuyu bi falçata yardımıyla açıp içindeki yayın metale temas ettiği kısımı temizliyoruz büyük ihtimal yay içerdeki yağ ve pislik birikiminden dolayı metale temas edemiyor veya gitgel yapamıyor. temizledikten sonra içini açtığınız ufak siyah kutuyu eski haline getirip elinizle bastırıp bi deneyin yanıyorsa stop sorun çözülmüştür. bir japon yapıştırıcısı yardımıyla söktüğünüz siyah kutucuk parçasını yapıştırın. Unutmayın o siyah kutucuk tuşlu kutu normalken stop yanmalı tuşa bastığınızda sönmeli. Çünkü normal pozisyonunda frene basmıyorken müşür tuşuna basılı oluyo. frene basınca müşür boşa geliyor ve stop yanıyor. düzenek bu şekilde umarım anlatabilmişimdir.
    ayetlervaray bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)