Kuba Motor Superlight 200
-
09 Temmuz 2019, 12:44
#5001
darkNroll adlı üyeden alıntı
selamlar. zincirin değişim zamanının geldiğini nasıl anlarız? bilgilendirebilirseniz sevinirim.
son bakım öncesi zincir inanılmaz gevşemiş durumdaydı. daha sonra forumda 15binde zincir değiştiren arkadaşlar aklıma geldi. Bizim usta daha yarı ömrünü tamamlamış bu seni götürür bir süre daha dese de en azından kendim kontrol edebilmek açısından size danışayım istedim.
zincir değişmek sadece "zincir" değişmek değildir.ön ve arka dişliler ile beraber zincir setinin değişmesi gerekir,aksi halde eski dişliler üzerine yeni zincir taktığınızda yeni zincirin ömrü daha kısa olacak ve çabuk aşınacakdır.
Zincir baklalarınızın durumu nasıl ona bakmak lazım.Bakla arası boşluklar genişlemişse,baklaların sırası sağlı-sollu bir eğime girmişse ve baklalarda aşınmalar başlamışsa değişmesi gerekir.Zincirin o hale gelmesinin en önemli seblerinden biriside "dişlilerin durumudur" dişlileriniz sivrilme,bükülmeler varsa da zincir setinin değşmesi lazımdır.kaliteli oring zincir setleri 30-40 bin km ortalamada kullanılırken standart düz zincir setlerinin ömürleri çok daha kısadır ve fabrikasyon sl200 zincirleride bu kalitededir.Her zaman zincir bakımları düzenli yapılmalıdır,gaz yağı ile zincirdeki yağ ve kir birikintileri temizlenip,zincirin demir kısmı ortaya çıkarlıp sonra zincir yağı ile yağlanıp sürüşe çıkılmalıdır.Zincirdeki yağ bitmiş yada kurumuş şekilde sürüş yağmak zincir ömrünü kısaltır ve zincirde bozulmaara sebeb olur dolayısıyla zincir ve dişlilerinizin durumunu detaylıca kontol etmeniz lazım.youtube da zincir değişimi ile alakalı bilgi videoları mevcut ordanda faydalanabilirsiniz.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Reklamlar
-
15 Temmuz 2019, 12:21
#5002
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Üstat şu tekerlekteki kırmızı şeritlerin nasıl yapıldığını söyleyebilir misiniz acaba? Yapmayı düşünüyorum da.
-
16 Temmuz 2019, 17:13
#5003
Herkese merhabalar,
Şubat'ta 14 binde 2015 model bir superlight aldım. Bu zamana kadar da bir sorun yaşamadım fakat son zamanlarda motor ısındığında bir problem var gibi geliyor. Durum şöyle; motor ısındıktan sonra mesela yarım saat 80-90 km/sa hızla gittikten sonra bir ışıkta durunca motor bloğunda normalin üstünde bir titreşim oluyor, şuan sesini kaydetmediğim için lakırtı diyerek anlatmaya çalışayım, tuhaf bir ses geliyor. Tekrar gaz verince motor normal çalışma sesine ve titreşimine dönüyor. Ve bu durum, sadece motor iyice ısındığında oluyor, ilk çalışmada ve motor çok ısınmadığı sürece olmuyor.
Motoru aldığımda yağını değiştirmişti, sonra tam 2bin kmde olduğunu yeni farkettiğim için hemen yağını değiştirdim. Biraz düzelir gibi oldu ama haftasonu tekrar başladı.
Bu korkulması, tedbir alınması gereken bir sorun mudur? Daha önce böyle bir sorun yaşayan var mı?
-
16 Temmuz 2019, 20:23
#5004
AcemiDişçi adlı üyeden alıntı
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------
Üstat şu tekerlekteki kırmızı şeritlerin nasıl yapıldığını söyleyebilir misiniz acaba? Yapmayı düşünüyorum da.
motisklet aksesuarlarında kolaylıkla bulunan jant ferlekörü dediğiniz şey.
IAMBY adlı üyeden alıntı
Herkese merhabalar,
Şubat'ta 14 binde 2015 model bir superlight aldım. Bu zamana kadar da bir sorun yaşamadım fakat son zamanlarda motor ısındığında bir problem var gibi geliyor. Durum şöyle; motor ısındıktan sonra mesela yarım saat 80-90 km/sa hızla gittikten sonra bir ışıkta durunca motor bloğunda normalin üstünde bir titreşim oluyor, şuan sesini kaydetmediğim için lakırtı diyerek anlatmaya çalışayım, tuhaf bir ses geliyor. Tekrar gaz verince motor normal çalışma sesine ve titreşimine dönüyor. Ve bu durum, sadece motor iyice ısındığında oluyor, ilk çalışmada ve motor çok ısınmadığı sürece olmuyor.
Motoru aldığımda yağını değiştirmişti, sonra tam 2bin kmde olduğunu yeni farkettiğim için hemen yağını değiştirdim. Biraz düzelir gibi oldu ama haftasonu tekrar başladı.
Bu korkulması, tedbir alınması gereken bir sorun mudur? Daha önce böyle bir sorun yaşayan var mı?
muhtemelen egsozun koruma dış demiri gevşemiş,vidalarını değişerek kontrol edin.Motor bloğundan geldiğini sanıyorsunuz ama sl200 lerde belli bir zaman sonra oluşan bir durumdur bu.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
17 Temmuz 2019, 12:55
#5005
BlackGhost adlı üyeden alıntı
muhtemelen egsozun koruma dış demiri gevşemiş,vidalarını değişerek kontrol edin.Motor bloğundan geldiğini sanıyorsunuz ama sl200 lerde belli bir zaman sonra oluşan bir durumdur bu.
Eyvallah, kontrol ettikten sonra yazacağım.
Aynı zamanda motorun farından ve plakalıktan titreşim kaynaklı ses geliyor. Silikon, çift taraflı bant vs bir çok şey denedim ama çözemedim. Öneriniz var mı titreşim rezonans seslerini önlemek için?
-
17 Temmuz 2019, 13:25
#5006
plakalıkdan ve fardan titreşimden kaynaklı ses gelmesini bağlantı vidalarına plastik contalar koyarak ile çözebilirsiniz.Genel itibariyle sıfır titreşim yoktur sl200de,vidaların gevşemesinden kaynaklı titreşimler olabilir.Bİr yeri silikon yapmışsınızdır ama başka yerleri değme durumu yapabilir,iyi kontrol etmek lazım.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
17 Temmuz 2019, 13:46
#5007
Bisiklet iç lastiginden ufak parçalar keserek civata somun arasina koyarak rezonans sesleri kesilir.
Ayrica gosterge ve plastik aksam aralarina siyah sunger parçalari koyulabilir.
Sinyal baglanti govdeleride ayni şekilde.
-
19 Temmuz 2019, 14:36
#5008
Egzoz levhasindan gelen ses
Merhaba iyi forumlar herkese, benim motorumun egzosundan ses geliyor gaza bastigimda vidalar iyi sikilmamis diye ama ne yaptiysam vidalari sokemedim bir turlu. Motorun sag tarafinda on en altta olan 2 vida. Disdan gorunen. Aslinda egzozu da degil onun ustunde onu kaplayan bir levha gibi birsey. Bu vidalarin contasi yenilenmeli sanirim ama vida sokulmuyor bir turlu. Tavsiyesi olan olursa sevinirim. Tesekkurler..
http://i67.tinypic.com/2a5nr5x.png
-
19 Temmuz 2019, 15:07
#5009
mnbvcx adlı üyeden alıntı
Merhaba iyi forumlar herkese, benim motorumun egzosundan ses geliyor gaza bastigimda vidalar iyi sikilmamis diye ama ne yaptiysam vidalari sokemedim bir turlu. Motorun sag tarafinda on en altta olan 2 vida. Disdan gorunen. Aslinda egzozu da degil onun ustunde onu kaplayan bir levha gibi birsey. Bu vidalarin contasi yenilenmeli sanirim ama vida sokulmuyor bir turlu. Tavsiyesi olan olursa sevinirim. Tesekkurler..
http://i67.tinypic.com/2a5nr5x.png
en çok sıkıntı yaratan parça.Zırıltısı,titreşimden kaynaklı rahatsızlık veren durumu ile şu başlıkta en çok sorulan bir problem.
Vidaları muhtemelen kaynama yapmış yada paslanmadan kaynaklı sıkışma olmuş.İLk etapda wd40 yaparak vidaları gevşetmeye çalışın,olmuyor ise o vidaları kestirmeniz lazım.Bu levhayı tekrar monte ederken vida kısımlarına egsozlara sarılan egsoz sargısından bir parça ekleyerek ( vida kısımlarının metale değdiği yerleri) 2 kalın önlü-arkalı vida pulu takarak çözmenizde mümkün.Bu motorun en çok gevşeyen ve ses yapan parçasıdır.Görsel bir parçadır aslında,kullanmak istemeyedebilirsiniz.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
12 Ağustos 2019, 16:38
#5010
Herkese iyi bayramlar.
Benim bir kaç sorum olacak öncelikle debriyaj maneti'nin orada ki şu switch kılıklı şey nedir (1. görsel)?
Bir diğer sorum ise zincirimin bollaştığını düşünmüyordum fakat ön taraftaki dişliye giderken zincirin üst kısımdan metal aksama değdiğini fark ettim, motoru çalıştırıp vitese aldığımda da aynı yerde çok sallandığını ve metal gövdeyi dövdüğünü gördüm.
Zincir ayarı mı yapmam gerek , yoksa servise mi gitmeliyim yada normal mi.Böyle kullanmamın bir sakıncası olurmu
Zincir ayarı içinde sağ arkada olması gereken 2 somun yok muhtemelen aldığımda yoktu.
Biraz uzun oldu kusura bakmayın.
Şimdiden teşekkürler.
İLGİLİ GÖRSELLER
1. https://i.hizliresim.com/3OEQQ9.jpg
VE ZİNCİR İLE İLGİLİ GÖRSELLER
2.Görsel https://i.hizliresim.com/qAGV7B.jpg
3.Görsel https://i.hizliresim.com/p56lrJ.jpg
4.Görsel https://i.hizliresim.com/vajrOm.jpg
5.Görsel https://i.hizliresim.com/4paXEp.jpg
6.Görsel https://i.hizliresim.com/EOPkXv.jpg
-
19 Ağustos 2019, 12:54
#5011
Arkadaşlar merhaba şu sorularımı bilgili arkadaşlar cevaplarsa sevinirim
1.benim sl200 en fazla 95.100 arası görüyor 110 ve 120 ye cıkamıyor motor sebebi nedir lastikler değişti yağı değişti zinciri yağlandı hava filtresi falan temizlendi herşeyi yapıldı ama en fazla bu hızları görüyor aldığımdan beri
2.olarak ön frenin hidrolik yağı ne kadar zaman sonra değişmeli ön fren balatalarım tutuyor ama motoru birden pat diye durduruyor yumuşak duramıyorum ?
3.olarak ise motordan son 2-3 gündür nedense hafif yanık yağ kokusu gibi bir koku alıyorum ama kontrol ettiğimde herhangi bir yağ sızması yada biryerden gelen duman vs göremiyorum sebebi ne olabilir ?
4.ve son sorum ise ben 4bin deyken motorun subap ayarlarını yaptırmıştım motor şimdi 7500 de başka ne zaman subap ayarlarını yaptırmam gerekli ?
5.olarak ise jantlar yüzünden benzliklerdeki hava basma aletlerinin başı girmiyor o yüzden lastiklerime hava basamıyorum hava basmak için herhangi bir aparat olarak ne almayalım link verirseniz sevinirim
cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkürler
-
19 Ağustos 2019, 13:29
#5012
Claxs adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba şu sorularımı bilgili arkadaşlar cevaplarsa sevinirim
1.benim sl200 en fazla 95.100 arası görüyor 110 ve 120 ye cıkamıyor motor sebebi nedir lastikler değişti yağı değişti zinciri yağlandı hava filtresi falan temizlendi herşeyi yapıldı ama en fazla bu hızları görüyor aldığımdan beri
3.olarak ise motordan son 2-3 gündür nedense hafif yanık yağ kokusu gibi bir koku alıyorum ama kontrol ettiğimde herhangi bir yağ sızması yada biryerden gelen duman vs göremiyorum sebebi ne olabilir ?
5.olarak ise jantlar yüzünden benzliklerdeki hava basma aletlerinin başı girmiyor o yüzden lastiklerime hava basamıyorum hava basmak için herhangi bir aparat olarak ne almayalım link verirseniz sevinirim
cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkürler
1. Kaç kmde şuan? Benim sl200 20binde ve 100ün üstüne sadece eğimli yollarda çıkabiliyor, motorun zamanla yıpranmasından dolayı olduğunu düşünüyorum.
3. Motordan egzoza yanmamış hava aktaran, emisyon azaltma borusunda delik vs. olabilir. Öyleyse çok basit ve önemsiz bir sorun. Boruyu söküp, motor tarafını güzelce kapat, sadece testleri aldatmak için koyulmuş bir parça. İkinci bir ihtimal de bloğun ön alt kısmını kontrol et, yağ göremiyorum demişsin ama orası yağlıysa kılcal sızıntı yapıyor olabilir, korkmana gerek yok görmezden gelebilirsin
5. Bir lastikçiye gidip 90 derece sibop taktırt, eğer orijinal lastik varsa motorda orjinal lastik ebatlarında anlas capra lastikleri öneririm, ikisini birlikte yaptır
-
19 Ağustos 2019, 17:14
#5013
IAMBY adlı üyeden alıntı
1. Kaç kmde şuan? Benim sl200 20binde ve 100ün üstüne sadece eğimli yollarda çıkabiliyor, motorun zamanla yıpranmasından dolayı olduğunu düşünüyorum.
3. Motordan egzoza yanmamış hava aktaran, emisyon azaltma borusunda delik vs. olabilir. Öyleyse çok basit ve önemsiz bir sorun. Boruyu söküp, motor tarafını güzelce kapat, sadece testleri aldatmak için koyulmuş bir parça. İkinci bir ihtimal de bloğun ön alt kısmını kontrol et, yağ göremiyorum demişsin ama orası yağlıysa kılcal sızıntı yapıyor olabilir, korkmana gerek yok görmezden gelebilirsin
5. Bir lastikçiye gidip 90 derece sibop taktırt, eğer orijinal lastik varsa motorda orjinal lastik ebatlarında anlas capra lastikleri öneririm, ikisini birlikte yaptır
öncelikle motor 7500km de bende grip city lastikleri var ve taktırırkende eski siboplarla birlikte taktırmıştım cünkü usta tam olarak hatırlamıyorum ama iç lastiklerden dolayı takılamayacağını söylemişti sanırsam sibop uzatma adaptörlerinden arıyorum ama henüz bulamadım diğer sorulara cevap verecek arkadaşlar varsa sevinirim
-
19 Ağustos 2019, 18:37
#5014
Claxs adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba şu sorularımı bilgili arkadaşlar cevaplarsa sevinirim
1.benim sl200 en fazla 95.100 arası görüyor 110 ve 120 ye cıkamıyor motor sebebi nedir lastikler değişti yağı değişti zinciri yağlandı hava filtresi falan temizlendi herşeyi yapıldı ama en fazla bu hızları görüyor aldığımdan beri
2.olarak ön frenin hidrolik yağı ne kadar zaman sonra değişmeli ön fren balatalarım tutuyor ama motoru birden pat diye durduruyor yumuşak duramıyorum ?
3.olarak ise motordan son 2-3 gündür nedense hafif yanık yağ kokusu gibi bir koku alıyorum ama kontrol ettiğimde herhangi bir yağ sızması yada biryerden gelen duman vs göremiyorum sebebi ne olabilir ?
4.ve son sorum ise ben 4bin deyken motorun subap ayarlarını yaptırmıştım motor şimdi 7500 de başka ne zaman subap ayarlarını yaptırmam gerekli ?
5.olarak ise jantlar yüzünden benzliklerdeki hava basma aletlerinin başı girmiyor o yüzden lastiklerime hava basamıyorum hava basmak için herhangi bir aparat olarak ne almayalım link verirseniz sevinirim
cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkürler
Claxs adlı üyeden alıntı
öncelikle motor 7500km de bende grip city lastikleri var ve taktırırkende eski siboplarla birlikte taktırmıştım cünkü usta tam olarak hatırlamıyorum ama iç lastiklerden dolayı takılamayacağını söylemişti sanırsam sibop uzatma adaptörlerinden arıyorum ama henüz bulamadım diğer sorulara cevap verecek arkadaşlar varsa sevinirim
1- karbüratör ayarları ile alakalı bir durum bu.Fazla hava ayarı varsa o hızlarda gitmen normal.Bİrde çok erken bir sibob ayarı yaptırmışsın motoruna,4binde sibop ayarı yapılmaz.Ne amaçla yapıldı bilemiyorum ama sıfır motorda sibob ayarı yaptıran ben görmedim.Kendi sl200 sıfır motorumu 10bin kullanıp daha motor kapağı açılmadan satmıştım.
2-hidrolik yağları her yıl değiştirilmeli.Mümkünse hidrolik hortumuda çelik metal hotrum tipi ile değiştirilir ise daha sağlıklı olur.
Hidroliğiniz azalmış veya hava yapmış olabilir.Bu durumda hidrolik yağınızı komple değişmeniz gerekir.Bİr ihtimalde disk freni tutan bloğun balataları sıkıştırmaya yarayan iç piston kısımları pislikten veya benzeri durumlardan ötürü sıkışmış olabilir.Hİdrolik yağı değişirken o kısımlarıda elden geçirin derim.Gres yağı ile beraber pistonların bakımlarını yaptırın.
3-egsozdan gelen yanık yağ kokusu da olabilir.Emilsyon zımbırtısının etkisi ile bu kokunun gelme ihtimali var.O parçayı iptal etmek iyi olur,bir işe yaradığıda yok zaten.
4-michlein city girp lastiklerin iç lastikleride vardır ve bunlar orjinal L tip sibobludur ancak jantın orjinal sibob yuvasına tam oturmaz,biraz elden geçirilmesi gerekir.Öteki türlü janta hava basmak kabus gibi oluyor.En temizi jantın sökülüp sabit bir L sibobla değişimini yapmaktır.İstanbulda iseniz Buzz motor bu konuda size yardımcı olacakdır.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
19 Ağustos 2019, 20:04
#5015
BlackGhost adlı üyeden alıntı
1- karbüratör ayarları ile alakalı bir durum bu.Fazla hava ayarı varsa o hızlarda gitmen normal.Bİrde çok erken bir sibob ayarı yaptırmışsın motoruna,4binde sibop ayarı yapılmaz.Ne amaçla yapıldı bilemiyorum ama sıfır motorda sibob ayarı yaptıran ben görmedim.Kendi sl200 sıfır motorumu 10bin kullanıp daha motor kapağı açılmadan satmıştım.
2-hidrolik yağları her yıl değiştirilmeli.Mümkünse hidrolik hortumuda çelik metal hotrum tipi ile değiştirilir ise daha sağlıklı olur.
Hidroliğiniz azalmış veya hava yapmış olabilir.Bu durumda hidrolik yağınızı komple değişmeniz gerekir.Bİr ihtimalde disk freni tutan bloğun balataları sıkıştırmaya yarayan iç piston kısımları pislikten veya benzeri durumlardan ötürü sıkışmış olabilir.Hİdrolik yağı değişirken o kısımlarıda elden geçirin derim.Gres yağı ile beraber pistonların bakımlarını yaptırın.
3-egsozdan gelen yanık yağ kokusu da olabilir.Emilsyon zımbırtısının etkisi ile bu kokunun gelme ihtimali var.O parçayı iptal etmek iyi olur,bir işe yaradığıda yok zaten.
4-michlein city girp lastiklerin iç lastikleride vardır ve bunlar orjinal L tip sibobludur ancak jantın orjinal sibob yuvasına tam oturmaz,biraz elden geçirilmesi gerekir.Öteki türlü janta hava basmak kabus gibi oluyor.En temizi jantın sökülüp sabit bir L sibobla değişimini yapmaktır.İstanbulda iseniz Buzz motor bu konuda size yardımcı olacakdır.
motoru sıfır değil ikinci el almıştım 3500km de bi 500-1000 arası kullandıktan sonra motor gaz yememeye başlar gibi olmuştu servise götürdüğümde usta bindi vs sibop ayarlarının yapılması lazım dedi bende cok fazla üstüne düşmedim doğrusu hidrolik yağıda sanırsam hava yaptı dot3 ile değiştirsem olur demi ? birde lastik için sibop u değiştirmek değilde 5-10 liralık şu sibop uzatma adeptörlerinden bulabilirsem almayı düşünüyorum ama nette bir türlü bulamadım istanbulda olsam buzz motorda dediğiniz işlemi yapardım ama istanbulda değilim ve yaşadığım yerde dediğiniz işlemi yapacak motor ustası olduğunu sanmıyorum
-
19 Ağustos 2019, 23:32
#5016
Claxs adlı üyeden alıntı
motoru sıfır değil ikinci el almıştım 3500km de bi 500-1000 arası kullandıktan sonra motor gaz yememeye başlar gibi olmuştu servise götürdüğümde usta bindi vs sibop ayarlarının yapılması lazım dedi bende cok fazla üstüne düşmedim doğrusu hidrolik yağıda sanırsam hava yaptı dot3 ile değiştirsem olur demi ? birde lastik için sibop u değiştirmek değilde 5-10 liralık şu sibop uzatma adeptörlerinden bulabilirsem almayı düşünüyorum ama nette bir türlü bulamadım istanbulda olsam buzz motorda dediğiniz işlemi yapardım ama istanbulda değilim ve yaşadığım yerde dediğiniz işlemi yapacak motor ustası olduğunu sanmıyorum
N11 üzerinde motospartan dükkanında aradığın tarzda uzatma aparatı olması gerek, yoksa n11den aramaya devam et, yakın zamanda gördüğüme eminim.
-
19 Ağustos 2019, 23:38
#5017
Claxs adlı üyeden alıntı
motoru sıfır değil ikinci el almıştım 3500km de bi 500-1000 arası kullandıktan sonra motor gaz yememeye başlar gibi olmuştu servise götürdüğümde usta bindi vs sibop ayarlarının yapılması lazım dedi bende cok fazla üstüne düşmedim doğrusu hidrolik yağıda sanırsam hava yaptı dot3 ile değiştirsem olur demi ? birde lastik için sibop u değiştirmek değilde 5-10 liralık şu sibop uzatma adeptörlerinden bulabilirsem almayı düşünüyorum ama nette bir türlü bulamadım istanbulda olsam buzz motorda dediğiniz işlemi yapardım ama istanbulda değilim ve yaşadığım yerde dediğiniz işlemi yapacak motor ustası olduğunu sanmıyorum
L siboblar çok sağlıklı olmuyor,hava kaçırma gibi sıkıntılar yaşattığı için piyasada tutmadı,mecburen iç şambriyeli değişmeniz gerekecek.Zaten L sibobu janttaki darlık yüzündede montaj edemessiniz(vidalı döndürmeli olduğundan),illaki şambriyeli sökmeniz lazım.Böyle bir handikapta var.
Fren hidroliği markası önemli değil,önemli olan fren kaliperlerinin pistonlarının sağlıklı çalışması.
Motorun geçmişi nasıl bilemdeğimiz için yorum yapamıyorum.Belki daha önce motor söküldü başka işlemler yapıldı? ama daha 4000de gaz yemiyor diye sibob ayarı yapılmaz.Yani ben olsam o ustaya motor kapağı asla açtırmazdım.Genelde sl200 lerin 90 kmyi geçememe durumu karbüratör ile alakalıdır.Gaz-hava ayarlarının bozukluğu,hava filitresinin kirlenmesi gibi klasik sorunlar haricinde sibob ayarı gibi alengerli işlemlerin yapılması mantıksız.
UStanın samimi olmadığını düşünüyorum zira hava filitresi temizliği,karbüratör ve benzin filitresi temizliği ile gaz-hava ayarı yapmak yarım saatlik iş ve meblağ olarakda cüzi rakamlar tutarken bir motor kapağı açarak işlem yapmanın meblağsı farklı tabi.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
20 Ağustos 2019, 09:09
#5018
Gebzedeki serviste bakim yaptirdim, yaptirmaz olaydım. Adamlar iyice icine etti motorun. Vites dusurunce arada stop etmeye basladi motor. Olmayan gurultuler gelmeye basladi. Allahim cildiricam. Adam gibi bi servis bulmak imkansiz mi....
-
20 Ağustos 2019, 10:49
#5019
BlackGhost adlı üyeden alıntı
L siboblar çok sağlıklı olmuyor,hava kaçırma gibi sıkıntılar yaşattığı için piyasada tutmadı,mecburen iç şambriyeli değişmeniz gerekecek.Zaten L sibobu janttaki darlık yüzündede montaj edemessiniz(vidalı döndürmeli olduğundan),illaki şambriyeli sökmeniz lazım.Böyle bir handikapta var.
Fren hidroliği markası önemli değil,önemli olan fren kaliperlerinin pistonlarının sağlıklı çalışması.
Motorun geçmişi nasıl bilemdeğimiz için yorum yapamıyorum.Belki daha önce motor söküldü başka işlemler yapıldı? ama daha 4000de gaz yemiyor diye sibob ayarı yapılmaz.Yani ben olsam o ustaya motor kapağı asla açtırmazdım.Genelde sl200 lerin 90 kmyi geçememe durumu karbüratör ile alakalıdır.Gaz-hava ayarlarının bozukluğu,hava filitresinin kirlenmesi gibi klasik sorunlar haricinde sibob ayarı gibi alengerli işlemlerin yapılması mantıksız.
UStanın samimi olmadığını düşünüyorum zira hava filitresi temizliği,karbüratör ve benzin filitresi temizliği ile gaz-hava ayarı yapmak yarım saatlik iş ve meblağ olarakda cüzi rakamlar tutarken bir motor kapağı açarak işlem yapmanın meblağsı farklı tabi.
söylediğiniz doğru olabilir hocam zaten ben servise bırakıp gitmiştim o zamanlar işim olduğu için belkide adam sırf fazla para koparmak için böyle bir işe başvurmuş olabilir yani parayı alıp sibop ayarlarınıda yapmamış olabilir yaptım diye bilir para almak için o gün motorun başında olmadığımdan tam olarak bilemiyorum o zaman benim bu 90 ve üzeri cıkmama sorununu karbüratörde ne gibi bir işlem yaptırarak düzeltmem lazım ? hava filtresi falan temiz birde arkadaşlara tavsiyem gerçekten bu kubanın servisleri rezalet motorunuzu adam gibi motor ustanıza götürmeye calışın önlerine gelene bayilik vermişler 0 kurumsallık var
-
20 Ağustos 2019, 12:49
#5020
la_mancha adlı üyeden alıntı
Gebzedeki serviste bakim yaptirdim, yaptirmaz olaydım. Adamlar iyice icine etti motorun. Vites dusurunce arada stop etmeye basladi motor. Olmayan gurultuler gelmeye basladi. Allahim cildiricam. Adam gibi bi servis bulmak imkansiz mi....
Her zaman şunu söylerim ; motor almadan önce bir usta bulun diye..
FArklı şehirlerde usta bulmak artık altın-elmas bulmak gibi bir şey artık günümüzde.UStanız yok ise işiniz çok zor.İStanbulda olsanız yardımcı olurdum ama istanbul dışında tanıdığım maalesef yok.
Claxs adlı üyeden alıntı
söylediğiniz doğru olabilir hocam zaten ben servise bırakıp gitmiştim o zamanlar işim olduğu için belkide adam sırf fazla para koparmak için böyle bir işe başvurmuş olabilir yani parayı alıp sibop ayarlarınıda yapmamış olabilir yaptım diye bilir para almak için o gün motorun başında olmadığımdan tam olarak bilemiyorum o zaman benim bu 90 ve üzeri cıkmama sorununu karbüratörde ne gibi bir işlem yaptırarak düzeltmem lazım ? hava filtresi falan temiz birde arkadaşlara tavsiyem gerçekten bu kubanın servisleri rezalet motorunuzu adam gibi motor ustanıza götürmeye calışın önlerine gelene bayilik vermişler 0 kurumsallık var
piyasanın daralması ve maliyetlerin artması sebebiyle eskiden müşteri arayan ustalar artık çok vakitte az para kazanmayı istemedikleri için işleri yokuşa sürüyor yada yolacak kaz arıyor.Artık bir motor kullanıcılarının kullandığımız motorun bakım işlerini bir tık yükseltip kendimizi geliştirmek zorundayız aksi halde çakal ustaların eline düşüyoruz.
Sizin motorun mekanik olarak geçmişte ne gibi işlemler yapıldı,bu işlemler doğru yapıldımı bilemiyorum.Karbüratör hava-gaz yarlarının kontrol edilmesi lazım öncelikle ve benzin filitrenizide temizleminiz lazım.Aslında bu işlemleri yapmak kolay,biraz araştırma,youtuba da gezinme vb gibi dökümanlardan ilerleyebiliriniz ancak mekanik olarak blokta sorun var ise karbüratör ayarı yapmanızda fayda etmez,yani 4binde motor kapağı açılmış ve müdahale edilmiş motora ne yapıldı bilmiyoruz?
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)