Kuba Motor Superlight 200
Reklamlar
-
10 Haziran 2019, 12:27
#4961
Herkese merhabalar
Biraz uzun bir yazı olacak.Küba montajıyla alakalı birinci ağızdan duyduklarımı anlatacağım. Ardından uzun yol tecrübemi paylaşacağım motorla ilgili.
Montajla alakalı kısma geleyim hemen. Bilenler bilir şanlıurfada yaşıyorum. Montajı yapan fabrika sahibi urfalı. Şanlıurfa merkezdeki tek yetkili servis fabrikanın sahibinin kardeşi. İlk 500 bakımında sadece yağ değişti. Civata falan sıkmadı. Yağ filtresi hava filtresi temizlensin dedim gerek yok dediler. Başından attı adam yani. Normalde 75 türk lirası sana 50 tl'ye yaptık dedi. Yağ değişti bıraktı. Yağ değişimi ardından motor çalışmamaya başladı. Birgün sonra tekrar gidip sorunu anlattım, bizle alakası yok dedi. Ufak bir tartışma yaşadık ve ''bundan sonra senin bakımların 100 tl'' dedi. Fabrikaya mail attım şikayet ettim. Fabrika dönüş yaptı uyardık tamam dediler. Burdaki usta 14 yaşında bi çocuk. Onunda ustası var Fabrika sahibinin kardeşi dediğim kişi. Ancak o bi iş yapmıyor sadece servisin sahibi. Sonra ben etrafta soruşturup bi ustaya götürdüm. Urfada iyi motoru olanların gittiği bir usta. Adamla samimi olduk neyse adam 10 sene kübanın yetkili servisliğini yapmış. Kendi demesine göre ''10 yılda hiçbir motorun garantiden herhangi bir parçayı karşıladığını görmedim. İlk başlarda montaj düzgündü ancak sonradan montaj kaynaklı hatalarda olmaya başladı. Müşteriye karşı kötü duruma düşmeye başladık ve fabrika sahibi artık iyice umursamaz olunca servisi bıraktım'' dedi.Ben ilk bakımdan sonra servise gitmedim, gitmeyide düşünmüyorum. Kendim yapıyorum, yapamadığım yerde bu anlattığım ustaya gidiyorum. Garanti bozulsun çok önemli değil. Zaten karşılamıyorlar. Sonra motora baktı etti baya civatalar sıkılmamış. Onları düzeltti. Yağ filtresini temizledi hava filtresini temizledi. Bunlar zor işler değil serviste yapabilir ama yapmıyor. Neyse BlackGhost'un dediği gibi sallapati montaj yapılıyor. Dolayısıyla bir bebeğe bakar gibi motorunuza bakacaksınız arkadaşlar.
Uzun yol tecrübeme geçiyorum. Daha önce yamaha ss tarzı motorum vardı ve uzun yol tecrübem hiç yoktu. Bayram tatilimi geçirmek için Şanlıurfa'dan Trabzona yaklaşık 1000km lik yol yaptım. Diyarbakır-Bingöl-Erzurum-Bayburt-Gümüşhane-Trabzon. Geze geze gittim. 2-3 saatte bir 15-20 dakilalık molalar verdim. Sabah 8de yola çıktım ve akşam 10 gibi Trabzona varacağımı düşündüm. Ancak üstümde uzun kollu ekipman yoktu, dolayısıyla bayburtta geceyi geçirmek zorunda kaldım. Soğuktan dolayı. Sürmesi inanılmaz keyifli bir motor. Bu kadar zevk alacağımı tahmin etmiyordum. İnmek istemedim hiç motordan, mola verirken bile sırf motor dinlensin diye verdim. Hiç yormadı, herhangi bir ağrım olmadı gidiş yolunda. 80 kiloyum ve yaklaşık 30 kiloda eşyam vardı. Yan çantalar ve sırt çantası doluydu. 1-2 defa yüksek vitesten düşük vitese düşerken stop etti. Hava sıcaklığı yaklaşık 40-45 derecelerde idi. Karlıovayı geçtikten sonra hava sıcaklığı 15-20 ye düştü ve hiç stop etmedi. Mantıklı mı bilmiyorum ama sıcaktan dolayı düşündüm ben. Urfada da oluyor çünkü aynısı.
Gidiş yolunda yanıma Lastik tamir kiti, Motul yağ, Gaz teli, Buji, ve cam sil aldım. Cam sil hariç diğerlerine ihtiyacım olmadı çok şükür.
Dönüş yolunda ise Giresun Keşap ilçesinden içanadoluya doğru giriş yaptım. Yaklaşık 1500 rakımlı yaylalara tırmandım bu tırmanış 3-4 saati aldı molalarla. Sonra Kümbet yaylası-tamdere-eğribel yaylasından inişe geçtim. Şebinkarahisar- suşehri-Zara- Refahiyeden- divriğine indim.Bir gece burda konakladım. Ardından Arapgir-Keban-Elazığ-Ergani ve ergani arayoldan sivereğe geldim. Ordan sonrada Urfaya geçtim. Geze geze duraklaya duraklaya vardım. Gittiğim yolların çoğu tırmanma ve inme şeklindeydi. En düz yol Sİverek-Urfa yoluydu. Maşallah diyeyim hiçbir sorun yaşamadım motorla alakalı.
Yanıma yiyecekte almıştım mola yerlerinde kazıklanmadım. Termosumda çay vardı keyifle yolculuk yaptım.
Uzun yola çıkmayanlara tavsiyem bir an önce çıkın.
Trabzona vardığımda Motorun km 2200 idi. Yani 2.bakım gelmişti. Yağını değiştirdim ve motorun sürüşü inanılmaz değişti. Motor bi rahatladı sanki. yada bana öle geldi bilmiyorum tecrübeliler daha iyi bilir. Yağ değişimi ardından hava filtresini kendim söktüm temizledim. Civataları kontrol ettim . Trabzonda yaylalara çıktım gezdim baya. Trabzonda sadece 4 günde 500 km yol yaptım.
Bu yolculukta toplamda 2500 km yol yapmışım. Çok zevkliydi. Yol boyunca Vlog çektim. Youtube kanalıma attığım zaman buraya yazarım isteyen izleyebilir.
Sorusu olan varsa sorabilir
yol boyunca uğradığım yerlerden bi kaç tepkiyi buraya yazıyorum.
600lük mü bu
50-60 bin tl var mı?
Benzin döküp benim motoru yakayım bu nedir
en son benim sorum var : 2000 km yağ değişimi ardından kaç km de yağ değişmem lazım
Reklamlar
-
10 Haziran 2019, 15:59
#4962
anlattıklarınız yeni başlayacak olanlara güzel bir tecrübe olmuş.
urfadaki usta sorununu bizler istnbuldada yaşıyoruz,yan, bölgesel bir durum değil maalesef.piyasası olan bir motorda böylese sallama iş yapmaları düşündürücü,sonra bu motorlar çinli diye tukaka ediliyor? elbette usta önemli bir konu ama kişinin motorunu bilmesi ve bilinçli kullanması çok daha önemli.
500km de yağ değişimi için alınan ücret aslında garanti kapsamında olan bir değişim ve alınmaması lazımdı.Motorun garantisi içinde olan bir şeyden neden para alınıyor anlamış değilim? maalesef garanti konusu çinli her makinede problem dolayısı ile servislerde kafa patlatmak çoğu zaman vakit kaybı oluyor.EN güzeli iyi bir usta bulup motorunuzu orada yaptırmak.
uzun yol tecrübenizde söylediklerinden ben şahsen supriz yaşamadım zira bizlerde zamanında çok uzun yollar yaptık bu motorlarla,aşinayız sl200 uzun yol performansına.Bakımları yapılmış si200 asla yolda bırakmaz,uzun yoldada motorunuzun dinamiklerini kontrol ederek sürmeye devam edebilirizniz her zaman.
yağ değişme noktasında tavsiyemiz 1500km de bir değişimlerinizi mutlaka yapın.2200km baya uzun bir km olmuş,yolda bırakmaz ama riske girmeyede değmez.Şayet sürekli yol yapma ve km yükseltme durumunuz var ise motul 10-40 5100 1 lt yağlardan yedek olarak alın bulunsun zira döviz artışları vs yüzünden fiyatlarda artış oluyor.Ancak yağ değişimi yaparkende motora "900ml" olarak yağ koyun,1 lt yağı komple koymayın,fazla yağ koymak iyi değildir.
sl200 de sabit bir yağ süzgeci vardır.bu bildiğimiz yağ filitresi gibi değildir ve çoğu ustada değişim olmayacağını bildiği için elini kirletmek istemez.o süzgeç temizlenir ve yerine takılır devam edilir.Hava filitresi ise aynı şekilde sağ yan kapak içindeki kapalı kutuda bulunan 2 kare şeklinde bulunan basit süngerlerden ibarettir.Bunların hem temizliği hemde değişimi kolaydır.
Aslında bu bilgileri shadowmaster'ın pdf dosyasında bulabilirsiniz,yaşadığınız klasik problemler ve aklınızdaki soru işsaretlerinin cevapları pdf dosyasında mevcut.İş biraz motorunuzla sizin aranızdaki iletişimi artırmaktan geçiyor,yani elinize lokma anahtarı ve tornavida almaktn çekinmemelisiniz.sl200 motoru sadece bir başlangıç,ilerde daha farklı üst modellere geçtiğiniz zaman elinizn yatkınlığı ve tecrübeniz ile baist sorunları başka motorlarda aynı mantıkda çözme imkanınız olacaktır.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
10 Haziran 2019, 23:04
#4963
BlackGhost adlı üyeden alıntı
anlattıklarınız yeni başlayacak olanlara güzel bir tecrübe olmuş.
urfadaki usta sorununu bizler istnbuldada yaşıyoruz,yan, bölgesel bir durum değil maalesef.piyasası olan bir motorda böylese sallama iş yapmaları düşündürücü,sonra bu motorlar çinli diye tukaka ediliyor? elbette usta önemli bir konu ama kişinin motorunu bilmesi ve bilinçli kullanması çok daha önemli.
500km de yağ değişimi için alınan ücret aslında garanti kapsamında olan bir değişim ve alınmaması lazımdı.Motorun garantisi içinde olan bir şeyden neden para alınıyor anlamış değilim? maalesef garanti konusu çinli her makinede problem dolayısı ile servislerde kafa patlatmak çoğu zaman vakit kaybı oluyor.EN güzeli iyi bir usta bulup motorunuzu orada yaptırmak.
uzun yol tecrübenizde söylediklerinden ben şahsen supriz yaşamadım zira bizlerde zamanında çok uzun yollar yaptık bu motorlarla,aşinayız sl200 uzun yol performansına.Bakımları yapılmış si200 asla yolda bırakmaz,uzun yoldada motorunuzun dinamiklerini kontrol ederek sürmeye devam edebilirizniz her zaman.
yağ değişme noktasında tavsiyemiz 1500km de bir değişimlerinizi mutlaka yapın.2200km baya uzun bir km olmuş,yolda bırakmaz ama riske girmeyede değmez.Şayet sürekli yol yapma ve km yükseltme durumunuz var ise motul 10-40 5100 1 lt yağlardan yedek olarak alın bulunsun zira döviz artışları vs yüzünden fiyatlarda artış oluyor.Ancak yağ değişimi yaparkende motora "900ml" olarak yağ koyun,1 lt yağı komple koymayın,fazla yağ koymak iyi değildir.
sl200 de sabit bir yağ süzgeci vardır.bu bildiğimiz yağ filitresi gibi değildir ve çoğu ustada değişim olmayacağını bildiği için elini kirletmek istemez.o süzgeç temizlenir ve yerine takılır devam edilir.Hava filitresi ise aynı şekilde sağ yan kapak içindeki kapalı kutuda bulunan 2 kare şeklinde bulunan basit süngerlerden ibarettir.Bunların hem temizliği hemde değişimi kolaydır.
Aslında bu bilgileri shadowmaster'ın pdf dosyasında bulabilirsiniz,yaşadığınız klasik problemler ve aklınızdaki soru işsaretlerinin cevapları pdf dosyasında mevcut.İş biraz motorunuzla sizin aranızdaki iletişimi artırmaktan geçiyor,yani elinize lokma anahtarı ve tornavida almaktn çekinmemelisiniz.sl200 motoru sadece bir başlangıç,ilerde daha farklı üst modellere geçtiğiniz zaman elinizn yatkınlığı ve tecrübeniz ile baist sorunları başka motorlarda aynı mantıkda çözme imkanınız olacaktır.
Eyvallah Blackghost. Yazarken atladım sanırım. Yağ değişimini 500-2000 km de yaptım. şuan 3600 de. Yazdıklarınızdan bu ara değişmem gerekiyor diye anladım. Birde motorda ses vardı, egzos koruma demiri değil. Nerden geldiğini buldum. Benzin depo kapağının en üst kısmı, tam onu oturtduğumuz yere temas ediyor ve zırıltı oluyor. Kapağın altında bi plastik var sanırım zamanla inceldiği için. Oraya bugün çift taraflı bant uyguladım ve zırıltı kesildi. Bu sorunu yaşayanlar bu şekilde çözebilir.
-
16 Haziran 2019, 02:44
#4964
Merhabalar ,3 aydır SL200 kullanicisiyim.Bursa'da SL200 kullanan varsa tanışıp soğuk kahve ısmarlamak😂,motor hakkında sorular sormak istiyorum.
-
16 Haziran 2019, 17:01
#4965
BlackGhost adlı üyeden alıntı
120/80/16 daha uygun.70 olanın yanak çapı dardır.klasik motor için 80 yanak lastik dolgun gösterir,kalite olarak farkı yoktur.
Hocam merhaba internette bir sitede michelin grip city 140/70/15 arka ve ön için verdiğiniz değer 120/80/16 de arka lastik olarak görünüyor ama bir fark var mıdır acaba yoksa hata ile mi yazılmış bir durum ?
ilgili link: http://www.motolas.com.tr/lastikler/...eri-city-grip/
Kısa ve uzun farların da yetersiz olduğunu düşünüyorum bu yüzden bir de o konuda fikir verebilir misiniz ampul soketi nedir fabrika çıkışı halinin ben bir yerde bulamadım çünkü ve önerdiğiniz bir şey var mıdır?
Son olarak city grip lerin ortalama Km ömrü nedir?
Teşekkürler.
-
16 Haziran 2019, 19:11
#4966
satıcıyı bir arayıp konuşun bu noktada,ellerinde doğru değerde lastik varmı sl200 için.zaten bilirler çok tercih edilen bir lastik.Ömürleri 30bin km kadar gider ortalama.
far içinse tavsiyem led ampul takın.Bir elektirikçide uygun far bulabilirsiniz.far tası değişmeden led ampul değişmeniz mümkün.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
16 Haziran 2019, 19:26
#4967
BlackGhost adlı üyeden alıntı
satıcıyı bir arayıp konuşun bu noktada,ellerinde doğru değerde lastik varmı sl200 için.zaten bilirler çok tercih edilen bir lastik.Ömürleri 30bin km kadar gider ortalama.
far içinse tavsiyem led ampul takın.Bir elektirikçide uygun far bulabilirsiniz.far tası değişmeden led ampul değişmeniz mümkün.
Cevabın için teşekkürler. Far yuvasının adı gibi bir şey var mı kaliteli bir şey alıp kendim değiştirsem ustalara güvenmiyorum çünkü uyduruk bir şey takabilirler .
-
18 Haziran 2019, 00:22
#4968
arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var. 4400 km' de motorun 4000 bakımını yaptırdım. yağ falan değişti. şu an 4950 km' de. geçen gün baktığımda motor altında 1 damla yağ gördüm. eğilip baktığımda balçık gibi bir yağın motorda zincirin geçtiği yerin altında biriktiğini gördüm. Birkaç gün önce zinciri motul zincir yağıyla yağlamıştım ama o yağ bu hale gelmemiştir heralde. Yandaki yağ penceresinde hiç yağ görünmüyor, yağ çubuğunu çekip baktığımda da çubuğun en altının 1-2 milimetre üzerinde yağ vardı. Yağ tapası falan yerinde. Yağ nerden akıyor olabilir? Yarın bir iki kapağı söküp bakacağım gözle görünen bir çatlak patlak var mı diye. Bir de 1 litre yağ alıp doldurayım ve gözlemleyeyim diye düşündüm. Sizin fikriniz nedir? Neden dolayı bu olmuş olabilir? Motor hiç düşmedi ya da bir yere çarpmadı. Sadece bozuk yollarda çukura sert bir şekilde girmişliğim var ama o da amortisörlerde bir sorun yaratır, motor yağına boşaltacak bir şeye neden olur mu? Yarın gün ışığında sökerken birkaç da foto çekip eklerim foruma. Kontrol etmem ya da bakmam gereken yerler konusunda yardımcı olursanız sevinirim. Ustaya götürmeyi de düşünüyorum ama bu haliyle daha fazla zarar vermekten de çekiniyorum. Motoru maltepe küçükyalıda bir yerden aldım, servise de oraya götürüyordum ancak bayi sahibi çok ilgisiz, müşteri ayırıyor ve de diğer yerlere göre daha yüksek fiyata yapıyor bakımları. Düzgün bir servis tavsiye ederseniz de sevinirim.
-
18 Haziran 2019, 13:13
#4969
HüseyinK adlı üyeden alıntı
Cevabın için teşekkürler. Far yuvasının adı gibi bir şey var mı kaliteli bir şey alıp kendim değiştirsem ustalara güvenmiyorum çünkü uyduruk bir şey takabilirler .
Test etmeden taktırmayın,zaten çok basit bir işlemde hata payı düşüktür bu tür anında müdahele işlemlerinde.Led lambayı taktırdığınız zaman zaten eskisine göre iyimi kötümü anlarsınız,farkı görürsünüz.
la_mancha adlı üyeden alıntı
arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var. 4400 km' de motorun 4000 bakımını yaptırdım. yağ falan değişti. şu an 4950 km' de. geçen gün baktığımda motor altında 1 damla yağ gördüm. eğilip baktığımda balçık gibi bir yağın motorda zincirin geçtiği yerin altında biriktiğini gördüm. Birkaç gün önce zinciri motul zincir yağıyla yağlamıştım ama o yağ bu hale gelmemiştir heralde. Yandaki yağ penceresinde hiç yağ görünmüyor, yağ çubuğunu çekip baktığımda da çubuğun en altının 1-2 milimetre üzerinde yağ vardı. Yağ tapası falan yerinde. Yağ nerden akıyor olabilir? Yarın bir iki kapağı söküp bakacağım gözle görünen bir çatlak patlak var mı diye. Bir de 1 litre yağ alıp doldurayım ve gözlemleyeyim diye düşündüm. Sizin fikriniz nedir? Neden dolayı bu olmuş olabilir? Motor hiç düşmedi ya da bir yere çarpmadı. Sadece bozuk yollarda çukura sert bir şekilde girmişliğim var ama o da amortisörlerde bir sorun yaratır, motor yağına boşaltacak bir şeye neden olur mu? Yarın gün ışığında sökerken birkaç da foto çekip eklerim foruma. Kontrol etmem ya da bakmam gereken yerler konusunda yardımcı olursanız sevinirim. Ustaya götürmeyi de düşünüyorum ama bu haliyle daha fazla zarar vermekten de çekiniyorum. Motoru maltepe küçükyalıda bir yerden aldım, servise de oraya götürüyordum ancak bayi sahibi çok ilgisiz, müşteri ayırıyor ve de diğer yerlere göre daha yüksek fiyata yapıyor bakımları. Düzgün bir servis tavsiye ederseniz de sevinirim.
Yağ değişimi olduktan sonra yağ seviyesini kontrol ettinizmi? gerçekten yağ değişimi oldumu veya yağ az mı kondu?
Tam konulduğunu varsayarsak orjinal 5bin km de olan bir motorun yağ eksiltmesi normal değil.Motorunuz kaç model bu arada? ikinci elmi aldınız,yoksa sıfır mı?
Zincir kısımındaki yağ konusu ise sizin zincir temizliğini tam yapmamanızdan kaynaklı.Zİncir yağlama işlemi öncesi zinciri koruyan motor bloğundan çıkan kısmındaki yan kapak sökülerek (genelde tüm yağ birikintisi orada toplanır) tüm zincir gaz yağı veya hazır zincir temizleme spreyleri ile eski yağ birikintisi komple temizleniz,zincirin metal kısımları yağsız bırakılır ve ardından yağlama edilerek zincir bakımı tamamlanır.Yani yağı azalan zincir üzerine yağlama yapmak sağlıklı değildir.Çok mecburi kalmadıkça bunu yapmayın.
Usta konusunda dudulluda bizim tanıdığımız ve güvendiğimiz bir ustamız var,isterseniz özelden size yazabilirim.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
18 Haziran 2019, 13:31
#4970
BlackGhost adlı üyeden alıntı
Test etmeden taktırmayın,zaten çok basit bir işlemde hata payı düşüktür bu tür anında müdahele işlemlerinde.Led lambayı taktırdığınız zaman zaten eskisine göre iyimi kötümü anlarsınız,farkı görürsünüz.
Yağ değişimi olduktan sonra yağ seviyesini kontrol ettinizmi? gerçekten yağ değişimi oldumu veya yağ az mı kondu?
Tam konulduğunu varsayarsak orjinal 5bin km de olan bir motorun yağ eksiltmesi normal değil.Motorunuz kaç model bu arada? ikinci elmi aldınız,yoksa sıfır mı?
Zincir kısımındaki yağ konusu ise sizin zincir temizliğini tam yapmamanızdan kaynaklı.Zİncir yağlama işlemi öncesi zinciri koruyan motor bloğundan çıkan kısmındaki yan kapak sökülerek (genelde tüm yağ birikintisi orada toplanır) tüm zincir gaz yağı veya hazır zincir temizleme spreyleri ile eski yağ birikintisi komple temizleniz,zincirin metal kısımları yağsız bırakılır ve ardından yağlama edilerek zincir bakımı tamamlanır.Yani yağı azalan zincir üzerine yağlama yapmak sağlıklı değildir.Çok mecburi kalmadıkça bunu yapmayın.
Usta konusunda dudulluda bizim tanıdığımız ve güvendiğimiz bir ustamız var,isterseniz özelden size yazabilirim.
BlackGhost hocam, oncelikle ilginiz icin cok tesekkurler.
Bakim sirasinda ben de motorun basindaydim, 1 litre yag kondu, bu konuda suphem yok. Motul yag idi, yanlis hatirlamiyorsam 2000 serisi idi.
Motoru sifir km aldim, gecen sene. 2018 model. Sadece ben kullandim ve kazasi darbesi yok. Bugun isten ciktiktan sonra hava kararmadan yağın gorundugu yerde kapaklari sokecegim. Buraya fotosunu da eklerim. Hem sizin gibi konuya hakim kisiler daha rahat yorum yapar hem de diger arkadaslar kendi motorlarina bu gozle bakarlar. Motul 3100 siparisi verdim. Geldigi zaman bu yagi doldurup akan yer var mi diye de kontrol edecegim. O zaman tekrar bilgi veririm.
Ustanin iletisim bilgilerini, servis adini verirseniz cok sevinirim. İlginiz icin tekrar teşekkürler.
-
18 Haziran 2019, 21:17
#4971
Arkadaşlar merhaba, yaklaşık 2-3 haftadır superlight kullanıyorum. 3.viteste motordan traktörvari bir ses geliyordu bende bu sebeple ustaya götürdüm. Şanzımanın komple değişmesi gerektiğini söyledi. Malzeme ve işçilikle beraber yaklaşık 1000 lira gibi bir masraf çıktı. Bu başınıza daha önce geldi mi ya da bana önerebileceğiniz başka bir usta var mı? Ayrıca şanzımanı da aradığım yerlerde bulamadım malesef yalnız fiyat alabildim. Orjinal yedek parçayı bulabileceğim, tavsiye edeceğiniz bir yer var mıdır? Açıkcası motoru bu yüzden satıp mct250 almayı düşünüyorum daha ucuz olduğu için.
Şimdiden teşekkür ederim.
-
21 Haziran 2019, 09:48
#4972
yağmurlu havada uzun yola gittik. lastikler çok iyi değil. bazı yerlerde 8 çizdiğim oldu. Bütçeyi ayarlarsam inşallah ben de değiştireceğim. Ancak gece yolculuğunda farlar çok zayıf olduğu için gözlerim çok yoruldu ve 70'i geçemedim.
Nasıl bir lamba ile değiştirsem nasıl olur? ne tavsiye edersiniz?
-
21 Haziran 2019, 14:08
#4973
Kaan S. adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba, yaklaşık 2-3 haftadır superlight kullanıyorum. 3.viteste motordan traktörvari bir ses geliyordu bende bu sebeple ustaya götürdüm. Şanzımanın komple değişmesi gerektiğini söyledi. Malzeme ve işçilikle beraber yaklaşık 1000 lira gibi bir masraf çıktı. Bu başınıza daha önce geldi mi ya da bana önerebileceğiniz başka bir usta var mı? Ayrıca şanzımanı da aradığım yerlerde bulamadım malesef yalnız fiyat alabildim. Orjinal yedek parçayı bulabileceğim, tavsiye edeceğiniz bir yer var mıdır? Açıkcası motoru bu yüzden satıp mct250 almayı düşünüyorum daha ucuz olduğu için.
Şimdiden teşekkür ederim.
motorunuz kaç km de ve ikinci elmi aldınız? sıfır bir makine ise zaten garantiden bir şekilde bakılmaıs lazım ama ikinci el ise önceki kullanıcı motoru hor kullanmış olabilir.SL200 parçları konusunda şuan bir sıkıntı var ancak internetten araştırma yaparak bulmanız mümkün.
mct motoru konusunda ise temiz bir makine bulmak zor şuan piyasada zira yaz dönemi motor piyasası zaten yüksek ve sağlam motor bulmak şans işi biraz.
luckily adlı üyeden alıntı
yağmurlu havada uzun yola gittik. lastikler çok iyi değil. bazı yerlerde 8 çizdiğim oldu. Bütçeyi ayarlarsam inşallah ben de değiştireceğim. Ancak gece yolculuğunda farlar çok zayıf olduğu için gözlerim çok yoruldu ve 70'i geçemedim.
Nasıl bir lamba ile değiştirsem nasıl olur? ne tavsiye edersiniz?
led lamba ile değişim yapacaksınız,genelde sl200 farları zayıfıtr dolayısı ile far tasına uygun led far değişi ile bunu çözebilirsiniz.
Lasitkler konusunda ise artık yorum yamayacağım,yüzlerce sayfa bunu konuştuk..dün lastikler yüzünden kayıp sekiz çizip yarın motor sizi üzerinizden attıkdan sonra sırf şu lastik muhabeti yüzünden motoru bırakma noktasına geleceksiniz ne yazıkki.Motor kullanmak bir zevk ve ayrı bir kültür olgusudur ama yolda riski bir motoru keyfinizi gidermek için kullanmaya başlarsanız o işin sonun nerelere geleceğini kestiremessiniz.Ya lastiklerinizi alın mototorunuzdaki eksiklikleri gidererek yola çıkın yada can güvenliğiniz için motoru yerinden kımıldatmayın.Bilinçli motor kullanıcısı böyle yapar can güvenliği için..
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
21 Haziran 2019, 16:07
#4974
la_mancha adlı üyeden alıntı
BlackGhost hocam, oncelikle ilginiz icin cok tesekkurler.
Bakim sirasinda ben de motorun basindaydim, 1 litre yag kondu, bu konuda suphem yok. Motul yag idi, yanlis hatirlamiyorsam 2000 serisi idi.
Motoru sifir km aldim, gecen sene. 2018 model. Sadece ben kullandim ve kazasi darbesi yok. Bugun isten ciktiktan sonra hava kararmadan yağın gorundugu yerde kapaklari sokecegim. Buraya fotosunu da eklerim. Hem sizin gibi konuya hakim kisiler daha rahat yorum yapar hem de diger arkadaslar kendi motorlarina bu gozle bakarlar. Motul 3100 siparisi verdim. Geldigi zaman bu yagi doldurup akan yer var mi diye de kontrol edecegim. O zaman tekrar bilgi veririm.
Ustanin iletisim bilgilerini, servis adini verirseniz cok sevinirim. İlginiz icin tekrar teşekkürler.
Yağın nereden kaçtığını bulamadım. Buraya nasıl foto yükleneceğini bulamadığım için foto ekleyemiyorum malesef. Ancak bir ucu boşta olan bir hortum dikkatimi çekti. Yerinden mi çıkmış yoksa baştan beri mi öyleydi bilemedim. Hortum yağlı değildi, yağ eksiltmesinin bununla ilgisi var mı emin değilim.
-
21 Haziran 2019, 16:23
#4975
la_mancha adlı üyeden alıntı
Yağın nereden kaçtığını bulamadım. Buraya nasıl foto yükleneceğini bulamadığım için foto ekleyemiyorum malesef. Ancak bir ucu boşta olan bir hortum dikkatimi çekti. Yerinden mi çıkmış yoksa baştan beri mi öyleydi bilemedim. Hortum yağlı değildi, yağ eksiltmesinin bununla ilgisi var mı emin değilim.
motor altında sarkan o hortumla ilgisi yok sizin sorununuzun.O hortum her motorda olan bir durum.
Sizde yağ kaçırma yerine motorun "yağ yakma" durumu olabilir.Motor bloğunda herhangi bir sızıntı yok ise zaten başka bir yerden kaçırma durumu söz konusu olmaz.Motorunuzda yağ yakma durumunuda bir ustaya baktırarak en sağlıklı şekilde çözebilirsiniz.Bir motordada yağ yakma sorunu varsa ciddi bir sıkıntısı olduğu sonucu ortaya çıkar.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
22 Haziran 2019, 12:49
#4976
Herkese Merhaba.Yaklaşık 2000 bin kmdir sl200 sürüyorum.Kafama takılan büyük bir sorun var.Siz de yaşadınız mı merak ediyorum?.Motor soğukken vites gayet rahat geçiyor,yarım debriyaj kalkarken vitesten ses gelmiyor ama bir 5-10 km sonra motor ısınınca hem yarım debriyaj kalkışlarda hem de vites geçişlerinde şıkırtı duyuyorum yüksek miktarda.Geçişler çat çut diye ses çıkartıyor ve şıkırdıyor.Sizde bu durum var mı? Yağ motul ve yeni değişti.
2.Sorum da anlaşın capra modeli lastik alacağım güzel midir ?. Bu arada bu ilk mesajım herkese selamlar
-
22 Haziran 2019, 14:03
#4977
@BlackGhost
Motoru 2. el almıştım 20bin küsür km de. Alırken farketmediğim bir şey oldu sanırsam :( Cevap için teşekkürler
-
22 Haziran 2019, 14:08
#4978
Okcu adlı üyeden alıntı
Herkese Merhaba.Yaklaşık 2000 bin kmdir sl200 sürüyorum.Kafama takılan büyük bir sorun var.Siz de yaşadınız mı merak ediyorum?.Motor soğukken vites gayet rahat geçiyor,yarım debriyaj kalkarken vitesten ses gelmiyor ama bir 5-10 km sonra motor ısınınca hem yarım debriyaj kalkışlarda hem de vites geçişlerinde şıkırtı duyuyorum yüksek miktarda.Geçişler çat çut diye ses çıkartıyor ve şıkırdıyor.Sizde bu durum var mı? Yağ motul ve yeni değişti.
2.Sorum da anlaşın capra modeli lastik alacağım güzel midir ?. Bu arada bu ilk mesajım herkese selamlar
yarım debriyaj neden kullanıyorsunuz? kavramayı tam yapmadığınız için bu yaşanıyor olabilirmi? tam debriyaj kavrama ile motoru kullanın derim zira yarım debriyajda vites değiştirilmez,baskı balata aşırı zorlanır ve kısa zamanda biter.Dünyanın en kaliteli yağınıda kullansanız fayda etmez bu konuda.Motorunuzu mümkün olduğunda en asgaride gerektği zamanlarda yarım debriyaj kullanın.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
22 Haziran 2019, 19:49
#4979
Bende de benzer bir durum var. Motor sıcakken park edince motor boşa geçmiyor kolay kolay. Viteste bırakıp stop ediyorum yan ayaktan yada anahtarla. Geldiğimde direkt boşa alabiliyorum. Çok soğumasına da gerek yok. Motoru kapatıp 1 dk falan geçsin hemen geçiyor boşa. Bazen de 1. viteste iken kendini boşa atıyor. Bazen 2. vitese asla geçmiyor. Yukardan basıp tekrar ikiye atmak gerekiyor.
450km deyim. Bir gariplik var işte ama rodaj bitince düzeleceğini umut ediyorum.
Bir de yarım debriyaj konusunda, motor belirli bir hız alana kadar illaki yarım debriyajla kalkmak gerekiyor düz yolda bile. Yoksa çok kolay stop ediyor. Yani başka vitesli motorları kullananlar bile denemek için aldığında 2-3 kere stop ettirdi. Gaz veriyorum neden stop ediyor dediler. Bilemiyorum benimkinde mi bi sıkıntı var ama 200cc lik motor olduğundan olabilir belkide. Belki de zincirinde bolluk oluşmuştur ilk kullanım sebebi ile. Onunla ilgili olabilir mi acaba. 3. viteste düşük devirde gazı biraz açınca çat çut sesler geliyor, ben zincirin korumaya çarptığına yoruyorum ama bilemiyorum...
Bugün baktım, selenin somunlarının birinin yerinde yeller esiyor... 100km de debriyaj değiştirilirken her yerini sık başka vida gevşemesin demiştim, başka sıkılacak somun yok demişti... Allah vere somunu serviste buluna. Olmadı getirtirler, getirtebilirler ise tabii.
Bir de benim anlamadığım, burada neden 2. bir delik var? (ikinci delik sele deliğinin biraz altında kalmış resimde.)
-
22 Haziran 2019, 23:23
#4980
E.U.A adlı üyeden alıntı
Bende de benzer bir durum var. Motor sıcakken park edince motor boşa geçmiyor kolay kolay. Viteste bırakıp stop ediyorum yan ayaktan yada anahtarla. Geldiğimde direkt boşa alabiliyorum. Çok soğumasına da gerek yok. Motoru kapatıp 1 dk falan geçsin hemen geçiyor boşa. Bazen de 1. viteste iken kendini boşa atıyor. Bazen 2. vitese asla geçmiyor. Yukardan basıp tekrar ikiye atmak gerekiyor.
450km deyim. Bir gariplik var işte ama rodaj bitince düzeleceğini umut ediyorum.
Bir de yarım debriyaj konusunda, motor belirli bir hız alana kadar illaki yarım debriyajla kalkmak gerekiyor düz yolda bile. Yoksa çok kolay stop ediyor. Yani başka vitesli motorları kullananlar bile denemek için aldığında 2-3 kere stop ettirdi. Gaz veriyorum neden stop ediyor dediler. Bilemiyorum benimkinde mi bi sıkıntı var ama 200cc lik motor olduğundan olabilir belkide. Belki de zincirinde bolluk oluşmuştur ilk kullanım sebebi ile. Onunla ilgili olabilir mi acaba. 3. viteste düşük devirde gazı biraz açınca çat çut sesler geliyor, ben zincirin korumaya çarptığına yoruyorum ama bilemiyorum...
Bugün baktım, selenin somunlarının birinin yerinde yeller esiyor... 100km de debriyaj değiştirilirken her yerini sık başka vida gevşemesin demiştim, başka sıkılacak somun yok demişti... Allah vere somunu serviste buluna. Olmadı getirtirler, getirtebilirler ise tabii.
Bir de benim anlamadığım, burada neden 2. bir delik var? (ikinci delik sele deliğinin biraz altında kalmış resimde.)
https://i.hizliresim.com/YdBOza.jpg
Evet sana katılıyorum.Düz yolda bile yarımdebriyaj yapmadan kalkmak imkansız hemen stop ediyor.Hele yokuşta imkanı yok.Benim zinciri de gerdi usta.Sende yarım debriyaj kalkarken şazımandan gelen bi şakırtı oluyo mu motor ısındığında ve vites geçişlerinde çat çut ses duyuyor musun ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------
BlackGhost adlı üyeden alıntı
yarım debriyaj neden kullanıyorsunuz? kavramayı tam yapmadığınız için bu yaşanıyor olabilirmi? tam debriyaj kavrama ile motoru kullanın derim zira yarım debriyajda vites değiştirilmez,baskı balata aşırı zorlanır ve kısa zamanda biter.Dünyanın en kaliteli yağınıda kullansanız fayda etmez bu konuda.Motorunuzu mümkün olduğunda en asgaride gerektği zamanlarda yarım debriyaj kullanın.
Usta yarım debriyajı kalkışlarda kullanıyoruz.Aksi stop ediyor zaten.Benim bahsettiğim şakırtı motor sogukken olmuyor zaten.Böyle 5 km kadar sonra kakışlarda debriyajı bırakırken yaşanıyor.Eğer seyir halindeysem de 80-100 km hız mesela vites düşürdüğümde ya da yukselttiğimde çat diye sert bir geçiş oluyor.Sizde bu durum söz konusu mu ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)