sl200 için pdf rehberini arayanlar için;
https://www.dropbox.com/s/l4bd4r6ysv...aster.pdf?dl=0
son sayfadaki birkaç soruya cevap vereyim bende;
-lastiklerinizi değişin..orjinal lastikler maalesef çok yetersiz,michlein city grip lastikleri sl200 için en uygun lastik tipi,maliyeti tuzlu ama yolda güvenlik ilk lastiklerden başlıyor bunu nutmayın.
-soğuk havalarda dahi jigleyi kullanmayın..jigle konumu pdf de anlatıldığı gibi en alt kısımda kalsın,ilk çalıştırmada motoru 10-15 sn az devirli gaz vererek çalıştırın motor stop etmeyecekdir.
-yeni k-lite 202 modeli daha çok spor tarz sevenler için getirildi.biraz iron 883 makyajlı olan bu motorun bloğuda sl200 ile aynıdır.keyfe göre tercih edilebilir başlangıç motoru oldu.
-ülkemizde ne yazıkki başlangıç ve orta seviye cruiser motor segmentinde sıfır modeller getirilmiyor.japonlar üst segment motorlarıda bu yıl getirmeyecek.zaten 10 yıldır honda shadow,yamaha dragstar gibi modeller getirilmiyordu,suzuki intruder ,kaeasaki vn900 gibi klas motorlarda bu yıl getirilmeyecek,dolayısı ile alternatif olarak gv250 kalıyor ancak bu motorunda koreden gelen son bilgileri dahilinde hyosung gv250 modelinin üretimini bitirdi,yeni bir model çıkarıdı korede ve bu modelde spor görünümlü,aynı k-lite 202 gibi görünen bir model çıkardılar.ülkemizdede sıfır gv250 kalmadı,korede üretimi bittiği içinde bu model gelmeyecek.yerine yeni model getirilebilir ama dediğim gibi tarz olarak iron 883 tipinde olacak.
cruiser motor kullanmak şehir içi yada dışı olsun farklı bir motorcu kimliği gerektiriyor.etrafımda görüyorum,racing kullanıpda cruiser makineleri içinde kullanmak isteyen çok ancak model seçenekleri az olduğundan o potaya girimiyor çoğu kişi.girenlerde zaten giriş seviyesi uygun fiyatlı makinelerle başlıyor,bir süre tatminsizlik oluşunca yüksek cc farklı tarz mororlara yöneliyorlar.
yüksel cc cruiser motor kullanmak şehir içinde sandığınız gibi çok zor değil.elbette bir scoter gibi çok aradan geçme durumunuz olmayabilir ama ben şahsen kendi shadow motorumda bu sıkıntıyı çok yaşamadım istanbul trafiğinde.zaten cruiser motorlara trafikte daha başka gözle bakan çok olduğu için yol verende çok oluyor
dolayısıyla tercihinize ve zevkinize göre ilerde yüksek cc bir motor edinmek için tereddütte kalmayın,araştırın bakın ve tecrübe edinmeye çalışın.her zmaan şunu söylerim,istanbul içinde kullanımı en rahat motor tarzı cruiser modellerdir çünkü oturma ve sürüş rahatlığı bakımından en keyif veren motor tarzdır.her şeyden öte insanın içinde bu cruiser sevgisi var ise geriye kalan ufak tefek sorunlarda problem edilmez.olay motorunuzla kurduğunuz bağ ile doğru orantılıdır.
motorlarını yeni alan arkdaşara keyifli sürüşler.