Sıfır fiyatı ne kadar bilgisi olan varmı?
şuan 6300-6900 tl seviyelerinde..
Tabii, sen bana daha siparişi verirken bıdı bıdı et sonra fena durmamış Şaka bir yana senin konseptinde siyah/simsiyah daha doğru tabii
Aliexpress üzerinden aldım fiyatı 12.99 $ , aynı görünümde Highway Hawk bir saat 215 TL. Pil değişimi ve saat ayarı çok kolay yapılıyor, saat gece de fosforlu bir kadrana sahip bu arada.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------
Bu arada yeni gelen sis/sinyal takımı da bunlar arkadaşlar ; fiyatı 49 USD, 26 günde geldi. Fiyat / görünüm performans olarak bakarsanız şu an memnunum, teknik durum ne olacak bilemiyorum henüz. Kafamda soru işareti olarak kalan takımı taşıyacak aparatın montajı idi ama Çin temelli motora Çin temelli aksesuar konusunda şansım iyi gitti. Taşıyıcı metal ayak, kornanın tutturulduğu ayağa cuk oturacak. Far ve sinyalleri tıpkı motorun üstündeki kaplamalar gibi krom görnümlü plastik tabii Parçalar şunlar :
Gece gece dayanamayıp prova yaptım, tel ve bantla tutturup görünümü kontrol ettim. Ana far/sis farı oranı içime sindi. Şimdi karar vermem gereken bir konu var; ya orjinal sinyalleri çıkartıp bu takımı sinyalleriyle birlikte kullanacağım, ya da gelenler içinde yalnız sisleri takıp orjinal sinyalleri üstünde bırakacağım. Bunun için de "photoshop" sağolsun nasıl duracağına dair bir fikir veriyor. Siz ne dersiniz ?
1. alternatif orjinal sinyallerle ;
2.alternatif orjinal sinyalleri söküp full takım ;
Aslında 2.alternatifte sinyaller sislere biraz daha yakın olsa, klasik görünüm açısından daha oturaklı oluyor. Ama aradaki mesafe düşündürüyor beni. Diğer alternatifte genel görünüm derli toplu olsa da karşıdan gelen aracın sinyalleri görememe sorunu olabilir diye düşünüyorum bir taraftan. Montaja 1 hafta var , o zamana kadar bir karar vereceğim
Rica ederim her zaman. Motor benim değil, arkadaşımın motoru birlikte yaptırdık o işleri. Yarın bi sorarım izin verirse koyarım fotoğraf
edit: Bir de yazıları silmekten bahsetmişsiniz, depo üzerindekini için kesin konuşmiyim sonuçta arkadaşınki direk sökülde ve çamurluklarla birlikte boyandı ama sele deki "küba" yazısı aseton ve pamuk ile kolayca çıkıyor.
benim motorda yazılar zaten silinik superlight yazısı dizlikle bir kısmı çıkınca bende tümünü saç kurutma makinesi yardımıyla çıkarmıştım. seledekide acemice sprey boya sıkılmıştı ama hiç elli etmiyo
Şu montajı artık nihayete erdirde bende gaza geleyim artık
ama ben sinyal takımını komple değiştireceğim biraz farklı model alacağım...mesela siyah puslu gövdeli olan modellerden
Dediğim gibi aksesuar işinin sonu yok ama aliexpress sağolsun o kadar çok seçenek varki insan kayboluyor o sitede
ha ben abartmayı seven biri olmadım ,ilk parti değişikliklerden sonra ısık,sinyal takımınada el atacam,ayrıca tekli sele olayınıda girecem,ben hep tek tabanca takıldığım için artçı martçı derdim yok araba diliyle roadster,motor diliyle bobber (ama bobber olamayacak makine) gibi bir makine olacak
evet konsept siyah ağırlıklı ama bu makineyede yakışıyor.
bir ekeleme daha;
bir ihtimal yıl sonu makineyi değiştirebilirim,birkaç yerden teklif var ama şuan satmayı düşünmüyorum,biraz keyfini yaşayayım istiyorum.motora yapılan değişiklikler çok ciddi paralar değil,1000-1500 arası bir meblağ gitti(gidecek) dolayısı ile ona göre bir fiyat belirlemekde gerekiyor.Motoru zaten zorlamadan kullanıyorum,rodaj süreside güzel geçti makine beni üzmedi bu süreçde.
haa makineyi değiştirirsem ne alırım ?
zor soru ama v-twin bir makine alacağım kesin.biraz daha seri biraz daha hızlı,çokda fazlası değil.işte lifan 250 var,rks blackster var bunlar güzel makineler.üst cc içinse 650cc üzerine zaten çıkmam ama o cc seçenekleride çok dar.ikinci el almam huyum değil ama servis ve parça durumlarını sene sonu değerlendirdiğimde hyosung gv650 aklımda olan model ama şuan getirilmiyor makine zira distribitör değişdi hyosung şuan problem olabilir servisleri vs.
japona kayarsam 2 seçenek var oda kawasaki vulcan s ve yamaha bolt..yamaha 950cc ve sağlam makine olmasına rağmen yakıt olayı beni zorlar.vulcan ise güzel alet yeni çıktı ancak servis ve parça tarafı japon olmasından ötürü zorlar.kısacası yıl sonu kafayı ona göre yoracağım biraz.
ancak her halükarda, sl200 benim için çok güzel bir başlangıç motoru oldu,1400 km yi devirdim,yıl sonunda 10000km olur kullanıyoruz çünkü.bu tip motorları çok fazla elde tutmakda satarken iyi olmayabiliyor ama ben motorumu bildiğimden sıkıntım yok ama ben sadece motorumdan maksimum keyfi almak adına kullanıyorum.
motor işinin sonu yok,onu alırsın başka şey istersin,bunu alırsın farklı eklemeler düşünürsün.harleyde bile bu böyle.değişmeyen tek şey alınan her motorda lastiklerin değişmesi @shadowmaster kulaklarını çınlatıyorum
Kuba SL200 benim ilk sıfır motorum. Şimdilik gayet iyi aramız. Çok büyük bir süpriz olmazsa ya da çok avantajlı bir fırsat ben 2 yıl kullanmayı düşünüyorum. Keşke 2 silindir ve 35 beygir civarında olsaydı. Yine de ben bu noktaya bilinçle geldiğim için ( son motorum Kawasaki ER6F idi, 650 CC ve 78 beygir ) şu an gerçekten güç ve tork olarak oldukça geride kalsa da Kuba'nın performansından şikayetçi değilim. 200 CC, 13 beygir ile yüksek konforda sürüş yapıyoruz. Benim de hedefim ilerde tarz değil ama daha güçlü bir motora geçmek. Asla "harleyci" olmam nedense hiç ısınamadım onlara. Ama muhtemel 600 CC civarında Honda / Kawasaki / Yamaha tarafına doğru gideceğim. Cruser, Chopper ürün genişliği çok sınırlı Türkiye'de. Malum herkes SS ya da yüksek hacimli Sport Tourer istediği için ve bu da elbette yakıt/parça vs konusunda satıcıların vedahi akaryakıt tekellerinin çok işine geldiği için, Türkiye'ye orta sınıf motor sokmama gibi bir politikaları var. Zamanı gelince hesap kitap yapıp bakacağız bakalım,şimdi kendi motorlarımızın keyfini sürelim biraz
Harley motorlar çok iyi görünüyor ama fiyatı 100 milyar
harleyler bizim ülkemizde ancak elit kesime hitap eden motorlardır.sadece kendisinin fiyatı değil,servis ve yedek parça fiyatlarını bilseniz aklınız oynar.bir örnek vermem gerekirse,bir arkadaşımın harleyi var,adam servis ücreti olarak kafadan 150 euro veriyor...debriyaj değişimi yapmışdı 2000 euro+servis parası+kdv olarak ödeme yaptı...yani hemen hemen 1 kuba sl200 fiyatına servis gördü.
amerikada belki bu tip şeyler pahalı olmayabilir ama avrupa pazarına adamlar iki misli satış politikası ile giriyor çünkü markalarını satıyorlar ilk önce.chopper motor sevenlerde alternatifleri değerlendiriyor.bu noktada eli en güçlü marka ise yamaha'dır.
yamaha'nın ülkemize getirmediği o kadar güzel makineleri varki,ne yazıkki mahrumuz bu modellerden.işte ya sl200 ler ya regaller ya lifan yada rks'lere yöneliyoruz.
merak edenler için yamaha'nın sadece chopper motorlarını sattığı kendi özel sitesi,bakın görün neler var,her kesime hitap eden chopper varmıymış yokmuymuş kalite bazında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:33 ----------
http://www.starmotorcycles.com/star
Bizim ülkede motor üretse bunların 4de1 fiyatı olur ama malesef çok kötü yerde doğduk
valla elimizdekiler ile yetinmesini bilmeliyiz,harley olunca dümnya güllük gülistanlıkda olmuyor.alırım sl200 yada lifan filan,olmadı yamaha'ya karışırım ayağımı yine yerden keserim.bunu kötü bir yerde doğmakla alakası yok aslında,harley bir amerikan markası ve ne kadarda sevsemde bende harley almam,ciddi anlamda söylüyorum yamaha'nın ülkemize getitmediği chopper aletler bence harleyden daha güzel ve daha kaliteli motorlar ama yok işte getirilmiyor ülkemize.
NOT: hyosung gv650 modelini çok beğenirim ama o makinelerde siparişe getiriliyormuş,aslında bir sormak lazım yeni distribitör motorana ne kadara mal oluyor gv650?
Bundan sonra bana loto bile çıksa almayacağım tek motor Harley'dir. Nedenini mantıklı bir şekilde açıklayamam, genlerimin Harley ,le uyuşmadığını hissediyorum. Haaa bir tek, Amerika'ya gidersem, hava alanından kiralayıp Nevada çölünü boydan boya geçmek isterim o başka
Ben de hacim ve güç büyüteceğim zaman, bütçe elverdiğinde tercih sırasına göre Yamaha / Kawasaki / Honda düşünmekteyim. Gerek ağırlık ve gerekse yakıt ekonomisini de düşünerek 600-650 W Twin üzerine de çıkmam sanırım.
arkadaşlar superlight için fabrika tekerlerinden kurtulmak için tavsiye edilen tekerlek nedir? değiştiren arkadaşlar hangilerini tavsiye eder? ( fiyatlarıda yazarsanız süper olur )
Merhaba bizim gidon tam olarak kaç cm ilgili saatten bende almayı düşünüyorum ama ölçü tam olarak ne olmalı bilgi verebilirseniz çok sevinirim.
michlein city grip lastiklerden alacaksınız,başka lastik ebadı uymaz.2 lastik sıfır fiyatları,servis ücreti ile beraber 500 tl ye yaptırmışdım geçen hafta.ölçüler ise aşşağıdaki gibi.
110-70-16
140-70-15
gidon ölçümüz tam olarak "25mm" dir.harleyin gidon ölçüsü ile birebir kopyadır.
Bu arada motorumu nihayetinde servise verdim avcılarda.baya iş var motor üzerinde yapılacak.servise girdiğimde ekstra birkaç değişilik yapmaya karar verdik.
1 hafta serviste yatacak,az işde yok yani;
-T gidon değişimi olacak
-Orjinal gidon kelepçelerine 30cm lik uzatma kaynak yapılacak ve orjinal kelepçe sistemi bozulmayacak,sadece yükseltilecek.
-Tekli takometre takılacak,analog büyük devir saati ve dijital km,hız,sinyal ,vites vs hepsi bir arada olan modellerden.
-far fairing takılacak ve ön rüzgarlık iptal edilecek.
-koruma demirleri,manetler,depo altı nikelaj plastik aksamlar vs mat siyaha boyatılacak
-depomun yan kısımlarında olan dizliklerimden kaynaklı çiziklerden ötürü depoyuda boyatıyorum ve farklı bir çalışma yaptırmayı düşünüyorum buda 2 günlük bir iş gerektirecek.
-1.vites dişlisini değiştiriyoruz,bu ilk kalkışdaki ani öne ivmelenmeyi kesecek ve 1.vites ile boşa alama sıkıntısı düzelecek.sanıyorum 16lık denilen bir dişli ile değişecek ve 5.vites dişliside değişecek,böylece 90km den sonra olan vibrasyon biraz daha kesilecek bu sayadede hız 15-20 km daha artacak.Benim makine boşa düşmede sıkıntı yaşıyordu,gerçi rodaj döneminin sonundayım,ikinci yağ değişimim olacak onunda etkisi var ama motoru tanımak adına 1500km de bir hayli tecrübe edindim dolayısı ile vites dişlilerinin değişmesi konusunda bir sıkıntım yok zira servisdeki arkadaşıma güveniyorum.sağolsun her türlü isteğime cevap verdi.Kendisi her türlü çinli motorlara bakıyor,regalinde servisi ayrıca o yüzden neyin nasıl olduğunu çok iyi bilen birisi.
1 hafta motorsuzum anlayacağınız ama işler bitince güzel bir yaz bizi bekliyor inşallah kazaya belaya uğramaz isek.
Bu işlemler bitince,bayramdan sonra ikinci parti değişiklikleri yapmayı planlıyorum onlarda sinyal ve far değişiklikleri ile tekli sele dönüşümü olacak,ondan sonrada artık çok fazla bir yenilik yapacağımı düşünmüyorum,şuanki servis çalışmlaarı motorun zaten %60-70ini değiştirecek.
Burda maksat ,işin biraz custom tarafına kaymak yani bu işleri japon yada amerikan motorlarına yaptığınız zaman çok büyük rakamlar cebinizden çıkar oysaki benim 1000-1300tl gibi bir param cebimden çıkacak,sadece bir harleyin T gidonu 600 tl iken ben o fiyata dünya parça aldım aliexpress'den dolayısı ile elbetteki farklı görünmek,kendi tarzımı yaratmak istiyorum.zaten chopper mantığıda öyle değilmidir?
amerikada harleyciler arasında meşhur bir söz vardır,her harley birbirine benzemez,her harley tekdir çünki sahibinin karekterini taşır
Tüm cevapları @BlackGhost vermiş, lastik konusunu 3-4 sayfa tartıştık bol fotoğraflı yorumlar da var, 10 sayfa önceden tarayın yazılanları. Michelin City Grip ile 200'ü devirdim, Pazar günü de çok keyifli ve güvenli viraj aldım. Kapalı alan asfaltta yanakları da alıştırmak için dönüş yaptım bol bol ve birçok kez orta sehpa sürttü o kadar yatmama rağmen lastikler tutuşu bırakmadı. Son derece iyi performansları.
Gidon saati için ölçü 25 mm , ben bir arakadaş yüzünden 22 mm sipariş ettim, zorlayarak ve iç contayı çıkartarak takabildim. 25 tam olacaktır.
Beklemedeyiz @BlackGhost
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)