Kuba Motor Superlight 200
-
09 Haziran 2018, 02:33
#4621
Arkadaşlar genel bir bakıma gitmek istiyorum ayrıca stop etme sıkıntım da var İstanbul’da mümkünse Avrupa yakasında önereceğiniz bir usta var mı bizim motorlardan anlayan?
Reklamlar
-
10 Haziran 2018, 00:40
#4622
Claxs adlı üyeden alıntı
Sağol abi yalnız şasi yapabilir derken neyi kast ettin anlamadım o kadar teknik bilgiye sahip değilim
attığın pfd de arka frenin ordaki bağlantıyı gördüm ama karbüratörün orayı tutan vidaları göremedim tam neresi net belli değildi cıkaramadım
Akünün + kutup başı, herhangi bir yere değebilir fiziksel olarak, şase dediğim şey o
PDF'de yok o bölge. Karbüratörün iki yanında somunlu vidalar var ağız kısmını kapatan, oralar gevşeyebilir zamanla...
Narin adlı üyeden alıntı
Tüm SL cilere selamlar,
1,5 ay önce sıfır SL200 ile aranıza katıldım. Önceden Nostalji scooter kullanıyordum. herşey yolunda vites boşa geçmede bile sorunum yok. Herşeyi okuyarak aldım. Şuan 700 km de. Fakat tek bir sorunum var ki motosiklet ısındığında 1. viteste kalkarken gırçlama ve silkeleme oluyor, debriyaj kaçırıyor. Çok yüksek devirde uzun süre yarım debriyaj gitmem gerekiyor. Stop edecek kadar kötü bir hal alıyor bazen. Soğukken de hiçbir sorun yok sessiz huzurlu bir canavar. Bu sürüş kalitesini kötü etkileyen durumdan nasıl kurtulabilirim ? Başka başlıkta debriyaj saclarının değiştirilmesi önerilmiş fakat SL200 profesyonellerinden de görüş almak istedim. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim. Tekeriniz düz bassın
Motoru 0 aldın şu an 700 km'de ise iki alternatif var :
1-Debriyaj manet ayarın hatalı,
2-Kalkışlarda yeterli gaz vermiyorsun.
2.el aldı isen senden önceki sahibinin kullanımı, debriyaj balata / baskı / yay durumu etkileyebilir. Bir çok satıcı elden çıkartırken yalnızca balatayı değişip satar. Oysa yapılması gereken yay takımı ve baskı tasını da kontrol edip değişmektir. Bu şekilde yapılmazsa balata randımanı %30-40 düşer ve balata çabuk yıpranır...
Valerosso adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar genel bir bakıma gitmek istiyorum ayrıca stop etme sıkıntım da var İstanbul’da mümkünse Avrupa yakasında önereceğiniz bir usta var mı bizim motorlardan anlayan?
Avrupa yakası için Berk Motor olabilir...
Debriyaj ayarı sıcak / soğuk fark etmez. Mekanik bir ayar o kavrama noktasını belirleyen...
-
10 Haziran 2018, 23:30
#4623
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Akünün + kutup başı, herhangi bir yere değebilir fiziksel olarak, şase dediğim şey o
PDF'de yok o bölge. Karbüratörün iki yanında somunlu vidalar var ağız kısmını kapatan, oralar gevşeyebilir zamanla...
Motoru 0 aldın şu an 700 km'de ise iki alternatif var :
1-Debriyaj manet ayarın hatalı,
2-Kalkışlarda yeterli gaz vermiyorsun.
2.el aldı isen senden önceki sahibinin kullanımı, debriyaj balata / baskı / yay durumu etkileyebilir. Bir çok satıcı elden çıkartırken yalnızca balatayı değişip satar. Oysa yapılması gereken yay takımı ve baskı tasını da kontrol edip değişmektir. Bu şekilde yapılmazsa balata randımanı %30-40 düşer ve balata çabuk yıpranır...
Avrupa yakası için Berk Motor olabilir...
Debriyaj ayarı sıcak / soğuk fark etmez. Mekanik bir ayar o kavrama noktasını belirleyen...
Abi bide şuan 5 bin km de motor ben 2.el almıştım sübap ayarlarını ne zaman yaptırmam lazım motor giderken herhangi bir garip ses falan cıkarmıyor şimdilik benden önceki adam belki yaptırdı ben ne zaman yaptırmalıyım belli km aralıkları varmı ?
-
11 Haziran 2018, 00:28
#4624
Claxs adlı üyeden alıntı
Abi bide şuan 5 bin km de motor ben 2.el almıştım sübap ayarlarını ne zaman yaptırmam lazım motor giderken herhangi bir garip ses falan cıkarmıyor şimdilik benden önceki adam belki yaptırdı ben ne zaman yaptırmalıyım belli km aralıkları varmı ?
Usta dinledi ise ve süpap vurmuyorsa 10.000 civarında yapılmasında fayda vardır.
-
11 Haziran 2018, 01:01
#4625
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Usta dinledi ise ve süpap vurmuyorsa 10.000 civarında yapılmasında fayda vardır.
sübap ayarının normalden biraz gevşek bırakılmasının mantıklı bir sebebi var mı? ustaya her söylediğimde normaline döndürmemekte ısrar ediyor. 12500 km de benim motor. 7 binden beri gevşek sübap ayarlarıyla kullanıyorum.
-
11 Haziran 2018, 20:08
#4626
Üstadlar, abiler, motosikletimde bir süredir bir "zırıltı" problemi var. Başlangıçda zincir koruma demirinden geldiğini zannediyordum ancak sesi dikkatlice dinlediğimde ve gözlemlediğimde buradan kaynaklanmadığını fark ettim. Motosikletin sağ tarafından geliyordu ve arka aksamlarda bir problem olmadığını test ettim. Motosikletin sağ orta ön taraflarından, sanki hava kapağı ya da motordan geliyormuş gibi bir zırıltı, 3-4 bin devirde küçük viteslerde başlıyor, motosiklet hızlandıkça susuyor ya da ben duymuyorum, sanki böyle bir şeyin içinde vida kalırda, titreşerek ses çıkarır öyle bir ses bu. incelediğimde gevşeyen çıkan düşen bir yere sıkışan bir vidaya rastlamadım, sizce bu sesin kaynağı nedir? Başına daha önceden bu ses sorunu gelen oldu mu? Şimdiden çok teşekkür ediyorum. Motosikletim 7600 km civarında.
-
11 Haziran 2018, 22:56
#4627
egesl200 adlı üyeden alıntı
Üstadlar, abiler, motosikletimde bir süredir bir "zırıltı" problemi var. Başlangıçda zincir koruma demirinden geldiğini zannediyordum ancak sesi dikkatlice dinlediğimde ve gözlemlediğimde buradan kaynaklanmadığını fark ettim. Motosikletin sağ tarafından geliyordu ve arka aksamlarda bir problem olmadığını test ettim. Motosikletin sağ orta ön taraflarından, sanki hava kapağı ya da motordan geliyormuş gibi bir zırıltı, 3-4 bin devirde küçük viteslerde başlıyor, motosiklet hızlandıkça susuyor ya da ben duymuyorum, sanki böyle bir şeyin içinde vida kalırda, titreşerek ses çıkarır öyle bir ses bu. incelediğimde gevşeyen çıkan düşen bir yere sıkışan bir vidaya rastlamadım, sizce bu sesin kaynağı nedir? Başına daha önceden bu ses sorunu gelen oldu mu? Şimdiden çok teşekkür ediyorum. Motosikletim 7600 km civarında.
Egzost koruma kapağını yak sök ya da bir kaynakçıda kaynattır geçer...
ayetlervaray adlı üyeden alıntı
sübap ayarının normalden biraz gevşek bırakılmasının mantıklı bir sebebi var mı? ustaya her söylediğimde normaline döndürmemekte ısrar ediyor. 12500 km de benim motor. 7 binden beri gevşek sübap ayarlarıyla kullanıyorum.
Yaz aylarında vurmadığı sürece iyidir, sıkışık ayar daha çabuk hararet yapar...
-
11 Haziran 2018, 23:04
#4628
egesl200 adlı üyeden alıntı
Üstadlar, abiler, motosikletimde bir süredir bir "zırıltı" problemi var. Başlangıçda zincir koruma demirinden geldiğini zannediyordum ancak sesi dikkatlice dinlediğimde ve gözlemlediğimde buradan kaynaklanmadığını fark ettim. Motosikletin sağ tarafından geliyordu ve arka aksamlarda bir problem olmadığını test ettim. Motosikletin sağ orta ön taraflarından, sanki hava kapağı ya da motordan geliyormuş gibi bir zırıltı, 3-4 bin devirde küçük viteslerde başlıyor, motosiklet hızlandıkça susuyor ya da ben duymuyorum, sanki böyle bir şeyin içinde vida kalırda, titreşerek ses çıkarır öyle bir ses bu. incelediğimde gevşeyen çıkan düşen bir yere sıkışan bir vidaya rastlamadım, sizce bu sesin kaynağı nedir? Başına daha önceden bu ses sorunu gelen oldu mu? Şimdiden çok teşekkür ediyorum. Motosikletim 7600 km civarında.
merhaba, sağ yan kapaktaki küçük krom kapağın vidasını kontrol eder misin? sağ kapağı açıp arkasından krom kapağın vidasını sıkabilirsin.
-
11 Haziran 2018, 23:17
#4629
Arkadaşlar selam, daha önce yazmıştım ancak fazla dönüş olmadığı için gözümü kararttim ve yarın egzozu delecegim kararımı verdim. Deneyen var mıdır varsa ne sonuç aldınız veya tecrübeli abilerimiz bana nasıl bir sonuç alacağımı söylerse iyi olur sevinirim 😃 ama karar kesin yarın deliyorum aklımda boş boru egzozda vardı ancak yapan yer bulamadım. Sevgiler hepinize
Yarın sonucu sizinle paylaşacağım iyi veya kötü olur bilemem ama tecrübe olur belki birisi okur faydalanir hem.
-
11 Haziran 2018, 23:51
#4630
asko34 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar selam, daha önce yazmıştım ancak fazla dönüş olmadığı için gözümü kararttim ve yarın egzozu delecegim kararımı verdim. Deneyen var mıdır varsa ne sonuç aldınız veya tecrübeli abilerimiz bana nasıl bir sonuç alacağımı söylerse iyi olur sevinirim ama karar kesin yarın deliyorum aklımda boş boru egzozda vardı ancak yapan yer bulamadım. Sevgiler hepinize
Yarın sonucu sizinle paylaşacağım iyi veya kötü olur bilemem ama tecrübe olur belki birisi okur faydalanir hem.
böyle bir işe kalkışma bence 200cc motordan daha iyi bir ses alamazsınız.
-
12 Haziran 2018, 00:41
#4631
Benim aldığım kişi deldirmiş egzozu ben de öyle kullanıyorum şuanda şahsi fikrim alt devirlerde güzel tok bir ses var ama devirli kullanan birisiyseniz yüksek devirler gerçekten kafa ütülüyor hele de uzun yola çıkarsanız yine de tercih sizin ben tavsiye etmiyorum ayrıca işin muayene tarafı da var tabi.
-
12 Haziran 2018, 17:06
#4632
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Egzost koruma kapağını yak sök ya da bir kaynakçıda kaynattır geçer...
Yaz aylarında vurmadığı sürece iyidir, sıkışık ayar daha çabuk hararet yapar...
Teşekkürler, söküp o şekilde kullansam bir dezavantaj yaratır mı?
-
13 Haziran 2018, 16:23
#4633
-
13 Haziran 2018, 22:26
#4634
egesl200 adlı üyeden alıntı
Teşekkürler, söküp o şekilde kullansam bir dezavantaj yaratır mı?
Hayır yok...
-
17 Haziran 2018, 21:09
#4635
Konuda yazanlardan ve shadowmaster üstadın kullanım kitapçığı ışığında jikle konumumun orta seviyede olduğunu fark ettim (ara sıra gaz yememezlik yapıyordu ancak beş bin deviri rahatlıkla geçiyordu, bu konumda max 110 km sürat görmüşlüğüm de var). Ardından full açık konuma (en üste) alıp bir teste çıktım ve motor bir süre sonra acayip gaz yememeye başladı. Stop edip yeniden orta konuma aldım. 80 - 90 km hızlarda ara sıra gaz yememeye başladı ve son olarak kelebeği full kapalı konuma (en alta) indirdim ve mükemmel bir performans hissettim, gaz yememe sıfıra indi, devir saati rahatlıkla ve hızla yükselebiliyordu ama kafama bir şey takıldı? Ben motosikleti hep full kapalı konumda mı kullanacağım? Motoru hızla yıpratma riski oluşturur mu? Bilhassa yaz aylarında aşırı ısınmaya sebep olur mu? Yoksa olması gerekeni normali bu mu? Siz nasıl yapıyorsunuz? Bu gibi şeyleri merak ediyorum aydınlatabilirseniz çok sevinirim.
-
17 Haziran 2018, 21:16
#4636
Jikle sadece soğuk kış aylarında motoru çalıştırmak için kullanılır. Motor normal çalışmadığında açılır, ısındığında hemen TAMAMEN kapatılır. Enjeksiyonlu motorlar bunu kendileri ayarlıyorken, karbüratörlüler için ne yazıkki manuel yapmanız gerekiyor. Ne sebeple olursa olsun jikle yola çıkıldığında tam kapalı konumda olmalıdır.
-
19 Haziran 2018, 01:48
#4637
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Hayır yok...
Abi şehir dışına gidicem 10 günlük motoru 10 gün kadar kullanamicam aküsü bitermi 10 gün süre zarfında neler yapmam lazım ?
-
19 Haziran 2018, 04:28
#4638
Merhaba arkadaşlar.
Ben de bugün motorumu alarak aranıza katıldım demeyi isterdim ama diyemiyorum.
Arife günü yarım gün olduğundan nasılsa plaka yetişmez, bayramda kullanamam, bayramdan sonra alırım rahatca kullanırım dediğim motorun fiyatı bu gün itibari ile 10652 den 11720 TL ye çıkmış durumda. Sıkıntı yani. Yahu zart diye de %10 zam yapılmaz ki ama. Sinirlendim. O yüzden de malesef motoru alamadım. Bekleyelim bakalım, belki öbür bayrama da belki indirim yaptık derler.
Bilgilendirme için atayım dedim...
-
19 Haziran 2018, 10:48
#4639
Benim şöyle bir sorum olacak. Hız düşürürken zincirde bolluk hissediyorum (zincir kısmından tık tık tık ses geliyor ), motor kullanma konusunda acemiyim ondan eminde olamıyorum benim kullanımım dan mı kaynaklanıyor yoksa motordaki zincir gerginliği vs bir ayar mı yapılması gerekiyor. Bu olay herhangi bir sıkıntı yaratır mı tecrübeli arkadaşlar dan yardım istiyorum şimdiden teşekkürler
-
19 Haziran 2018, 16:49
#4640
E.U.A adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.
Ben de bugün motorumu alarak aranıza katıldım demeyi isterdim ama diyemiyorum.
Arife günü yarım gün olduğundan nasılsa plaka yetişmez, bayramda kullanamam, bayramdan sonra alırım rahatca kullanırım dediğim motorun fiyatı bu gün itibari ile 10652 den 11720 TL ye çıkmış durumda. Sıkıntı yani. Yahu zart diye de %10 zam yapılmaz ki ama. Sinirlendim. O yüzden de malesef motoru alamadım. Bekleyelim bakalım, belki öbür bayrama da belki indirim yaptık derler.
Bilgilendirme için atayım dedim...
kardeş, tabi senin önceliklerini bilemiyorum fakat 8/9 bin liralardan bu fiyatlara kadar yükselen bir motoru almaktansa rodajı yapılmış,bakımları düzgün, ekipmanı ve çantaları fln olan temiz bir ikinci eli almayı ben daha mantıklı buluyorum ki zaten ben de öyle yaptım. Tabi yine ilerleyen dönemlerdeki planlarını da bilmiyorum lakin bu senin için başlangıç motoru olacak ve büyüteceksin zaten. Benim şahsi kanaatim sıfıra hiç girme hele hele fiyatlar bu kadar yüksekken
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)