Kuba Motor Superlight 200
-
01 Ekim 2017, 20:43
#4261
Çamurluğun içinden somunları var o parçanın. Ama duy bağlantı soketlerini çıkartıp takabilmen için seleyi söküp arka bölüm elektrik bağlantı kablolarını ayırman, sağlamını taktıktan sonra yeniden bağlaman gerekir. Kabloların çamurluk içinde geçtiği bir yuva da var lastiğe sürtmemeleri için. Zor değil ama uzun ve dikkatli yapılması gereken bir iş. Arka çantalarını söktün mü bu arada ? Normalde çantalar yere değer ve sinyal kırılmaz.
https://www.ebay.com/p/Rear-Light-Ta...d=222491490620
Linkteki şemanın altına bakarsan nasıl sökülebileceğini anlarsın bağlantı şekli var orada...
Reklamlar
-
01 Ekim 2017, 23:05
#4262
Çantaları hiç takmadım. Seleyi sökmek beni aşar gibi geliyor.
Bir de fren ve vites ayak koyma yerlerinin açıları aynı mı normalde ? Daha önce pek dikkat etmemiştim ama vites kısmındaki ayak koyma yeri nerdeyse yere paralelken fren kısmındaki ayak koyma yeri ön kısmından yukarı kavisli. Acaba vites kısmındaki ayak koyma yeri de yamuldu mu ? :/
-
01 Ekim 2017, 23:11
#4263
timucinnn adlı üyeden alıntı
Bir de fren ve vites ayak koyma yerlerinin açıları aynı mı normalde ? Acaba vites kısmındaki ayak koyma yeri de yamuldu mu ? :/
Aynı, yamulmuş yere temas edince.
-
02 Ekim 2017, 12:50
#4264
timucinnn adlı üyeden alıntı
Selamlar, dün ehliyet sınavım bitti. Hayırlısıyla sınavı geçtim.
Sonra gidip yeni michelin city griplerimi taktırdım. Eve dönerken ne yazık ki 2 araba arasından bir delikanlı bi anda yola atladı. Aramızda 3 metre ya vardı yoktu. Panikle ön frene asıldım. yağmurun da etkisiyle düştüm. yavaş gittiğim için sorun olmadı çok şükür.
Ancak, Motor sola yatınca sol arka sinyal kolum bağlı olduğu plastiği kırdı. Bu parçanın nasıl değiştirileceğini bilen var mı acaba ?
Bugün denedim açmayı ama sinyal ve stop farı kablolarının herhangi bir soketini bulamadığımdan, kabloları çıkartıp kırık parçayı çıkartamadım.
http://<a href="https://hizliresim.c...Bb.jpg</a></a>
https://i.hizliresim.com/3pPlbj.jpg
Öncelikle geçmiş olsun. Ben sinyalleri değiştirirken kolaya kaçtım, tesisat kabloları çamurluğun içinde çok güzel çekilmiş tekrar sök tak yapmamak için sinyal kablolarını çamurluktan ve sinyalden eşit pay kalacak şekilde kestim.
Bunun için önce kırmızı stop camını dışarıdan gözüken siyah vidalardan söktüm. Shadowmaster'ın dediği gibi çamurluk altındaki somunları söküp grubu komple çamurluktan ayırdım, biraz kablo payı var fakat az payı olduğu için için çok çekmemek gerekiyor. Sinyalle çamurluk arasında eşit pay bırakarak sinyal kablolarını kestim. Sinyalleri ayırdım. Stop grubu bu şekilde komple motordan ayırdıktan sonra istediğim parçayı değiştirdim. Kestiğim kablolara dişi/erkek soket takıp bağladım. Söktüğüm şekilde montajını yapıp çamurluğun iç kısmından tekrar somunlarını sıkıp montajı bitirdim.
Daha sonradan ampul dışında duyda veya sinyallerde bir problem olursa daha kolay değiştirebilirsin bu şekilde, tekrar tesisatı sökmek durumunda kalmazsın. Bu da bir fikir...
-
02 Ekim 2017, 14:58
#4265
cvplar için Teşekkürler. Ben kesmeye kıyamadım ama bu şekilde yapabilirim. bu benim yapabileceğim bir şekil.
Bu arada bana göre çirkin bile olsalar güvenlik açısından yan çantaları bağlamaya karar verdim.
-
08 Ekim 2017, 13:59
#4266
timucinnn adlı üyeden alıntı
Çantaları hiç takmadım. Seleyi sökmek beni aşar gibi geliyor.
Bir de fren ve vites ayak koyma yerlerinin açıları aynı mı normalde ? Daha önce pek dikkat etmemiştim ama vites kısmındaki ayak koyma yeri nerdeyse yere paralelken fren kısmındaki ayak koyma yeri ön kısmından yukarı kavisli. Acaba vites kısmındaki ayak koyma yeri de yamuldu mu ? :/
Seleyi sökmek basit hocam çok gözünde büyütme. Soketleride hemen altına görürsün zaten. Ama kabloları geçirmek shadowmaster hocamın dediği gibi biraz zahmetli yerlere yatıp alttan bakarak geçirmen gerekiyor.
-
10 Ekim 2017, 20:15
#4267
Merhaba arkadaşlar. Youtubeda RPM kanalının superlight 200 top speed videosuna denk geldim geçenlerde ve arkadaş 7bin devirde 120 km/h gibi bir sürate ulaşmış hatta yanlış hatırlamıyorsam o da bir aralar burada yazıyordu (amacım reklam değil, videonun ne üdüğü belirsiz kişilerce atılmadığını belirtmek istedim). Amacım motorun sınırlarını zorlamak uçmak kaçmak değil lakin ben hergün çevreyolundan 20+20=40 km yol giden biriyim ve 7bin devirde benim motorun gördüğü hız 90 civarı, daha fazla devir hem titreşim yapıyor hem de zorlamak gibi geliyor bana ama bir tık üst hızı arıyorum. Benim motorda mı bir sorun var yoksa normali bu da arkadaşta mı bir ekstra durum var (dişli küçültme gibi) merak ettim. 6-7-8 bin devirlerdeki kabaca hızlarınızı yazabilir misiniz?
-
10 Ekim 2017, 20:52
#4268
-
11 Ekim 2017, 19:56
#4269
shadowmaster adlı üyeden alıntı
linkini atarsan bakarız, bir sürü hız testi var...
oradaki videoların bazılarına çok gülmekteyim bu arada o ayrı
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:40 ----------
bir de incelemelerdeki kavramlara hayranım,"ss'lere göre ağır", "ağır olduğu için kolay devriliyo", "gaz pedalını çevirince stop ediyo" vs vs
https://www.youtube.com/watch?v=hd1PEazpUt8&t=126s
-
12 Ekim 2017, 00:25
#4270
9.000 devirde 110 km/h gördü test eden arkadaş.
7.000 devirde 90 km/h ile gitmen normaldir.
Ama max hız doğrudan devir ile ilgili bir şey değil. Misal ben 60km/h ile giderken 8.000 devirde, 110 km/h giderken de 8.000 devirde olabilirim. Bu yüzden x,y,z devirlerdeki hız diye bir değerlendirme yapmamız doğru olmaz. Şunu kabul edelim ki bu motorun keyifli hızı uzun yolda 95-100 km/h'dır. Sollamalarda elimizin altında kalan gazı da verdiğimizde 110-115km/h değerine çıkmamız mümkündür. Bir sürü kafa karışıklığı ve anlamsız yorumlar dinlememek için SL200 ile yaptığım max hızı buraya yazmayacağım. Ama şunu da hatırlatmak isterim ki, gerek hız ve gerekse devir göstergemiz orta kalitedir. Yani hem gösterdiği hıza hem de devire bakarak değerlendirme yapmayın. Yan yana giden 2 SL'in birinde 80 diğerinde 95 yazdığın şahit oldum. Hız testi için GPS ve mümkünse yanınızda bir otomobille "sağlama" yapmanız gerekir.
-
13 Ekim 2017, 00:00
#4271
shadowmaster adlı üyeden alıntı
9.000 devirde 110 km/h gördü test eden arkadaş.
7.000 devirde 90 km/h ile gitmen normaldir.
Ama max hız doğrudan devir ile ilgili bir şey değil. Misal ben 60km/h ile giderken 8.000 devirde, 110 km/h giderken de 8.000 devirde olabilirim. Bu yüzden x,y,z devirlerdeki hız diye bir değerlendirme yapmamız doğru olmaz. Şunu kabul edelim ki bu motorun keyifli hızı uzun yolda 95-100 km/h'dır. Sollamalarda elimizin altında kalan gazı da verdiğimizde 110-115km/h değerine çıkmamız mümkündür. Bir sürü kafa karışıklığı ve anlamsız yorumlar dinlememek için SL200 ile yaptığım max hızı buraya yazmayacağım. Ama şunu da hatırlatmak isterim ki, gerek hız ve gerekse devir göstergemiz orta kalitedir. Yani hem gösterdiği hıza hem de devire bakarak değerlendirme yapmayın. Yan yana giden 2 SL'in birinde 80 diğerinde 95 yazdığın şahit oldum. Hız testi için GPS ve mümkünse yanınızda bir otomobille "sağlama" yapmanız gerekir.
Benden kaynaklı küçük bir hata olmuş sanırım attığım linkte video ileriden başlamış ve başka bir motorun testine bakmışsınız :D linki tekrar koyayım videonun en başına bakarsanız ne demek istediğimi göreceksiniz.
Ayrıca üzerine tekrar düşününce bu kadar büyük farklar çıkması çok zor gibi geliyor yani gösterge hatası ihtimali yüksek sanki.
https://youtu.be/hd1PEazpUt8
-
13 Ekim 2017, 02:09
#4272
ÇaÇapır adlı üyeden alıntı
Ayrıca üzerine tekrar düşününce bu kadar büyük farklar çıkması çok zor gibi geliyor yani gösterge hatası ihtimali yüksek sanki.
%99.9 devir göstergesi orada takılıyor...sesinden de belli
-
16 Ekim 2017, 13:27
#4273
Herkese selamlar,
Ehliyetimi teslim alamadığım ve mahalle araları hariç dışarı çıkamadığımdan dolayı motorum henuz 100km de.
Motoru aldığımdan beri direksiyon bana çok sert geliyordu. Ancak daha önce motosiklet kullanmadığım için kıyas yapabilecek bir tecrübem yoktu.
Michelin lastiklerimi taktırdığım suzuki bayisinde çalışan arkadaş ben hiç sormadan "Abi sen bu motoru böyle kullanıyosun ama bunun direksiyonu çok sert, resmen dönmüyor. Senin motorun daha çok yeni, aldığın yere göster furş unu değiştirsinler, yoksa ön takımın bozulur ve garantiye sokmazlar" diye uyardı.
O zaman bende anladım ki direksiyonda gerçekten bir sorun var. Ctesi günü motosikletime alarm taktırmak için motoru aldığım yere gittim. Alarm takıldıktan sonra da benim direksiyon çok ağır bu şekilde kullanamıyorum dedim. Önce bir kaç vidayı gevşettiler o zaman da direksiyonda öne arkaya boşluk oldu. Bu sefer komple söktüler. Furş un Üstünde ve altında bilye yatakları var. Kendi gözlerimle gördüm ki alt, baş aşağı duran bilye yatağında 1-2-3-4 değil tam 5 adet bilye fazla koymuşlar. Direksiyon bundan dolayı dönmüyormuş. Neyse o 5 fazla bilyayı çıkartıp direksiyonu eski haline getirdiler ama durum içime sinmediği için mesnet ve furş un fabrikadan yenisi getirilip değiştirilecek. Şimdi direksiyon çok rahatladı. Resmen hidrolik direksiyona geçmiş gibi oldum. Böyle bir anımı paylaşayım dedim belki başka arkadaşlarda da aynı sorun olabilir.
-
17 Ekim 2017, 23:04
#4274
Arkadaşlar herkese merhaba,
Bu başlıktan sonra aranıza katıldım.
Honda pcx 125 kullanıcısıyım. 3-4 aydır aktif olarak motor sürüyorum ve bu zamana kadar çok şükür bir sıkıntı yaşamadım.
Superlight ile takasa gireceğim birisiyle.
Ancak motor teknik bilgim çok fazla ne yazık ki yok. Bu motoru alırken nelere dikkat etmem gerek? Yada benimle birlikte gelebilen olur mu gerekiyorsa ücret karşılığında. Yer Beşiktaş'ya ve yarın gideceğim.
Saygılarımla
-
18 Ekim 2017, 01:53
#4275
utku1 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkese merhaba,
Bu başlıktan sonra aranıza katıldım.
Honda pcx 125 kullanıcısıyım. 3-4 aydır aktif olarak motor sürüyorum ve bu zamana kadar çok şükür bir sıkıntı yaşamadım.
Superlight ile takasa gireceğim birisiyle.
Ancak motor teknik bilgim çok fazla ne yazık ki yok. Bu motoru alırken nelere dikkat etmem gerek? Yada benimle birlikte gelebilen olur mu gerekiyorsa ücret karşılığında. Yer Beşiktaş'ya ve yarın gideceğim.
Saygılarımla
Sayfa No 199 / Mesaj No : 3970
-
18 Ekim 2017, 14:11
#4276
Ön far ampülünü üçüncüye değiştiriyorum. Önerisi olan var mı? Led ampul taksak? Far çok yetersiz geliyor
-
20 Ekim 2017, 11:17
#4277
herkese merhaba. bir yakınım superlight 200 satın almak istiyor fakat piyasası hakkında pek bilgimiz yok. hemen hemen satabileceğimiz bir fiyattan almayı umuyoruz. buraya ekleyeceğim 2 örnek ilanın makul denebilecek ederleri hakkında fikir verebilir misiniz?
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...4601544/detay/ (ekstraları var fakat takılı değil, satışta verilecek)
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...59432009/detay
ayrıca shadowmaster'a 2. el rehberi için teşekkürler
-
20 Ekim 2017, 18:37
#4278
İkinci ilandaki lastikleri göremedim, 1.'si orjinal. Bu sezonda mutlaka değişmek zorunda, + 600 TL civarında tutacaktır. Bütçeyi ona göre ayarlayın.
-
21 Ekim 2017, 01:37
#4279
Victim adlı üyeden alıntı
Victim adlı üyeden alıntı
daha önce paylaşmıştım tekrar paylaşayım.
-
22 Ekim 2017, 23:06
#4280
Aldığınız fiyat nedir? Takım esnasında ekstra bir işlem yaptınız mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------
Victim adlı üyeden alıntı
daha önce paylaşmıştım tekrar paylaşayım.
Aldığınız fiyat nedir? Takım esnasında ekstra bir işlem yaptınız mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)