Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kuba Motor Superlight 200

    REKLAM ALANI
  1. #4061
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Motoru boşta bırakın.
    Benzin anahtarı ile oynamayın.
    Marşa basmadan önce dikleştirip 5'e kadar sayın.
    Debriyajı (boşta da olsa) sıkıp öyle marşa basın.
    2dk ısıtmadan sürmeyin.
    Rölantiler 1.800-1.900 RPM olsun.
    Soğuk ve nemli iklimlerde yaz/kış jikle kullanın bir şey olmaz. Jikle ile çalışınca sabit 4-5.000 RPM'de 45sn gaz verin jikleyi sonra kapatın gazla çalıştırmaya devam edin.
    The end
    ilkeryaz ve smyael bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4062

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul(Avrupa)
    Motosikleti
    KUBA Superlight 200
    Arkadaslar selamlar benim makine de 14bin km ye geldi bi sorum var zincir gergi ayarim 4. Cizgiyi geçti ama zinciri hic yagsiz birakmadım ve her 1000 km de bir güzelce temizledim. Velhasıl temmuzda artcımla beraber muglaya git gel yapmayi dusunuyoruz zincirin kopup beni yolda birakma ihtimali nedir acaba. Görselini paylasiyorum.


  3. #4063
    OgulcanMC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200 (Eski) Hyosung GV250 (Şimdi)
    @Victim; 1000 km ' de bir biraz az gibi. Zincirden eski motorumda çok çektiğim için baya titiz olmaya çalışıyorum bu konuda. Tabii 1000 km'yi ne kadar zamanda yaptığınıza da bağlı. 250-500 km aralığında bir yağlayıp, temizlemek daha verimli oluyor. Zincir hakkaten motorun en önemli parçası bence. Yola çıkarken zincir ayarını 2 kişi için yaptırırsanız bir sorun çıkacağını sanmıyorum.

  4. #4064

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul(Avrupa)
    Motosikleti
    KUBA Superlight 200
    Hergün minimum 40 km yapiyorum haftasonu gezmesi hariç ya 1000 km dedigime bakma her 300 de yaglayip 3.seferde temizleyip yagladim. Zinciri her gerdirdigimizde kopmaya biraz daha yaklasmiyo mu yani daha gerecek yer kalmazsa napicaz zinciri mi degistiricez.

  5. #4065
    OgulcanMC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200 (Eski) Hyosung GV250 (Şimdi)
    Yani zaten zincirin ve dişli setinin 20 bin km'de bir değişmesi hem iç rahatlığı hem de motorun güvenliği için gerekiyor. Nasıl kullanıldığı nasıl bakıldığı bu süreyi tabiiki artırabilir ya da azaltabilir. Ama servise götürüldüğünde 20-25 bin km yapılmış bir motorun ön dişlisine bakılmasında fayda var. Yağmur, çamurda kullanıldıysa elbet ki ön dişlide kir, pislik birikmiştir. E tabi temizlenmeyince de ömrünü azaltıyor. Senin kaç km oldu ?
    Açıp ön dişliyi temizledin mi hiç? Bebeğin gibi bakıcan motora bunlar hep titizlik gerektiriyor. :D 35-40 bin km kullanan arkadaşlarda var sorunsuz. Öneriyorlar mı? Hayır. Huyuna suyuna gidiyorsan kolay kolay kopmaz yani merak etme.

  6. #4066

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul(Avrupa)
    Motosikleti
    KUBA Superlight 200
    Gelişigüzel temizlik yapmam zincirde ön dişliye açılan kısmı geri takmaya nekadar ayar olsam da her temizlikte açar ön dişliyi ve ön dişlinin sağında zincirin oturdugu lastigin orda biriken pisligi de temizlerim Rıfkı (motorumun ismi ) sözkonusuysa temizlik yaparken ki felsefem kirlenmek guzeldir en ince ayrintisina kadar temizlerim hatta gitmek istedigim yere gidip kontagi kapatinca deposunu sevmeden örtmem üstünü. Bu bi aşk... Rıfkıyı 700 km de aldim suan 14 binde.
    smyael bunu beğendi.

  7. #4067
    OgulcanMC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200 (Eski) Hyosung GV250 (Şimdi)
    Hahahha bir arkadaşımın çocukken Rıfkı adında hamsterı vardı aklıma o geldi. İçi gözüken bir plastik kürenin içine koyardı, hayvan yürüdükçe kürede dönerdi. Evin içinde dolaşıyordu öyle o görüntüyü anımsayınca gece gece iyi güldüm. :D Sen 2 kişi için ayarla gerginliği devam et. Daha ne yapacaksın gözün gibi bakıyorsun zincire zaten.

  8. #4068
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Tercihen motorun soluna arkası dönük oturulur. Kısık bir tonda konuşurken sol el ile hafifçe zincir tokatlanır. "Uzun yol yapacağız kopma riskin nedir birader?" diye sorulur. 2 dakika içinde cevap gelmezse ele alınan 21-23 açık anahtarla zincire daha sert davranılması caizdir....

    İyi bakılan ve yanlış ayar yüzünden anlamsız gerilimlere maruz kalmayan zincir / dişli set olarak 20.000'i görür bizim motorlarda. Zinciri temizleyip yağladıktan sonra orta sehpaya alın. Vites boşta iken (motor çalışmayacak) arka tekeri gidiş yönünde çevirip zincirin hareketini gözlemleyin. Ön dişliye giderken kesintisiz bir süreklilik varsa sıkıntı yok. Hareket atlamalı ve kesik kesik ise ayrılık sinyalleri gelmeye başlamış demektir.

  9. #4069
    OgulcanMC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200 (Eski) Hyosung GV250 (Şimdi)
    @shadowmaster; hhahahha abi süpersin ya.
    Ya benim bebekte de arada bir yaptığı ama fazla önemsemediğim stop etme muhabbetini ard arda bir kaç kere yapınca huylandım. Kasisten geçerken veya durduk yere çat diye 2. viteste giderken stop ediyor. 1. vitese düşürüp motoru çalıştırmak için marşa bastığımda hiç tepki almıyor. Ama boşa alıp çalıştırınca tek seferde çalışıyor.
    Ustam sübap ayarının yapılması gerekiyor demişti. Ameliyat falan oldum öyle kaynadı gitti götüremedim. Acaba sübap ayarından mı kaynaklanıyordur hiç bilemedim şu an?

  10. #4070
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Yan sehpa müşirin aktif mi ?

  11. #4071
    OgulcanMC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200 (Eski) Hyosung GV250 (Şimdi)
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yan sehpa müşirin aktif mi ?
    Evet, ayaklık kapalıyken motor çalışmıyor. Ancak ayaklık açıkken oluyor bu durum normal yolda giderken yani.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:06 ----------

    Ben ne demişim ya, ayaklık açıkken motor çalışmıyor. Kapalıyken oluyor bu durum demeye çalışmıştım aslında.

  12. #4072
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Oradaki müşiri iptal et. Kabloları kesip birbirine bağla ve izole et. Düzelecek. Bundan sonra da hep boşta olduğuna emin olacaksın, yan sehpa açıkkken de çalışacağı için viteste unutmamalısın motoru.

  13. #4073
    OgulcanMC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200 (Eski) Hyosung GV250 (Şimdi)
    Tamamdır yapıcam. Zaten motorum satışta ama alacak kişide yanlış anlaşılma olmasın diye yapayım onu.
    Bebeğimden ayrılmadan önce bi video yapayım dedim. Ancak telif yediği için sadece bilgisayardan izlenebiliyormuş. Bi kaç gezi ve başıma gelen olayların kesitlerini koydum. Kuba SL200 alacak arkadaşlara da bi ön izlenim olur diye şuraya ekleyeyim dedim.

  14. #4074

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    SL200'ü kullanmaya başladık artık bir kaç gündür.İlk motorum, hatta ilk motorlu taşıtım.
    Beklentimin çok çok üstünde bir sürüş keyfi yaşatıyor. Acemi bir sürücü olsam da rodaj süresince motoru çok yormamaya dikkat ediyorum.
    Bugün ilk kez yıkadım bebişimi
    Henüz 115 km'de motorum. Jikleli çalıştırıyorum motoru yukarıda da konuşulduğu üzere.

    Dikkatimi çeken bir şey var.Benzin göstergem hala full gösteriyor yalnız.Hatta ve hatta full'den de daha ötede duruyor ibre.
    Daha önceki sayfalarda bir arkadaşımız, depo ancak yarıya düştüğünde ibre hareket ediyor demişti.
    Bunun doğruluğu hakkında tecrübelerinizi paylaşırsanız memnun olurum.
    Umarım bozuk değildir benzin göstergem.

  15. #4075

    Üyelik
    24 Mayıs 2017
    Arkadaşlar Merhaba,

    Bugün itibariyle superlight 200 kullanıcısıyım.. Fakat daha önceden kendi motorum da test etmeden aldığım ön disk kilidini ne hikmetse takamadım. Bir şey engelliyor altta, tam geçmiyor.. Neyin engellediği hakkında da bir fikrim yok :D
    Bu disk kilitleri evrensel olmuyor muydu acaba? yoksa ben mi yanlış takmaya çalışıyorum hiç bir fikrim yok. Yol yordam gösterirseniz sevinirim..


    Aldığım Disk Kilidi de şu


  16. #4076

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı Virtu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Merhaba,

    Bugün itibariyle superlight 200 kullanıcısıyım.. Fakat daha önceden kendi motorum da test etmeden aldığım ön disk kilidini ne hikmetse takamadım. Bir şey engelliyor altta, tam geçmiyor.. Neyin engellediği hakkında da bir fikrim yok :D
    Bu disk kilitleri evrensel olmuyor muydu acaba? yoksa ben mi yanlış takmaya çalışıyorum hiç bir fikrim yok. Yol yordam gösterirseniz sevinirim..


    Aldığım Disk Kilidi de şu

    https://i.hizliresim.com/YNPAyj.jpg
    Hayırlı olsun.SL200'ün disk boşlukları biraz farklı.Her disk kilidi olmuyor.
    Mesela Abus'un disk kilidini kullanmak istedim ama uymuyor malesef.
    Ben şunu kullanıyorum,tavsiye ederim.

    AUVRAY B-LOCK-06 ALARMLI DİSK KİLİDİ Yellow Black

    120 dB sesli alarmı var.200 TL gibi bir fiyatı var...

  17. #4077

    Üyelik
    24 Mayıs 2017
    Bilgi için teşekkür ederim ilker..
    Şuan da bir sitede buldum 206 liralık fiyatı var.. 6mm olacak değil mi, yanlış olanı sipariş etmiyim?

  18. #4078

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Doğrudur, muhtemelen de bunu buldun.Ben de buradan aldım..

    http://www.motosikletaksesuarlari.com/AUVRAY-B-LOCK-06-ALARMLI-DISK-KILIDI-Yellow-Black_37177.html

  19. #4079
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    @ilkeryaz; depoyu tam fullediğinde 150km'den önce ibre oynamaz normaldir

  20. #4080

    Üyelik
    05 Haziran 2017
    Oncelikle herkese iyi günler dilerim.

    belli bir süredir motor almak istiyorum ama mondial sentor 150, superlight 200, falcon 250 arasında kalmıştım, aklım fiyatından dolayı sentorden yanaydı, ama yorumlardan baktıktan sonra superlight aklımı çeldi, falconu eledim. büyük ihtimalle superlight alacağım 1 2 hafta içinde , sizlere sormak istediğimse motoru sıfır alıp temiz bir kullanım sonucunda 5000 de 10000 de belki de 15000de 6000 - 7000 arası elden çıkartabilir miyim? çünkü ufukkta bir evllik gözüküyor ve elden çıkartırken de rahat alıcı bulabilmesi onemli ve kaynak yaratabilmem gerek sıfır fiyatı 8000 8500 tl arası ? bu arada sıfır alacağım için her türlü öneriye ve uyarıya açığım. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)