lastik güzel,ön almadınızmı peki?
ama tehlikeli yine söylim,sağlıklı bir sürüş yapamassın.Hangi araç olursa olsun takım olarka lastik değişimi olmaz ise problem yaşanır sürüşde çünkü kaliteli lastikde olsa ön lastiği farklı bir lastik alsaydın bile lastik üzerindeki desenlerin farklılığı bile sürüşde olumsuz etki yapar.tutki sen şimdi fabrikasyon naylon dandik lastikle devam edip arka lastiği kalite lastik yapmışsın,hem kalite farkı hem desen farkı olmuş buda sürüşüne olumsuz etki edecek (lastik ebatlarınıda unutmayalım zira ön 90 arkada 70 yanak olmuş),tutki söylemiş olduğu 150-200 kmden sonrada arka lastiğin randımanını tam olarak alamassın.
Bu tabi benim görüşüm,bu hafta iki lastiği birden değişim yapacağım zira motorsiklet kullanıyoruz,en ufak hataya yer vermeyen bir araç maalesef dolayısı ile 200tl için canınızı riske atmayın,zaten ilerleyen zamanlarda söylediklerimin tecrübesini daha iyi göreceksiniz,kazasız sürüşler dilerim.
Güncel yakıt tüketimi bilgisi :
- uzun yol toplam 280 km.
- ortalama sürüş hızı, otobanda : 95 km/h, şehir içinde 30-50 km/h
- yaklaşık 20 km şehir için yoğun akıcı
- dönüşte alınan yakıt depo fulleme 36 TL
- güncel benzin fiyatlarıyla kilometre başına 12,85 kuruş , ben de inanamadım bu kadar ekonomik oluşuna.
motor her türlü ekonomik,ona şüphe yok artık.şehir içi için çok ideal bir motor.
lastikleri bu hafta alıyorum artık,gecikme yapmakda istemiyorum,malum döviz fırlamışken zam mam olur gerek yok.
alınacak ebatlar ise şöyle olacak;
MICHELIN City Grip
110-70-16 ön
140-70-15 arka
toplamda 430 tl gibi bir fiyatı olacak,gayet makul bir fiyat gibi görünüyor.
lastiklerin 90 yanaklı olanları maalesef yok ,130 olan tabanlılarında 15 çapı bulunmuyor.Mümkün mertebe orjinal ebatlara en yakın değerlerdeki lastikleri almak mantıklıdır düşüncesi ile bu ebatları almayı uygun gördüm.Motor yere biraz daha inecek ama bunun çok dezavantaj olacağını düşünmemekle beraber,avantajı olacağınıda düşünüyorum zira rüzgara karşı yere yakın olmak fiziken avantajlıdır diye düşnüyorum.Motoru her zaman tek kullanacağım içinde ağırlık konusunda lastiklere binecek yükünde problem etmeyeceği kanısındayım (kilo 78 bende) dolayısı ile bayadır yaptığım araştırmalar neticesinde bu markanın bu model lastiklerini almayı uygun gördüm.
lastik değişiminden sonra motorun yeni resimleri
yolda gezinmenin en önemli sebeplerinden biri lastiklerdir diyebiliyormusunuz acaba? ben de gezinmeden şikayetçiyim...
benim önler orijinal 110 90 16, alternatif olarak 110 80 16 / 110 70 16 / 120 80 16 / 120 70 16
arkalar orijinal 120 90 16, yukarıdakilerden biriyle aynı yanaklı olarak 130 ya da 140 (140 sadece 140 70 16 da var) düşünüyorum...
önleri 110 yerine 120 yapmak nasıl olurdu? sava mc25'lerde 120 80 16 deseni nedeniyle hem ön hem arka olarak kullanılabiliyormuş, arkaya da yine sava 130 80 16 yapsam 316 tl tutuyor ...
ön lastiklerin ince olması yol tutuş için daha iyi oluyor diye biliyorum ben dolayısı ile orjinal ölçüden vazgeçmeyeceğim.
önceki mesajımda dediğim gibi 110-70-16 ön - 140-70-15 arka olarak lastikleri alacağım.michlein aynı desen takım lastikler,maceraya gerek yok bence.
@pitbullcu
valla on numara olmuş,hem görüntü hemde biçim olarak.Bİraz daha sportif görüntü almış motor sanki.
lastik hakikaten bir aracın görüntüsünü direkt değiştiriyor.
bu hafta nasipse lastikleri alıp olayı bitiriyorum.
70 yanak hızlanmayı olumlu yönde etkiledi mi acaba? çukur vs hissedilmesinde sorun var mı?
@pitbullcu ;
neyse lastikleri takınca jantları da yıkamışsın bari, sevinmiştir Kuba, güle güle kullan
@BlackGhost ;
Ben ender de olsa artçı taşıyorum, kilom da senden % 14,3 fazla ama yine de artçı aldığımda hava basarak durum kurtarır diye düşünmekteyim. Lastikleri değiştiğinde yorumlarını bekliyoruz. Bu arada psi değerlerini de öğrenirsin nasıl olsa, ön / arka farklı mı olacak aynı mı bilelim. Şimdiden haırlı olsun, sırada ben varım sanırım
@polo34 ;
Çok ciddi bir fark yapmaz ivme olarak. Ama bizim dandik lastikler sert gazda ya da bir gıdım ıslakta kayıyor, yola düzgün tutunan lastik ivmelenmenin de sağlıklı olmasını sağlayacağından, muhtemelen değişim sonrası hepimiz daha seri bir sürüşten bahsedebiliyor olacağız.
evet,en sonunda lastik siparişlerini geçtim zenn motordan.
ön lastik kalmamış,yarın geliyorumuş,takribi çarşamba yada perşembe günü sabahdan montajları yaptıracağım.
ölçüleri daha önce yazmışdım tekar edeyim;
MICHELIN City Grip
110-70-16 ön
140-70-15 arka
montajla beraber 450 fiyat verdiler,20 tl zamlı aldım zira lastiklerede zam gelmiş,gelmeyenlerede yoldaymış malum döviz kurları tavan yaptı.
Bu arada bir arkadaş sl 200 sormuş bir bayide sıfır olarak adam 7000tl fiyat çekmiş,yuhh dedim yani.
@shadowmaster;
ya benim motoru ne kadar temizlersem temizleyeyim okul yolu rezil ediyo şimdi yine motorun eli yüzü gözükmüyo pislikten
Yoldaki çukurlara gelirsek histe pek bir fark olmadı açıkcası ki şile yolu kamyonlar yüzünden arazi gibi takur tukur gidiyorum ama tam oturmadan depoyu tutarak çok rahatsız etmiyo açıkcası ben pek bir fark göremedim.
ilk sipariş geldi ancak hayal kırıklığı yaşadım.
Sipariş geçtiğim dikiz aynaları bugün elime ulaşdı ancak adamların o kadar özenip kutulamasına rağmen aynalar kırılmış,morlim bozuldu tabi.
Adaptörsüz ise asla kullanılamaz bu aynalar zira hem orjinal ebatlarından biraz daha küçükler hemde kısalar.
şayet bir aynacı bulur isem ebatlara uygun ayna kestirmem lazımki buda zor iş,artık sizlerin bu konuda tandıığı var ise yardım rica edeceğim
Diğer siparişlerde sanıyorum bu hafta gelir.
aldığım ürün ise şuydu;
http://tr.aliexpress.com/item/Free-shipping-Universal-Motorcycle-Scooter-modification-8mm-10mmSkull-Craw-Shadow-Rearview-Mirrors-black/921428801.html?recommendVersion=1
arkadaşlar kafama takılan tekerlerde 90 yanaktan 70 yanağa geçmek son hızda reel de bir düşüşe sebeb olmaz mı? evet kaldıranda aynı hızları görürürüz belki ama reel de ki hızımız düşmüş olacaktır. buda uzun yolda yakıt tüketimini artırmaz mı? evet şehir içinde daha hızlı kalkış yokuşta vites değiştirmeden daha raha çıkış sağlayacak ama reelde 80 km yi 5 bin devirde gürüyorsan 70 yanak teker ile 6 bin devirde görmek durumunda kalıyorsun. Zaten son hızın 130-140 aralığında olmadığına bir çoğumuz yakınıyoruz sonuçta şehrler arası yolda bazen gerek duyuluyor hal böyle iken, 70 yanakla bu durumu daha da çıkmaza sokmaz mıyız?
makine daha çok şehir içi için ideal bir motor olduğu için söylemiş olduğunuz değerlerin şehir içinde daha aktif olması bizler için avantaj.şehirdışında ise ha 110 ile gitmişiz ha 100 ile,yani arada dağlar kadar fark olmayacak yinede.bunu tersine düşünür isekde,aynı ebat lastikde alsak,ufak tefek değişiklier denesek 110 yerine 120 yada en fazla 130 yapabilceğiz ama bu 90-100 arası rahat gittiğimiz gibide olamayacak.
tek silindirli kapasitesi belli bir motora fazla birşeyde yapamassınız dolayısı ile daha rahat ve güvenli sürüş için yapıalcak işlemler olur bu motora,gerisi traş kısacası.
@BlackGhost;
Aynalara üzüldüm şimdi. Eski oto sanayide kelebek camı kesen bir iki yer vardı hala açıksa tabii, kolların kısalığı ise ayrı problem olmuş. Umarım çözersin.
aldığım uzatma aparatlar ile çözerimde olayı,aynaları kestirmem lazım.dış bükey ayna yaptırabilirsem sıkıntım kalmaz diye düşünüyorum.
şu anda odaklandığımız konu gidon uzatması,@barisilgas ile kovalıyoruz piyasayı,uygun parçayı bulabilmek için.
benim aliexpres siparişleride bu hafta tamamlanır diye düşünüyorum bir aksilik olmassa,listikleride çarşamba değişeceğim,diğer siparişlerimde bu hafta gelirse ve de gidon uzatmayı çözebilirsek haftaya makineyi servise götüreceğim,planım bu şuan.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)