Dün akşam ünlü olan bir superlight sahibi olan arkadaş burada mı acaba ?
http://i.hizliresim.com/qjJX23.png
Dün akşam ünlü olan bir superlight sahibi olan arkadaş burada mı acaba ?
http://i.hizliresim.com/qjJX23.png
Abilerim merhabalar
Size ürün danışacakdım ben motosikletin zinciri eklem yerleri çatlakları bunlar gibi yerlere iyi gelen sprey falan sorucakdım mesela WD40 biliyorum iyi geliyor bunun yanında zincirin yağı paslanmaması içinde böyle bişey varsa söylerseniz çok iyi olur yada tavsiye ettiğiniz başka şeyler varsa söylerseniz çok sevinirim
Eklem yeri çatlağını nasıl anladın ki ? Büyüteçle baktığında bakla tutucularında esneme ya da çatlak varsa o zincir değişmeli zaten. Düzgün yağladığında da zincir pas yapmaz motor yatmıyorsa. Gazyağı ya da zincir temizleme sprayi ile temizleyip mutlaka zincir yağı ile yağlamalısın wurt / motul / ipone olabilir. Her 1.000 km'de bir dişliler dahil temizlik, 300-400 km'de bir de yaplayıp (çamur varsa daha sık) gergisine dikkat edersen standart kalitede bir zincir 15-20 bin km gider SL'de ...
Çatlak yok abi motorda ben örnek olsun falan diye yazdım çok saol abi dediklerini tek tek yapıcam saol
Merhabalar uzun süredir sl200 kullanıyorum almadan önce burda biraz gezinip okumuştum fakat kayıt olmamıştım bugüne nasip oldu. Bugün oldukça geniş bir vaktimi bu sitede yazılanlara ayırdım ve kayıt olmalıyım dedim. Hele ki Şenol abinin pdfini gördükten sonra aradığım yer burası diye içimden geçirdim. Allah razı olsun gerçekten hiçbir karşılık beklemeden öylesine bir emek, çok teşekkürler. Bazı sorularım var belki siz bana yardımcı olabilirsiniz. Öncelikle şunu söylemeliyim, herkes lastikler konusunda inanılmaz derecede negatif yorumlar yapıyor ki haklılar ama yine de yeni alacaklar buna çok kafayı takmasın, ben kendi durumumdan bahsetmek isterim. Benim motorum 2012 model üzerinde 4 yıllık fabrika çıkışı lastikler var. Aşırı yağışlı günlerde sürdüm, artçıyla uzun yola çıkışlarım, aralara girip spor kullanmalarım oldu hiç bir zaman motoru yatırmadım veya yolda dans etmedim ki ben bu motoru aldığımda ehliyetimi yeni aldım tecrübesizdim ve kendi şehrime getirdim acemi halimle. En fazla tekeri kitleyip biraz kaydırdığım oldu ama dengem bozulmadan freni bırakıp yoluma devam ettim ve ne kadar fren sıkacağımı öğrenmiş oldum. Tamamen tedbirli olup frenleri her durumda limon sıkma tekniğiyle sıkmanız ve motorunuzun lastiğinin kötü olduğu bilinciyle sürebilmenize dayalı birşey. Bunu anlatmamın sebebi de bütçesi dar olup yeni sl200 alacakların tekerleklerin durumuna benim kanaatimce hayati derecede önem göstermesine gerek olmadığıdır. Ki ben böyleydim tekerlek olmazsa olmaz desem alamazdım bu motoru. Gidip sl 150 almak zorunda kalabilirdim. Kask mont eldiven dizlik gibi ekipmanlara da paramı ayırmak zorundaydım çünkü. Tabi ki lastikleri michelin olanla kıyaslanamaz ama gidiyor yani problem yok bütçeniz iyi olunca değiştirin sl200 sevdanızdan vazgeçmeyin derim şahsi fikrimdir herhangi bir teknik değeri yoktur çünkü motordan çok iyi anlayan birisi değilim.
Şimdi sorularıma gelecek olursak, ben bakımını yaptırmama rağmen yağ filtresini temizletmeme rağmen hiç bir zaman 12 kuruş yaktıramadım motora. 18 kuruş civarında dolaşıyorum. Spor kullanınca artıyor bu ama normal kullandıgımda olabildiğince düşük devirli kullandığımda bile 17 kuruştan aşağı inemedim. Bu sorunu nasıl çözebilirim?
İki km göstergemde de km sayaçları ve devir göstergesi çalışmıyor bu sorunu kendim halledebilir miyim? Basit birşey mi? Halledebilirsem bunu nasıl yapabilirim?
Debriyajım biraz sert arkadaşlarımın motorlarıyla kıyasladığımda, motorumu her kullanan da debriyajıma elini atınca "ov sertmiş bunun debriyajı" diyor. Debriyajı yumuşatmanın bir yolu var mıdır? Ve debriyaj yarıda kavrıyor, direk kavramasını sağlamanın bir yolu var mıdır? Varsa anlatırsanız çok sevinirim.
Motorumu iki ayak sehpanın üzerine alıp jantları silerken elimle arka tekerleği hızlıca döndürdüğümde gayet normal sürede tekrar durdu, boşta gayet güzel döndü. Aynı işlemi ön tekerlekte yaptığımda ön tekerlek gözle görülür derecede daha hızlı durdu. Sanki biraz frene basılıyormuş ve diskler sıkılıyormuş da o yüzden duruyormuş gibi oluyor. Sizde de böyle oluyor mu, normal birşey mi? Yoksa ön kaliperde veya fren ayarında bi sıkıntı söz konusu olabilir mi?
Motorun koruma demirleri simetrik değil. Bi tarafın koruma demiri daha beride. Zor farkediliyor zaten göze çarpan bişey değil ama dikkatli bakıldığında farkedilen birşey. Ve her ama her noktasına tek tek yakından baktım hiç bir kaza vuruk herhangi bi sıkıntı yok. Fakat simetrik değil. Bir türlü anlam veremedim. Beri olan tarafta bi yerinde kaynak biraz az yapılmış sanırım. Bu durum hakkında ne düşünüyosunuz? Kaynak neden yapılmış olabilir? Orijinalden farksız gözüküyor tam bir soru işareti bu durum bende. Ne yapılabilir ya da bişey yapılmasına gerek var mı?
Motorda gördüğüm hemen her vidayı sıkmama rağmen motorda ufacık bir cızırtı oluyor ön taraftan gelen. Motordan da bi ses geliyor belki bu çalışma sesi sanırım ama cızırtılı bir ses. Kaskı takınca hiç duyulmuyor fakat kasksız gittiğimde duyuyorum yavaş hızlarda. Böyle birşeyle karşılaşıp deneyimlerini aktarmak isteyen arkadaşlar varsa dinlemek isterim.
Bazen vites attırıp debriyajı bırakıp gaz verirken tak diye bir ses geliyor. Sanki zincir dişliye tam oturmadan vites geçmiş de 1 sanise içinde hemen hızla o boşluğu kapatıp dişliye vurarak tam oturuyor ve yola devam ediyorum gibi. Umarım anlatabilmişimdir. Ama bariz bi tak sesi yani ve vücudumla da hissediyorum o vuruşu. Sizce bunun sebebi ve çözümü ne olabilir?
Üste alınca yedek depo, alta alınca ana depo, yan tarafa alınca kapalı oluyor değil mi? (evet bunu bilmiyorum hala öğrenemedim bi türlü herhangi bi yerden)
Benzin göstergesi beni yanıltıyor, uzun süre full gösteriyor sonra bi anda yarıya iniyor. Bu çok sık görülüyormuş ama belki çözümü vardır sormak istedim.
Motoru nasıl temizliyorsunuz? Ben yıkamaya korkuyorum bazı motor kullananlar "ben bi kere su vurdurttum bi daha eskisi gibi olmadı motorum aman yıkama" diyorlar. Bazıları "vur suyu geç bişey olmaz" diyor. Ben risk almak istemediğim için bi ıslak bez bi kuru bez her tarafını siliyorum şimdilik. Siz nasıl yapıyorsunuz?
Umarım cevap bulabilirim sorularıma. Çok teşekkür ederim vakit ayırdığınız için. Dikkatli sürüşler dilerim
Öncelikle hayırlı olsun. Teker teker başlayalım
"sl200 alacakların tekerleklerin durumuna benim kanaatimce hayati derecede önem göstermesine gerek olmadığıdır. Ki ben böyleydim tekerlek olmazsa olmaz desem alamazdım bu motoru. Gidip sl 150 almak zorunda kalabilirdim. Kask mont eldiven dizlik gibi ekipmanlara da paramı ayırmak zorundaydım çünkü. Tabi ki lastikleri michelin olanla kıyaslanamaz ama gidiyor yani problem yok bütçeniz iyi olunca değiştirin sl200 sevdanızdan vazgeçmeyin derim şahsi fikrimdir herhangi bir teknik değeri yoktur çünkü motordan çok iyi anlayan birisi değilim."
Bu noktadaki yaklaşımını ekonomik olarak anlarım. Ama en iyi SL sürücüsü sakatlanmadan hayatta kalandır. Fabrika lastikleri çöptür. Bu yorumunu gören ve orjinallerle dolaşırım diyenlerin başına bir şey gelirse de vebali senin üstüne kalır. Motosiklet sürüşünde, teknik donanımın grisi yoktur. Tıpkı para yoksa git 150 TL'ye kask al diyemeyeceğimiz gibi, bu lastikler de idare eder diyemeyiz / dememeliyiz en azından ben demem. Orjinal latikler ÇÖPTÜR, the end...
"hiç bir zaman 12 kuruş yaktıramadım motora. 18 kuruş civarında dolaşıyorum. Spor kullanınca artıyor bu ama normal kullandıgımda olabildiğince düşük devirli kullandığımda bile 17 kuruştan aşağı inemedim. Bu sorunu nasıl çözebilirim?"
Forum arkadaşımız Burak da aynı dertten muzdarip. Muhtemelen karbüratörlerinizde fabrikasyon bir problem var. Ne kadar abanısam abanayım ben günümüz finansal koşullarında daha 15 kuruşu görmedim aldığımdan beri.
"İki km göstergemde de km sayaçları ve devir göstergesi çalışmıyor bu sorunu kendim halledebilir miyim? Basit birşey mi? Halledebilirsem bunu nasıl yapabilirim?"
Telleri değişmen gerekiyor büyük ihtimalle. Ben motoru aldığımda kendim söküp içlerini iyice gresledim ve 32.000 km'dir kullanıyorum. Çin malı bir motorda bu önlemleri almazsanız zaten kötü olan malzeme kalitesi hemen kendini gösteriyor.
"Debriyajım biraz sert arkadaşlarımın motorlarıyla kıyasladığımda, motorumu her kullanan da debriyajıma elini atınca "ov sertmiş bunun debriyajı" diyor. Debriyajı yumuşatmanın bir yolu var mıdır? Ve debriyaj yarıda kavrıyor, direk kavramasını sağlamanın bir yolu var mıdır? Varsa anlatırsanız çok sevinirim."
Debriyaj telini de içten yağla,manet bölümünü ve debriyajın motor üstündeki mafsalını da her zaman yağ ile desteklemen gerekiyor.
Motorumu iki ayak sehpanın üzerine alıp jantları silerken elimle arka tekerleği hızlıca döndürdüğümde gayet normal sürede tekrar durdu, boşta gayet güzel döndü. Aynı işlemi ön tekerlekte yaptığımda ön tekerlek gözle görülür derecede daha hızlı durdu. Sanki biraz frene basılıyormuş ve diskler sıkılıyormuş da o yüzden duruyormuş gibi oluyor. Sizde de böyle oluyor mu, normal birşey mi? Yoksa ön kaliperde veya fren ayarında bi sıkıntı söz konusu olabilir mi?
Çevirdiğinde 2-3 tur dönüyorsa normal. balataların aşındıkça düzelecek. Ayarlarıyla oynama / oynatma.
Motorun koruma demirleri simetrik değil. Bi tarafın koruma demiri daha beride. Zor farkediliyor zaten göze çarpan bişey değil ama dikkatli bakıldığında farkedilen birşey. Ve her ama her noktasına tek tek yakından baktım hiç bir kaza vuruk herhangi bi sıkıntı yok. Fakat simetrik değil. Bir türlü anlam veremedim. Beri olan tarafta bi yerinde kaynak biraz az yapılmış sanırım. Bu durum hakkında ne düşünüyosunuz? Kaynak neden yapılmış olabilir? Orijinalden farksız gözüküyor tam bir soru işareti bu durum bende. Ne yapılabilir ya da bişey yapılmasına gerek var mı?
Rahat bırak bu da motorun alameti farikası olarak kalsın. Çok kafaya takarsan yenisini alırsın ki bence gerek yok.
Motorda gördüğüm hemen her vidayı sıkmama rağmen motorda ufacık bir cızırtı oluyor ön taraftan gelen. Motordan da bi ses geliyor belki bu çalışma sesi sanırım ama cızırtılı bir ses. Kaskı takınca hiç duyulmuyor fakat kasksız gittiğimde duyuyorum yavaş hızlarda. Böyle birşeyle karşılaşıp deneyimlerini aktarmak isteyen arkadaşlar varsa dinlemek isterim.
SL200'ün 100 yerinden zırıltı gelir Kuru ve rahat bir havada, ana farı bağlayan ve camı bağlayan parçaların rondela ve vidalarına plastik contalar koy büyük ölçüde geçer. Bu sefer de başka yerden gelen esleri duyarsın tabi
Bazen vites attırıp debriyajı bırakıp gaz verirken tak diye bir ses geliyor. Sanki zincir dişliye tam oturmadan vites geçmiş de 1 sanise içinde hemen hızla o boşluğu kapatıp dişliye vurarak tam oturuyor ve yola devam ediyorum gibi. Umarım anlatabilmişimdir. Ama bariz bi tak sesi yani ve vücudumla da hissediyorum o vuruşu. Sizce bunun sebebi ve çözümü ne olabilir?
Soğuk havalarda yağ incelmemişken yapar. Sürekli oluyorsa 2 nedeni olabilir. Ya debriyaj ayarın bozuk balata tam ayırmadan vites değiştiriyorsun ya da motorun şanzımanı daha rodajını tam bitirmedi dişliler alışıyor. Az ihtimal de olsa senkromeç ayarı bozuk olabilir, kronikleşirse servise göstermen gerekebilir.
Üste alınca yedek depo, alta alınca ana depo, yan tarafa alınca kapalı oluyor değil mi? (evet bunu bilmiyorum hala öğrenemedim bi türlü herhangi bi yerden)
PDF belgesine bir daha bak Kısa uç yukarıdayken normal konum, musluk yatayken kapalı, kısa uç aşağıya bakarken yedek depo.
Benzin göstergesi beni yanıltıyor, uzun süre full gösteriyor sonra bi anda yarıya iniyor. Bu çok sık görülüyormuş ama belki çözümü vardır sormak istedim.
Çözümü yok. Yaklaşık 180-220 km gitmeden gösterge düşmez sonra hızlı düşer. Bu deponun yapısı ve şamandıra dizayından kaynaklanıyor, normal.
Motoru nasıl temizliyorsunuz? Ben yıkamaya korkuyorum bazı motor kullananlar "ben bi kere su vurdurttum bi daha eskisi gibi olmadı motorum aman yıkama" diyorlar. Bazıları "vur suyu geç bişey olmaz" diyor. Ben risk almak istemediğim için bi ıslak bez bi kuru bez her tarafını siliyorum şimdilik. Siz nasıl yapıyorsunuz?
Kış boyunca karlı zemine dökülen ilaçlı su bulaşmadığı sürece ıslak bezle silip kurulamaya devam. Bunun dışında hiçbir şekilde tazyikli su ile yıkatma. İmkanın varsa musluk suyu basıncında hortumla yumuşatma ve durulama yapabilirsin. Ben her zaman arap sabunu kullanırım temizlik için. Elimde her zaman aralara girebilen bir fırçam ve diş fırçası da vardır. Hortumla su tuma imkanın yoksa ilk önce yumuşatma için ılık su dök kovayla, sabunlamadan sonra da aynı şekilde durula.
HEPİNİZE KEYİFLİ, GÜVENLİ VE UZUN SÜRÜŞLER DİLİYORUM ...
Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da 1 Ocak'da sürüşümü yaptım, Superlight TÜrkiye facebook hesabından bakabilirsiniz ...
https://www.facebook.com/slturkiye/
Bir de şu 2016'da kim kaç km gitti dökülün bakalım
Ben 22.000 yapmışım.
Zincir ve dişli takımı değiştircem bi öneriniz varmı
Standart zincir yeterlidir. Bütçe olarak full takım 150-200 TL bandı altında satılan ürünlere güvenme.
Rıfkı'yı(SL200) 10 Şubatta almama rağmen 17.Nisan.2016 da Ehliyeti alana kadar trafiğe çıkmadım sadece sokak arasında alıştırma.
Yani Nisan ortasından bu güne 8700 km yapmışım
Bu yaza acısını çıkartırsın artık @victim
Aslında bu yaz yükseltirim diye düşünüyordum fakat tarz olarak bizim motora benzeyen bir şey bulamıyorum. Dragstar 650 fena değil ama çok yaşlı 12 13 senelik motorlara 15 17 bin arası vermek mantıklı gelmiyor. shadow desem bütceme fazla. GV650 dış görünüşü hoşuma gitmiyo ve fazla atik racing kırması gibi motor emin olamıyorum. Ya abi Şu keeway firmasına söyleyelim de şu bizim motorları V-twin yapsın 25 30 beygir arası olsun neyse parası verelim RKS Blackstar 250i çıkardı 19,6 hp 8500 rpm hava soğutmalı ama onunda ön far kısmını sevemedim. bi İron883 alamadık ki ah parasızlık )
merhaba arkadaşlar superlight stickerı nerden bulabilirim bilginiz var mı ?[COLOR="Silver"][COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:09 ----------
s.a. arkadaşlar daelim daystar 250 kullanicisiyim. superlight on cam siperlik alacağım internetten nereden nasıl uygun alırım? yardimci olursanız sevinirim. kazasız belasız sürüşler
dokuyucu.com'dan bir sorman lazım, bir de Dudullu, Aktaş Motor
@Shadow yazın iyi bir ustanın karburatöre ayar çekmesinden sonra 15.1 kuruşları gördüm Şuan yatıyor ve 9500km'de ibre
Merhaba Superlight ailesi, kısmetse şubat ayının sonlarına doğru aranıza katılıcağım bir kaç sorum var
2014-2015-2016 modeller arasında herhangi bir fark var mı? (boy,kg teknik vb.)
5000 TL motor için bütçe ayırmayı düşünüyorum ve tabi ki tekerlekte almak istiyorum michelin city grip lastiği kaça malolur?
Chopper/Cruiser hayranı olarak (Sons of Anarchy) tarzında bir imaja önerebilceğiniz kask,mont,dizlik vb ekipman markası var mı?
Egzoz açtırmak, kısa sissy bar,düzgün aynalar kaça mal olur?
İstanbul içi öğrenciye uygun,fiyatı ve muhabbeti iyi olan usta önerisine ihtiyacim var,saygılarımla.
Motorumu sattım Allaha şükür 1 senedir 1 tane sıkıntı vermedi, inşallah daha güzel günlerde daha güzel sürüşlerle yeni sahibi tadını çıkarır, hepinize yardımları için teşekkür ederim.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)