siparişler henüz gelmedi,hemende gelmez dediğim gibi 20 günü bulur,1 haftayı geçti siparişler ama kargo takipde gemi yüklemesi gerçekleşmiş,anca gelir yanı 10nu gibi filan.
anladım beklemedeyiz umarım istediğiniz gibi olur
6 vites değil de ben keşke bir 500 CC ya da 250 CC V-Twin olsaydı demeden edemiyorum. O zaman elbette daha pahalı ve yakıt harcaması biraz daha fazla olacaktı ama sürüş keyfi nedeniyle SL200 gerçekten de tatmin edici. İnsan bir tık fazlasını istemiyor değil. Ayrıca ben yaz ortasında uzun bir gezi planlıyorum. Sonuçta 100 km = 1 - 1 saat 15 dakika mantığı ile yola çıkacağım ve plansız, kafamın estiği zaman istediğim yerde konaklamalı bir gezi yapacağım. Sanırım toplamda 2.500 - 3.000 km'yi bulacak gidiş dönüş. Gaz, debriyaj, fren teli, zincir yağını ve takım çantamı yanıma alıp çıkacağım, yola çıkmadan önce de yağ değiştireceğim. Amacım sakin, telaşşız ve gerçekten keyifli bir sürüşle dolanmak.
Geçtiğimiz hafta sürekli yol performansını test etmek için mini test yaptım. Otoban ve E5 karışık İstanbul-İzmit rotasında. Giderken fazla sıkmayıp 1 kahve molası verdim ve max sürati denedim. Düz yolda 115 yokuş aşağı 120'ye çok yaklaştı. En yüksek hızda bile tek silindirli 200 CC bir motor için titreşim kabul edilebilir seviyede. Rüzgarlı bir hava olmasına rağmen viyadük geçişlerinde, ben TIR sollarken ya da TIR'lar beni sollarken ciddi bir etkilenme olmadı. Bir kez daha fark ettim ki bu tarz bir yolda en keyif aldığım sürat 95-100. Daha fazlasını zorlamaya gerek yok, yol planları böyle yapıldığı sürece de gayet tatmin edici bir yol arkadaşımız var. Saat 10:00'da toplamtım vardı, İstanbul'da 08:30'da teker döndürdüm, 10 dakika kahve molası sonrası 09:55'de toplantı mekanına varmıştım. Dönüşte ise özellikle hiç mola vermeden 90-115 sürüş yaptım. Motorda herhangi bir "şişme" güç kaybı ve zorlanma olmadı. Yol boyunca tüm rampaları 5.vites ile rahat çıktım. Bizim berbat lastikleri denemek için Pendik-Kurtköy girişlerinde yonca dönüşlerini 4.vites ve 80-90 ile yaptım. "Ünlü" lastiklerimiz hafifçe gezse de sürüşü etkilecek derecede bir savrulma ya da kayma oluşmadı. Bir de özellikle denemek için yüksek devirde vites küçültüp lastiğin yol tutuşuna baktım, orada da hafif bir aptallaşma hissettim ama lastikler yolu bırakmadı. Lastik konusunda titizlenmekte çok haklıyız, şu anda sürüş dinamiklerimizi etkileyen temel faktör lastiklerimiz. Konuyu yeni okuyanlar için bir kez daha altını çiziyorum.
Kuba Superlight 200 alan herkes, mutlaka orjinal lastikleri değişeceğini de hesaba katmalıdır.
Ayna uzatma ile yaptığım modifikasyonun sonuçları uzun yolda da çok olumlu. Sağa sola eğilmeden ya da dirsek/omuz oynatmadan sürüş yapmanın keyfine vardım. Buna ek olarak İngiltere'den getirttiğim rider-scan de ayrıca arka trafiği salon-salomanje misali gösteriyor zaten. Tam sırtınızda bir motosiklet olmadığı sürece her türlü taşıtı görmek mümkün. Açı o kadar geniş ki, kendi yan aynalarımı bile görüyorum rider-scan'e baktığım zaman.
@BlackGhost, muhtemel senin ve benim siparişler aynı gemiyle geliyor. Ben de takip yaptırdığımda PTT sistemi tarafından teslim alındı, yüklemesi yapıldı görünüyor. Umarım sinyallerim ilk önce gelir.
aliexpress ortalama dediğim gibi 20 günde teslim ediyor.bu bazı satıcılara göre 30 günüde buluyor o yüzden satıcıları %98 ve üstü oranda güven almış kişilerden alın,altı oranlılarda aksaklık yaşama durumu seyrekde olsa oluyor,maksat eşşeği sağlam kazığa bağlayalım
Ben far ve sinyal sistemini yaz gibi değişeceğim,tüm takım değişecek çünkü.
Lastiklere gelince bende hep değişmesi taraftarı oldum,değişmesi lazımda gerçekten.
Şu %98 ve üstü kısmı hakkında geç bilgim oldu. Kısmet , bakalım ne olacak
çok riskli bir durum değil bazen geç geliyor ürünler o kadar,birde satıcının diğer ürünlerinede bakın ne kadar aktif sitede buda önemli.
mesela ben çok zincir aldım bir satıcı var 10 günde geliyor ürünleri,cüzdan ve bileklik almışdım.harika şeyler var 10 ila 30 tl arasında aklınız oynar
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------
nette dolanırken gördüm,meşhur regalin tasarımcısı johnyy pag'in 2015 model regal modeli güzel olmuş ama tabiki ülkemizde görmek çok zor,belki 5-6 yıl sonra
motor özellikleride güzel;
5 vites
parelel twin 320cc enjeksiyonlu motor
190kg
ön-arka disk frenler
ekstra artırılmış titreşim engelliyici çift balansör
bu johnyy pag denen tasarımcı adam (videodaki adam) harleyin fabrikasında da çalışmış bir tasarımcı ancak yaşadığı kasaba ünlü orange county kasabası yani hani şu baba-oğul motor yapan bir aile vardı,sonradan ayrıldılar filan,işte o kasabada daha düşük maliyetli motor yapan bir rakip konumunda bu adam.siteside aşşağıda,maksat chooper dünyasını takip etmek olsun
http://www.johnnypagmotors.com/
Bugün lastikler hakkında bilgi almak için lastikciye gittim. Forumda bahsettiğimiz city griplerin aslında scooter lastiği olduğunu öğrendim. Ve bizim orj lastik boyutu ile yan yana koyunca gerçekten küçük duruyor. Motor iyice yere yaklaşır vs gibi nedenlerden biraz askıya aldım lastik işini.
soldaki orj arka boyutu sağdaki ise city grip arka boyutu
@BlackGhost ; Malibu'yu sevdim, ama şu an Kuba'nın dizaynı daha güzel geliyor bana. Malibu daha bir chopper görünümlü. Ah bir de bizde 300 CC ve twin olsa
Şu zincir aldığın yerin ismini de yazar mısın bana lütfen dolanayım biraz ...
@Burakcvck ; ben de farkındayım scooter lastiği olduğunun başından beri. Takmadan bu kadar farklı durduğunu düşünmemiştim ama. Fotoğraf için teşekkürler güzel oldu bu. Diğer lastiği takan arkadaşımızın motosikletinin üzerinde bu denli farklı görünmüyordu, çıplakken gerçekten ciddi fark varmış.
http://tr.aliexpress.com/store/group/Steel-Necklace/604339_254751516.html
çeşitli zincir çeşitlerinin satıldığı bir yer,ben boyuna aslına zincirlerden birkaçını alıp,cüzdana takılan zincir olarak kullanıyorum,hoş duruyor
bunun haricinde bileklikler ve diğer farklı tasarımlarda var,çabuk gönderimi ile beğendiğim bir satıcı
lastik olayına gelince,70 yanak olduğu için ebat ister istemez küçülüyor ve lastiklerin ufak görünmeside bu yüzden,hacmi ufalıyor çünkü ama jant çapına bakarsanız aynıdır.Bizim motorun yere yakın olması daha avantajlı zira hem rüzgarı kesmek hemde konforu sağlamak amaçlı böylesi bir değişiklik güzel olacakdır.Lastik kaliteli bir lastik zaten yol tutuşda sağlam olacağından ben pek sıkıtnı çekeceğimizi sanmıyorum.belki 140 değilde orjinal 130 tabanlı bir lastik almakda mantıklı olabilir.burda unutulmaması gereken şey lastik seçiminde çok abartı rakamlara eğilmemek,yani 130dan 140a çıkmak çok rizikolu bir işlem değil,belki biraz yakıttan harcama olur o kadar ama unutmayınki chopper olan her alet yere yakın durur,orjinal lastikler bunu sağlamıyor ama bu lastikler ile görünümde çok değişir yere yakın olarak.
lastiğin yük taşıma kapasitesini araştırdınız mı? 90 dan 70 yanağa düşmüşsünüz ...
Slm arkadaşlar. Yakıt testimi yapmış bulunmaktayım bugün bi Foça gezisi yaptım geldim. 128 kmde 19 lira yaktı. Yani kmde 15 kuruş. Uzun yol ama gayet hoyrat kullandım. sevindim bu duruma. Bu arada 1350 kmde motosiklet. ilk bakım 500 de ikinci 1000 de yapılmış. Ben 1200 de aldım motoru ikinci el olarak.
Teşekkür ederim. Sürüş olarak da çok keyif aldım uzun yolda. Yazlar hiç bitmesin, kışlar hiç gelmesin :p
lastik yük endekslerine baktım ön 55 arka 69 yani ön için 218 arka için 325 kilo bizim motorlar 134 kilo ben 70 aldığım artçım da 50 kilo ve benzin yağ ile yaklaşık 260-265 olduğunu düşünürsek sorun teşkil etmiyor. lastikçi ve servis ile yaptığım konuşmada bu yöndeydi ve lastiklerin küçük ebatlı olması bana her hangi bir sorun yaşatmadı yaşatıcağınıda düşünmüyorum ayrıca superlight bir cruiser chopper için fazlasıyla yüksek olduğundan çok az alçalmakta sorun oluşturmaz tabi aynı kalitede aynı ebatlar olsa daha iyi olurdu ama en iyisi bu şuan için, metzeler içinde hiç olumlu şeyler okumadım ve kullanan arkadaşlarımda pek memnun sayılmazlar ısınmadığından ve ıslak zemide iyi olmadığından şikayetçiler.
Aslında Metzeler de çok iyi bir marka ve yıllardır motosiklet lastikleri konusunda uzman. Sanırım daha çok enduro ve performans lastiklerinde yoğunlaştı marka. Şu anda bizler için getirdiğin açılım çok işimize yaradı açıkçası. Yük meselesi de işin sağlaması oldu. Marka olarak Michelin konusunda kararlıyım. Yalnızca iki yerden ebat araştırmasındayım, karar verip ben de bu ay içinde değişeceğim lastikleri
bu arada lastik basınçlarını yazmayı unuttum yeni lastiklerin ön 30 arka 33 olucakmış.
Bugün yurtdışından sipariş verdiğim, far izgarasini taktım.
3 tane akıllı vida ile hallettim.
Keyifle kullan, güzel görünüyor. Ben de sinyal, sis farlarımı bekliyorum. Onlar geldiğinde takım olması için büyük fara kaş takacağım muhtemelen.
Arkadaşlar superlight 200 mü satıyorum. ilgilenen olursa sahibinden linki http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...1373216/detay/
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)