Dropbox linki bazen çalışmıyor arkadaşlar, ihtiyacı olan bana özelden e-posta adresini yazarsa yollarım, ya da kendi aranızda paylaşabilirsiniz aynı yöntemle
Dropbox linki bazen çalışmıyor arkadaşlar, ihtiyacı olan bana özelden e-posta adresini yazarsa yollarım, ya da kendi aranızda paylaşabilirsiniz aynı yöntemle
Eyvallah Allah Razı olsun cümlemizden. Dün akşam iş çıkışı jikleyle oynadım açtım gaz verdim sonra kapattım vs. motorun sesi değişti. gidişi değişti. galiba çok işime yaradı. teşekkürler. haftasonu da PDF dosyasında gördüğüm birkaç temizliği yapıcam inşallah.
Merhaba ngknin dpr9ea9 bujisini aldim taktim sıkıntı yok ama ustunden cikan 7 rakamli sorun olur mu ?
Soğuk buji denilen bujiyi almışsın. R harfinden sonraki 9 olan rakam yani üstünde 7 çıkan rakam ne kadar büyükse soğuk buji olarak tanımlanıyor. En düşükte 2. Buda sıcak buji diye geçiyor.
https://www.ngk.de/fileadmin/Dokumen...dkerzen_tr.pdf
Şurada tablo mevcut.
Bu linkte de bununla ilgili bilgiler mevcut.
http://www.motosiklet.net/forum/zafe...9-bujiler.html
Bujinin sıcak olması mı iyi soğuk olması mı bunu tam anlayamadığım için birşey diyemeyeceğim. Linkleri incelersen belki buna cevap bulabilirsin.
Bu arada denso marka bujilerde bizim için uygun olan ve ngk dpr7ea9 karşılığı olarak her iki markanında kodlama tablosunu karşılaştırarak vardığım sonuç Denso IX22B
Teşekkür ederim bu tabloyu bende okudum soğuk ve sıcak olması neye zarar neye fayda onu anlayamadim dediğin gibi.
Bizim motosikletin ön dişlisi 15 olduğu için max göreceği hız 120+3 km sınırlarında. Ama ön dişliyi 16 yaparsanız 130+3 km hıza çıkabiliyor. Yalnız düz yol ve rampa aşağı bu hızı görebilirsiniz. Ön dişli 16 olduğunda rampa çıkarken çekişten düşüyor, eskiden 5. vitesle çıktığınız rampada 4. vitese düşmeniz gerekecektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------
[IMG][/IMG]
16865 km
Ful depo ile 445km
Geçen sene 360tl'ye yapılan sigorta bu sene 870tl tutmuştu
Bujisi buji piposunu her 5000km'de bir yeni ngklar ile değiştim
16000km'de arızalanmamasına rağmen dişliler ve zincirini de değiştirdim
Motul 5100 10w/40 yağ değişimi ve bakımlarını kışın 2500km'de yazın 2000km'de bir yaptırıyorum
Sis farları ara röle ile aküye bağlı ve anahtarı ayrı, ampülleri led
Bu güne kadar arka stop ampül patlaması dışında hiç arıza vermedi, hiç üzmedi.. )
135 km hız yapan bendim. Yalnız açık hava filtresi takmıştım. Yaklaşık 100 km öyle kullandım. Fazla yaktığını anlayınca orjinal filtreye geri döndüm.
O hızda rüzgarsız havada yokuş aşağı ve yan çantalar boş tam gaz gördüğüm hızdı. Tabi bu göstergenin gösterdiği hız. Arka 41 dişli iken normal hava filtresi ile yokuş aşağı çantalarım alet edavat dolu şekilde 110 a dayanıyor eğer gazı açıp zorlarsam 115-120 arasına geliyordu. Düz yolda da aynı şekilde 100-105 arası ki 105 de zorlarsam.
Bende 16 yada 17 dişli ile değiştirmeyi düşündüm ama dediğiniz gibi özelliklede yokuşta artçı ile kalkışlarda çok fazla sıkıntı olabileceğinden arka dişliyi 40 olarak değiştirdim. Şuan herşey standart çantalarım yine dolu düz yolda 110 u görüyorum ki zorlasam 115'i görebilir. Yokuş aşağı da hız denemesi yapmam herhalde. 135 yaptığım zamanlar ilk ve apaçi zamanlarım olduğu için nasıl kullanacağımı bilmiyordum
Birde 40 olarak değiştirdim. Farkettiğim şeyler şunlar;
Motor 4. viteste giderken 5. viteste zannettiğim oluyor. Sonra 5'e atıyorum vaay rahat gidiyor motor falan diyorum kendi kendime.
Kalkışlarda artçı ile sürüşte yalnızca yokuşlarda ben biraz fark gördüm. Ki buda zor duruma sokacak kadar değil. Tekrar 41 yaparmısınız derseniz bence 40 dişli daha iyi. En azından 6500 devirde 100 ü görüyorum. Daha öncede 7100 devir falandı.
41 dişli iken ya şunda 6. vites olsa da motoru rahatlatsam diyordum. Artık demiyorum
Merhaba
Dişlinin sallanması sorunu düzeldi. takoz ve vida setini 10 liraya dişliler ve zinciride toplamda 75 liraya aldım ve kendim değiştirdim.
85 liraya komple kendim değiştirdim.
Servise fiyat sormadım fakat tamirci 200 lira demişti. Başka bir ustaya ya sadece işçilik sordum 40 dedi. Malum öğrenciyiz ben giriştim bu işede çok şükür sorunsuz şekilde tamamladım. Yalnız anlamadığım bir sıkıntı vardı. Öncedende vardı. Motor viteste teker rölantide döndüğünde zincir çok oynuyor. Bir geriliyor bir gevşiyor. Gazı açınca düz şekilde dönüyor. rölantide ayarsız gaz geldiği içindir diye düşünüyorum.
Birde ayrıca korna sorunu çıktı bende de. Kendi kendine çalıyor. Düğmeden duman çıkıyor falan. Artık dayanamdım düğmeye giden kabloları kestim. Ne yapabilirim acaba buna.
Zincirin rölantide ki durumunu bende gözlemledim aynı şey bende de oluyor problem olabileceğini sanmıyorum. Kornaya gelirsek bundan 3 ay önce yolda giderken bir anda ötmeye başlayıp duman çıkmaya başladı servise götürdüm kabloyu iptal etti garantiden telafi ettiler. Fakat 3 ay beklemek zorunda kaldım . Garanti yoksa içeriden kornaya gelen kabloyu tamir edebilirsin kornada bir sıkıntı var sanırım genel olarak.
Selamun aleyküm Cümleten. benim motorun jiklesi aşağıdayken çalışıyor. yukarıda iken stop ediyor. bi problem olmaz dimi. bununla ilgili bilgisi olan varmı ?
AleykümSelam Din kardeşim.
İlk emir neydi ? OKU! Benim sana tavsiyem, önce araştır oku hazırı tüketmek kolaydır emek harca...
180 sayfa boyunca üstadlar çok şey paylaştı, azıcık araştırıp okuyunca sorularından çok daha fazlasına cevap bulacaksın.
Keyifli sürüşler, kızma alınma dediğime. Sadece azıcık emek...
@shadowmaster, yak bi nargile
Kuba Superlight 200 Adayı
Merhaba arkadaşlar,
Bende sizler gibi sl200 kullanıcısıyım.@shadowmaster ın tavsiyelerine uyun derim. Ben biraz işgüzar olduğum için motorumu sürekli kurcalıyorum Ve şuan gaz kesme problemi yaşıyorum. @shadowmaster ın bire birde dediği gibi '' çok kurcalamayın bu makinayı ''.
Yok alınacak birşey yok çok şükür. Sağolun yinede.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)