@birol ; egzost salınımı değiştiği için motorun atık gaz çıkışı rahatladı bu yüzden çok yakıyorsun ve silindir itiş kompresyonu azaldığı için de güç düştü, karbüratör hava ayarını yaptırman gerekli. Çok yakmasının bir nedeni de hava filtresi tıkanmış olabilir. Bakımda ön fren balatalarını spray ile temizlet, zincirini kontrol ettirmende fayda var, ben 17.500 km'de kendim test ettim ve değiştim zincir + dişli seti... Duy işi biraz zor, iyi bir elektrikçi bulman lazım, bence LED ampul tak ve far iç yuvasına uyumlu bir duy ile yenile ön farı. Genel bakım için daha önce yazdıklarım senin km için de geçerli tabii ...
herkese merhaba
bizim motorların orjinal zincir ölçüsü nedir, DİD marka zincir ile değiştirme istiyorum satıcıyı aradığımda baklava ölçüsü ve baklava sayısını sordu?
Baklava değil o bakla
Kilit dahil 68-70 bakla yeterli.
(Bir baklada iki silindir var bazıları bunu 138-140 olarak da tanımlar)
İç bakla dıştan dışa 12,5 mm
Dış bakla dıştan dışa 17,5 mm
Bakla delik merkez ölçüsü 13 mm
Orjinal zincir üzerinde ;
CHOCHO
428H0 yazar ...
Bu arada DID'e o kadar para verip ön ve arka dişliyi değişmiyorsan zincir ömrü yarı yarıya azalır hatırlatayım.
Ben 17.500 km'de değiştim. Zincir + ön/arka dişli seti 165 TL...
Hayır değil, hem balataları aşındırıyorsun hem de ön teker kilitleme riskin çok yüksek dikkatlı olman lazım. Fren piston / kaliper ayarın bozulmuş büyük ihtimalle, sürtünme sürekli ise ayarla düzelir, bir sürtüp bir boşa çıkıyorsa disk yamulmuş olabilir o zaman fren diski değişmeli. Her halikarda ihmal etme lütfen ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:48 ----------
@meliksah1; eğer ilk motorun olacaksa 6.000-6.500 bandında temiz ve bilinçli kullanılmış 2.el daha mantıklı. Hele fabrika lastikleri değişmiş bulursan lastik + noter masrafından 1.500 TL kazanmış olacaksın.
selam arkadaşlar bir kaç sorun olcak tı
1.
↑ ↑ ↑ ↑ ↑ ↑ ↑ ↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑
burda olduğu gibi bizim hava filtresine giden boruyu söküp hortumla yeni aldığımız hava filtresine takmak yeterli olcak mı yoksa başka bir işlemde gerekiyormu
************************************************** *
↑ ↑ ↑ ↑ ↑ ↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑
bu arkadaş gibi nereye takmış niye takmış anlamadım
2.eksoz sargısı hakkında biraz bilgi verirmisiniz bilginiz varsa nerden ala biliriz kalite sorunu çıkarmı internetten alırsak kalitesiz malzeme yollarlarsa eksoza yapışma erime gibi sorunlar çıkartırmı
şimdiden teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------
birde bizim hava filtresi kac '' mm '' olması lazım
22mm hava filtresi
üsteki resim eski motorumun hava filitresi.
Hava filitresi normalden daha çok hava çektiği için yüksek devirde gaz kesmesi yapar dolayısı ile hava filitresini elektirik bandı ile bir kısmını kapamak gerekir hava akışını kesmek için.Bu şekilde kullanım mümkündür.
Alttaki resim ise başka bir arkadaşımızın "yanlış " denemesidir,uygulamayınız..
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Zincirim koptuğu için zinciri serviste değiştirmistim. Daha önce yaşamadığım bir sorunu yaşıyorum.
Rampalarda yada motorun zorlanabilecegi yollarda motor bir vites ustteyse zincirden kırt diye bir ses geliyor koptu zannediyorum. Sesle beraber ayağıma bir vurma hissi geliyor. Yine birşey olacak diye korkuyorum.
Neden yapıyor acaba bunu
Selamlar;
Yarın temizlik günü dün motul c1 ve c2 aldım. Yarın da zincir hava filtresi ne var ne yok girisicem.
Soruma gelecek olursak; motorun elektrik aksamini siyah spiral borularla saklasak eskime ve curumeyi engellesek bize bir zarari-yararı olur mu? Şu hani ince serçe parmak kalınlığında olan kablo toparlamaya yarayan borulardan?
Yakın gelecekte böyle bir girisimim olacak cevaplara göre
Saygilar
@birol ; 3 ihtimal var :
1-zincirle beraber dişlileri değişmediysen devir değiştiğinde esneyince ön dişli zinciri tutamaz koruma kapağına vurabilir,
2-zincir boldur gerilmesi gerekli (gerekirse bir bakla çıkartılır),
3-akünün bağlantısı kopmuştur, zincire sürüyor olabilir,
@oakley ; kolay gelsin, şart değil ama olabilir özellikle ön taraftakiler ...
Performans Hava Filtresi en küçük 35 mm buldum eminmisiniz 22 mm olduğunu bizim hava filtresinin
Özür dilerim 42mm
Üzülerek söylüyorum ki; hava filtresi modifikasuyonu ciddi bir fark yaratmayacak. Görüntü olarak tercih ediyorsanız keyifle kullanın tabii ...
Eksoz koruma vidaları ve manifold somunlarından sonra zırıldayan başka bir yer daha;
Depo ile gidon arasında kablolarin arkasından geçtiği hem sağda hem solda bulunan plastik bir parça var. Sağ taraftaki parça gidon ile olan kisimda surtunup ses yapıyordu. Araya ince bir eva attım ve çözüldü belki sizin de isine yarayabilir ..
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-uzulerek-satiyorum-307746572/detay/
ailevi sebeplerden dolayı satmak zorunda kaldığım motorum :(( hiç bir sıkıntısı bulunmamaktadır ilanda iletişim no bulunmaktadır
@burak ; güzel bilgi ...
@tlghn ; umarım hayırlısı olur ...
Benim motor 100 üzerini görmedi daha basıyorum ama çıkmıyor yani bide bir arkadaşın zincirle ilgili şikayeti var yokuşlarda vites geçişlerinde ses geliyor diye aynısı bendede oluyor gerdiriyorum 1 hafta sonra yine ayni bide tumseklerden geçerken alt demir sürtüyor motor yere yaklaştı sanki eskiden olmuyordu nedeni ne olabilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------
Bendede oluyor ama genelde yokuşlarda vites geçişlerinde oluyor 1 aydır böyle inş kopmaz yazın çok uzun yol yapicam
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)