Hocamlar nerhaba 4800kmdeyim, en son bakimi 3000de yaptirmistim. Su aralar bir sikinti var motorda, soyle ki kisin bile 7-10 gun surmemisken bile tek marsta calisan motor -jikle kapali- su aralar marsta tik tik tik ediyor gaz almiyor bir turlu, jikle ile oynayarak denedim jikle tam acikken mars aliyor falan gazi acik tutmak gerekiyor pdfde yazdigi gibi, problem de soyle basladi, 1 hafta once gezdikten sonra garajin kapini acmak icin kontagi kapattim, dondugumde mars almadi, biraz zorladim 4 5 denemede aldi mars, bugun gittigim de marsta tik yok ses ust tarafta bahsettigim gibi nedir acaba problemin kaynagi? Benim cozebilecegim bir sey mi?
Selamlar;
Az önce ilk sürüşümden döndüm.Bu motoru ilk kullanışım oldu. Çok keyifli bir motor.Motordaki tek sıkıntım boşu ne yaptım ne ettim bulamadım.1 den boşa çekmeye kalkınca tıtık yapıp ikiye geçiyor.çok sert durduğum zaman ama gidişte yağ gibi tık diye viteslere geçiyor. birazcık yokuş evin önü ilk kavramada nerdeyse evin camından alkış kopacaktı o kadar stop ettirdim. =) birazcık masraf edince kız gibi olacak =) ilk motor için çok uygun bir motor. Bakımlarımı yağımı yemimi eksik etme bin gez diyor resmen motor. İvmelenmesi de hiç de bahsedildiği kadar yavaş değil özellikle 3 vitesteki hızlanması çok keyifli. Çok hız yapmadan sağdan sağdan defansif bir ilk sürüştü. Bide şu boşu bulsaydım %100 keyifli dönecektim eve =D
şimdilik arkadaşın babasının atölyesine bıraktık. bir iki haftaya çop lama işine girişeceğiz =D
Saygılar, sevgiler
Çoğunuzun bildiği gibi egsoz koruma demirinden çıkan zırıltıyı iki vidayı çıkartıp vida deliklerine birer punto lehim attırarak kesin şekilde çözmüş bulunmaktayım. Formun eski kullanıcıları bilir, zırıltıyı kesmek için o demiri çıkartıp arasına mantar vs.ler koyup vidaları sıkıyorduk. En sonunda bu işi bir egsozcuya gidip vidalarını söküp (atıp) vida yuvalarından lehimlettirerek çözdüm Bir de bu yan kapak vida kesme olayını bende yaşadım, haliyle vidanın başındaki siyah plastikte kayboldu. Motoru aldığım yer Şirinevler Vale Motor fabrikaya sipariş vererek getirtti. Belki ellerinde fazladan vardır veyahut lazım olan arkadaşlar oradan getirtebilir. Ya da servisinize fabrikaya sipariş geçmesini söyleyin.
@hakanaksu
lehim attırarak derken kastettiğiniz, artık o parçayı vida değil de kaynak mı lehim mi tutuyor tam anlatır fotoğraf felan da koyarsanız bende sizin çözümü yapmayı çok isterim.
@merdo ; birkaç ihtimal var ...
a) Marş rölesinde problem olabilir,
b) Akü'yü ölçtürmen gerekli, belki gerekli volt çıkışını yapamıyordur,(ki böyle bir durumda ışıklar azalır, korna daha güçsüz çalar vs)
c) Ana sigorta yuvasını açıp bak, sigortanın bir ucu tam temas etmiyor olabilir,
d) Gidonun arkasında, yan kapak açılınca ortaya çıkan ve ana marş düğmesine bağlı rölenin ucundaki kablo bağlantıları gevşemiş ya da tamamen çıkmış olabilir,
Ek olarak, SL200 enjeksiyonsuz bir motor. Bu nedenle yaz ya da kış, sıcak ya da soğuk, marşa basıp gaz vermeden çalışmasını beklemeyin. Yaz aylarında bile çalıştırdıktan sonra 1-2 dakika elle gaz vererek ısıtmak zorundasınız motoru... Marşa basıp gaz vermeden yaptığınız her denemede, marj rölesini ve marş motoru dişlisini zorluyorsunuz, biraz gaz vererek çalıştırmak yerine böyle yaparsanız daha yüksek maliyetli bir iş açılma ihtimali var, bilginize ...
Selamlar SL200 ailesi. 1-2 konuyu shadowmaster üstadımızla facebook üzerinden konuşmuştum. 0 km aldığım motor ilk günden beri sıkıntı çıkarıyor. ilk başlarda tecrübesizliğimden fark edemedim fakat şu anda onların sorun olduğunu görebiliyorum. bu forumu en başından beri okuyorum. bu forumda yazılanlar sayesinde aldım motoru. benim motorumda bu kadar problem çıkmasının özellikle ilk aldığım günden beri olan problemleri de varsayarsak motorun fabrika çıkışı hatalı üretim olduğunu düşünüyorum. Kuba motora bir mail attım. sorunlarımı anlatan ve bu mağduriyetimin giderilmesi için. motorum şuanda 6600km'de. Attığım maili alt tarafa ekliyorum. sizden de maili okuduktan sonra bu konu hakkında ne düşündüğünüzü öğrenmek istiyorum
edit: mailde yazdığım 14 ana problem haricinde, yazmaya gerek duymadığım şeyler de mevcut. bu yazılanlar sadece gerçekten canımı sıkan problemler.
edit2:maili 3 gün önce atmıştım. henüz herhangi bir geri dönüş yapılmadı
Sayın Kuba Motor;
30.11.2015 tarihinde sıfır kilometre olarak Adana Camgöz bayinizden aldığım kullanım kılavuzu üretilmeyen Superlight 200 model motorunuzla sürekli sıkıntı yaşamaktayım.
Aldığım zamanlarda tecrübemin olmaması sebebiyle, oluşan arızalardan habersizdim. Ancak zamanla tecrübem arttıkça var olan durumların arıza olduğunu ve 1 kilometreden itibaren yaşadığım durumların problem olduğunu fark ettim. 30.11.2015 tarihinden 06.2016 tarihine kadar yapılan tüm bakımlar ve onarımlar K.K.T.C Gazimağusa'da bulunan Sim&Er Motor yetkili servisinizde her biri kayda alınarak yapılmıştır. Motor şu anda +-6.500 km'dedir.
1.Bayiden çıktığım andan itibaren vites boş konumdayken nadir olarak ön takımdan sürtme sesi geliyordu. Çamurluğun yapısı nedeniyle esnek olduğundan sesin çamurluktan geldiğini düşünüp ilgilenmedim. Bir süre sonra sürtme sesi arttığında yetkili servise götürerek herhangi bir problem olup olmadığına baktırdım. Yetkili servis bir süre inceledikten sonra sesin nereden geldiğini bulamadı. Sesin sürekli gelmemesinden dolayı ciddi bir şey olduğunu düşünmemiştim. Ancak zamanla sesin şiddeti ve sıklığı arttı. Şu anda sürekli olarak ön takımdan sürtme sesi geliyor. Ses yeterince arttığı için, yetkili servis sesin ön diskten geldiğini ve ön diskin hafif yamuk olduğunu belirtti. Sesin ve sıklığının artmasının sebebi 1km'den itibaren diskin hafif bir yamukluk içermesi ve kullanıldıkça yamukluğunun artmasıdır.
2.1000 km süren rodaj süresinden sonra belirli aralıklarla yaptığım hız denemelerinde motosikletin maksimum çıkabildiği hızı 85 km/s olarak gördüm. Diğer superlight 200 motorların 125 km/s hıza çıkabildiğini bildiğim için yetkili servisle bu konuyu görüştüm. Gerekli ayarlara bakıldıktan sonraki test sürüşünde maksimum hızda giderken göstergenin 85 km/s'te kaldığını ve gaz kesildiğinde hızın 105 km/s'e çıkıp tekrar düştüğünü görerek göstergenin arızalı olduğunu ve 85 km/s'de takılı kaldığını öğrendik.
3. İlk kez 900 km'de debriyaj telim orta kısımdan koptu. Daha sonra yetkili serviste arızayı onardıktan sonraki 900-1000 km içerisinde debriyaj kutusuna bağlantı yerinden tekrar koptu. Arızayı yetkili serviste tekrar onardıktan sonra her yaklaşık 1000 km'de bir olmak üzere, yaptığım 6500 km içerisinde 6 kez debriyaj kutusu bağlantı yerinden koptu, şuan ki 7.debriyaj telim yarı hasarlı olmak üzere 500 km sonra kopacaktır.
4. 1kmden itibaren en ufak çukurlarda ve kasislerde 20km/s hızında gitmeme rağmen ön amortisörlerden gelen vurma sesine 500km bakımında yetkili servise baktırdım. Yetkili servis, ön amortisör yağının olmadığını belirtti.
5. +-2000 km olduğunda stop ışığım sürekli olarak yandığını fark ettim. Yetkili servise götürdüğümde ön fren sensörünün arızalandığını ve sürekli olarak aktif olduğunu belirtti.
6. +-2500 km olduğunda motosikletin yağ göstergesinden yağ kaçırdığını fark ettim. Yetkili servise götürdüğümde, göstergenin contasının eskidiğini bu yüzden yağ kaçırdığını belirtti.
7. +-3500 km olduğunda bazen debriyaj kolunu sıkmama rağmen marş butonunun çalışmadığını fark ettim. Yetkili servise götürdüğümde debriyaj kolu sensörünün arızalandığını bu yüzden bazen çekili olduğunu algılayamadığını ve marş motoru butonuna enerji gitmediğini belirtti.
8. +-4500km zamanında motorun kontağını aktif hale getirdiğimde sürekli olarak korna çalıyordu. Bir kaç kez kapatıp açmama rağmen düzelmedi ve sonrasında motorun korna butonundan dumanlar çıkmaya başlayarak kontrol panelinin ufak bir kısmını eritti. Yetkili servise götürdüğümde korna butonunun arızalandığını ve kısa devre ettiğini bu yüzden yandığını belirtti.
9. +-4750km zamanında motoru çalıştırmak için marş butonuna basıp bıraktım. Motor çalıştı fakat, marş butonu enerjiden kesilmedi. Sürekli olarak marş motoru çalışıyordu. Motorun kontağını kapatarak enerjiyi kesmek istedim fakat marş motoru kontağın kapalı olmasına rağmen çalışmaya devam ediyordu. Bu durum bujinin de zarar görmesine yol açtı. Akünün kutup başlıklarını sökerek motora giden elektriği kestim ve marş motorunu durdurabildim. Yetkili servis ile aracı servise çektikten sonra bir kaç gün öncesinde yaşanan korna butonunun yanmasından dolayı, butonun arka tarafında bulunan debriyaj - marş sistem sensörünün de zarar gördüğünü ve bu yüzden elektrik tesisatını kısa devre yaptırarak elektrik tesisatını yaktığını belirtti.
10. Elektrik tesisatını onarırken sökülen benzin deposu, benzin vanasının kapalı konumda olmasına rağmen tüm güç benzini akıttığını fark ettim. Yetkili servis benzin vanasının arızalı olduğunu belirtti.
11. +-6000 km olduğunda 4750km zamanında yaşanan marş problemi tekrarlandı.
12. +-2000 km olduğunda gidonun öne ve arkaya sallandığını fark ettim. Yetkili servise götürdüğümde gidon takozunun ezik olduğu belirtildi.
13.+-4750 km olduğunda aküyü sökmek için yan kapağı açtığımda, akü yuvasının çürüyerek kırıldığını ve akünün sabit durmadığını fark ettim.
14. 5000 kmden itibaren her +-150km'de bir olmak üzere zincirimin gevşediğini ve zinciri sabitleyen sistemin zincir gerginliğini sabitleyemediğini fark ettim.
Bu arızalar yetkili servis tarafından onarılmasına rağmen periyodik aralıklarla sürekli olarak devam etmektedir. En son olarak, +-6500km'de korna sağlıklı çalışmıyor, ön fren sensörü pasif hale getirilmesine rağmen stop ışığı sürekli olarak yanmaktadır. 13 Haziran'da çıkacağım 1600 km'lik yolculuk sırasında 3. bir elektrik tesisatı yanma durumu gerçekleşme olasılığı güvenliğim açısından beni tedirgin ediyor.
Motosikletimin fabrika çıkışı hatalı üretim olduğunu düşünüyorum ve mağduriyetimin giderilmesini talep ediyorum. Aksi takdirde mağduriyetimin giderilmesi amacıyla tüketici mahkemesine başvuracağımı bilmenizi isterim.
Buda benim evlat Resimde de görüldüğü gibi camın önüne koyuyorum. Resimdede anlaşılıyor bazen araçlar sıkışık koyuyor o yüzden koymam sıkıntı oluyor. Bu yüzden sağ ayaklığı birkaç kere camın demirine sürttüm ve sağ ayaklığın boyaları kalktı. Birgün ayaklıkları komple boyayacağım. Birde sağ kapaktaki iki vidayı şimdilik bu şekilde yaptım. bu haftaiçi servisten parçaları isteyeceğim.
@Milorad13 Lehim yazmışım ama egsozcuda kaynak yaptırdım hocam. Fotoğrafta bir iki saate kadar eklerim.
@Hergul Bu arızaları her giderdiğinizde ve yenilendiğinde cebinden mi ödedin, garantiden mi karşılandı? Bu arada bu kadar arıza veren bir motoru hala kullanıyor ve uzun yola çıkacak olman takdire şayan. Hala şevkini kıramamış. Ben çoktan benzini döküp yakmıştım. Geçmiş olsun.
Hergül biraderim, bence hiç beklemeden tüketici mahkemesi başvuru dilekçeni ver. O nasıl bir servis ki taktığı debriyaj teli 6 kere kopar. "Yuh !"... Bisiklet fren teli taksan kopmaz yani. Bazı durumlar şanssızlık olmuş, bazılarını tecrüben az olduğu için geç fark etmişsin. Servis kayıtlarını da alarak mahkeme başvurunu yap. Ama önerim o servise verme motoru. Motorunun yol masrafları da dahil, alınarak tüm arızaların giderilmesi talebinde bulunmanı öneririm, servisinden sana hayır yok çünkü. Kolay gelsin ...
Bu arada ben de nihayet 17.500 km'de AngelA'nın zincirini ve ön/arka dişli setini değiştim. Servis idare eder demesine rağmen motoru lift üzerine takoza alıp kendi testlerimi yaparak bu kararı verdim. Bana önerilen 3 zincirden birini beğendim, dişliler arka sabit kalırken önü büyüttüm. Bu bana 3.vitesten sonra vites aralıklarını arttırma şansı getirecek. Nedeni ise gelecek 3 ay yaklaşık 5.000 km daha uzun yol yapacağım. Uzun yolda 4 ve 5. Viteslerde daha rahat stabil hız sağlayacak bu uygulama. Zincir ve dişli setinin toplam maliyeti 165 TL tuttu. İlk 1.000 km için bu şekilde gidip sonra 1 bakla kısaltacağım zinciri, gerisi ayar işi. İlk alışma döneminde sürtünme eşiğini düşürmek için böyle tercih ettim yani.
1.Sübap ayarı
2.Karbüratör temizliği ve hava ayarı
3.Arka Balata değişimi
Bu üçünü yaptırmak istiyorum. Servise yaptırırsam 50 lira işçilik ücreti var en düşük. Balata değişimide 30 lira. Diğerlerini hiç yaptırmadığım için fiyatı konusunda fikrim yok. Tahminen sübap ve karbüratör işlemleri ne kadar tutar sizce. Servise uğramak bile istemiyorum. Bu arada her servis aynı değildir. Benim bahsettiğim servis Avcılar Firuzköy de Berk Motor Servis'i. Bir kere gittinizmi insanı motordan soğutuyorlar. Okuldan tanıştığım bir arkadaşta benle aynı durumda. Onunlada dertleşmiştik servis konusunda :D Egzozun susturucularını kaynakla çıkartmaya 60 lira almışlar. O da sadece alt egzoz.
@HaktanAksu her seferinde cebimden ödedim özellikle debriyaj teli. Bazen 20 bazen 30 bazen 15. Kktc de tek yetkili servis o olduğundan ve motorun garantisinden çıkar diye düşündüğümden başka servise gitmedim. Aküden bi switch çıkarttım ve uzun yola çıktığımda elektriği keserek devam edicem yoluma.. Yanımda bi tane debriyaj teli yedeğiyle ne olur ne olmaz. Malezef kocaeliye motoru getirmem gerektiği için çıkmam gerekiyor. Ben de tedirginim... Teşekkür ederim
@Shadowmaster üstadım kıbrıs hiç gelişmemiş bir yer. Kaldığım şehirde iki tane motorcu var, biri benimki ve yetkili servis. Başka bir yetkili servis yok ülkede. Kubayla görüşücem yani belki sıfırıyla değişirler diye bir 'hayalim' var. eğer olmazsa başvuracağım... Sağolasın...
Tesekkur ederim. Şöyle bir durumum var alt ust egzozlar üçer delik deldim. Toplam 6 delik. Daha önce full depoyla 450 km kadar giderken deldikten sonra full depo+2 litre toplam 15 lt 450 km ancak gidebildim. Yakın zamanda subap ayarı ve karbüratör temizliği yaptıracagım inşallah. Bunların dışında sizlerin önerilerinede açığım
@birol ; hava filtreni temizle. Bizim karbüratör motor yatmazsa ve çok ciddi bir kirli benzin olmazsa tıkanmaz.
Benim motordan bahsediyorsun sanırım. Eğer benimkini soruyorsan su video kendi çekimim
https://m.youtube.com/watch?v=MBMDyxUd0W8
Fazla açmadım çünkü sokaklara girince dusuk devirde helikopter gibi ses çıkıyor açık yolda da tabi eskisine göre daha fazla ses var. Kapalı alanlarda ise on numara
@birol08 debriyaj telini bağladığın yerde hiç oynama yaptın mı hocam ? Benimkinde topçuk, siyah şey ve o sağdaki şeyden yok da. Tel borudan çıkıp direkt vidayla sıkıştırılarak direkt debriyaja bağlanıyor...
Uzun zamandır motoruma bayrak asmak istiyordum. Gittim alüminyum malzemesi satan bir yerden 16mmlik 1m iki adet boru aldım. Eğer bu tarz bir sey yaparsanız mutlaka krom boru alın... Bilgisizliğimden ben alüminyum aldım. Daha sonra bi egsozcuda oksijen kaynağı ile çantaların demirine şu şekilde kaynaklattım;
Ardından üstten bayrağın yüksekliği kadar alttan olmak üzere ikişer adet delik açtım. Sonrasında deliklere vidalı kanca taktım.Bunlardan;
Sonrasında bu halkalardan ve bayraktan 4 tur misina ipi geçirerek bayrağı astım. Ve sonuç böyle oldu;
Malesef bu boylarda kaliteli bir bayrak bulamadım. Türkiyeye geldiğimde bayrağı değiştireceğim. Ayrıca borularım uçlarına top şeklinde veya ay yıldız şeklinde tıpa takmak istedim fakat burada o da yok. Türkiye'ye geldiğimde onlardan da takarak bitireceğim...
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)