olmaz,o kadar düşükde de sürmenize gerek yok,70-90 km arada yapabilirsiniz,bütün vitesleri kullababilirsiniz.Sadece tapagaz yapmayın ilk 1000 km de,notmal sakin sürüş yapın problem olmaz.
olmaz,o kadar düşükde de sürmenize gerek yok,70-90 km arada yapabilirsiniz,bütün vitesleri kullababilirsiniz.Sadece tapagaz yapmayın ilk 1000 km de,notmal sakin sürüş yapın problem olmaz.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
@tlghnzcn ; öncelikle hayırlı olsun
0-300 km ; gazı 1/3 oranından fazla açma, 5.000 RPM üzerinde sürme, max 70 km/h ile sürüş yap, tüm viteslerde sürmeye özen göster , 30 dakikalık sürüşler halinde devam et, sürüşe devam etmeden önce motoru 10 dakika dinlendir,
500 km, olunca 1.bakım, yağ değişimi, genel kontroller, MUTLAKA yağ süzgeci temizlensin (sökülüp benzin ile yıkanıp tekrar takılacak, süzgeç değişmez ... Bu forumda paylaştığım bir PDF belgesi var onu mutlaka okumanı öneririm.)
300 - 500 km, tüm viteslerle fazla zorlamadan gazı maksimum 1/2 açarak sürüşe devam, max 6.000 - 6.500 RPM görebilirsin, 1 saatten fazla sürme, motoru aralarda 10 dk dinlendir,
500 - 1000 km, çoğunlukla max. 3/4 gaz açıp arada daha da fazla açabilirsin, 7.500 - 8.000 RPM artık problem olmaz, 90 km/h üzerine çok fazla çıkma, ama arada kendini güvende hissedersen rahat ve trafik uygun alanlarda kısa aralıklarla 90 üzerini de dene ancak sürekli 90 üstü sürme,
1.000 km ; 2 bakım, yağ değişimi, frenler kontrol, zincir gergisi kontrol, yağ süzgeci temizlensin, (bunda sonra 2.000 km'de bir yağ değişimi ve periyodik kontroller olacak)
Ayrıca ;
- İlk 300 km boyunca lastikler de yolu az tutacak, çok çok dikkatli ol, özellikle ıslak zeminlerde. Mümkünse en kısa sürede fabrika lastiklerini değişmeni öneririm,
- Ayna görüşü yeterli değil, ilk fırsatta bir uzatma kullanıp görüşünü rahatlatmalısın,
- İlk bakıma gittiğinde, kilometre telini lastik tarafından söktür, teli komple yağlayıp tekrar taktır, bu ömrünü uzatacaktır,
- Fren ve debriyaj manetlerini, debriyaj bağlantı mafsalını nasıl yağlayacağını öğren ve bu bakımları her hafta kendin yap,
- Zincirini kendin yağlamayı öğren, 300-500 km'de bir yağını ihmal etme, her 1.000 km'de bir temizleyip yağlamak çok doğru olur ülke şartlarında,
Yeni motor alacak tüm arkadaşlar için ;
MOTOR SAĞIR KALIR, İLK KİLOMETRELERDE BASMAZSAN SONRA HIZ YAPAMAZSIN, TAM BİR SAÇMALIKTIR. BU TARZ YAKLAŞIMLARA İTİBAR ETMEYİN. RODAJ; MOTORUN ALIŞMA SÜRESİNCE, OLABİLECEK FABRİKASYON HATALARININ, MOTORA VE MEKANİK SİSTEME EN AZ ZARAR VERMESİ İÇİN GEREKLİ BİR SÜREÇTİR. SL200, ÇİN YAPIMI BİR MOTORDUR VE HİÇBİR ŞEKİLDE BİR ALMAN / İTALYAN / JAPON TEKNOLOJİK MÜKEMMELLİĞİ BEKLENEMEZ. BU NEDENLE İLK ALIŞMA DEVRESİNDE NE KADAR DİKKAT EDERSENİZ İLERİDE O KADAR YÜKSEK PERFORMANS ALIRSINIZ. 500 KM SONRA YAĞ SÜZGECİNİN MUTLAKA YIKANMASINI BU YÜZDEN ÖNERİYORUM. ÜRETİM SÜRECİNDE VE İLK AŞINMADA OLUŞAN METALİK ÇAPAKLAR ANCAK BU ŞEKİLDE TEMİZLENİR BLOK İÇİNDEN. BU TEMİZLİĞİ YAPMAZSANIZ AŞINMA SÜRECİNİ HIZLANDIRIRSINIZ. BİZİM MOTORLAR GERÇEK PERFORMANSINI 5.000 KM SONRASI GÖSTERMEYE BAŞLAR. BU SÜREÇTE SİZİN GÖSTERDİĞİNİZ ÖZEN DAHA SONRAKİ KİLOMETRELERDE PARÇA DAYANIKLILIĞI İÇİN BÜYÜK AVANTAJ SAĞLAYACAKTIR. ÖRNEK OLARAK BİR ÇOK KEZ TEKRARLADIĞIM GİBİ, BENİMLE AYNI DÖNEMDE SL200 ALAN ARKADAŞLARIM, DEBRİYAJ, FREN BALATASI, ZİNCİR, GAZ TELİ VB ... BİRÇOK PARÇA DEĞİŞMEK DURUMUNDA KALDI. BEN 1 YILDA 16.000 KM YAPTIM KISA/UZUN YOL, YAĞMU7 / KAR / ÇAMUR VE HENÜZ DEĞİŞEN BİR PARÇA YOK...
Keyifli sürüşler
Kuba sl 200 umu sattım. Fabrika lastikleriyle kullanmıştım, limitleri zorlamazsan bir kötülüğünü görmedim.
@shadowmaster ; çok teşekkür ederim söylediğiniz her cümleye özenle dikkat edicem zaten titiz bir insanım bu konudada eminimki zamanla bir çok şeyide yapmaya başlıycam. Pdf nizi ilk yayınladığınızda çıktı olarak almıştım aklımdaki ilk iş lastikler zaten burda her kullanıcı aynı şeyi dile getirmiş ehliyet, sigorta + plaka, lastikler ve ekipmanlar baya masraflı maşallah :D tekrardan teşekkür ederim ilginize
SL200 um 9500 devir üstüne çıkmıyor gaz kesici olmadığı halde gaz kesiciye girmiş gibi yapıyor sebebi nedir?
karbüratör gaz-hava ayarlarını kontrol ettirin.Jigleniz açıksa kapatın birde o şekilde deneyin.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Yaw 9.500 üstü deviri ne yapacaksınız ? Alet o devirde artık hava/gaz karışımını yakamayıp kesiliyor elbette, bu kadar yüksek devire gerek yok !
Bu devri zaten 1 ve 2 inci viteste gorebiliyom diger viteslerde 8bin bulmuyor alet
O zaman size daha yüksek CC ve güçlü bir motorun yolu göründü demektir
Şaka bir yana SL200, 13 beygir, 197 CC, çay bardağı genişliğinde tek silindirli bir motor. Yüksek devir ve hızlara ancak şartlar uygun olduğunda ve belli bir ivme artışıyla ulaşabilir. Deneyiminiz ne kadar bilmiyorum ama karakter olarak yüksek devir / güç / hız beklentiniz varsa daha farklı bir modele geçmeniz gerekiyor.
Selam dostlar yakın zamanda sl 200 almayı düşünüyorum ama ne kadar yaktığı hakkında bi fikrim yok. Kullanan abilerim,kardeşlerim şehir içinde ne kadar yaktıgını,depoyu ne kadara fulledıklerını vs. vs. yazarlarsa bı fıkır sahıbı olmus olurum.
Teşekkürler
Merhaba Arkadaşlar,
Geçen sene sıfır olarak aldığım motorumu sadece yazları kullanıyorum, malum yaz yaklaştı ve motora bir gözatalım dedik, kapalı alanda durduğu ve hiç çalışmadığı için sanırım aküm bitmiş,
Aküyü söküp şarj ettirdikten sonra tekrar takmayı düşünüyorum,
Ama akü nerededir, nasıl sökülür hiç bir bilgim yok,
Önerisi olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim...
Arkadaş 1 yıldır motor sahibi, akü nerede diye soruyor, sen kickstart diyorsun ya Mesut, ilk görüşmemizde çaylar benden
Herkese merhaba. motor dünyasına yaklaşık 2 ay önce superlıght 200 ile başladım.
Motorumun ilk 500 bakımını aldığım yere yaptırdım ama sadece vidalarını, frenleri, gaz kolunu kablosunu v.s., ve zincirlerini bir kontrol etti ama ne yağını değiştirdi ne süzgecini temizledi. İstanbul Avrupa yakasında bildiğiniz, bakımını doğru düzgün yaptırabileceğim bir yer bilen var mı? O kadar üstün körü işlem yaptı kı hiç güvenemiyorum!!! Motora adam akıllı bakmak istiyorum.
Şehir dışına hiç çıkmadim. İstanbul trafiğinde bir depo ile 430 km yaptım. Yedek musluğu açmadan acmis olsam herhalde 450 km ye kadar çıkabilirdi. 60 liraya tam doluyor. Şehir içi 12-13 kurus gibi birşey. Ve 4. Vitese kadar 5 bine kadar 4. Vitestede maksimum 7bin devire kadar çıkarım genelde. 5. Viteste zaten 7 bin falan oluyor. Şehir dışı bir depo 500 km belki gorebilir
Ön ve arka balatalari marka olarak önerebilirmisiniz. Orjinal dışında daha kaliteli balatalar takmak istiyorum. Ne düşünüyorsunuz bunun hakkında
Arkadaşım çok teşekkür ederim yardımın için, kick start ı da deniycem, umarım çözerim.
teşekkürler birol08. diğer kullanan arkadaşlarda yardimci olursa cok mutlu olurum
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)