@burakcvck
(80 km - 6,5-6 arası) 90km 6,5 - 7 arası) (110km yi de 7,5-8 dir herhalde pek oraya kadar çıkmıyorum o yüzden çıkınca düzeltirim mesajı)
@burakcvck
(80 km - 6,5-6 arası) 90km 6,5 - 7 arası) (110km yi de 7,5-8 dir herhalde pek oraya kadar çıkmıyorum o yüzden çıkınca düzeltirim mesajı)
@Burak ; Motul 5200 10W-40 ...
Daha önceki paylaşımlarımda da söyledim, şahsen devir saatine bakarak kullanmam motoru. Bu hepimizin sürüş karakteriyle ilgili bir şey, yolun durumuna, o an ihtiyaç duyduğunuz gücü elde etmek için tercih edilecek bir şey. Yani hiç kimse 3. viteste 7.000 RPM yanlıştır diyemez, o an hızlı bir manevra, etkin bir gaz tepkisi gerekiyorsa öyle yapılır. Sizlerin rahat olduğu devir doğru devirdir. Ben devirli kullanmayı seven biriyim geçenlerde blackghost artçım iken bunu fark etti mesela. Ez cümle ben 4 ya da 5. viteslerde bolca 8.500-9.000 RPM görürüm kendi sürüş karakterime uygun olarak.
(Elbette rodaj süresinde değil ve elbette adam gibi lastikler ve kaliteli bir yağ ile)
@Shadow ; Ben de sürekli ibreye bakmıyorum, soru sorma amacım biraz farklıydı. Şuana kadar 90 km/h geçmedim desem yeridir.
Hem artan titreşim hem de tecrübemin superlight ile sınırlı olmasından dolayı makinayı sınırlarında kullanmayı tercih edip 60-80 km/h arası sürüyorum.
Devir sorma amacım, daha fazla ne kadar zorlayabilirim motoru onu merak ettiğim için aklımda sınırlar oluşsun diye idi..
Şuana kadar 6500 rpm'yi pek geçmedim, bir de dikkat ettiğim birşey 4 ve 5. vitesler arası çok kısa. Şöyle ki 4 ten 5 e geçtiğimde devir çok az düşüyor.
Bir de motul 5200 değil 5100 galiba..
Geçen kapalı otoparkta yamaha marka motor vardi çok ters park etmiş bende yanına girmek için motoru düzeltmek istedim fakat direksiyonu kitliydi hareket ettiremedim acaba bizdede varmı kilit modu ben hiç kitlemeden bırakıyorum hırsızlar için caydirici bizim motorda varmı böyle birşey
Selamlar. Nacizane benim makinamla deneyimledigim şunu paylaşmak isterim 90 km/s hızla seyrederken oluşan ve aynalardaki görüntüyü dahi etkileyen titreşim 100-110 km/s hızla seyrederken neredeyse hiç kalmıyor ve gerçekten daha keyifli bi sürüş oluşturuyor.
@alper92 park halinde direksiyonu sola yatırıp anahtarı en sol kademeye getirdiğin vakit direksiyonu kitlemiş olursun bilgilerine sunarım.
Herkese keyifli sürüşler..
Sorudaki amacını anladım zaten @Burak. İbreye bakmayı seni kastederek söylemedim, sohbet ettiğim bazı arkadaşlar yalnızca devir saati odaklı düşünüyorlar vites değişimini. Bu algıyı kırmak amaçlı yazdım o cümleleri.
Açıkça söylemem gerekirse keyifli hız 90-100km/h, daha fazlası bana hoş şeyler hissettirmiyor. Yine de artık 7-8 binleri ufak ufak denemende fayda var. Bu arada hakkısın 4-5 dişli oranları çok az, bu yüzdendir ki 60km/h'de 5.vites gidebiliyor makine. 5100 de var 5200 de Motul'da 5100 yeterlidir, ben yalnızca yazın yarı sentetik olanı koydum geçen sezon. Umarım bu sezon yolum o taraflara düşer birlikte sürme şansımız olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------
@Ertuğrul ; aslında titreşim rezonansı daha yüksek bir frekansa çıkıyor o yüzden de aynalardaki görüş daha stabil oluyor. Bir de tabii aynadan aynaya da fark edebiliyor görünüş.
@shadow
Devri biraz daha artırmalıyım o zaman.
Ben 5100 tam sentetik olanı tercih edeceğim galiba.
Çok iyi olur beklerim her zaman
Etliekmekler, nargileler benden
Hem buralar renklensin hemde almayı düsünenlere fikir olsun diye paylaşıyorum yeni kaskım Mt Revenge:
Kullananadim henüz ama bi süre taktım kafama genel olarak rahat bir kask. İç pedleri çıkartılıp yıkanabiliyor. Hava kanlları iş görür gibi duruyor. En önemli tavsiyem almak isteyen varsa kesinlikle bir beden büyük alsınlar ben m beden giyiyorum L aldım anca oldu.
Öncelikle merhaba
kuba sl200 hakkında bilgi almak istiyorum yardımcı olur musunuz?
Motor alma düşüncesindeyim şu aralar, aslında bakarsanız motor almak aklımın ucundan geçmezdi ama şu trafik yüzünden dedim bi scooter alayım geçinip giderim. Geçen motor fuarına gittim şu Atatürk havaalanının ordaki, tek tek üstüne bindim inceledim hiçbiri içime sinmedi, sonra chopper modellerini görünce budur dedim, hele hyosung gv250 ye bittim. Ama fiyat yüksek ve daha öncesinden hiç motor tecribem yok. 5 yıldır trafikte araç kullanıyorum yaş 25 artık vaktimin trafikte geçmesini istemiyorum, hem yakıt hem vakit kaybı oluyor. Biraz araştırma yaptım ve sl200 ü gördüm. Hem şekil olarak güzel hemde yakıt olarak baya az olduğu söyleniyor.
sorularım şunlar:
1 ilk motorum olacağı için tavsiye eder misiniz? boy 1.90 olduğu için önceden scooter alıp acemiliği atma gibi bi şansım pek yok sığamıyorum gidon dizlerime çarpıyor çok riskli.
2 motorun yakıtı benim için önemli ne kadar yakıyor? 100 km de kaç litre yakıyor? kuruş hesabından pek anlamam.
3 problem çıkarır mı alıp uzun yıllar kullanmaya niyetim var?
sorularım bunlar cevaplarsanız sevinirim.
@Burak ; eyvallah, uzun yola kandırabilirsem ghost'u da alırım, maksat muhabbet
@ofius ; güle güle kullan ...
@brian ; hoşgeldin öncelikle. Birkaç sayfa önde bir link var, o belgeyi PDF olarak indirip oku. Tavsiyem 2.el alman yönünde olur. Çünkü başlangıç için ideal olmakla birlikte biraz tecrübe kazandıktan sonra daha "kalıplı" bir motor isteyeceksin boyun gereği. Sürüş şekline, yol ve motorun performans parçalarının durumuna göre 4.2 - 4.9 LT yakar SL200. Artık "uzun yol yapar mı?" sorusuna kendi adıma yanıt vermiyorum, her motor uzun yol yapar aslolan o yolu senin nasıl yapmak istediğinle ve seçtiğin motorun bu isteğe cevap verebiliyor olmasıyla ilgili. Ben Yamaha Fazer 6S ile 2 saat 35 dakikada da İstanbul'dan Ankara'ya gittim, bu yolu SL200 ile kısa molalarla 5 saatte giderim. Biri non-stop performans sürüşüdür, diğeri yoldan keyif alarak sindirerek sürmektir
Kask taşıma işini nasıl çozuyorsunuz arkadaşlar sırt çantama kask sığmıyor. Kask alabilen sosis çanta bakıyorum ama yok.alternatifi olan?
Ben topcase üzerine koyup kask kilidi ile bağlıyorum kendi kaskımı park edince, 2.kask da topcase'e sığıyor.
Size tavsiyem aşşağıdaki linkdeki çantadır,kendimde aldım kullanıyorum.
http://www.sanalpazar.com/sosis-chop...nta/i-19647737
içine rahatlıkla kask sığdığı gibi,yağmurluk vs gibi ekstra alanda kalıyor.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
hocam baya yakıtı fazlaymış, açıkçası bi sitede en fazla 3.2 lt yakar gibi yorumlar okumuştum, chopper a göre yakıtı iyi olduğu için almaya karar vermiştim ama bu çok fazla. 200 cc ye göre. araba zaten o kadar yakıyor hocam. İkinci el almayı düşünüyorum ama sıfır alsam yakıt daha mı düşük olur acaba?
not: istanbul da kullanacağım söylemeyi unuttum.
@Shadow Aynen, güzel olur
@Brian; Shadow hocam 3.2-3.9 yerine yanlışlıkla yazmış galiba
Bende bu tarz birşey arıyordum teşekkürler, arkada nasıl durur nasıl monte edeceğiz bir kaç örneklere bakıp alayım..
edit. nette örnek bulamadım. arkaya nasıl oturtacagız ki bu cantayı. şöyle birşey var,
http://urun.n11.com/canta/armode-ar-38-duble-deri-arka-canta-sosis-cantali-P90745350?cid=604001&gclid=CLmRuMudwcsCFcYcGwod4so L6w&gclsrc=aw.ds
buda biraz görüntüyü bozuyor gibi.
onun için çanta demir taban takviyeli sisi bar almanız lazım,aksi halde arka artçı selenize takabilirsiniz.
örnek
http://www.motoyoldas.com.tr/Urundetay/SISIBAR/837
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
O çantadan topcase olmaz, bavul o...
Artçıyı alınca nereye bağlayacaksınız? En pratik çözüm içine full face kask alacak bir topcase almak eğer artçılı sürüş olacaksa. Çünkü özellikle kadın artçı elinde çantası olan bir varlıktır
O sisy bar da SL200'e olmaz ...
Mevcut sisybarlara da o çanta ya da top case bağlanmaz. Arkaya uzatma demiri gerekir. Hazır demirler çok paradır, ben malzeme alıp kendim ürettim ve ekonomik/pratik bir çözüm oldu. Bu başlıkta paylaşmıştım çanta ve demir bilgilerini...
Motoru aldığından beri 1200 km yaptım hiç servise götürmemistim dedim bi götüreyim komple bakımdan geçsin. Sabah okula giderken bıraktım dönüşte uğradım. Fiyatlar şöyle sizce uygunmu
Hava filtresi değişmiş 20 tl
Yağ değişmek zorundaymis ben motul koymuştum 800 km oldu değiştireli. Yağ değişmezse garanti karşılamıyormus hiçbir masrafı. Saçma geldi bana. Neyse onun fiyatıda 45
Ön balatalar değişti onun fiyatıni söylemedi yarın öğrenecegim onuda. Ampule 15 çekti far ampulune onu iptal ettirdim dedim değiştirme kalsin. Internette 5 lira
Bu arada motor yağına bravo gibi bişey dedi tam anlayamadim ınternetten baktım bulamadımda.
Fiyatlar normal mi.
Birde eski yağı ve filtreyi alabilirmiyim sizce.
Ve garanti neyi karşılıyor onu anlayamadim ben servise götürdüm garanti diye. Yine en az 100 lira çıkacak cepten garanti olmasa malzemeleri ben alıp herhangi bir ustaya sadece işçilik parasına yaptırsam gerçekten çok daha uygun olurdu. Ilk ve son servise gidişim.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)