@victim Ön jant göbeğinin ortasından geçen milin dışta kalan civataları kapatmak için takılan (süs-görsel) plastik kapak.
@shadowmaster senin motorda olmayabilir ama @unjim doğru söylüyor.
@victim Ön jant göbeğinin ortasından geçen milin dışta kalan civataları kapatmak için takılan (süs-görsel) plastik kapak.
@shadowmaster senin motorda olmayabilir ama @unjim doğru söylüyor.
Bir fotoğraf çekip paylaşın da göreyim nerede o parça ?
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
herkese merhaba, geçtiğimiz günlerde foruma katıldım ancak yazı paylaşamadım. Aranıza 18.000 km de 2012 SL150 ile katıldım. Bu forumun başından sonuna kadar bütün yazılanları okudum. Diğer arkadaşlara da paylaşımlar için teşekkürler ama özellikle @blackghost ve @shadowmaster a emeklerinden dolayı müteşekkirim. İlk defa motor kullanacağım ehliyeti de marttaki sınavla almayı planlıyorum. Motorla yakın çevrede pratiklere başladım. Ama ;
-lastikler nerdeyse fabrika çıkışı olan lastikler, kullanırken gezinme yapıyor.değişecek.
-satan kişi jigle nin ve hava filtresinin olup olmadığını bilmiyor ki yedek depo anahtarını bile ben gösterdim.Hava filtresi değişecek.
-bujiler ne durumda bakamadım henüz o seviyeye gelemedim.
-lastikler le alakalı zenn omotordan fiyat aldım en kısa zamanda yavaş yavaş gideceğim.
-sibop, karbüratör ayarları düzgün bir usta tarafından ayarlaması yapılacak.
-normal hızda giderken yavşlayınca zincir sanırım bol, biryerlere çarpıyor.kontrol edilip gerdirelecek ya da yenisi ile değişecek.
makyaj durumlarına daha sonra geçeceğim. ayrıca gezintiler olduğu zamanda bende sizlere katılmak isterim.
Perşembeye kadar motorun yanında olamayacağım o yüzden yeni fotğraf çekme şansım yok. Eskilerden croplayıp yuvarlak içine alıp atayım dedim ama mobil uygulamada fotoğraf eklenmiyor sanırım. Orjinalinde var ve bahsettiğim yerde civatayı kapatan parça. Tabi motorun satışını yapıp toplayan yerler önemli bir parça olmadığı için eminim kafalarına göre motoru toplayıp bazı servisler bu parçayı takmış bazıları atlamıştır. @shadowmaster - @blackghost siz bahsettiğiniz yerin fotoğrafını ekleyin de biz de görelim neredeymiş o parça?
Şimdi benim bahsettiğim ve tapa olarak adlandırdığım ve de elbette titreşim yüzünden bolca düşen parça şuradadır :
Tapanın geçtiği yer alttan çekim
Montajlı görünüm şudur
SL200 Parça Listesi sıralama kodu 34 olan 2 parça şeması da budur
Bahsettiğiniz, ön tekerlek milini çift taraftan yatağa sabitleyen 14mm metrik ölçüdeki saptama somunlarının görünümü
Bahsettiğiniz somun dışındaki koruyucuyu, parça listesinde ön lastik mil takımı sayfasında aradım, böyle bir parça yok, en dıştaki son eleman 8 numaralı meşhur somunumuz
Bu durumda bir ihtimal sizlerin motorunuzda dediğiniz gibi dışta geçici bir koruma tapası olabilir. Bende yoktu, bu güne kadar 6 adet SL200'ün konteyner kutu açılışı ve montajında bizzat bulundum onlarda da yoktu. Keşke olsaydı tabii faydalı bir şey olurmuş ayrıca.
Ez cümle halen diyorum ki arkadaşımızın paylaşımındaki tapa, koruma demiri alt uç kapatma tapasıdır. Her daim düşer. Kafaya takılmaması ve bizleri bu kadar meşgul etmemesi gerekir. Ucuz ve kalitesiz plastik olan bu parçayı düştüğünde sokaklarda aramak yerine, masa ayaklarına takılan plastik/kauçuk bir tapa kullanırsanız, hatta ben artık ihtiyarladığım için biliyorum bastonların ucu için de satılır bu parça, en fazla tanesini 2 Türk Lirası'ndan alıp takar ve mutlu mesut dolaşırsınız. Bu son derece gündem meşgul eden tapalar olmazsa da, çekiş düşmez, fazla benzin yakmaz, hız değişmez. Yalnızca kışın oradan giren çamur, zaten bir dünya harikası kalitesinde olan koruma demirinin içinin daha çabuk paslanmasını sağlar. Bu da keyfe kederdir.
Hepinize güvenli sürüşler ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:27 ----------
@emre0712 ; öncelikle hayırlı olsun
-lastikler nerdeyse fabrika çıkışı olan lastikler, kullanırken gezinme yapıyor.değişecek.
-satan kişi jigle nin ve hava filtresinin olup olmadığını bilmiyor ki yedek depo anahtarını bile ben gösterdim.Hava filtresi değişecek.
- bir sünger parçasıdır SL200 hava filtresi, sıkıntı değil
-bujiler ne durumda bakamadım henüz o seviyeye gelemedim.
-tavsiyem bujiyi NGK ile değişmendir, böylece kendin de kaç km yaptığını bilirsin
-lastikler le alakalı zenn omotordan fiyat aldım en kısa zamanda yavaş yavaş gideceğim.
-sibop, karbüratör ayarları düzgün bir usta tarafından ayarlaması yapılacak.
- evet bu kilometrede mutlaka ayarların yapılması gerekiyor, supap ayarını takiben ilk 1-2 hafta çalışma biraz daha zor olur ayarlar sıkı olduğu için sonra düzelir, dert etme, rölantin 1.700 - 1.800 RPM olsun (ustan daha düşük yapacak ama sen yükselt)
-normal hızda giderken yavşlayınca zincir sanırım bol, biryerlere çarpıyor.kontrol edilip gerdirelecek ya da yenisi ile değişecek.
- bu son derece önemli, iyi bir usta bakıp ayar yapsın. ama daha önemlisi zincir eğer hiç değişmediyse durumuna bakılması çok önemli, değişmesi gerekiyorsa da ön/arka dişli + zincir değişmek en doğru sonucu verir ...
@shadowmaster bilgilendirme için teşekkür ederim. bujiyi kendim alsam olur mu yoksa bir motor ustasında var mıdır?
ayrıca anadolu yakasında içerenköy tarafında ikamet ediyorum, daha önceden maltepe motor önerilmişti. orası ya da başka bir usta öneriniz varsa değerlendirmek isterim. Günümüzde iyi niyetli düzgün iş yapan kişi sayısı azaldı. düşünceleriniz benim için önemli.
diğer öneri olarak eldiven kask ceket ve dizlik tavsiyesine de ihtiyacım olacak..
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Lastik konusunda onceki sayfalarda epey konusma gecmis ama aradığım bilgiye ulaşamadım tekrar soruyorum arkadaslar bilen varsa söylerse sevinirim. 2bin km de yeni aldim sl200'u ancak aldigim kisi de net birsey soyleyemedi motorun orjinalde uzerinde olan lastiklerin markasini bilen var mi? Benim motorun uzerinde suanda cordial marka bi lastik var. Bunlar orjinalleri mi?
orjinal lastiklerde marka yazmıyor hatırladığım kadarıyla,zaten naylon lastik onlar tam manası ile lastik diyemiyoruz.Söylemiş olduğunuz lastik markasıda bilindik bir marka değil,tavsiye etmiyoruz.
Bilgiye ulaşmak çok zor değil aslında,bu başlıkda "lastik " diye arama yaparsanız ilgili sayfalara ulaşabilirsiniz.
michlein city grip sl200 için en ideal lastik markasıdır.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Forumun yarisindan cogunu okudum kardesim ama meragimdan soruyorum sadece yoksa bende degisecegim lastigi. Bir de sunu sormak istiyorum bu michelin lastiklerle birlikte L sibop takilmasini onermissiniz.yakinlarda bi servis yok farkli yerlerdeki ustalara baktirmak zorunda kalacagim bu L sibop her motor servisinde bulunabilecek birsey midir acaba? Yoksa baska yerden temin edip mi gideyim servise?
@ofius ; o lastikler orjinal değil sanırım ama performansını kullanmadan söyleyemem kendi adıma. Önceden L sibop olduğunu teyid etmeden gitmeyin lastikçiye, ya da internetten kendiniz alıp götürmeniz de mümkün.
@emre ; maltepe motorda NGK buji var. Benim dırdırıma dayanamayıp bujide NGK'ya yağda Motul'e döndüler. Gitmeden telefonla randevu almakta fayda var gidersen de benden selam söyle, Oğuz iyi çocuktur, biraz muhabbetle işini iyi yapar ...
@ofius merhaba ben kabataş buz motordan city gripleri taktırdım 15 20 gün kadar önce orada direk L sibop yaptılar bilgin olsun
Bu yaza kadar allah nasip ederse superlightıma binip yaz sonuda ducati monster 696 ya geçmek istiyorum ne dersiniz abiler sıkıntı olur mu birden 700 cc makina bugün bi abimde gördüm bindim aşık oldum hemen alıcak imkanım var ama almicam çünkü süperlight beni frenliyo öğrenmek için tasarlanmış bi motor resmen almayı düşünen arkadaşlara iki tavsiyem var birincisi sıfır almamaları çünkü sl 200 bana göre ilk veya 2. Motor olarak alınır sıfır alıp satarken her motorda olduğu gibi bi miktar aşağı satmamanız için zaten benim gibi gençler alıcaksa 2000 3000 km kullanıcak sağlam temiz bi ikinci el almaları ikinci tavsiyem de lastikleri muhakkak ama muhakkak değiştirmeleri çünkü berbat yolda giderken ufak bi su birikintisi bile olsa geçmiyorum üstünden çünkü dans ediyo kesinlikle değiştirin he bide unuttuğum bişey bana sorarsanız motoru yıkamanızı hiç tavsiye etmiyorum çünkü yıkadıktan sonra sinyallere 1 saat bi takıldı km teli bi sersemledi fara su gitti alarma su gitti sl yıkanmaya uygun bi makine değil anlıcağınız tabi shadow abi ve blackghpst nickli abilerim bu motoru çok iyi biliyolar yine onlar daha iyi anlar ama brn izlenimlerimi aktarmak istedim ve bilgilş abilere iki sorım olucak birincisi yazın motorumu satmaya kalksam ortalama ne kadara satarım 2015 model 7500 de ama 10000 olur yaza kadar herhamgi bi sıkıntısı yok ikinci sorumda monster 696 hakkında ne düşünüyolar geçmelimiyim yoksa erken mi?
Hiçbir şekilde bu tecrübe ile Ducati'ye geçmemelisin Fatih, çok çok erken ...
Ne önerirsin abi bana bi üst seviyeye çıkmam için benim için önemli olan şeylerden biride motorun tipi abi çünkü yaş genç olunca yakışıklı bişey olsun istiyorum sl i kesin satıcam yazın bundan sonra ne almalıyım son makinamı belirledim s1000rr ama yavaş yavaş gidicem superlightla başladım beni bi tık yukarı taşıcak bi makine lazım bana ne alıyim
Konu bu başlığın içeriğinin dışında, bana önceki tecrübelerini, km ve kullandığın motorları , boy - kilo özelden yaz, ben de uygun bir zamanda yanıtlarım.
abi arka çantayı nereden aldın
arkadaşlar merhaba. 2015 model 2000 km de olan superlight'ımı satıyorum. cbr 250 almaya niyetlenmiştim aradığım gibi bir tane buldum. ilgilenen arkadaşlar için telefon numaram 05432059676
@carpadiem ; www.feyizoğluz.com , ben Okmeydanı dükkandan aldım, alt demiri ve bağlantı bölümlerini kendim yaptım.
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)