Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kuba Motor Superlight 200

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #2621
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Bu arada yeni arkadaşlar için birkaç görselli bilgi tazelemesi yapalım :

    1) Yağ süzgeci :




    2) hava Filtresi temizliği ;









    3) Rölanti ayar vidası ;



    4) Arka mafsal gergi ayar çentikleri ; SAĞ ve SOL eşit olmasına dikkat edin !...


    5) Çakarlı LED stop/fren lambası montajı ;




    6) Fabrika Lastikleri vs Michelin City Grip (motorum alçalıp zayıf görünür mü diye soranlara )


    7) Debriyaj manetindeki start/stop switch, bozulursa maneti çekseniz de motor vitesteyken çalışmaz,



    8) Standart lastik basınçları ne olacak ?


    9) Doğru jikle konumu hangisidir ? Kolu ok yönüne doğru bastırdığınızda en alt kademesi normal konumdur. Orta kademede benzin fazla harcarsaınız ve motor 5000 RPM üstü boğulmaya başlar, en üst konumda ise ilk çalıştırırken yüksek devir gaz vermek gerekşr, gaz bırakılınca stop etmesi normaldir, gazı bırakmadan önce jikle tam kapalı konuma getirilmelidir,


    10 ) Benzin deposu musluğu nasıl durmalı ? Her zaman böyle durmalı, bu normal kullanım modu. Saat yönüne çekrek tur çevirince musluk kapanır, motor çalışmaz. Benzin musluğunun kısa ucu aşağıya gelince yedek depoya geçilir.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------

    @canerrr ; şöyleki : musluk normal konumdayken karbüratör benzini en dipten çekmez, yedek depo konumundayken en dipten çeker. Aradaki fark bu, eğer konum yedek depoda kalırsa ve benzin biterse hiç kalmamış, normal konumdaysa ve biterse henüz dibinde 2 LT benzin kalmış demektir. İster yedekli yani normal konumdaki benzinle gidersin ister yedek hazne + normal hazneyi beraber kullanırsın bu konuda tercih senin

    Tavsiyem deponuzu 1/4'den aşağıya düşürmeyin, karbüratörünüzü ve yakıt sisteminizi üzmeyin, o da sizi üzer
    afu35, Merdo, canneerr ve 6 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2622

    Üyelik
    22 Ocak 2016
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    @shadowmaster yaptığın hatırlatma ve görseller için tekrar teşekkürler

  3. #2623

    Üyelik
    31 Ocak 2016
    shadow hocam gercekten ödülü hakediyorsunuz

    Bugun guzel bir pazar gunu once motoru yikayip daha sonra zinciri yaglamak ve normal motor yagini degistirmeyi dusunuyorum zincir yaglama islemini once gaz yagi ile temizleyip sonra yaglamayi planliyorum fakat elimde zincir yaglama adina herhangi birsey yok. bugun motosiklet magazasina gidip zincir yagi ve normal yag alacagim ne almami önerirsiniz? ayrica motorun kendi yagini tamamen bosalttiktan sonra yeni koyacagimiz yag ne kadar olmalidir 1lt yeter mi? ve o eski yagi zinciri yaglamak icin kullanabilir miyiz?

  4. #2624

    Üyelik
    14 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    Günaydın arkadaşlar bizim elçikler 1" 25mm elçikler diye daha önce yazıldı hatırlıyorum ama bulamadım sayfayı. Bu bilgi doğrumudur.

  5. #2625
    afu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Şehir
    çorlu/tekirdağ
    Alıntı AlpAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    shadow hocam gercekten ödülü hakediyorsunuz

    Bugun guzel bir pazar gunu once motoru yikayip daha sonra zinciri yaglamak ve normal motor yagini degistirmeyi dusunuyorum zincir yaglama islemini once gaz yagi ile temizleyip sonra yaglamayi planliyorum fakat elimde zincir yaglama adina herhangi birsey yok. bugun motosiklet magazasina gidip zincir yagi ve normal yag alacagim ne almami önerirsiniz? ayrica motorun kendi yagini tamamen bosalttiktan sonra yeni koyacagimiz yag ne kadar olmalidir 1lt yeter mi? ve o eski yagi zinciri yaglamak icin kullanabilir miyiz?
    Motordan çıkan yağ ile zinciri yağlayabilirsiniz ama alacaksanız würth öneririm. Kuru yağ olarak geçer ve asla sıçramaz sıktıktan sonra yağsız hissi verebilir aldanmayın zincir haraket ettikçe ısındıkça etkisini gösterir zaten özelliği de kuru olması.

    Öncesinde gaz yağı ile temizleyebilirsiniz gaz yağı bulmak biraz mesele. Wd 40 ile temizleyenler de var bu konu çok tartışmalı çünkü zincire asla wd40 sürülmez diyen de bi hayli çok. Ama en son teknik olarak bir zararı olmadığı kanıtlandı.

    Motor yağı olarak ben castrol 10w-40 kullandım ilk yağ değişiminde. Castrol kendini kanıtlamış bi marka ama shadowmaster nickli abim sanırım motul öneriyordu

    Ayrıca tam 1 litre yeterli motor yağı için

  6. #2626
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı AlpAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    shadow hocam gercekten ödülü hakediyorsunuz

    Bugun guzel bir pazar gunu once motoru yikayip daha sonra zinciri yaglamak ve normal motor yagini degistirmeyi dusunuyorum zincir yaglama islemini once gaz yagi ile temizleyip sonra yaglamayi planliyorum fakat elimde zincir yaglama adina herhangi birsey yok. bugun motosiklet magazasina gidip zincir yagi ve normal yag alacagim ne almami önerirsiniz? ayrica motorun kendi yagini tamamen bosalttiktan sonra yeni koyacagimiz yag ne kadar olmalidir 1lt yeter mi? ve o eski yagi zinciri yaglamak icin kullanabilir miyiz?
    Zincir yağı için motulu öneririm ben,kaliteli bri yağdır ve etkisini gösterir.Çıkma yağ ilede zincir yağlayabilirsiniz elbette ama göreceli bir yağlama olur bu zira pislik toplaması kaliteli zincir yağlarına göre daha fazla oluyor.

    Motor yağı içinse 10-40 w 5100 motul tavsiye ediyorum.1 litre haznesi olduğundan 1 lt motul almanız kafi gelecektir.

    Alıntı KnSrt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günaydın arkadaşlar bizim elçikler 1" 25mm elçikler diye daha önce yazıldı hatırlıyorum ama bulamadım sayfayı. Bu bilgi doğrumudur.
    Gidon çap 1" yani 25mm dir.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  7. #2627

    Üyelik
    14 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    @BlackGhost yani elçik olarak bu ürün uygundur değilmi bizim motora
    http://tr.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-1-INCH-25MM-CHROME-BLACK-HAND-GRIPS-THROTTLE-HANDLEBAR-FOR-SUZUKI-BOULEVARD-C50-C90/32435248224.html

  8. #2628

    Üyelik
    27 Kasım 2015
    Şehir
    Avcılar
    Motosikleti
    Shadow 750 A.C.E.
    Motul veya ipone zincir yağını öneriyorlar. Onlarında içinde türleri var hangisi olduğunu bilmiyorum.
    Motor yağı olarakta önerilen Motul 10w40 5100 Technosynthese var. Bende bu yağ ile daha yeni değişim yaptım. Haznesi yanlış bilmiyorsam 1lt lik zaten. O yüzden bende 1ltlik alıp tamamını boşalttım. 30tl ye almıştım internetten. Eski yağ ile zincir yağlamaya gelincede altın elbiseli adam zincir yağlama ile ilgili videosunda kullanılmış motor yağıyla zincir yağlayabileceğimizi söylüyordu.

  9. #2629

    Üyelik
    31 Ocak 2016
    Herkese çok teşekkür ederim cevaplar için

  10. #2630
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Arkadaşların önerileri dışında Wurth Dry Lube de zincir yağı olarak çok iyidir. Temizlik sırasında ön dişli koruma kapağını da açıp orayı da temizlemek daha efektif sonuç almanızı sağlar.

    Yağ değişirken orta sehpada iken motorun sağına geçip kendinize doğru hafifçe yatırın, o zaman karter dibindeki yağ da boşalır. Yağ süzgeci tarafından açılmadığı için içeride bir miktar yağ kalacak o yüzden 900 ml yağ yetecektir, 1 LT fazla gelir. Yine de gösterge camından iyice süzülmesini bekleyip kontrol edin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------

    Zincir yağlamak için ön dişli ve temizlik fotoğraflarını da koyayım bari tam olsun












    VS60 ve Exclusive34 bunu beğendiler.

  11. #2631

    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul Isparta
    Motosikleti
    Mondial Drift
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşların önerileri dışında Wurth Dry Lube de zincir yağı olarak çok iyidir. Temizlik sırasında ön dişli koruma kapağını da açıp orayı da temizlemek daha efektif sonuç almanızı sağlar.

    Yağ değişirken orta sehpada iken motorun sağına geçip kendinize doğru hafifçe yatırın, o zaman karter dibindeki yağ da boşalır. Yağ süzgeci tarafından açılmadığı için içeride bir miktar yağ kalacak o yüzden 900 ml yağ yetecektir, 1 LT fazla gelir. Yine de gösterge camından iyice süzülmesini bekleyip kontrol edin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------

    Zincir yağlamak için ön dişli ve temizlik fotoğraflarını da koyayım bari tam olsun

    https://imageshack.com/i/paDGm3Rgj
    https://imageshack.com/i/paekbsgLj
    https://imageshack.com/i/hlEcrMrgj
    https://imageshack.com/i/p8RX9bUIj
    https://imageshack.com/i/hlf2OFt2j
    https://imageshack.com/i/pbBVEv7vj
    https://imageshack.com/i/padvLGFvj
    https://imageshack.com/i/p7Qh7Deyj
    https://imageshack.com/i/p74ELocJj
    https://imageshack.com/i/p79Ophtyj
    https://imageshack.com/i/pbYMBzFHj
    https://imageshack.com/i/p8Pc93X2j
    Helal olsun teşekkürler

  12. #2632
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Eski motor yağı ile zincir yağlanmaz mı ? Yağlanır o da yağdır. Ama bu içinde patates kızarttığınız yağda yumurta pişirmek gibidir.

    1-çıkan yağ motorun içinde incelmiş ve kıvamını kaybetmiştir,
    2-kıvamsız olduğu için yeterli koruma yapmaz, metal üstünden çabuk sıyrılır, sürtünme direnci azalmıştır çünkü,
    3-o yağ ile 75-100 km'de bir tekrar yağlamanız gerekir, zincir yağı ile 250-300

  13. #2633
    afu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Şehir
    çorlu/tekirdağ
    Sibop yuvasının çok dar olmasından dolayı benzinliklerdeki pompalar oturmuyo ve hava basamıyorum bunun için L sibop sipariş verdim ama o da olmadı takmam için dönmesi gerek dönmedi. Hava basma olayını nasıl çözdünüz?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:41 ----------

    Onu da bi fotoğraflı görsek tadından yenmez bu sayfa

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:43 ----------

    Birde bildiğim kadariyla sadece 2014 modellerde ön cam siyah. Ben de siyah yapmak için cam filmi aldım yaklaşık 5 6 kez denedim ama cam kavisli olduğu için tutmadı hep açıldı veya hava aldı. Ön camına film çektiren var mı? Ben mi beceremedim yoksa tutmuyor mu?

  14. #2634
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Piyasada değişik satıcılarda renkli cam var, 80 TL civarında olmalı. Ben eski motorumda camı içten siyah selülozik boya ile boyayıp üstüne vernik atmıştım. Cam filmini eğimli yüzeylere kaplamak çok zor, ustalık ister, ama cam filmi kaplayan yerler yapabiliyor bu işlemi.


    L Süpap işine gelince ; bunu siz kendiniz monte edemezsiniz. Yani orjinal üstüne vidalanan bir adaptör değil. Süpap, lastik söküldükten sonra doğrudan jantın üstüne takılıyor, her iki tarafında conta var ve içten somunla sabitleniyor. Tabii bu ancak "tubeless" lastik için geçerli, iç lastikli modellerde süpap zaten iç lastiğin üstünde, o yüzden bu tarz bir işlem yapılması mümkün değil. Belki süpapları L şeklinde iç lastikler vardır bu konuda bir bilgim yok.

    Bendeki model şu şekilde :





  15. #2635
    canneerr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2015
    Motor açıldıkça devir/hız durumu değişir mi? Motorsikletim 750 km'de ve 6.000 devrin çok az üzerinde 80km hız görüyorum.. Normal midir?

  16. #2636
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    1000 km'den sonra 8000-9000 RPM basabilirsin, 6000'de 80 km/h normaldir .
    canneerr bunu beğendi.

  17. #2637

    Üyelik
    29 Ocak 2016
    Şehir
    beyoğlu
    Motosikleti
    kuba süperlight 200
    Shadow abi çok büyük bi sorunum var motora bişey oldu kaldırırken hiç istop ettirmezdim bugün hep etmeye başladı tek marşla gaz vermeden tak diye çalışırdı şimdi 3 4 oldu 5 rpm den sonra motor kısmından bi tıkırdama geliyo titreşimi baya arttık ne bunun sebebi abi acemi olduğum için biley de anlamıyorum ama normal iki kişi yokuşu çıktım durdum trafikte yokuş dik bi yokuş baya arkada inmeden kaldıramadım neden böyle oldu bu

  18. #2638
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı KnSrt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @BlackGhost yani elçik olarak bu ürün uygundur değilmi bizim motora
    http://tr.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-1-INCH-25MM-CHROME-BLACK-HAND-GRIPS-THROTTLE-HANDLEBAR-FOR-SUZUKI-BOULEVARD-C50-C90/32435248224.html
    Uygundur...
    KnSrt bunu beğendi.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  19. #2639
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    @fatih ; debriyaj baskı balata aşırı ısındığı için böyle birşey yaşamış olabilirsin. SL200'de artçı varken daha devirli kullanmak gerekiyor. Duyduğun vuruntu tarzı ses muhtemelen ısınan baskının yaptığı titreme sesidir. Bu arada artık karıştırıyorum ; motor kaç binde ?

  20. #2640
    Merdo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2015
    Kolay gelsin arkadaslar, yukarida yazmistim farimda bir problem var diye sebebi ampül patlamis megerse, ampul degistirerek cozdum, belki basina gelen olur,


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)