Araştırmacı kişilik
İyi günler sl200 ailesi
Motor camiasına yeni katılıcam uzun araştırmalardan sonra yeni başlayan birisi için sl200 tavsiyeleri beni buraya getirdi forumu bayadır takip ediyorum kullanmış 1 arkadaşa sordum internetten de baya araştırdım
Öncelikle bu motorun teknik ve kronik arızalarını can sıkan yönlerini öğrenmek istiyorum
Fabrika çıkışı lastik
Boşa düşmeme
Uyumsuz ayna dışında
Sonrada yakıt konusunu öğrenmek ıstıyorum depo 13+2 miş 1 depoya 330 yapana var 450 yaptım diyene peki istanbul trafiğinde asabi kullanmamak kaydı ile kaç litre yakıt tüketimim olur Bu arada Boy 1.95 kg 95 hiç tecrübem yok.
@haci1834 ; sakin kullanırsan ve ayarları doğru olursa 400 km gidersin, tecrübe edinmek için sakin huylu bir motordur SL200, ama 1.95 boy konusunda bacakların uzun gelecektir oturuş pozisyonuna göre, olmaz mı olur tabii ama ergonomi konusunda bacak boyun uzun gelebilir.
Jikleyle ilgili bir sorum var.
Soğuk havada motor jikle kapalı iken (en alt konumda) çalışmıyor. Yada çok zorlamam gerekiyor çalışması için. Bende ilk marşta çalışsın diye jikleyi en üst konuma alıyorum. Böyle yapınca ilk marşta anında çalışıyor fakat gazı bırakınca stop ediyor ve gazı açınca da motor 4 - 5 bin devirler arasında farklı bir ses çıkartıyor ve daha fazla gaz almıyor o devirleri geçemiyor. Bunlar normalmidir. Birde orta konumla en alt konumda gaz ayarı olarak bir fark yok sanırım. Yani değiştirince ne gaz sesi değişiyor ne de motor devri.
Normaldir, en üst konumda olunca 4-5.000 RPM devirde elle (manuel) gaz vermeyince motor stop eder. Nedenini daha önce yazmıştım.
Bu başlığı komple okudum sayılır. Şu yüzden sordum herkes kendince bi çözüm bulmuş ama ortak bi görüş yok. Bende facebook daki uzatma aparatı yapan arkadaşı buldum başta 10 mm lik yaptığı için nasıl takılacak anlayamadım o yüzden kafam karıştı. Meğerse gidona giren kısımda klavuz yokmuş her gidona uyumluymuş. Sahibinden de satışını yapan da aynı arkadaş. Sipariş verdim bekliyorum bakalım. Teşekkür ederim, bu başlıkta her soruya cevap bulabilmek insanı rahatlatıyor
havalar düzelince bu başlık altında çok güzel süprizler yapıcam size şu anda hem havaların çabuk kararmasından kaynaklı hemde vakit bulamamamdan kaynaklı bağzı sıkıntılarım var. bunlar bitince sezona güzel süprizlerim olacak. forumu çok takip edemiyorum. elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum. shadowmaster ve blackghost sağolsun çok emekleri var. herkes taşın altına elini koyunca ortaya güzel şeyler çıkıyor.
@afu ; cruser / chopper motorda bu tür işlerin tek çözümü yok, hepimiz bütçe ve teknik olanaklara göre çözümü kendimiz üretiyoruz farklı şekillerde, sen de bitirince paylaşırsan yeni arkadaşlara destek vermiş oluruz
@mesut ; motoru full dağıtıp toplayacağını düşünüyorum
İşin asıl keyifli tarafı yeni sezonda yapacağımız geziler olacak. 15-20 motor yol ve sohbetler gayet güzel oluyor, hazırlanmaya başlayın, full ekipman tabii
Merhabalar ;
Öncelikle SL200, ilk motosiklet tecrübesi olacak olan arkadaşlar adına biraz nacizane tecrübelerimi aktarmak isterim.Zira benimde kendileri ilk motosikletim. motosiklet camiasına girişim olan SL200 hakkında henüz edindiğim 2 aylık tecrübeleri sıkılmadan okursanız yazmak isterim
Forumun aktif kullanıcılarından mesut81(hali hazırda sevdiğim bir arkadaşım ve kardeşimdir) motosiklet konusunda adeta kanıma girdi.Öncelikle ehliyet ve ardından motosiklet almak istiyordum. Bu kararı temmuz ayında verdiğim için ve ehliyet dönemi 2-3 aylık bir süreç olduğu için kış dönemine denk gelecekti ama olsun bir kez bu yola odaklamıştım kendimi. Mesut'ta bulunan SL200 çok hoşuma gidiyordu ve sürekli sağına soluna bişeyler eklediği için motor gün geçtikçe daha güzel geliyordu gözüme. Onunla da konuştuktan sonra ben de SL200 almaya karar verdim.
Ehliyet işimi hallettikten sonra 2 hafta içinde 1 tane 2012 model SL200 aldım. Zira sıfır km motor almamı kimse önermedi. Hem tecrübesiz olduğumdan hem de motosiklet konusunda çok masraf yapmak istemediğimden bu yola başvurdum. Çünkü ekipmanın çok önemli olduğunu biliyordum. Motoru satın aldıktan sonra forumun aktif kullanıcısı Kadir kardeşimde sağolsun çok yardımcı oldu. Benim şanslı olduğum nokta Mesut ve Kadir'in bana çok yardımcı olmasıydı. Motoru satın aldıktan sonra yaplan işlemler :
-- Aynalar değişti , michelin city grip yeni lastik takıldı , yağı değişti , gidon düzeltildi, far değişti ,balatalar değişti, sissy bar,egsoz ve yan demir alt kapakları boyandı, zincir ve arka dişli için ise parça bekleniyor durumda.
Bu işlemler yapılırken ben de bir yandan ekipmanımı tamamlamaya özen gösterdim. Çünkü SL200 gezilerinde Shadowmaster ve Blackghost yazılarında ekipmana en az motosikletin sorunları kadar önem vermiş, hatta ekipmanı eksik olan ya da olmayan arkadaşları geziye almayacaklarını belirtmişlerdir. Aldığım ekipmanlar :
----Nolan N64 Kask,4 riders deri korumalı mont, 4 riders circuit racing eldiven,prophet korumalı pantolon, Gaerne G-Adventure bot.
Motosikletin 3 te 2 sine yakın bir parayı ekipmana verdim ama olsun. Sonuçta motosiklet bir daha alınabilir ama Allah korusun bir tarafımıza birşey olursa,uzuvlarımızı bir daha satın alamayız.Herneyse. Motosiklet bakımdan çıktıktan sonra ilk gün sadece 20 km düz yolda dur kalk vs gibi temel şeyleri yaptım. Ertesi gün ise ortalama 90 km yol yaptım ve hemen alıştım. Forumu en başından sonuna kadar okuduğum için makinanın nerede nasıl davranacağını kafamda kodlamışım farkında olmadan ( vites geçişleri,dönüşler, hangi devirde hangi hız vs. ). 3. Ve 4. Binişlerimde çekingenliğim gitti ve şu an artık daha rahat sürebiliyordum ancak tedbiri hiçbir zaman elden bırakmıyorum.
Kısacası ilk motosikletim ve henüz 2 aydır kullanıyordum. Gayet memnunum. Ufak tefek gevşeyen ve ayar isteyen yerleri oluyor ama bir anahtar takımı ve tornavida ile halledilmeyecek işler değiller. İlk motorunuz olacaksa kesinlikle bu motoru öneririm. Tabiki bunda shadowmaster,blackghost,Mesut81 ve Kadir’in etkisi büyük. Yazdıkları ve yaptıkları ile sağolsunlar çok aydnlattılar. Umarım sıkmamışımdır. Birilerinine yardımcı olabilirsem de ne mutlu bana.
@yubaka ; hoşgeldin. Yazdıkların elbette yeni arkadaşlar için son derece faydalı olmuş
Yine de sezon boyu "ilk motor olarak SL 200 uygun mu?" sorusunu en az 10 kez daha göreceğiz
Sezon gezilerinde tanışmak üzere o zaman. Bu arada senin ekipman durumun bana göre iyi, benim ekipmanlar neredeyse 1,5 SL alır durumda
Güvenli sürüşler ...
Selamlar;
Bu motosikleti almamam için yapılan yoğun baskılar sürüyor Oysa insanlara şunu anlatamadım: alayım bu motoru sıkıntı çıkartsın bozulsun çalışmasın varsın beni yolda bıraksın ( ki hiç böyle olacağını düşünmüyorum ) gelecekte alacağım motosiklet hakkında biraz mekanik bilgi birikim olsun.Forumda yazanlar ve yapılan paylaşımlar Sl200 için beni daha da çok heyecanlandırıyor. Yakında (havalar birazcık kırılınca) arkadaşımın Sl200 ünü alacağım. İlk iş güzel bir lastik ve sağlam bir bakım. Peki bu bakımı kime, nereye yaptırayım? Hangi servise güveneyim ? Pahası hiç önemli değil işini güzel yapsın neyi var neyi yok söylesin. zira bu motora bir yıl minimum binmek istiyorum. Tüm yazı bu motorla geçirmek istiyorum. Önereceğiniz servisler (istanbul Avrupa öncelikli olmak üzere) nerelerdir ?
Saygılar
Herkese iyi akşamlar
Ben de japon bir cross ve japon bir naked tan sonra ilk sıfır, ilk çinli ve ilk cruiser motorum olan sl 200 hakkında bir haftalık izlenimlerimi paylaşayım istedim.
İyi yönleri ve kötü yönleri olarak bahsetmek çok iddaalı olur lakin daha rodajdayım o yüzden beğendiğim ve beğenmediğim şeklinde yazmak istiyorum.
İlk olarak tasarım,
Sl 200 bana tasarım konusunda beklentilerimi fazlasıyla verdi. 650 lik kawayı bile bu kadar çok soran olmamıştı. Şekli şemali yerinde ve malzemeleri hemen dökülecek gibi durmuyor. Ama illa ki çapı belli olduğu için atlanan önemli konular var.
Bunlardan ilk farkedileni aynalar. Her açıyı denedim ve sadece omuzlarımı yada gök yüzünü görebildim. Heralde bunu tasarlayan adam gökyüzüne ilgiliymiş. Bunun için 60 tl ye sahibinden üzerinden uzatma aparatı ve aparat 10 mm ama bizim aynalar 8 mm olduğu için tanesi 5 tl den 2 adet (10 dan 8 e çeviren) adaptör sipariş verdim. Aynaları düzeltme maliyetim kargoyla beraber 90 tl oldu.
Ön cam sadece 2014 te siyah çıktığından ve şeffaf cam hoşuma gitmediğinden söktüm. Onu da 20 30 tl ye film kaplatarak siyah yapmak mümkün. Koruma demiri nikalaj olduğu için iyi bir zımparadan sonra siyah mata çevirmek çok daha güzel gösterecek gibi. Orjinal çantalar yamuk yumuk duruyor ve internette 100-200 tl arası güzel çantalar var. Arka çamurluk biraz daha kibar yapılabilirdi ama idare eder. Selenin altındaki yan kapakları tutan vidaların plastikleri bacakları rahatsız ediyor bunun için de söküp sadece vida kullanmak çözüm olur. Sürekli kullandığım pantolon üstüne giyilen dizliklerimi kullanamıyorum çünkü depo anında çizilir. Bunun için ilk fırsatta pantolon içine takılabilen bir dizlik alacağım. Bu olumsuzluklar dışında tasarım konusunda diğer herşeyi beğendim.
Teknik konulara gelirsek çok tecrübeli olmamakla beraber hoşuma gitmeyen şeyler yok değil. Vites geçişleri rodajdan mıdır yoksa benim motora özgü müdür bilmiyorum ama beğenmedim. Boşu bulamıyorum bu çok sinir bozucu. Durduktan sonra yukarı kaldırıyorum 2 aşağı indiriyorum 1. Boşu hep atlıyor. Motoru biraz ileri alıp tekrar deniyorum beşinci altıncı denemede buluyorum. Belki alışmak gerek daha önce bu konudan bahsedilmişti. Bugün boş ışığı yanmasına rağmen birinci vitesteymiş ve marşa basınca ileri atıldı o da ayrı mesele. Performans olarak 120 nin üstünü hayal edenler ve 2 kişi dik rampaları 100 le çıkarım diyenler hayal kırıklığına uğrayabilir öyle bi imkan yok arkadaşlar. Motorun canı zaten belli. Bu motor keyif alarak 90-110 arası gezmek için. Lastikler herkesin bildiği üzere berbat düz yolda S çiziyor ilk fırsatta değiştirmek gerek. Özellikle tecrübesiz arkadaşlar için büyük tehlike. Bir diğer sinir bozucu konu sibop yerleri. Nasıl bi pompayla şişirmemizi bekledilerse normal benzinlik pompasıyla şişirmeyi zor becerdim. Çok dar bir açısı var ve uğraşırken içindeki havayı da boşaltıyorsunuz. Bende 10 ar tl den 2 adet L şeklinde sibop uzatma aparatı sipariş verdim gelince göreceğiz işe yarayıp yaramadığını. Ses olarak fıtı fıtı tatlı bi sesi var öyle insanın içini titretmiyor zaten bu da beklentiler içinde değil. Ama gidişi kendi çapında güzel insanı mutlu eden bi performansa sahip.
Şuan beni en çok sinir eden şey sağdan soldan gelen cızırtılar vızırtılar. Tek tek dinleyip bulup vidasını sıkmayla idare ediyorum bu da motorun yeni oluşundan. Zamanla oturacaktır.
Kısaca özetlersek ben gezmek istiyorum az yaksın güzel görünsün bana çok masraf çıkarmasın biraz da klasik görünsün karizmam olsun diyenlere gönül rahatlığıyla bu kadar kısa süre geçmesine rağmen tavsiye edebilirim. Ama bastımmı tekere gelsin vurayım düşeyim parçalanmasın, elime anahtar almadan bineyim diyenler uzak durmalı.
Tekeriniz düz bassın...
Not: Anlattığım konular daha çok sıfır sl 200 ile ilgilidir. Zaten ikinci el alanlar bu problemlerin çoğu çözülmüş şekilde alacaklar.
@afu35
Aynaların ve lastiklerin durumu zaten bilinen bir ters durum.Aslında çinlilerin fiziki koşullarına göre tasarlanmış bunlar,minyon ,çıtı pıtı olacanki anca iş görsün aynalar filan
Viteslerin durumuna gelince,çinli motor dünyasına hoşgeldin
Siz japondan çinliye geçmişsin afallıyorsun,ben çinliden japona geçtim,vites geçişlerini test ediyorum başka bir dünya
Bunlar normal süreçler,1500km den sonra viteslerde oturmaya başlar ancak rodaj süresini güzel geçirin ,ilk 500 km de asla tapa gaz yapmayın,500km de ilk yağ değişimi sonrası kademeli olarak gazlama yaparak motorunuzu açın.
Egsoz konusunda tatmin olmadıysanız,susturucularını kaynak ile deldirip kademeli olarak test yapabilirsiniz,güzel sonuçlar alınıyor.
Lastikleri değişeceğiniz zaman jantınızın sibob kısmını L tipine değiştirirseniz rahat edersiniz.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
tubless yaptırdık biz.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
@oakley ; öyle bir servis yok, bulursan bize de haber et şaka bir yana, motoru çok iyi tanıyıp yapılması ve yapılmaması gerekenleri bilip servisin başında durarak yapacaksın her şeyi. Marka model ne olursa olsun özellikle cruser/chopper'da durum böyledir.
Merhaba güzel dostlar.
@burakcvck önceki sayfalarda sinyal flaşörünün somunundan kurtulup zincir üzerinde gezindiğinden ve diğer arkadaşların da bu flaşörün yedek parça olarak zor bulunmasından bahsettiğini hatırlarsınız. @burakcvck'ın başına gelen olaydan yola çıkarak motorun sol kapağını söktüm bu parçayı kontrol etmek için.
görüldüğü üzere sinyal flaşörü sağlam bir şekilde duruyor yerinde. şimdi akü üzerine bağlı o beyaz ipi soracak olursanız aşağıdaki fotoyla açıklamak isterim
aküyü tutan muhafazanın perçini atmış malesef. kendi adıma buradan çıkardığım ders; motorumuz ve bundan sonraki motorlarımız ne olursa olsun, herhangi bir arkadaşın başına gelen bir olumsuzluk karşısında onu hemen kendi motorumuzda da kontrol etmekte fayda var. aynı sorun başımıza gelmese de başka bir sorunu fark etmemize olanak sağlıyor.
şu anda motoru çıkaramayacağım için yarın cırt kelepçe ve başka sağlamlaştırma yöntemleri deneyerek sorunu çözmeye çalışacağım. havalar ısınınca da artık kaynak falan hallederiz bir şekilde. hepinizin tekeri düz bassın
Arkadaşlar merhaba,
Benim henüz ehliyetim yok. İstanbul'da iyi ve makul fiyatlı bir kurs arıyorum. Ehliyetten sonra ise ikinci el SL 200 almayı düşünüyorum. Ama şöyle bir sıkıntım var ki, ben motorlardan hiç anlamam. Nelere dikkat etmem gerek? Örnek veriyorum, 10bin km motosikletin temiz kullanılmış olma ihtimali nedir?
Üniversite hayatımın henüz başındayım. Önümde birkaç yılım var ve beni idare edebilmesine önem veriyorum. Ehliyet ve motosiklet için yeteri kadar para harcayacağım, sonradan sıkıntı çıkartmaması için nasıl bakım yapmalıyım?
Değerli tecrübelerinizi ve düşüncelerinizi bekliyorum, saygılarımla.
Aslında yeni başlangıç için ideal motor sl200.GErek bu başlığı gerekse facebook sayfamızı (imzamdaki linkte) iyice araştırıp bakarsanız ,motoru almadan önce nelere dikkat etmeniz gerektiğini ve motorla alakalı tecrübeleri okuyabilirsiniz.Sorduğunuz soru çok genel ve ucu açık bir konu dolayısı ile motosiklet kullanmak temelinde merak ve tutku ile alakalı bağlantısı olduğundan üşenmeden başlıkdaki sayfaları okuyun.SAdece 1 kişiden değil,bütün sl200 kullanan arkadaşların tecrübelerini okuyun,eminim size ciddi anlamda fikir verecektir.
Ehliyet kursu için size ucuz yollu bir yer söylemem zor zira şuanki yeni sistemde baya bir karışıklık var ve fiyatlar tavan yapmış durumda ancak ay itibari ile en uygun yer gis akademi merkezidir.Normal şartlara göre daha ucuz bu aylar ve bence sıfırdan başlamak adına en güvenilir eğitim merkezidie bana göre.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Yazdığınız için teşekkür ederim. Tüm sayfaları incelemeye çalışıyorum, nedir ne değildir ne kadar bilgi varsa hepsinin takipçisiyim.
Birkaç sorum olacak.
1- Bu tip motorlar için gereken ehliyet tipi A2 mi?
2- İkinci el SL200lere baktımda bazı ilanlarda parçaları eksik deniyor. Rüzgarlık, arkçı ayaklık destek demiri mesela. Bunların önemi nedir? Olmazsa olmaz mıdır, pahalı mıdır?
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)