Çok bilinmeyenli denklem sorusu, akşam yazacağım görüşlerimi...
Çok bilinmeyenli denklem sorusu, akşam yazacağım görüşlerimi...
Benim üçüncü motorum olacak chopper cruiser hakkında hiçbir bilgim yok. İlk motorum cross du (klx250) ikinci motorum naked tı (er6n). İkisi de ikinci eldi. Bu hem ilk sıfır motorum ilk Cruiser motorum ve ilk çinli motorum olacak kısmetse.
Ne için aldım bilmiyorum şeklini sevdim ve maddi imkanlarım doğrultusunda en uygun motor gibi görünüyodu umarım pişman olmam. Beni en çok mutlu eden 2012 den beri kullanıpta hiç sorun yaşamadım diyenler. Sıfır alıyorum çünkü uzun süre kullanmak istiyorum eğer gerçekten de periyodik bakım dışında bi masraf çıkarmaz ise tekrar bi motor alsam bile ikinci motor olarak tutmak istiyorum. Hayaller ve gerçekler farklı oluyo tabi ama umarım içime siner.
Bu motoru seçmemdeki en büyük etkenlerden biri de bu sayfada sürekli bilgi paylaşımının yapılması ve şikayetten çok motoru güzelleştirmeye yönelik paylaşımlar olması. O kadar çok motorun kullanıcı başlıklarına baktım ki adamlar sadece sorun paylaşıyor artık bezmişler. İnsan da ister istemez çekiniyo. Aranıza katıldığım için mutluyum.
Şimdilik aklımda olan sevmediğim cam ve orjinal çantaları söküp atmak. Sonra lastikleri yenileyip egzozdan çıkan sese bi çare bulmak. Tekeriniz düz bassın çorluya yolu düşen olursa beklerim
er6n motor kullanmanız ilginç bir tesadüf olmuş zira @shadowmaster'da eski makinesi er6n idi
Belliki bu modeli kullanların içinde bir chopper sevgisi var bunu anladım
sl200 aksesuar eklentileri ile kişiselleştirilebilir bir motor.Artık o noktada kendi zevkinize göre araştırma yapmanıza kalıyor.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Aslında her motorcunun içinde bi chopper aşkı vardır bana göre ama başta racingciler olmak üzere inkar ederler. Çünkü amerika kültürüyle televizyon vasıtasıyla çok haşır neşir büyümüş bi nesiliz.
İkinci konu evet sl200 kişiselleştirmeye çok müsait ama eli anahtar tutan ve vakti olan insanlar için. Ben kolay yola kaçabilir miyim diye bi araştırma yaptım. Bu motor için özel üretilmiş doğru düzgün bi sissy bar bulamadım. Hep başka motorlarınkini uydurmak gerek. Egzoz olayı da aynı şekilde. Piyasada direk seri üretim bu motor için güzel ses veren bir egzoz yok. Ama çinlilerde durum hep böyle ne yazıkki. Alıp uydurmak gerek
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:23 ----------
@shadowmaster er6n den sonra ne gibi değişiklikler hissettin ne zor geldi ne güzel geldi müsait bi zamandan yazarsan sevinirim
Bugün havanın güzel olmasına dayanamadım ve geçen hafta paketledigim motoru hemen normale döndürüp küçük bir gezi yaptım. 3 haftadan sonra çok keyifliydi hemen ozletiyor kendini
Güzel yapmışsın Burak, sevinmiştir senin kendisini VN800 zanneden SL200'ün
Benim eski motorum N değil F idi yani kanerajlı olan ER6-F akşam yazacağım evden cevaplarımı ...
Ahaha doğru söylüyorsun Shadow
Geçenlerde yeni bir usta buldum benim canavarı yakıt konusunda kendine getireceğinden iddalı
Ayrıca bizim akuler kuru tipteymis donma olayı pek olmazmış onun için akuyu tekrar sokmedim
Evet şimdi fikirlerimi belirteyim :
Önce SL200 ileride ne olur ?
Eğer tabiri caiz ise aynı kaba sıçan Çin üretimli motorların temsilcileri, "şu makineyi yok edelim ki bunu satalım" demezlerse piyasada kalır motor. Özellikle, İspanya ve Portekiz'de ciddi satış rakamlarına ulaştı eş zamanlı olarak Türkiye'de de tabii. Ancak geçen yıl 6.750 bandından bu yıl önce 7.300 ve söylenene göre 8 seviyesini geçecek ki işte o zaman böyle satılır mı bilemem. Çünkü önce Keeway sonra Kuba olarak satılan motor, İtalyan Benelli tasarımı ve fiyatıyla kendisinden 4-5 bin daha pahalı motorları ezdi geçti satış olarak. Son 4-5 aydır parça tedarikleri biraz aksamaya başlasa da henüz stoklar yeterli olabiliyor ve gaziantep merkez ciddi bir stok siprarişi verdik diyor. Bu arada yanlış bilinen bir şey var : Gaziantep fabrika yalnız cup motor üretiyor. SL200'ler ön tekeri sökük konteynırlarda full montajlı geliyor ülkeye. Dediğim gibi eğer temsikciler resmi fiyata bakmaz ve fiyat bandını 8 bin altında ya da max 8 tutarlarsa şansı daha çok olur. Ama dertleri yeterince SL200 sattık şimdi X motor satılsın ise bunun bir şekilde formülünü bulurlar, bekleyip göreceğiz.
Gelelim Kawasaki ER6-f / n ve SL200 karşılaştırmasına. Elbette bir yanda bence en kaliteli ve presizyon iş yapan kawasaki diğer yanda mümkün olduğunca ucuz üretim yapmayı hedefleyen Çin'li fabrika olunca durum baştan belli
Bu olumsuz anlamda değil ama elmas ile plastik kolye gibi bir şey olur karşılaştırma. Ben ER6-F öncesi 650 BMW, 600 Fazer ve 1150 BMW kullandım ve maddi nedenlerle 38.000km yalnızca yağ ve yağ filtresi değiştiğim motorumu sattım ( 3.300'de 2.el almıştım) sonra param ancak yettiği için görüntüsünü sevdiğimden bir çok arkadaşım "sen deli misin !" dese de mekanik bilgime ve 145.000 km tecrübeme güvenerek Çinli hatunla tanıştım. Şu anda 12.600 km birlikteliğimiz var ve daha 4.000'de tel koparanlar, 6.000'de debriyajı bitenler, 7.000'de zincir koparanlar, 3.000'de fren balatası bitirenler kervanına katılmadım motorda henüz değişen tek parça yok. Tüm aksesuarlarını yapacağım işleri önceden planlayıp çizip parçaları çin'den getirtip başında durarak kendim çözdüm. Arka çanta taşıma demirine 90-240 TL isteyen oldu. Ben gardolap askı demirinden parçayı 25 TL'ye hallettim. 7 amperlik akü kaldırmaz dedi servisler ama sis farlarımı ayrı röle ve bağımsız gidon anahtarı takarak montajlattım ve problemsiz kullanıyorum. Zincir, hava filtersi, buji bakımlarımı kendim yaparken, bu sırada bir cruser'ın olmazsa olmazı gevşeyen vidaları kendim sıkıp, manetleri, mafsalları kendim yağlıyorum. Bu sayede Çin'li hatunla gül gibi geçinip gidiyoruz. Mümkün olduğu kadar da deneyimlerimi görsellerle destekleyip paylaşmaya çalışıyorum. Katkı sağlayan diğer arkadaşların da desteği bu başlığı çok özel bir bilgi deposu haline getirdi bu da ayrı keyif veriyor...
Şimdi yeni motoruna binince ne hissedeceksin onları yazayım : Öncelikle debriyajı bıraktığında er6-n gibi kalkmayacak motor. Nazlı bir hatun edası ile gaz vermen gerekecek her zaman. Özellikle ilk 2.000 km boyunca o mükemmel japon şanzıman vites geçişlerini bekleme. Zamanla alışacak ama sen ve motor bir bütün olana kadar biraz acemilik çekeceksin. Vites ve ön freni bulurken zorlanacaksın çünkü burada pedallar daha önde, 100-200 km sonra alışırsın. Elbette frenleri kawa gibi değil ama gücü ve kilosuna göre yeterlidir, ön/arka kombinasyonları yeterli frenlemeyi yapar. Boşa almak her çinli gibi bir tık zordur boşa alırken biraz öne iterek almanı tavsiye ederim. Biz kawa kullanırken dizlerimiz depoda bir bütünleşme ile sürdük motoru. Cruser'da öyle bir durum yok. Bu yüzden dönüşlerde gidondan kontra ve counter balancing büyük önem taşıyor, buna da kısa sürede alışacaksın eminim. Aynaların görüşü yetersizdir. Ya bir uzatma aparatı ile dışa almak lazım ya da yeni bir çift ayna almak gerek. Bu mevsimde seni en çok lastikler zorlayacak, özellikle ıslak zeminde fabrika lastikler felakettir dikkat.
Ez cümle; 78 beygirlik bir motordan sonra, 13 beygir, 200 CC bir motora bindiğinin, bir cruser kullanmanın hız ve performans değil daha düşük süratlerde yoldan keyif almanın bilincinde olursan keyifle kullanırsın motorunu. Benim şahsi görüşüm max hızı 120km/h olan SL'in keyifli sürüş hızı 90-95 max 100 km/h' dir. 154 kilo, hafif, çok ekonomik ve sürücü dostu ve de nazik bir hanımefendi olacak hayatında, ona göre davran, tekrar hayırlı olsun
@joviden Tamam hocam teşekkür ediyorum not aldım. Şuan uykuda 30-40 güne kaldıracağım o zaman ilk işim bi servise götürüp adam akıllı herşeyiyle bir bakım yaptırmak olacak
Shadowmaster cevabın içşn teşekkürler Motorumu nihayet teslim aldım artık aranızdayım
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------
İlk günün heyecanıyla kısa bi cevap oldu ama hepsini tek tek okudum. Hepsini dikkate alacağım
@afu35 ; sen de sürüş izlenimlerini ve motorla ilgili düşüncelerini yazarsan, yeni arkadaşlarımız için faydalı olur
Tamam motorum garajda ama daha dışarı çıkarıp denemek nasip olmadı, kapıda ödemeyle aldığım için önce motor geldi evraklar daha gelecek bende plakayı çıkaramadım plakasız da yola çıkmak istemiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------
Motor 1 metrede. Sadece çalıştırıp birinci vitese alıp 1 metre ilerledim otoparkta
İlk izlenimlerim çok seri motor
Kuba sl200 whatsapp grubu var mı?
Bildiğim kadarıyla yok,forum daha aktif ve yeni katılanlar içinde faydalı bir portal.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Aslında olsa iyi olur hem sohbet muhabbet olur hemde daha kolay konuşulur burdan zor oluyor malum resim atma olsun geri konuya bakma olsun
SL200 whats-up grubu günlük çalışma hayatı içinde eziyet olur, daha önce farklı gruplardan deneyimlerim oldu, bir bakıyorsunuz 258 mesaj gelmiş 2 saatte Elbette dileyen arkadaşımız kurabilir. Biz başladığımız günden beri facebook grubu içinde hem özelden gelen hem de mesaj gönderen arkadaşların sorularını / pilgi paylaşımlarını yapıyoruz zaten. Bu başlık da, SL 200 hakkında şu anda en doğru ve zengin kaynak durumunda. Aslolan, beraber gezip, çay / kahve muhabbetinde kanlı, canlı bilgi paylaşımı yapmaktır
Facebook adresini yazarmısınıx grubun?
Fuardan sonra SL200 fırlayacak. Ben 2 bin lira fazla verip V twin motor, 250 cc rks almayı düşünüyordum. Ancak blackster geliyor, kubayla görünüşü aynı sayılır. O da 12.000 ebatlarında olacakmış. O fiyata hyosung var zaten. Ooof.
fuara kadar 2.el aldınız aldınız,fuar sonrası "fiyatlar düşer ,alırım" diyenler feci patlayacak.
Heleki sıfır düşünenler geçen yıl 13e alacakları makineleri bu yıl sigortası vs ile 16bine zor alacaklar...
Bİrde arkadaşlar,sıfır fiyatlarda "ruhsat ve sigorta masrafı" kesinlikle yoktur..DÜz motor fiyatıdır bunuda unutmayın..
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)