yağ ve zincir gergisi kontrollerinizi yaptırdınızmı?
yağ ve zincir gergisi kontrollerinizi yaptırdınızmı?
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Çok yanlış bir kullanım yapmadıysan 3000'de olmaz o işler. Bujiyi kontrol etmek lazım ucu kömürleşmiş olabilir. Zincir gergisi bollaşmış olabilir. Az ihtimal de olsa debriyaj balatası bitiyor olabilir. Karbüratör ayarı bozulmuş benzin/hava karışımı yeterli yanma sağlamıyor olabilir. 80km/h max hız olamaz bir terslik var motorda.
Bugün motoru bir türlü çalıştıramadım. Marşa basıyorum dinamo dönüyor ama çalışmıyor motor. Hava soğuk motorda soğuktur diye böyledir dedim. Ayak marşı denedim motorda tık yok. Arada bir ufak ses geldi onun dışında motorda ses yok. Sonra marşa tekrar basınca bu sefer daha az marş aldı. En son hiç marş bile almadı. Dedik herhalde akü bitik. Vurdurduk çalıştı tabi gazı bırakınca stop etti. Yaklaşık beş dakka gazı bırakmadan düşük devirde çalıştırdık. Motor ısınınca stop etme sorunu da ortadan kalktı. Bu sefer aküden değildir dedik. Sizce neden olabilir. Ne yapmalıyım.
Birol, bence ya Shadow'un dediği gibi karbüratörde sıkıntı var ya da emme manifoltu haricinde bir yerden kaçak hava girişi var. Motorun çalıştığında rölanti sabit oluyor mu yoksa oynak bir rölanti mi var?
Çalışırken sabit rölantide çalışıyor.
Motorun güçten düşüyor ise bence kaçak hava girişi var, rölantide sorunun olsaydı karbüratör olabilirdi ama büyük ihtimalle karbüratör işlevini yapıp karışımı ayarlıyor sonradan sisteme dahil olan hava yanma verimini düşüyor diye tahmin ediyorum.
Bujiyi değiştirip karbüratör temizliği yapmayı düşünüyorum yine devam ederse bir ustaya göstereceğim
Eğer kaçak hava girişindense ne yapılabilir.
Hava girişinin olduğu yeri tespit edip önlem almak gerekir. Emme manifoltu ile hava filtresi arasındaki her nokta kontrol edilmeli kanaatimce... Ama üstadlar yorum yaparlarsa daha sağlıklı olur
Arkadaşlar , otomatik jikle ve enjeksiyonsuz bir motorunuz olduğunun farkına varsanız iyi olur artık. Bu havada en az 4-5 dk çalışmadan devir stabil olmaz böyle bir şey beklemeyin. Motoru ilk çalıştırırken mutlaka gaz vermeli ve 2500-3000 rpm'de 2-3 dakika devam etmelisiniz. İlk çalıştırma anında jikleyi en açık konuma getirip aynı enda gazı açarak marşa basın ve gazı bırakmayın, bırakır bırakmaz hava fazla geleceği için stop edecektir. Bu şekilde max 4000 rpm'de 3-4 dakika çalıştırdıktan sonra jikleyi tam kapatın ve aragaz gibi gaz vermeye devam edin. Bıraktığınızda stop ederse ısınmamış demektir. Tekrar marşa basın ve gaz vermeye devam edin (bu kez jikle kapalı iken çalışacaktır) ısındığını ancak gazı bırakınca stabil devirde çalışınca anlarsınız. Bu tür havalarda motoru her gün çalıştırın arada zaman bırakırsanız ilk çalışma her zaman daha zor olur. Marşa fazla abanıp, marş motorunu yakmayın, konjektörü oatlatmayın ve aküyü bitirmeyin
Kendi şahsi soğuk hava ilk çalıştırmam;
-jigle KAPALI konumda
-2 kez MOTORU ÇALIŞTIRMADAN gaz kolunu açıyoruz
- 4-5 saniye bekledikten sonra marşa en fazla 5 saniye basıyoruz,motor çalışmassa 10 saniye bekleyerek tekrar deniyoruz marşa basarak (akünün ömrü ile marş motorunun arızalanmaması için)
-motor çalıştığı an çok az gaz veriyoruz yani rölanti 1800 rpm ise el ile 2000 yada 2100 rpm gibi bir aralıkda 10 saniye sabit tutuyoruz ve ardından gaz kolunu bırakıyoruz,motor kendi başına çalışmaya devam ediyor ve 4-5 dk rölanti çalışmasından sonra yola koyuluyoruz.
NOT: sürekli stop eden motorlar için belli bir süre sabit olarak 2300-2400 rpm de gaz vermek gerekebilir.Bu stop yapma durumu karbüratör ayarları-buji-buji piposu üçlüsünün ayar bozukluğundan kaynaklanır genelde,bunları elden geçirirseniz sıkıntı yaşamassınız soğuk havalarda.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Tavsiyeler için teşekkürler hepsini dikkate alacağım.
Sl 200 için karbüratör ayarı yada temizliğiyle ilgili bu başlık altında anlatımlar mevcutmu. Yoksa herhangi bir karbüratörlü motorun anlatımına göre yapsam olurmu.
gerekli açıklamalar önceki sayfalarda sunulmuştu.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
@BlackGhost ; benden habersiz enjeksiyon ve otomatik jikle devresi mi taktırdın motora ? Marşa bas, 10sn 2.000 rpm , sonra bırak, rölantide çalışsın...
Senin motor çalışıyorsa kesin bi modifikasyon yapmışsındır bence
Bugün motorumu kış uykusuna yatırmak için fırsat buldum sonunda
Yaklaşık 3 haftadır hiç marş basmadan oylece duruyordu.Geceleri termometre -10 lara kadar düşmekte şuan. Bugün aküyü sökmeden önce çalıştırmayı denedim 2-3 dk'lık uğraştan sonra çalıştı . Bir on dk kadar çalıştırdıktan sonra kontağı kapattım ve aküyü söktüm.
Bu parça aklıma takıldı bir soket ile şasiye bağlıydı ve diger kutu gibi olan kısmı boşta sallanıyordu.
[IMG][/IMG]
Sallanan kısım bu zamana kadar zincire temas etmiş ve deforme olmuş.(Kendinizinkini de kontrol etmenizi öneririm) İyi ki kablolar kopmamış
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Motosikletin üzerindeki akü
[IMG][/IMG]
Bu değerde bir akü takılmış olması şahsen beni şaşırttı
[IMG][/IMG]
Daha sonra sayın shadowmaster'ın tavsiyesi ile kalın ve yoğunluğu yüksek olan strafor parçalarını lastiklerin altına koyarak yalıtımı sağladım.
Son olarak önce bez branda üstüne muşamba tarzı kalın su geçirmez branda en üste de kendi 4 mevsim brandasını örttüm. Zincir kilit ve alarmlı disk kilidi taktıktan sonra bahara kadar veda ettim motoruma
Buji ve buji piposu değiştirdikden sonra ben bu şekilde çalıştırıyorum.Aslında motoru tanımaklada alakalı bu ama soğuk havalarda rutin olarak ilk çalıştırmalarımı böyle yapıyorum,3 yada en fazla 4 marş basımından sonra motor çalışıyor ve diğer anlattığım şekilde rolantisini sağlıyorum.
Modifikasyon anlamında tek değişikilk açık hava filitresi,onu yapmıştım etkisi olabilir belki.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Black, abi şu açık hava filtresini bize detaylı anlatsan. Malzemeler ile birlikte boru çapları falan... Resimlerini görmüştüm hem estetik hemde hava girişi olarak daha etkili olduğunu düşünüyorum. Bizim motorlardaki hava giriş olayını ve özellikle hava filtre sistemini pek beğenmiyorum...
http://img261.imagevenue.com/img.php..._122_211lo.jpg
hava filitresini standart lavabo hortumuna ufak hava filitresi takarak yaptım ben.Maliyet çok ucuz haliyle
Aldığım hava filitresi aslında tek silindirli bir motor için fazla geldiği için yüksek devirlerde gaz kesmesi yapıyordu,yani hava akışı normalden çok fazla olduğu için karbüratöre benzin-hava karışımı bozuk gidiyordu,bende basit elektirik bandı ile hava filitresini sararak hava akışını biraz kesitim ve sorunu çözdüm.Bu şekilde 8 aydır kullanıyorum.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
@Burak sağ taraftan çıktıysa konjektör o. Hava filtresinin üstünde somunla bağlı şaseye, gevşeyip düşmüş demek ki. İyi yakalamışsın. İyice yalıtmak lazım kabloları. Soldan çıktıysa da sinyal rölesi. Motoruna iyi uykular. Akü için bir şarj aleti almalısın ki kullanmadığın süre boyunca boşalıp içindeki plakalar oksitlenmesin.
@Ghost ; "standart lavabo hortumu" ..... " ıyyyyyy "
@ Fatih ; hava filtresini bu şekilde yapmanın performansa bir katkısı yok. Estetik olarak hoşuna gidiyorsa başka
Arkadaşlar merhabas geçtiğimiz yaz konuşmuştuk motorları satılıga çıkaracaklar vardı, başta blackghostkst
izmirdeyim bu ay almak istiyorum, fakat ban kaların faizleri aşırı yükseldi. 6.000 e 760 tl faiz biçtiler. bu fiyata bayiden kredi kartıyla almak daha mantıklı gibi. varmı izmir çevresinden acaba
Hepinize keyifli, sağlıklı, hayırlı bir yıl diliyorum ... 2016 ilk sürüş "solo madrun"
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)