Cuma günleri bi boşluk bulup da gelmeyi bende istiyorum fakat cumartesi pazar günleri musait oluyorum o yüzden bu cumartesi yada pazar günü gide bileceğim adam akıllı bi servis adresi vere bilirseniz çok sevinirim yada musait seniz sizin yanınıza gelip beraber gidebileceğimiz bi yer daha da iyi olur.
Bu servisler adamı dinden imandan çıkarır bi dedikleri bi dediklerini tutmuyor biri 120 tl diyor bakım motul yağ koy diyoruz shell den başka koyamam diyor biri 65 tl diyor yağ filtresi temizle diyoruz yağ filtresi yokki motorun diyor. Şaka gibi :-)
Merhabalar,öncelikle tüm forum kullanıcılarına bilgi paylaşımından dolayı teşekkür ederim,yaklaşık 1,5 ay önce katkısıyla bayiden Süperlight 200 aldım bunda forumun katkısı küçümsenemez tabiki ve şu an 410 km'de.Kendimi tanıtacak olursam;29 yaşındayım,Libadiyede bulunan Emaar İstanbul projesinde peyzaj mimarlığı yapıyorum.Evliyim çocuk sahibi henüz olmasamda 1 adet piyano ve 2 adet gitar babasıyım Evimde Sancaktepede. Ne zamandır aklımda olan motosiklet isteğini gerçekleştirdim arabayı eşime bıraktım ve motorun keyfini sürüyorum en azından şimdilik çok soğuk olmayan havalarda işe gidip-gelirken ve haftasonları.
Nacizane motor hakkında söyliyebileceklerim; motor gerçekten çok keyifli,hız,vs gibi dertlerim olmadığı için benim isteklerimi güzel bi şekilde fazlasıyla karşılıyor şimdilik.İstanbul gibi bi yerde aracın ortalama hızını düşünürsek motor yeterince hızlı zaten keyif için ideal ve gayet rahat.
Yalnız dün akşam olan bişey hakkında sizden bilgi rica ediyorum;yolda seyir halinde sinyali kontrol etmek için gösterge paneline baktığımda yaklaşık 60 km/s ile yol alıyorken hız göstergemin sıfırda durduğunu ve çalışmadığını farkettim. Sabah gelirkende aynı sorun devam ediyordu sanırım bi kablosu vs. koptu.Sizden ricam;
1)Henüz rodaj bakımına bile gelmeden böyle bişeyin başıma gelmesi normalmidir?
2)Bu olay rodaj bakımına gidene kadar bana bi sıkıntı yaratırmı? gibi aklımda oluşan sorulara cevap verebilirmisiniz?
Şimdiden teşekkür eder herkese kazasız belasız sürüşler dilerim,tekeriniz düz bassın..
Hayırlı olsun, hoş geldiniz.
Kilometre tel bağlantısı kopmuş. Servisinizde olup olmadığını sorun, varsa gidip değişin. Bir zararı yok yalnızca hızı görmezdiniz ve yol yaptıkça kilometreler saymaz. Lastik bağlantı bölümündeki yer gevşemiş ve yalama olmuştur, tekrar takarken montaja dikkat. Bir de teli gres ile yağlatın taktırmadan...
Teşekkür ederim. Bu vesileyle rodaj bakımı için haftasonu servise gidicem,tel bağlantısı ellerinde yokmuş onuda temin edicekler haftasonuna kadar. Rodaj bakımı için önceki sayfalarda dikkat edilmesi gereken hususları belirtmişsiniz zaten peki benim durumumda servise ekstra birşeye dikkat etmeme/belirtmeme gerek varmıdır?
İtiraz etseler de mutlaka yağ süzgecini temizletin. SL200'de yağ filtresi yok derlerse, motorun soluna geçin, vites pedal arka bağlantı mafsalı söküldüğünde, şanzımanın altında kalan büyük somunu gevşetsinler, içinden çıkan tel süzgeç dikkatlice benzinle yıkanıp yerine takılsın, ilk bakımda çok önemlidir.
Bunuda özellikle belirticem. Teşekkür ederim yardımın için,toplanmalarınızdan birine katılıp sizlerlede tanışmak temennisiyle iyi günler keyifli sürüşler..
Ben de yakın zamanda yaptırdığım ilk bakımda hallettirdim bu işlemi, öneri için teşekkürler..
Benim egsozdaki vidalardan teki gevşemişti, hafif zırıltı yapıyordu onu da hallettik..Bu vidalardan yedeklemek istesem nasıl buluruz? Var mıdır internette veya önerebileceğiniz aynı nikelajlı görüntüye sahip vidalardan bulabileceğimiz bi yer?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------
Bir de ben yolda sürekli ön tekerin zıpladığını hissettiğim için servise götürdüm.. Ön amortisörlerin çok yumuşak olduğunu ve keewayin kitapçığında önerilen 30psi basıncın fazla olduğunu söyledi, şuanda 22psi olarak kullanıyorum, gerçekten büyük fark oldu çok daha rahat bir sürüşü var şuan..
Ön amortisör için sertlik ayarı var mıdır?
Yanlış birşey yapmamak için buraya yazayım istedim, tecrübeli kullanıcılardan öneri ve yorum gelirse hepimiz bilgilenmiş oluruz.
Ön amortisörün bildiğim kadarıyla sertlik ayarı yok,arkanın ise var ancak çok tavsiye edilmiyor.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Ön amortisörde ayar yok, darbe söğürmesini tek ayarda yapar. Olur da keçe patlayıp yağ kaçırırsa işlevini yitirir. Ancak 22psi bana çok az geldi. Bu şekilde sürüş yumuşak olur ama lastiğin yol tutuşu düşer. Ayrıca sert kenarlı çukurlarda janta darbe alması, eğilmesi ya da lastiğin zarar görmesi muhtemeldir. 30psi'dan 22'ye düşmeyi doğru bulmuyorum. Yol tutuşuna çok dikkat etmek gerekiyor. Lastik ne marka ve ölçüleri nedir ?
Vida için yapı marketlerde deniz ürünleri bölümünden paslanmaz çelik vida almakta fayda var. Hem metrik hem inch dişli vidalar mevvcut reyonlarda.
Arka lastiğe hava basmak ölüm. O nasıl bir jant tasarımıdır. Benzinlikteki 2 tip ağızda uymuyor bi şekilde soksanda hava vermiyor tam tersi havayı indiriyor. Full inik lastikle 2 km lastikci aramak zorunda kaldım en son 3. lastikcide uyduda basabildim.
Halen üzerindeki orijinal lastikleri kullanıyorum.. 30psi'da asfalttaki dalgalarda ön lastik zıplıyor. Amortisör tek tip ve ayarı mümkün olmayan bir model olduğundan ben suçu lastikte görüyorum..Ya basıncı çok ya da lastik dandik olduğundan bu oluyor gibi bir yorum geldi aklıma, servisteki usta da basınca suç buldu ve indirdik.. İşin ilginci usta ben 30psi hiç duymadım yanlış yazmışlardır gibi bir yorumda da bulundu, araba lastiği mi bu 30 nedir dedi
Sizler michelinlerle kaç psi kullanıyorsunuz?
Motorun üzerinde gelen lastiklerinin tubeless olmaması böyle bir etkiye sebep oluyor olabilir mi?
orjinal lastiklerde fabrika tavsiyesi 33-33 dür.Biz michlein lerde 31-34 olarka kullanıyoruz.
@shadowmaster'ın dediği gibi düşük basınç hiç iyi değil,sakıncalı bir lastik hava basıncıdır.Orjinal lastikler zaten lastik değil,bildiğiniz naylondur.Havalar soğudu,yağışlar başladı ve motorlarda bu lastiklerle riskli sürülüyor.En basitinden lastikler ısınmadığı için yol tutuş olmuyor kuru yolda yada ıslak olan her zeminde kayma riski yaşanıyor.Sonuçda 2 teker üstünde gidiliyorsa lastiklerinizi en kalitelisinden taktırmak zorundasınız aksi halde tatsız olaylar başınıza çok sık gelir.
Lastiklere hava basmakta bu yöneden zor tabi,orjinal lastiklerin siboblerı dik konum olduğundan ekstra bir hava basma aparatı takarak bunu yapıyorsunuz ancak lastiklerinizi değiştirirseniz mutlaka L tipi sibob taktırın,biz öyle yaptık bu sorunu o şekilde çözdük.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
@Caner ; orjinal lastik basınçları 30-33psi. Fabrika lastikleri sert hamurlu bu havada ısınamadığı için tutuşu düşük. Tubeless ya da iç lastik olsun yol tutuş değişmez. Bizim lastiklerin hamuru yumuşak, o nedenle tutuş daha iyi, uyguladığımız basınç 31-34psi. Usta neye göre böyle bir yorum yapmış anlamadım, ustana dikkat et sor bakalım hayatında hiç "service manuel" görmüş mü
Rahat hava basmanın en pratik yolu L siboptur ...
Bilgiler için teşekkürler, ben motoru değiştirir miyim diye aklıma düşen fikirler yüzünden lastik işini ertelemiştim ama micheline geçeceğim bu kesin..
Sizde bu ön lastiğin biraz fazla zıplama durumu var mıdır? Ben scooter kullanıp 2 sene boşluktan sonra bu motoru aldım, çok tecrübem olmadığından da bazı durumları sorun sanıyor olabilirim... Şehir içinde bir sorunla karşılaşmadım ama şehirlerarası yolda, özellikle sağ şeritte olan kamyon lastik izlerinde yol dalgalandığı için benim motorun ön lastik biraz zıplıyor.
Bir de, ön amortisörden gelen ses vardı, çözüldü sanmıştım ama halen devam ediyormuş, kasislerden veya çukurdan geçerken bu sesin gelmemesi için neredeyse bisiklet hızına düşmem gerekiyor, sizde de az bişey hızlı kasisten geçince ses geliyor mu?
Bu ses ile ilgili bir video çektim, biraz depodaki benzin sesi ile karışmış bahsettiğim ses ama metalik bir 'tak' sesi geliyor kasisten geçerken dinleyebilir misiniz?
https://www.dropbox.com/s/5a0ig8kh0mhf181/20151227_142200.mp4?dl=0
Teşekkürler,
hayır bizde böyle bir ses yok,bende çoğu kez görmeden kasislerden sert geçmişliğim var ama böylesi bir problemle karşılaşmadım,Keçelerden yağ kaçırmışsa ve amortisörler yağsız kalmışsa bunu yapabilir,servisinize gösterdinizmi?
Orjinal lastiklerde her türlü sıkıntıyı yaşarsanız,buna örneklendirme yetmez,daha önceki mesajımda yazmıştım.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Ön amortisörlerden gelen o ses bende de fazlası ile var. En ufak kasiste tak tuk ses geliyor.
Garanti kapsamındaysa servise gösterin, ya değişmesi gerek ya da açılıp içindeki yağın değişmesi lazım, o ses normal değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:10 ----------
Kasisten geçerken esneme kaynaklı bir miktar ses yapabilir bu amortisörden de gelmiyor olabilir gerçi. Motoru durduğu yerde de bir sallayın bakalım kafa esneyince aynı tarz bir ses var mı diye ?
Muhtemelen ön lastiğin 30psida zıplamasının sebebi de bu amortisör sorununa bağlı bir durum..Yarın servise gideceğim, henüz 600km oldu, garanti kapsamında müdahale etsinler bakalım, mümkünse değişiklik isteyeyim sağlam olsun işim..
Yeniden teşekkür ederim,
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:30 ----------
Durduğu yerde denedim, ön tarafa baya yüklendim ama hiçbir yerinden benzer bir takırdama alamadım malesef..
Dizlik zarar verirmi derken superlight yazısının bir kısmı yerinden kalkmış, neyle yapıştırabiliriz onu zarar vermeden bilen varmı?
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)