Kutusu orjinal olduktan sonra her ikisi de olur, benim tercihim Motul bu güne kadar kullandığım tüm motorlarda...
Kutusu orjinal olduktan sonra her ikisi de olur, benim tercihim Motul bu güne kadar kullandığım tüm motorlarda...
şu yağ soruma cevap verın sıparıs etmem lazım acılen yarı sentetık yaglar ıcın şanzımanı zorlar vıtes akısını zorlastırır demısler dogrumu bıde castrolun power 10 w 40 yagı nasıl kullanan arkadaslar yokmu bızım motor ıcın uyumlu mu
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------
@shadowmaster sen ne koyduysan aynısını koyalım sen motor konusunda baya bılgılısın senın yolundan devam :D
Eyvallah
Kış için normal motul 10W-40 yeterli, yaz ayları dışında yarı sentetik yağ gereksiz masraf olur, zaten 2000-2500'de değiştikten sonra mineral yağ bizim motorlar için yeterlidir. Ben yazın uzun yol yapıp 2500'ü geçeceğim zaman yarı sentetik kullanırım değişene kadar vizkozitesini korusun diye .
Onceki yazismalarda Motul 10w 40 alinirsa daha iyi olur deniyordu
Bu aslında Çin kaynaklı üreticilerin bir politikası sanırım. Geçen yıl fiyat / görümüm avantajını kullanarak SL200 satışlarında ciddi bir başarı elde ettiler. Bu yıl da diğer markaları destekleyecekler büyük ihtimalle. RKS / Benelli motorlar bir süre sonra yalnız konsept mağazalarda satılıyor olacak yani o markaları satan bayii diğerlerini satmayacak bu yeni bir politika. Bu yıl hangi marka ve modelin satışını destekleyeceklerini merakla bekliyorum açıkçası. Umarım diğer markalar da bu tazr bir fiyat aralığına çıkmazlar. Bunların asıl sorumlusu orta sınıf cruser/chopper getirmeyen Japon markaları tabii...
@milorad ; %99 selülozik değil sentetik tiner kullanıyorsunuz. Sentetik tiner silmez boyayı, ya selülozik tiner olacak ya da aseton...ben selülozik tiner ile her iki tarafı 5 dk içinde silmiştim.
@shadowmaster Hocam pardon, arkadasin sorusundan sonraki yazilanlar gozukmuyordu bende.
Yapacak bir şey yok,tutunki yine artacak fiyatlar bir miktar olsada.
Falcon freedom'dada zam olacak ama muhtemelen fuar sonrası olacak bu iş çünkü şuanda satılan motorlar bu yıl satılamayan ve depoda kalan makineler,yeni seriler daha gelmedi.
rks ve gv 250 için benim tavsiyem rks olur,en azından gv250 ye göre daha az problemli bir makine.gv250 ise sıkıntılı bir alet ve şuan distribitör problemi yaşıyor.Düşük devirde tork sağlamayan ama adı chopper olan bir motor hyosung.Asıl motor bloğu eski SS motordan kırpma bir makine ve şehir içinde düşük devirde yeterince güç vermediğinden hep gazlama yapıyorsunuz buda fazla yakmasına sebeb oluyor.Bildiğimiz shadow,dragstar yada harley gibi aletler düşük devirde yüksek tork sağlayan asıl chopper cruiser motorlardır.
Aldığımız son bilgilere görede blackster 250 v-twin motoruda önümüzdeki yıl 11000 tl civarında satışa sunulacak.2016 yılında orta segment chopper motorlar kategorisinde japonlar yine geri vitesi oynayacak ama 2017 yılında birşeyler olabilir.Regal raptorun 6-7 yıl önce çıkardığı ve getirtmediği malibu 600i modelinin (600cc)eylül sonrası piyasada olacağıda söyleniyor (ama v-twin değil bu alet)
Diğer soru soran arkadaşlar için kendi yaptığım şeyler ise;
Yağ konusunda @shadowmaster ile aynı markayı kullanırız,ben yaz kış değiştirmiyorum.
motul 10-40w - 5100
sele yazısı içinse ben asetonla 60 saniyede silip,sonra ıslak mendil ile silip ardından havlu ile kurulamıştım,iz kalmamıştı.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Yeni bir kullanıcı olarak birkaç sorum daha var, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim..
-Kasisten geçerken ön taraftan tak diye bir ses geliyor, amortisörden geliyor gibi hissediyorum bu normal midir?
-Lastiklerin basıncını kaç olarak ayarlıyorsunuz?
-500km oldu halen fabrika lastikleri ile kullanıyorum, henüz bir sorun yaşamadım ama rodaj mevzusu yüzünden hiç hız yapamadığımdan da olabilir diye düşünüyorum..Nitekim burada yazılanlardan dolayı lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum. Michelin city grip yerine bridgestone'un motorumuz üzerindeki orijinal lastiklerle birebir ölçülere sahip lastiklerini almamın performans açısından bir artısı olur mu? (michelin ile fiyat farkı biraz var biliyorum ama asıl merak ettiğim performansa etkisi olup olmadığı)
-Hız göstergesi ibresi 45-60km hız aralığında hafifçe aşağı yukarı titreme yapıyor, diğer hızlarda gayet sabit çalışıyor, servise götürünce soracağım ama sebebi hakkında bir tahmininiz var mıdır?
-kasisten geçme durumunda çıkan çıkan ses ile alakalı ,kasise hızlımı giriyorsunuzda öyle çıkıyor yoksa hafifçe girdiğin zamanmı oluyor?Bu problem ara aramı oluyor yoksa her kasisden geçerkenmi yaşıyorsun? her geçişte oluyorsa servisde bir baktır amortisörleri derim
-orjinal lastiklerde ön arka 33-33 dü bildiğim kadarıyla,ama naylon lastikler sonuç itibariyle ,havası doğru olsada güven vermeyecektir.
-Ülkemiz yol şartlarınıda göz önünde bulundurmak gerekli lastik seçiminde.Genelde yumuşak çift hamurlu lastikler tercih edilmelidir.Michlein city gripler fiyat performans adına en güzel tercihtir.Lastik abatları orjinal olmamasına rağmen biz 8000km yol yaptık çok memnunuz.Brigstone sağlam markadır ama pahalıdır,daha önce kuba için takanda olmadı o yüzden sağlıklı yorum yapamıyorum.
-GÖsterge panelinde titreme varsa bunu servisinize gösterin,bu durum belki kasisten geçtiğinizde yaşadığınız problemden kaynaklı bir sıkıntıda olabilir,birbirine bağlı arızalar çıkabilir.KM telinin bağlı olduğu milde sorun olabilir,genel olarak baktırın servisinizde.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Cevaplar icin cok tesekkur ederim. Kasisten genelde 2. Viteste tekrar kalkabilecek bir hizda geciyorum, her gecisimde bu ses mevcut ama sabit ve tok bir ses, benzetmek gerekirse sanki amortisor son raddesine kadar sikisiyor da sonunda bi yere tak diye carpiyor izlenimi olusturuyor (tamamen benzetme amacli soyluyorum muhtemelen bambaska birseydir)..yarin servise goturup soracagim, herkeste olan normal bi durum olmadigini ogrendigim iyi oldu,tekrar tesekkurler..
merhaba abilerim kardeşlerim yine bir soruyla karşınızdayım Şaka bi yana gerçekten çok faydalı bi forum burası Muhtemelen sl 200 le alakalı son sorumu soruyorum 3-4 ay sonraya kadar Ankarada yaşadığım için malum yaşayanlar bilir ayazı bol bir memlekettir bu saatten sonra motor kullanamayacağımı farketttim bugün çünkü gündüz sıcaklığı -1 derecelerde bu aralar hem motora hem kendime bi zarar vermemek için motoru yatırmaya karar verdim nisan ayına kadar .Değerli arkadaşlarım Sorum şu kenarları nispeten kapalı bir çardakta muhafaza ediyorum motorumu
Kış için ne gibi tedbirler almalıyım neler yapmalıyım neler yapmamalıyım motorda malum gece -10 lara kadar belki daha fazla düşüyor sıcaklık motorun sorunsuz bi şekilde tekrar kullanılabilmesi için neler yapılmalı ? şimdiden çok teşekkür ederim cevaplarınız için
Kış tavsiyelerimi akşam evden yazacağım
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------
Evet ; şimdi gelelim motorun kış uykusu moduna
Öncelikle burada söyleyeceklerim elbette kendi tecrübelerime dayalı tavsiyelerdir. 15 yıldır, yerde kar ve buzlanma yoksa motor sürerim. Hatta 4 - 5 kez yılın ilk günü olan 1 Ocak'ta "mad run" yapmışlığım da vardır.
Herşeyden önce bildiğiniz gibi ülkemiz yarı tropik bir iklimdedir. Doğu illerimiz hariç motorun kış uykusu maksimum 3 ay olacaktır. Bu nedenle bir çok forumda göreceğiniz benzini tamamen boşaltmak ve aküyü sökmek hiçbir zaman tercihim olmadı. Çünkü Aralık, Ocak ve Şubat aylarında da yarım günlük sürüş yapabileceğiniz günler her zaman olur, ki bu motorunuz ve akü şarjı için de en verimli yoldur.
Öncelikle depolarınızı yarımın altına düşürmeyin hatta mümkünse 3/4 olarak kalsın. SL200'de enjeksiyon ve telli jikle yok. Kendi basıncı ile gelen benzin ne kadar az olursa ilk çalışma o kadar zor olacaktır.
Yağ kodlarının başında bulunan W harfinden önce gelen değer, iklim koşuluna göre yağın akışkanlığını koruma değeridir. Yani 10W , -10 dereceye kadar yağ stabil kalacak anlamına gelir. Bu yüzden doğudaki arkadaşkarımız kış için 15W kullanırsa daha doğrudur.
Garajda olsun olmasın ister orta sehpa ya da yan ayakta durun her iki lastiğin yerle temas ettiği zemine bir köpük parçası koyun. Bu uzun dönem park edildiğinde hem zemin ile yalıtım sağlar hem de lastik kaplamaları arasındaki radyal tellerin üzerine binen yükü azaltır. Lastikleri haftada bir kez çeyrek tur döndürerek temas noktasını da değişmek gerekir. Elbette basınçları doğru olmalı, inik olursa yan radyal atkılar ezilir çünkü.
SL200'ün 7 Amperlik bir aküsü var. Tavsiyem motoru 3-4 günde bir çalıştırmanız. İmkan varsa da 4-5 km sürmenizdir. Rölantide gaz vererek akü şarj olmaz çünkü. Akü ancak sistemi besleyecek enerjiden daha fazla enerji üretilirse şarj olur. Şarj dinamosu da ancak hareket halinde şarj eder. Çalıştırmadan önce motorun üstüne binin ve 10-15 sn kadar hafifçe yana da sallayarak yağın kartere süzülmesini bekleyip sonra marşa basın. Motoru boş viteste bırakın ve boş viteste çalıştırın. Viteste kalırsa kavrama plakaları arasında kalınlaşan yağ, siz debriyajı çeksenizde sistemin boşalmamasına neden olur ve motor ilk marşta hafif öne doğru atılmak ister. Turlama şansınız yoksa 5-6 dk çalıştırmak yeterlidir. Ama her defasında aküyü kullandığınızı da unutmayın yani turlamadan yapılan her çalıştırma aküden yer.
Park konumuna dönmeden önce arka lastiği çevirip zinciri de hareket ettirin aynı pozisyonda kalmasın.
Motordaki tüm oynar parçalara WD40 sıkın ve debriyajın alt mekanizmasını (ayar somunlarının olduğu yer) , vites pedalının yaylarını, vites kolunun mafsal parçalarını ve arka frenin kampana bağlantısını WD40 sonrası ince makine yağı ile yağlayın. Ayrıca fren manetini ve debriyaj manetini de çekili pozisyondayken öndeki boşluktan WD40 ile destekleyin ve sıkıp bırakın bir süre. Özellikle ön fren manetinin için nemden çok etkileniyor, bir çok arkadaşım fren teli gidiyor sansa da birçoğunda maneti yağlayınca sorunları kalmadı.
Genel olarak bu basit bakımlarla kışı geçirirsiniz. Ancak başta da söylediğim gibi "işleyen demir ışıldar" ata sözü motor için çok doğrudur.
Elbette bir branda ile örtmek faydalıdır. Ama brandayı çocuk kundaklar gibi yapıştırmayın motora. Hava akımı kesilmesin. Böyle yaparsanız içeride kalan nem korozyonu tetikleyecektir.
Parlak metaller cilalı oldukça daha zor paslanır, bu parçaları çamursuz, temiz tutun ve mümkünse cilalı olsun. Şasi ve koruma demiri bağlantılarını bir el feneri ile kontrol edin. Yük bindiği için bu parçalar milimetrik de olsa esner ve boya çatlar. Çatlayan yerden de pas oluşumu gözlenebilir. Böyle bir durumda hafif bir zımpara yapıp pası temizlemek ve spray boya ile ufak rötuşlar yapmak sezon başı "paslanmış motor" dememenizi sağlar.
Kontak anahtarı ve benzin depo kapağını da WD40 ile temizleyip içlerine 1-2 damla ince makine yağı damlatın.
Egzost borularının uç kısımlarında çamur ve nem bırakmayın. Bu bölgeler yüksek ısı yüzünden paslanma riski yüksek yerlerdir.
Son olarak brandanız üzerinde yatmak isteyen kedilere karşı anlayışlı olun Ben branda üstüne 10 Liralık bir kilim serdim, hem branda kirlenmiyor hem de kediler mutlu, gül gibi geçinip gidiyoruz
Yukarida sordugum tum sorular/sorunlari servis 10 dakikada halletti..suan mutlu mesut devam ediyorum, havanin sogumasi disinda...
Buarada bir sorum var, elime biraz para gecti, ac gozluluk yapip yeni bir motor dusunsem henuz 480km'de olan 5.500 deviri hic gecmemis tertemiz motorumu satsam cok zarar eder miyim? Piyasasi ne kadardir?
Yalnizca haftasonlari binebiliyorum aslinda ama hergun baska bir modeli daha cok begeniyorum acgozluluk olustu bende, sizlere bir sorayim dedim piyasasi nedir ne degildir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------
Cok zararim olacaksa lastikleri degisip devam edecegim
@canneerr ; sahibinden.com üzerinden fiyatlara bakabilirsin. 2015' 0 motorları 6.750-7.000 TL bandında satan bayiler var. Sen kaça aldın bilmiyorum ama bunu göz önünde bulundurmanda fayda var. 2016'da bir değişiklik yok motorda o yüzden yeni alıcılar öncelikle bu fırsatlara yönelecektir.
Sürüş deneyimin ne kadar ve hangi model CC düşünüyorsun ?
Surus deneyimim 1 yil scooter, 500km superlight 200 yamaha mt-25 geliyormus ben hayran kaldim motorun goruntusune.. dedigim gibi motorumdan memnunum keyifle kullaniyorum, durduk yere zarar etmek de istemem, bahsettigim motor farkli tarz tamamen farkindayim sabit bir tarza tutkum yok motosiklet seviyorum genel olarak o yuzden bir heyecana kapilip bakip hevesleniyorum boyle..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------
superlight konusunu dağıtmak niyetinde değilim yanlış anlaşılmak istemem, sahibindene bakıp biraz piyasası hakkında fikir sahibi oldum, sıfır ayarında ikinci el superlight bakan olursa bana ulaşabilir bilginize...
Bilgiler için tekrar teşekkürler,
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)