Kuba Motor Superlight 200
-
20 Kasım 2015, 22:10
#2081
@caner ; hayırlı olsun öncelikle.
Çin yapısı şanzımanlarda boşa atmak biraz problemlidir. Motor yeni ve dişliler henüz alışma durumunda. Boşa alıken ayağınla biraz öne itersen daha kolay geçer. Şu an zorlama, zamanla hem sen hem de dişliler alışacak ve daha iyi olacak. Yaşadığın ikinci şeye kemikleşme denir, yeni şanzımanda ve yanlış devirde olabilir, ilerki kilometrelerde daha az yaşayacağın bir durumdur canını sıkma...
Reklamlar
-
20 Kasım 2015, 22:18
#2082
@shadowmaster: Çok teşekkür ederim..
-
20 Kasım 2015, 23:19
#2083
Shadow dostum teşekkürler ilginize..yarın dediklerinizi yaparım..şakırtı gazı ani verirken yani ani hızlanma ya da yavaşlamalarda da geliyor bu arada
-
21 Kasım 2015, 05:49
#2084
@drakyuz ; o zaman büyük ihtimal zincirle ilgili gibi duruyor, motorun üstünde sürücü varken elle gerginliği kontrol edin, 2 parmaktan fazla ise germek gerekir...
-
21 Kasım 2015, 12:29
#2085
Milorad13 adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba
bugün ilk bakım olan 500 km bakımına kadıköy motozere gittim.
zincir yağlandı (temizlenmeden direk spray sıkarak)
stop lambam yanmıyordu, arka fren ayaklığının ordan ayar yaptı düzeldi.
arka fren ayarını yaptı
yağ değişti
yağ süzgeci hatırlatmam üzerine yıkandı
komple tüm motora pas sökücü diye tahmin ettiğim spyray sıkıldı.
bujiyi sorduğumda zaten üstünde ngk buji var dendi?
tüm bu işlemler için 60 tl talep edildi.
takibi tartışma oldu..ben diğer servislerin sadece yağ ücretini aldığını bunun bakım kağıdındada yazdığını 20 30 tl civarı tutması gerektiğini söyledim. oda bahane olarak zincire bol bol sıktığı sprayı ve stop lambası ve diğer ayarları söyleyerek işçilik almadım zaten dedi..
tartışma uzadı nakit vericektim, bende inat zorluk olsun diye kartla verdim.. kart ile ödeme için galeriye gitmemiz gerekti.
orda yetkiliyle tekrar fiyat konusunda tartıştım.neden böyle olduğunu felan sordum, o bilgi almak için servis elemanını çağırdı.servis elemanı 'tamam 50 al abi' dedi sonra bana sorun varmı dedi.neyse dedim ödememi yapıp çıktım.
kısacası kadıköy natiulus karşısında bulunan motozeri servis için tavsiye etmiyorum..
bu konuada yorumlarınızı ve beykozada oturuyorum bana yakın iyi bir servis önermenizi rica ediyorum.
herkese teşekkürler...
Ben motozer hakkında yorumlarımı önceden de yazmıştım.Benden de ilk bakım için 80 TL almışlardı.Bir daha da gitmedim oraya zaten.Kazık atmaya bayılıyorlar.O an aldıkları 20 TL yle zengin olmuyorlar fakat böyle etrafta kötü anılıyorlar bu çirkin davranışları yüzünden.Hatta ben ilk motoru almaya gittiğimde motor ilanda 5500 TL olmasına rağmen gittim motorun fiyatı arttı demişti ben de tam şimdi ilanı güncelliyordum falan demişti.Hiç pazarlık yapmadı o yüzden ne ilk bakım ücretsiz dedi ne de motorun yanında verilmesi gereken ufak alet çantasını vermedi.(ki bu alet çantasının varlığından haberim bile yoktu daha sonra forumda okudum vermesi gerektiğini)Ben de ilk motor heyecanına ordan almıştım bi an önce alıyım da bineyim diye.Daha sonra sigorta ve plaka masrafları için anlaştığımız rakamın üstüne para istemişti.Ayrıca benden o gün motor için benzin parası almıştı usta, 20 TL vermiştim.Motoru aldığım gün bi baktım depo dipte 5-10 TL'lik benzin var ya da yok.Bayiden benim ev 45 km, 'merak etme gider biterse yedek depoya geç' diyor.Ben iyi ki onları dinlemeyip depoyu fullemiştim. Kesinlikle KOŞUYOLU MOTOZER MOTORDAN MOTOR ALMANIZI VE ORAYA BAKIMA GİTMENİZİ TAVSİYE ETMİYORUM.
-
22 Kasım 2015, 12:28
#2086
dün sabah @joviden kardeşimle buluşup kahvaltı yaptık. kahvaltıdan sonra turlamak yerine motorlarımıza bakım yapalım dedik. kendisi motora bir şeyler eklemek konusunda hevesli ve araştırmacı. güzel ve faydalı eklemeler ve boyamalar yapmış.
motorumda sağ kapağa vuran kickstartın ayarlı olduğunu söyledi ve bir diş aşağı aldık. servis yanlış takmış. o iğrenç uğuldama ve vurma sesinden kurtulmuş oldum. aynı ayarın vitesde olduğunu da söyledi. dün akşam da onu hallettim. ayağı altına girmeyenler ya da çok yukarıda olanlar bu düzeltmeyi kendileri de yapabilirler.
iyi ki de bakım yapmışız. abartmayım ama hemen her binişimde gevşeyen somunları kontrol etmeme rağmen karbüratörümün motora bağlantı somunlarından biri motorun üzerine düşmüş ve orada kalmış. fark ettiğimiz düzeltmeleri yapıp dönüş rotasını biraz uzatarak evlere dağıldık.
motorlarımızla sevişmekten fotoğraf çekmeyi unuttuk bir dahakine artık. eğlenceli ve faydalı bir gündü. kendisine teşekkür ediyorum. en kısa zamanda tekrarlayalım @joviden kardeşim.
-
22 Kasım 2015, 19:19
#2087
Tabii bu keyifli zamanları fotoğraflamayınca biz hayal etmek durumunda kalıyoruz, çok ayıp
İkinize de keyifli sürüşler
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:56 ----------
Eveeeet, lodoslu bir İstanbul sabahında, güzel bir sahil gezisi sonrası zincir temizliği yapayım dedim.
Zincir temizliğinde herbirimizin farklı bir yöntemi, kullandığı farklı kimyasallar olabilir. Bu noktada SL200'ler için hatırlatmak istediğim şey, detaylı bir temizlik yapabilmek için zincirin bağlı olduğu ön dişli kapağı altında biriken, çamur / yağ karışımı kalıntıyı temizlemek gerekliliği. Eğer bunu yapmazsanız, siz zinciri arkadan silip temizlersiniz ancak motoru sürmeye başladığınız andan itibaren, ön dişli kapağı altında biriken pislik yeniden zincire bulaşıp kirletmeye başlayacaktır. Bunun için ön dişli kapağını 8mm lokma takım ucu ile gevşetip çıkartıyoruz, sonrasında zincir temizleme sprayi, ğaz yağı, mazot, benzin gibi farklı sıvılardan yararlanarak haznenin içini, ön dişlinin çevresini de iyice temizlemek gerek. Ardından arka dişliyi, zinciri ve zincir korumayı sökerek içindeki kalıntıları da temizledikten sonra cillop gibi bir görünüm elde edip pazar kahvemizi yudumlamaya başlıyoruz. Ben zinciri 300km'de bir yağlar, her 1.000km'de bir temizlerim, bu detaylı işi yapma periyodum 3.000 km'dir. Herkese keyifli sürüşler ...
işte dişliyi kaplayan kapağın hali ...
dişli çevresini temizlerken asla herhangi bir metal kullanmayın, biriken kir çok inatçıdır ama biraz sabrederseniz çıkar
10 dakikalık bir uğraştan sonra kapak içi bu hale gelir
ve mutlu son ...
-
22 Kasım 2015, 22:38
#2088
İyi akşamlar zinciri bende yakın zamanda elden geçireceğim önereceğiniz zincir için yağ var mı ayrıca her hangi bir fırçayla zinciri temzilesem sıkıntı olur mu??
-
22 Kasım 2015, 22:46
#2089
@tarık ; ben Wurth Dry Lube kullanıyorum, sıkınca zincir üzerinde mum gibi bir tabaka bırakıyor. Fırça fark etmez ...
-
23 Kasım 2015, 03:42
#2090
Herkese Merhaba,
Bir kaç gün içinde ilk motorumu alacağım. Heyecan dorukta tabii ki.. Bir kaç aydır inceliyorum, okuyorum, soruyorum. Çoğu motorcunun "çin malı alma çok uğraştırır" ayrıca "abs li bir motor al" ya da "japon al" demesine karşın kararımı verdim bunu alacağım. Hem de sıfır almak istiyorum. Motordan anlamamakla beraber ikinci elinden hiç anlamam. Kafam rahat etsin diye fabrika çıkışlı istiyorum. Bu bütçeyle de bir tek bu var. Şansımıza o da pek şık. Tertemiz bakmak istiyorum. Ekipmanım vs kilidinden alarmına herşey baştan aşağı hazır. Sıra motoru almaya kaldı. Hatta yarın sabah almaya gidiyordum ki, son anda yeşilinin çıktığını fark ettim. Sabah onu görmeye gideceğim.
Sizlere bir kaç sorum olacak...
Öncelikle motoru alır almaz hiç binmeden daha oracıkta lastiklerini değiştirmek istiyorum. Lastiklerin durumu malum. Hem daha güvenli olmasını istiyorum hem de satarken "hiç kullanılmamış orijinal lastikleri yanında bedava" demek istiyorum . Bir artısı olur mu bilemem tabii alacak için. Ayrıca bu durumda garantisi bozulur mu? Bozulsa o garanti neyi kapsıyor? Bir önemi var mı bilemedim?
NE marka ve ne ebatta önerirsiniz. Çok anlamamakla beraber şahsi kanaatim orijinal boyutlarını bozmamak.
İkinci sorum nereden alsam??? ileride servisiyle olsun, rodajı hakkında verecek bilgileriyle olsun tatmin edecek bir yer önerir misiniz. İstanbul Anadolu yakasında oturuyorum. Hatta evime de yakın diye Acıbadem Nautilusun oradaki dükkandan almayı düşünüyordum ama yazılanlara bakılınca pek güvenli gelmedi. Sabah Ümraniyedekine bakmaya gideceğim yeşiline. Nereyi önerirsiniz?
Üçüncü sorum, o bagajlara bi kilit uydurulabilen oldu mu? yağmurluk vs. sürekli dursun isterim.
Şimdilik aklımdaki sorular bunlar. Bunlar dışında bilmem gereken mühim bir şeyler varsa bütün önerilere açığım.
Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
-
23 Kasım 2015, 07:50
#2091
Eyvallah Mustafacim, görüşmesek motoru temizleyeceğim yoktu çok iyi oldu! Vakit darlığından fazla dolaşamadık ama bir daha ki sefere inşallah...
Bu arada bahsettiğin egzos olayını foruma taşıyalım, özellikle ustadlara soralım. Güzel tok bir ses almak için egzosa yapılabilecek müdahaleler nelerdir? Yapan var mı acaba?
-
23 Kasım 2015, 08:44
#2092
t.yildiz adlı üyeden alıntı
Herkese Merhaba,
Bir kaç gün içinde ilk motorumu alacağım. Heyecan dorukta tabii ki.. Bir kaç aydır inceliyorum, okuyorum, soruyorum. Çoğu motorcunun "çin malı alma çok uğraştırır" ayrıca "abs li bir motor al" ya da "japon al" demesine karşın kararımı verdim bunu alacağım. Hem de sıfır almak istiyorum. Motordan anlamamakla beraber ikinci elinden hiç anlamam. Kafam rahat etsin diye fabrika çıkışlı istiyorum. Bu bütçeyle de bir tek bu var. Şansımıza o da pek şık. Tertemiz bakmak istiyorum. Ekipmanım vs kilidinden alarmına herşey baştan aşağı hazır. Sıra motoru almaya kaldı. Hatta yarın sabah almaya gidiyordum ki, son anda yeşilinin çıktığını fark ettim. Sabah onu görmeye gideceğim.
Sizlere bir kaç sorum olacak...
Öncelikle motoru alır almaz hiç binmeden daha oracıkta lastiklerini değiştirmek istiyorum. Lastiklerin durumu malum. Hem daha güvenli olmasını istiyorum hem de satarken "hiç kullanılmamış orijinal lastikleri yanında bedava" demek istiyorum . Bir artısı olur mu bilemem tabii alacak için. Ayrıca bu durumda garantisi bozulur mu? Bozulsa o garanti neyi kapsıyor? Bir önemi var mı bilemedim?
NE marka ve ne ebatta önerirsiniz. Çok anlamamakla beraber şahsi kanaatim orijinal boyutlarını bozmamak.
İkinci sorum nereden alsam??? ileride servisiyle olsun, rodajı hakkında verecek bilgileriyle olsun tatmin edecek bir yer önerir misiniz. İstanbul Anadolu yakasında oturuyorum. Hatta evime de yakın diye Acıbadem Nautilusun oradaki dükkandan almayı düşünüyordum ama yazılanlara bakılınca pek güvenli gelmedi. Sabah Ümraniyedekine bakmaya gideceğim yeşiline. Nereyi önerirsiniz?
Üçüncü sorum, o bagajlara bi kilit uydurulabilen oldu mu? yağmurluk vs. sürekli dursun isterim.
Şimdilik aklımdaki sorular bunlar. Bunlar dışında bilmem gereken mühim bir şeyler varsa bütün önerilere açığım.
Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
-lastikler için kadıköy zenn motora uğrayın,size michlein city grip lastikleri takacaklardır,bizde uzun zamandır bu lastikleri kullandık çok memnunuz,boyutlar bakımından sadeec yanaklar kısımı biraz dardır buda hiçbir şekilde yol tutuşta negatif etki göstermemekdedir.
-bagajlara kilit uygulanmıyor orjinallerinde,ancak çantaları değiştirirseniz kilitli modellerle o şekilde sahip olabilirsiniz.orjinal çantaları basit yapıda çünkü.
motorunuz şimdiden hayırlı olsun.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
23 Kasım 2015, 10:06
#2093
Merhabalar.
Konunun uzun zamandir takipçisiyim. Bütün yazılanları okudum, notlarımı aldım. Öncelikle forumdaki bu konuda emeği olan herkese kendi adıma ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Kendimi tanıtayım, Izmitliyim fakat okul icin Kıbrıs'da yaşıyorum. Daha once kuryelik yaparak +-250km şehir içi tecrübe edindim. Vitesli tecrübem sadece ehliyet sınavındaki kadar. Yaklaşık bir yıl öncesınden başlayıp temmuz gibi ekipmanlarımı tamamladım. Şu an sadece motosikleti almak kaldı ve bunun için pasaportumun çıkmasını bekliyorum. Kıbrıs'da SL200'ün 2.el fiyati bile 14.000TL. Bu yüzden Adana'dan 0 alacağım. Temmuzda aldigim fiyatlar 5.750 - 6.000 TL oldugu halde şu anda ayni yerler 7.500 TL fiyat istiyor. Tek bir bayi 6.500TL'ye veriyor. Umarım 2 hafta sonra SL200'ün sahibi olacağım.
Sizlere sormak istediğim bir konu, ben 103 kiloyum. Alabileceğim maksimum artçı ağırlığı uzun yolda ve kisa mesafelerde ne kadar ?
Şimdiden teşekkür ediyorum, saygılar.
-
23 Kasım 2015, 12:54
#2094
Ruhsatta izin verilen agirlik max. 315kg diyor..150kg motor olsa geriye 165kg kalir
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:52 ----------
Bu arada rodaj ile ilgili olarak;
400km yol yaptim devir saatinde 5.500u hic gecmedim ama 1.000km boyunca boyle mi surmeliyim??
Max hiz 70-75km civari surebiliyorum bu devirlerde, biraz sabir istiyor acikcasi...Bilgili arkadaslardan oneri alabilirsem sevinirim..
-
23 Kasım 2015, 15:08
#2095
joviden adlı üyeden alıntı
Eyvallah Mustafacim, görüşmesek motoru temizleyeceğim yoktu çok iyi oldu! Vakit darlığından fazla dolaşamadık ama bir daha ki sefere inşallah...
Bu arada bahsettiğin egzos olayını foruma taşıyalım, özellikle ustadlara soralım. Güzel tok bir ses almak için egzosa yapılabilecek müdahaleler nelerdir? Yapan var mı acaba?
kardeşim yanlış hatırlamıyorsam @ubim altlı üstlü altışar delik açmıştı. düşük devirlerde çok iyi ama yüksek devirlerde çok gürültülü olduğunu söylemişti. kaskının iyi yalıtımlı olmasından dolayı kendisinin değil etraftakilerin rahatsızlığından bahsetmişti. sana da bahsettim çok değil, az da olsa trafikte geldiğimiz belli olsun yeter.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:51 ----------
Hergul adlı üyeden alıntı
Merhabalar.
Konunun uzun zamandir takipçisiyim. Bütün yazılanları okudum, notlarımı aldım. Öncelikle forumdaki bu konuda emeği olan herkese kendi adıma ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Kendimi tanıtayım, Izmitliyim fakat okul icin Kıbrıs'da yaşıyorum. Daha once kuryelik yaparak +-250km şehir içi tecrübe edindim. Vitesli tecrübem sadece ehliyet sınavındaki kadar. Yaklaşık bir yıl öncesınden başlayıp temmuz gibi ekipmanlarımı tamamladım. Şu an sadece motosikleti almak kaldı ve bunun için pasaportumun çıkmasını bekliyorum. Kıbrıs'da SL200'ün 2.el fiyati bile 14.000TL. Bu yüzden Adana'dan 0 alacağım. Temmuzda aldigim fiyatlar 5.750 - 6.000 TL oldugu halde şu anda ayni yerler 7.500 TL fiyat istiyor. Tek bir bayi 6.500TL'ye veriyor. Umarım 2 hafta sonra SL200'ün sahibi olacağım.
Sizlere sormak istediğim bir konu, ben 103 kiloyum. Alabileceğim maksimum artçı ağırlığı uzun yolda ve kisa mesafelerde ne kadar ?
Şimdiden teşekkür ediyorum, saygılar.
ben 80 kiloyum. abim 75 kg. bazen işten alırım onu. arada da alacağımız ufak tefek şeyler için birlikte gideriz. öncelikle 13,5 beygir ve 200cc bir motordan muazzam bir çekiş beklemeyin. zira artçıyla yokuşlarda kalkarken motorun devrini alması biraz sürüyor. çok mu kötü? kesinlikle hayır. sizi trafikte arkanızdan "yürüsene bee" gibi kornalara maruz bırakmıyor ama alıp başını da gitmiyor. abimin işyeri eve yaklaşık 30 km. mesafe uzun sayılabilir. eskişehir yolunda 85-90 km/h rahat geliyoruz ki çok da zorlamıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------
canneerr adlı üyeden alıntı
Ruhsatta izin verilen agirlik max. 315kg diyor..150kg motor olsa geriye 165kg kalir
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:52 ----------
Bu arada rodaj ile ilgili olarak;
400km yol yaptim devir saatinde 5.500u hic gecmedim ama 1.000km boyunca boyle mi surmeliyim??
Max hiz 70-75km civari surebiliyorum bu devirlerde, biraz sabir istiyor acikcasi...Bilgili arkadaslardan oneri alabilirsem sevinirim..
rodaj ile ilgili bilgi aşağıdakı gibidir:
0-150 km --- Bu süre boyunca gazı maksimum dörtte bir açın. 1 saatlik sürüş sonrasında motoru 10 dakika soğumaya bırakın. Çok uzun sürüşler yapmayın ve sürüş boyunca uzun süre sabit hızda gitmeyip hız değişiklikleri yapın.
150-500 km --- Gazı yarısına kadar. Asla ani devir yükselişleri yapmayın. Hızı sürekli değiştirin ve sürekli sürmeyin.
500-1000 km --- Gazı dörtte üç açın. Hızı sürekli değiştirin ve çok uzun sürüşler yapmayın.
benim tavsiyem şehirlerarası yollardan uzak durup şehiriçinde sürekli vites değiştirerek yapmanız. aynı vitesde uzun süreli sabit devir sürüşleri motorunuzdan tam performans almanıza sebep olabilir.
(RODAJ BİLGİSİ @SHADOWMASTER'DAN ALINTIDIR).
-
23 Kasım 2015, 16:26
#2096
Ya shadow üstadım arka lastik için 130 70 16 demiştiniz, benim arka lastiğe baktım 15 jant mış.. Siz michelinleri takarken jant değiştirdiniz heralde
-
23 Kasım 2015, 17:52
#2097
drakyuz adlı üyeden alıntı
Ya shadow üstadım arka lastik için 130 70 16 demiştiniz, benim arka lastiğe baktım 15 jant mış.. Siz michelinleri takarken jant değiştirdiniz heralde
jant değişimi olmadı ama sibob değişimi için jantta işlemler yapılıyor dubless değişimi olacağından.LAstiklerin ebatlarından ötürü jantta problem yaşamadık.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
23 Kasım 2015, 18:51
#2098
Anlamadım
-
23 Kasım 2015, 19:38
#2099
Öncelikle herkese merhaba. Önümüzde ki perşembe günü bir aksilik olmaz ise SL 200 e kavuşuyorum. Başta @Shadowmaster ve @Blackghost sonra bütün tecrübelerini buraya bilgi amaçlı yazan herkese teşekkür ederim. Almadan önce yapılması gerekenleri ve aldıktan sonra yapılması gerekenler hakkında baya bir bilgi edindim ve kafam da ki çoğu soru işaretini gidermiş oldum bunun için minnettarım. Umarım bundan sonra bende aranıza katılmak bilgi paylaşımında bulunmak istiyorum. Herkesle tek tek tanışmak isterim biliyorum ki motosiklet sürücülerinin geneli bir biri arasında yardımlaşan vicdanlı insanlar olduğunu düşünüyorum. Motosikletimi aldıktan sonra ilk izlenimlerimi kendimce yazmak istiyorum.Şimdilik bu kadar görüşmek üzere
-
23 Kasım 2015, 22:05
#2100
Şuanki lastikler dubless değil mi zaten. İç lastik mi var bende şuan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)