Kuba Motor Superlight 200
Reklamlar
-
07 Kasım 2015, 18:39
#2021
arkadaşlar, motorumdaki patırtı sorununu çözdük. ne karbüratör ne de sibop ayarıymış. devirdaim hortumum patlamış. depo yanlarındaki parlak bombeli kapakları sökünce motorun en üstünde görünen bir hortum. hortumda yaklaşık 4cm yırtık vardı. hortum değişince sesi eski normal sesine kavuştu. böylece @shadowmaster'in dediği erken sibop ayarından kurtulmuş oldum.
@joviden kardeşim dönüş yapmadın teklifime. haftaya yağmurlar geliyor.
Reklamlar
-
07 Kasım 2015, 19:55
#2022
Beyler bizim motorda jigle aşağıda mi çok yakıyor jigle açma olayı ne tarafa doğru benim motor çok yakıyor jigle aşağıda ondanmi acaba
-
07 Kasım 2015, 20:38
#2023
Arkadaşlar merhaba,
Benim motor kalkışlarda büyük ihtimal zincirden olduğunu düşündüğüm bir takırtı yapıyor. Şöyleki motoru ilk çalıştırdığımda ve devam eden 15-20 dk da bir sorun yok ama bu sürenin üzerine çıktığımda mesela kırmızı ışıkta durdum yada önümdeki aniden fren yaptı hızım 10larda düştüğünde tekrar hızlanmam gerektiğinde bu takırtı başlıyor ve debriyaj kavrayınca gidiyor. Zinciri yeni gerdirdim, neden olabilir acaba?
-
07 Kasım 2015, 20:54
#2024
@muko ; o devirdaim hortumu değil aslında, servis öyle dediyse de değil. Devirdaim hortumu diye su soğutmalı motorların pompa bağlantı hortumlarına denir. O patlayan şey, egzost emisyon ölçümü Avrupa standartlarına uygun çıksın diye yapılan destek bir sistemin hortumu. Bir işe yaradığı da yok çünkü artık motorlarda egzost ölçümü kalktı. Ben söküp attım sitemi olduğu gibi
@alper92 ; Jikle kelebeği elle bastırınca en altta olacak. En üst konumda zaten motor hava karışımını yakamayıp stop eder. Orta konumda kalırsa da çok yakar. 3 kademe var. Stop edenin tam tersi doğru olandır pozisyondur.
@avici ; zincir ön dişli çevresine vuruyor olabilir. ya da arka korumaya da çarpıyor olabilir. Az bir ihtimal de olsa orta sehpayı tutan lastik papuç düştüyse sehpaya da çarpıyor olabilir. Aşındırıcı bir şey, göstermende fayda var.
-
08 Kasım 2015, 01:31
#2025
@shadowmaster; hehehe bunu söyleyeceğini biliyordum. ben de biliyorum devir daim hortumunun su soğutmalı motorlarda olduğunu. en azından 94 model rahmetli ford escortum bu konuyu öğrenmeme bir hayli yardımcı olmuştu. usta öyle söyleyince ben de üstelemek istemedim. "haaa öyle mi tamir edelim, değiştirelim o zaman" dedim. hatta senin o hortumu çıkartıp motor üzerindeki boruyu ezdirdiğini, @blackghost kardeşimizle bu konuyu forumda tartıştığınızı bütün başlığı okuyan biri olarak biliyorum. zaten usta hortumu çıkarınca @blackghost'un tatlı ısrarı üzerine @shadowmaster'ın çektiği fotoğraf direk gözümün önüne geldi. hatta durun sayfa numarası vereyim: bknz. sayfa 41. arıza tespit ve onarımların ve motor üzerindeki değişimlerin fotoğraflı olarak paylaşımı gerçekten çok faydalı oluyor.
sayfaya yeni gelenlerin @shadowmaster ve @blackghost'un başlıktaki deneyimli üyeler olduğunu ve paylaştıkları bilgilerden bütün başlığı sıkılmadan okuyarak faydalanmalarını tekrar hatırlatmak isterim.
-
08 Kasım 2015, 11:02
#2026
muko_18 adlı üyeden alıntı
@joviden kardeşim dönüş yapmadın teklifime. haftaya yağmurlar geliyor.
Teklif??? Kaçırdım galiba???
-
08 Kasım 2015, 20:24
#2027
joviden adlı üyeden alıntı
Teklif??? Kaçırdım galiba???
@joviden dağ yolunda çekip paylaştığım fotoların altındaki yorumun en son cümlesiydi
sayfa: 100
tarih: 30.10.2015
mesaj no: 2000
-
08 Kasım 2015, 22:07
#2028
Yok arkadaş bu zincirden gelen takırtıyı bi bulamadık bütün gün uğraştık heryerimiz yağ oldu.
-
08 Kasım 2015, 22:21
#2029
avici adlı üyeden alıntı
Yok arkadaş bu zincirden gelen takırtıyı bi bulamadık bütün gün uğraştık heryerimiz yağ oldu.
bir video paylaşın bizimle,sesin nerden geldiğini bir duyalım daha efektif yönlendirme yapma imkanımız olur.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
08 Kasım 2015, 23:16
#2030
Arkadaşlar az once kardesimi evine biraktim donerken saganak yagmura yakalandim. Km saatinde ki ne ise yaradigini bilmedigim kirmizi led yandi. Surekli derin su birikintilerinden gectim Turkiye alt yapisi malum tahmin edebiliyorsunuzdur gectigim goletleri. Ardindan eve 2 km kala surekli olarak sag sinyal kendi kendine yanmaya basladi kapatamiyorum da 20-30 kere bastim anca kapandi 2 dk gecmeden tekrar yandi eve varana kadar boyle devam etti.
Soru 1: Kirmizi led neden yandi
Soru2: Sinyal neden boyle yapti ne yapmaliyim
-
08 Kasım 2015, 23:49
#2031
Çok özür dilerim inan şimdi gördüm. Önümüzdeki hafta sonu neden olmasın? İsmim Erdem bu arada kardeşim..iyi akşamlar...
-
09 Kasım 2015, 00:11
#2032
hayko5 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar az once kardesimi evine biraktim donerken saganak yagmura yakalandim. Km saatinde ki ne ise yaradigini bilmedigim kirmizi led yandi. Surekli derin su birikintilerinden gectim Turkiye alt yapisi malum tahmin edebiliyorsunuzdur gectigim goletleri. Ardindan eve 2 km kala surekli olarak sag sinyal kendi kendine yanmaya basladi kapatamiyorum da 20-30 kere bastim anca kapandi 2 dk gecmeden tekrar yandi eve varana kadar boyle devam etti.
Soru 1: Kirmizi led neden yandi
Soru2: Sinyal neden boyle yapti ne yapmaliyim
Geçen hafta motoru yıkadıktan sonra benimde yanmıştı kırmızı ışık, bir gün sonra söndü kendiliğinden. Muhtemelen elektrik aksamına su gelmiş olabilir, durum onu gösteriyor. Motorun kurumasını bekleyin, düzelmesse servise götürün.
-
09 Kasım 2015, 03:49
#2033
@Hayko ; her ikisi de aşırı yağmurun etkisi. Kırmızı eski modellerdeki alarm ışığı, bizde yok ama nem yapınca yanabilir. Sinyalde başka bir problem de olabilir, tekrar ederse kontrol ettirmende fayda var. Onlarca kez yağmurda sürdüm, bende bu tarz birşey olmadı.
@muko ; eyvallah. Bir kullanım kılavuzu olmaksızın motor satılan bir ülkedeyiz ne yazık ki. Hal böyle olunca motoru satın alma kıdemimize göre bizler deneyimlerimizi paylaştık bu güne kadar, sizler de paylaştıkça yeni arkadaşkarımız için iyi bir kaynak olacağını umuyorum. Keşke ustaya öğretseydin hortumun ne olduğunu
@avici ; orta sehpaya alıp, motor çalışmazken, boş viteste arka lastiği çevirince de ses geliyor mu ?
-
09 Kasım 2015, 08:52
#2034
Birazdan tekrar kontrol edecem wd40 sikacam bakalim umarim bir daha tekrar etmez.
-
10 Kasım 2015, 04:16
#2035
-
10 Kasım 2015, 15:11
#2036
-
10 Kasım 2015, 19:25
#2037
@shadowmaster; şu ikinci metal ızgara için ne diyorsun peki? servisteyken usta üç delikli plastik parçayı çıkarmak istemişti, daha rahat hava girişi olur diye. ben de terslemiştim mühendisler bir şey biliyor ki oraya koymuşlar diye
-
10 Kasım 2015, 20:16
#2038
shadowmaster adlı üyeden alıntı
@avici ; orta sehpaya alıp, motor çalışmazken, boş viteste arka lastiği çevirince de ses geliyor mu ?
Hayır hocam o şekilde denedik, ses gelmiyor. Sadece yarım debriyaj yapınca, kalkışlarda ve yavaşlayıp tekrar hızlanmalarda yapıyor. Ama bunu uzun süre çalışırsa yapıyor sadece.
-
10 Kasım 2015, 21:48
#2039
@muko ; motorlarımız bir mühendislik harikası olmasa da doğru yapmışsın. Karbüratöre temiz ve yeterli hava girmesi önemli olan, fazla havanın bir yararı yok.
@avici ; aklıma iki şey geliyor. Ya zincir ayarın biraz gevşek, ısındığında genleşip bunu yapıyor. Ya da zincir bakla kilitlerinde boşluk oluşmuş durumda, o yüzden de ısınınca gevşiyor ve uzun geldiği için vuruyor bir yerlere. Daha önce ön dişli bağlantısını sökükken görmedim. Az bir ihtimal de olsa bazı motorlarda yalnızca yönlendirme yapsın diye avare bir dişli de konuyor, eğer o tarz bir dişli varsa ve zincir yuvada değilse bu da yapabilir benzer bir sesi. Ama hepsi ısındığında ve gerilime bağlı ses geldiğine göre gergide bir problem var sanki.
-
10 Kasım 2015, 22:47
#2040
zincirimi temizlerken ön dişlinin olduğu kapağı da sökmüştüm. içinde bir hayli yağ ile karışmış tabaka şeklinde çamurumsu şeyler vardı. klavuz dişli bende yoktu. dişli de bir hayli kirliydi. sökmesi çok eziyetli olmuştu. takması da keza öyle
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)