Kuba Motor Superlight 200
-
30 Ekim 2015, 11:45
#2001
Motorunuzun stop etmesi karbüratör ayarlarınızdan kaynaklı olabilir.GErçi buji değişimi yapmanızı öneririm,ngk buji ile daha iyi performans alırsınız.3000km devirdiyseniz motorunuzun limitlerini zorlayabilirsiniz ancak burda lastiklerinizin orjinal olması sieze risk yaşatır.
Şuanki tavsiyem size michlein city grip lastik+buji+motul 10-40w 5200 yağ değişimi yaparak devam etmeniz olacakdır.Böylelikle motorunuzdan alacağınız verim hem artacak hemde sürüşde pozitif olarak değişecekdir.
Resimleriniz güzel ,böyle paylaşımları artırın,facebook sayfamızdanda paylaşabilirsiniz.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Reklamlar
-
30 Ekim 2015, 11:55
#2002
@muko_81 ; güzel fotolar
Motor henüz rodaj aşamasında ve sibop ayarı sıkı olduğu için bir miktar bu problemler olabilir. Ayrıca şanzıman sistemi de henüz aşınma ve alışma sürecinde 1.vitese takınca stop etme bundan kaynaklıdır. Devam ederse debriyaj ayarına baktırın tam ayırmıyor olabilir. Soğukken baskı tam ayırmaz bu normaldir ama sürekli yaşıyorsanız kontrolde fayda var.
Rölanti devrini 1.800 RPM olarak ayarlayın kışın daha az problem yaşarsınız ve bu ciddi bir yakıt sarfiyatına neden olmaz, motor zaten küçük
Bir sonraki bakımda bujiyi kontrol ettirin, @BlackGost'un dediği gibi NGK buji performansı daha verimlidir. Özellikle artık kış koşullarında motoru 3-4 dakika ısıtmak gerekecek, otomatik jiklemiz yok o yüzden ısınana kadar stop etmesi de normaldir. Yalnızca ısıtırken çok fazla gaz vermeyin 2.500-3.000 RPM yeterli maksimum, motor soğukken fazla yüklenmemek gerekir.
Egzostdan gelen ses kötü benzin işi gibi duruyor, farklı bir yerden benzin alıp denemenizi öneririm.
-
30 Ekim 2015, 13:11
#2003
BlackGhost adlı üyeden alıntı
Motorunuzun stop etmesi karbüratör ayarlarınızdan kaynaklı olabilir.GErçi buji değişimi yapmanızı öneririm,ngk buji ile daha iyi performans alırsınız.3000km devirdiyseniz motorunuzun limitlerini zorlayabilirsiniz ancak burda lastiklerinizin orjinal olması sieze risk yaşatır.
Şuanki tavsiyem size michlein city grip lastik+buji+motul 10-40w 5200 yağ değişimi yaparak devam etmeniz olacakdır.Böylelikle motorunuzdan alacağınız verim hem artacak hemde sürüşde pozitif olarak değişecekdir.
Resimleriniz güzel ,böyle paylaşımları artırın,facebook sayfamızdanda paylaşabilirsiniz.
tanıdığım birisi de karbüratörün hava ayarlarıyla ilgili olabilir demişti. zaten sizin ve @shadowmaster'ın tavsiyesi ile ngk ile değişti buji. ama ben 2000 km başladım motoru biraz zorlamaya. servis sıkıntı olmayacağını söylemişti. bir de castrol yağ kullnanıyorlar diğer bütün servisler gibi.
Facebook sayfasına da eklerim fotoları çektikçe. teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:00 ----------
shadowmaster adlı üyeden alıntı
@muko_81 ; güzel fotolar
Motor henüz rodaj aşamasında ve sibop ayarı sıkı olduğu için bir miktar bu problemler olabilir. Ayrıca şanzıman sistemi de henüz aşınma ve alışma sürecinde 1.vitese takınca stop etme bundan kaynaklıdır. Devam ederse debriyaj ayarına baktırın tam ayırmıyor olabilir. Soğukken baskı tam ayırmaz bu normaldir ama sürekli yaşıyorsanız kontrolde fayda var.
Rölanti devrini 1.800 RPM olarak ayarlayın kışın daha az problem yaşarsınız ve bu ciddi bir yakıt sarfiyatına neden olmaz, motor zaten küçük
Bir sonraki bakımda bujiyi kontrol ettirin, @BlackGost'un dediği gibi NGK buji performansı daha verimlidir. Özellikle artık kış koşullarında motoru 3-4 dakika ısıtmak gerekecek, otomatik jiklemiz yok o yüzden ısınana kadar stop etmesi de normaldir. Yalnızca ısıtırken çok fazla gaz vermeyin 2.500-3.000 RPM yeterli maksimum, motor soğukken fazla yüklenmemek gerekir.
Egzostdan gelen ses kötü benzin işi gibi duruyor, farklı bir yerden benzin alıp denemenizi öneririm.
en son benzinimi petrol ofisinden almıştım. ondan öncesinde hep opet kullandım. değiştirip denemekte fayda var. bir de evet tam ısındığı bir zamanda 1800rpm yapalım deviri. umarım söyledikleriniz gibi alışma dönemidir ve biraz daha kullandıktan sonra geçer.
birde servis 2000 i geçtin rodajın bitti, istersen motoru sıkıştır biraz açılsın dediler. 4.vitesi 9000 devirde 5. vitese alıyorum. 7000 devire düşüp 7500 deviri zor görüyor. 8000-8500 deviri anca biraz yol eğimliyse görüyor. umarım motorum sağır kalmaz.
son olarak benzin filtresini temizleme sıklığınızı yazar mısınız? daha önceki sayfalarda yazdıysanız muhtemelen unutmuşumdur
-
30 Ekim 2015, 13:19
#2004
Her bakımda temizlenmesi aslında daha sağlıklı olur,zor bir şeyde değil zaten.
Sizin sorun karbüratör ayarlarınız ile alakalı görünüyor,devrinizi 1800-1900rpm arası sabitlersiniz sıkıntınız çözülür ,kış ayları zaten biraz yüksek yapıyoruz rölanti ayarını mecburen.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
30 Ekim 2015, 13:25
#2005
rks chopper v2 silindir olmasıyla benim kalbimi kazanıyor
-
30 Ekim 2015, 14:36
#2006
Abuk subuk yerlerden benzin almadıkça filtreyi değişmeye gerek yok. Zaten benzin filtresi temizlenmez, yenisi ile değiştirilir. Benzin filtresi enjeksiyonlu motorlarda hayati önem arz eder. Bizim mekanik karbüratörümüz var, çok kötü kalite bir benzin olmadığı sürece yakıt memeleri tıkanmaz. 10.000 civarında değişirsiniz filtreyi...
Depoyu çeyreğin altına indirmemek her açıdan faydalıdır .
@veli ; umarım kalbinizi feth eden motora hayırlısı ile sahip olursunuz.
-
30 Ekim 2015, 19:45
#2007
Bende bpden benzin alınca pat diye arada çiğ benzin atıyor, opetten alınca atmıyor. Ama şöyle bişey var bpnin benzini daha çok gidiyor bana.
-
30 Ekim 2015, 20:28
#2008
umarım benzindendir. yarım depodan fazla var şu anda. çeyreğe yaklaşınca Opet'ten alıp deneyim bir de.
-
03 Kasım 2015, 00:47
#2009
-
04 Kasım 2015, 21:01
#2010
@shadowmaster'a wd40 konusunda kesinlikle katılıyorum. siz yazmadan önce zincirimi yağladıktan sonra yapmıştım. bu ürünü çıkaran mühendisleri kucaklamak istedim resmen. manetler, sinyaller, kontak anahtarı, debriyaj ve arka fren hareketli parçaları, artçı ayaklıkları, sehpa ve ayaklığa sıktım. sıfır aldığımdan daha iyi bile oldu diyebilirim ve herkesin yapmasını tavsiye ederim.
benim şu egzoz patırtısı gitmedi. demek ki benzinden değilmiş. servise gittim. sibopların sıkıdır dedi. karbüratör ayarını söyledim. oradan olmaz dedi. aslında motorun sıfır olduğu için açıldıkça kesilir dedi. ne yapacağımı dilemedim. 3200 'de olan motorumu söktürmek istemiyorum. bir zararı olmaz dedi. bilgisi ya da fikri olan var mıdır arkadaşlar?
-
04 Kasım 2015, 22:48
#2011
arkadaşlar birisi jikle'nin fotoğrafını çekip atabilir mi rica etsem.
-
04 Kasım 2015, 23:52
#2012
@hayko ; 15 Mayıs 2015; saat 15:02'de atılan mesaja bakabilirsin
@muko ; 5.000'e kadar bekle bakalım olmadı erken sibop ayarı yaptırırsın
-
05 Kasım 2015, 12:03
#2013
Merhaba arkadaşlar bir iki durumdan bahsedeyim,
1-Egzozumdan gelen zırıltı vardı vida düşmüş takmama rağmen devam edince servise gittim egzoz kazanın kırılmış dedi eleman. Elimle vurunca içinde oynayan parçayı hissedebiliyorum, parça beklemeye devam edicem sanırım.
2-fren kullanımında lamba yanmama meselesi.. Arka frenin ordan sıktı bişeyler yaptı arka düzeldi ama ön fren hala aynı. Motoru aldığımdan beri sağ kumandanın içinde bi sıkıntı var sanırım lambayı yakmıyo ön fren. Çözüm bulamadım garantiye giriyomu bilmiyorum kış gelmeden açılacak tekrar. Yıkarken içinde oksitlenme olabilir dedi. Wd 40 kullanan biri olarak bu tip durumla karşılaşan var mı?
3-sıfırlanabiken km aldığımdan beri çalışmıyo 2000 bakımında verilen km siparişi hala gelmedi. Antepte olmama rağmen bukadar bekliyorum malesef diğer parça bekleyen arkadaşları daha iyi anlıyorum şimdi.
4-sisy bar taktırmak istiyorum ama forumdaki arkadaşların taktıgı bana uzun gözüküyo, regal raptor daytona da oldugu gibi kücük bişey nasıl bulunabilir internet sitesi falan bilen varmı?
5-ön camı siyah olan arkadaşlar filmmi çektiniz renkli cammı?
Teşekkürler
-
06 Kasım 2015, 12:14
#2014
Tamam jikle kapali ama aciyorum mesela gaz veriyorum sonuyor boguluyor ortaya getirincede sikinti yok normal mi bu
-
06 Kasım 2015, 13:28
#2015
arkadaslar benim kuba 150-25 motorum var ama motorum tekliyor bana yardım edermisiniz şimdiden tesekkürler.
-
06 Kasım 2015, 13:57
#2016
hayko5 adlı üyeden alıntı
Tamam jikle kapali ama aciyorum mesela gaz veriyorum sonuyor boguluyor ortaya getirincede sikinti yok normal mi bu
kuba motorlarda jigle kullanımı olayı karbüratör ve sübab ayarları ile doğru orantılı çalışan bir olay.Şayet karbüratör ayarlarınız yapılmamış,8000km de sübaba ayarlarınızı kontrol etirmemişseniz jiglenin çok faydası olmaz.Genelde ben jigle kapalı bir şekilde şu soğuk havalarda ilk çalıştırmada motoru işletiyorum gaz vermeden.stop etme durumda ise tekrar marş edip çalışıyorum ve çok az gaz vererek rolanti tutturup bırakıyorum.Tabi bu olay karbüratör ve sübab olaylarının zamanında kontrol ve bakım edilmesinden kaynaklanıyor.Soğuk havalarda sl200 makinelerin karbüratör ayarlarını ve zamanı gelmişsede sübab ayarlarını mutlaka yaptırınız. (sübab ayarları genelde 8-10 bin km de bir yapılmalıdır)
serkanmaden adlı üyeden alıntı
arkadaslar benim kuba 150-25 motorum var ama motorum tekliyor bana yardım edermisiniz şimdiden tesekkürler.
teklemeden kasıt sürekli stop etmesi ise aynı cevabı sizede veriyorum,25 bin km de ise motorunuz kış bakımına mutlaka götürün.Karbüratör ve sübab ayarlarınızı yaptırın.
Buna buji bakımları ve şayet orjinal buji kullanıyorsanız NGK buji ile değişim edilerekde kış bakımına girebilirsiniz.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
06 Kasım 2015, 18:46
#2017
Ön fren yanmama meselesi... Sağ kumanda panelinin içerisinde ön fren müşüru bulunur. Fren maneti tırnağı basınca soner yani normalde basilidir, frene bastığınızda müşür yayı öne gelir fren lambasi yanar...
Ön fren müşüru ayrı olarak satılmıyor (servisin bana söylediği) Komple panel falan almamak için sorunu kendiniz çözmeye çalışmanız lazım.
Sağ paneli iki vidasindan sökün ve ayirabildiginiz kadar ayırın...
Müşür yayı ileri geri hareketini rahatça yapıyor mu kontrol edin..
Elinizle müşüru bastırıp çekin lambayı kontrol edin...
Manet frene basıldığında müşüru serbest bırakıyor mu kontrol edin...
Müdürden şüpheniz yok ise sorun müşür sonrası kablolamada olabilir...
-
06 Kasım 2015, 18:48
#2018
@hayko ; SL200 jiklesi klasik yaylı sistemle işlemez. Yani bir yay gazı açmaz ve deviri arttırmaz. Onun yerine yapılan kelebek yalnızca hava girişini açar. 3 kademede hava o kadar fazla olur ki motor zengin karışımı yakamaz. Orta pozisyondaki hava ise gerçek bir jikle işlevini görmez. Bu nedenle ilk çalıştırmada çalışma sonrası 2-3 dk gaz açıp yüksek devirde 2500-3500 RPM çalıştırmak daha sağlıklı. Bu arada gaz bıraktığında stop ederse normaldir, ne zaman ki gazı bırakınc 1800 RPM'de kendi çalışıyor, o zaman motor ısınmış ve sürüşe uygun demektir...
@serkan ; tekleme sebepleri :
1- depo boşken dipteki kötü benzin,
2- tırnak aralığı ayarsız buji,
3- tırnağı kömürleşmiş buji,
4- akım kaçıran buji kablosu, ya da oksit yapmış buji piposu,
5- benzin memesi tıkalı karbüratör,
6- bozuk ya da kontakları oksitlenmiş yan sehpa müşiri,
7- bozulma aşamasında ya da kontakları oksitlenmiş ateşleme rölesi,
Bunların biri ya da birkaçı tekleme nedenleridir. Ayrıca zatıf akım üreten akü de son dönemlerinde tekleme yapabilir.
-
07 Kasım 2015, 15:53
#2019
Cok tesekkuler @shadow son olarak sunu sormak istiyorum motoru calistiriyorum devir saati 2 de calisiyor bazen 1.5 iniyor
-
07 Kasım 2015, 16:43
#2020
@hayko ; rölanti ayar vidası ile motor iyice ısındıktan sonra 1.800'e sabitleyin, bu havalarda oynayabilir ama 1.500 düşük bir devir. Ayar vidası karbüratör koruma kapağının arkasında, sağdaki parlak yuvarlak kapak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)