https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-2016-model-2.sahibinden-temiz-yamaha-mt07-night-fluo-710595988/detay/
Belki de tracer 900 e geçme vakti gelmiştir
İlgilenenler mesaj yolu ile ulaşabilir.
Selam arkadaşlar yağ filtresi hava filtresi buji gibi ufak tefek yedek parçalara ihtiyacım var nerden temin edebilirim güvenilir biryer tavsiye edermisiniz?
arkadaşlar merhaba. elimde mt 07 için artçı tutamağı ve ayna uzatma aparatı var. ilgilen olursa uygun fiyata verebilirim. 0553 898 10 11 arayabilirsiniz
Selamün aleyküm, 44 48cm tur camı kullanan var mı 2bin km lik bir gezim olacak faydasını görür müyüm?
Birde katlanır plakalık taktıran var mıdır varsa hangi model ve nasıl montaj oldu bilgi verirseniz sevinirim teşekkürler
Kullanıyorum çok faydasını görürsün. Tur camı olmadan uzun yol yapılmaz hatta. Aradaki büyük farkı göreceksin. Kesinlikle tavsiye ediyorum.
Herkese iyi akşamlar. Mt07 için lastik arıyorum. 2 lastik arasında kaldım. Mitas sport force plus ve anlaş capra rd fiyatlar birbirlerine yakın ama hangisi daha iyi karar veremedim. Birde capra rd touring motosikletler için üretilmiş bir lastik yani ağır motosikletler için, mt07 ise daha hafif bir motosiklet bunun sıkıntısını çeker miyim ? Ağırlıklı olarak viraj yapmayı seviyorum önerileriniz nelerdir ?
The fissure öncelikle şunu söylemeliyim bu işin ustası değilim, fakat viraj yapmayı sevdiğinizi söylediniz bunun için yumuşak hamurlu lastikleri tercih etmeniz daha doğru olacaktır, sorduğunuz lastikleri bilmiyorum, şöyle bir handikap var ama mt7 patiye çok gelen bir motor yumuşak hamurlu lastikler çabuk bitiyor parçalanıyor pati çeke çeke, bunlarida göz önünde bulundurarak değerlendirme yapmanızı öneririm keyifli sürüşler 👋
Merhabalar Tracer 700 2016 motosikletime geçen haftalarda pirelli angel gt 2 lastik taktım. İlk andan itibaren yol tutuş ısınma ve frenajda oldukça iyi tepkiler aldım. Rosso 3 alırım ama çabuk biter gibi bir kuşkunuz varsa yönelebilirsiniz. Ömrünün rosso lardan çok daha fazla olacağından eminim. Özellikle spor sürüş için uygun bir lastik ancak bütçe de önemli tabi. Anlas ve mitas konusunda tecrübem yok.
Fiyat performans ürünü olarak orijinal yağ filtresi, hava filtresi ,buji ,zincir ve fren balatasına alternatif olarak önerebileceğiniz ürünler nelerdir ?
Lastik olarak 1500 TL bandında fiyat performans olarak iyi olan hangi lastiği önerirsiniz ?
Merhabalar,
Fren balatası olarak EBC 252 HH öneririm. Yeni değiştirdim ben de frenlemenin gücü arttı gibi geldi bana. Yani o efektif ısırış daha erken, fren manetini daha az sıkarak ortaya çıkıyor gibi. Orjinal balatalar da henüz bitmemişti, dolayısıyla geçerli bir karşılaştırma yapmış sayılabilirim. EBC HH serisinin paketi 200 tl ye bulunabiliyor, muadili nissin 470 tl indirim alınsa bile çifti 800-850 tl ye geldiği için ben EBC diyorum.
Zincir konusunda did 525 vx gold aldım ben. Daha önceden de hep did kullandığım ve performansını beğendiğim için. Bu ürün bile orjinal zincir fiyatından uyguna bulunabiliyor. Fabrika verilerine bakarsanız ağırlık azaltmak ve daha uygun fiyat için 520vx2 ler bile tercih edilebilir. RK veya JT kullanmadığım için yorum yapamıyorum.
Zincir değişirken ben dişli de değiştirmek gerektiğini düşünüyorum. Dişli için ben Alman malı Esjot tercih ettim. Muadillerine göre biraz daha ağır ama daha dayanıklı diye biliniyor. Bir de yeni yeni ortaya çıkan kauçuklu İtalyan malı Oglibene dişlileri var bir dahakine onları deneyebilirim. Daha sessiz ve hafif oldukları söyleniyor. Zincir dişli kombinini 750 tl ye almıştım. Orjinal zincir dişli setinin 900 tl olduğunu düşününce, tercih ettiğim ürünlerin de performans olarak daha iyi olduğunu varsayarsak mantıklı bir tercih gibi duruyor. Zincir marka tercihini değiştirerek toplam maliyet daha çok düşürülebilir. Ancak ben iki kişi ve yük ile uzun yol yaptığım için zincir gerilim dayanımı yüksek olan ve bildiğim markadan şaşmak istemedim. Daha önceki yorumlarda makina dişlisi önerisi gelmişti, o da maliyeti düşürmek için denenebilir.
Yağ filtresi ve hava filtreleri genellikle mt 07 bakım seti adı altında oldukça uyguna bulunabiliyor. Ben Hiflo tercih ediyorum. Son aldığımda yağ filtresi 50 tl ye gelmişti sanırım.
Orjinal buji dışında bir alternatif denemedim ben, o yüzden çok yorum yapamam. Ancak fiyat performans bir kısıt olarak belirtildiği için orjinalinin iki katı fiyata satılan ngk iridyum olanlar bana çok mantıklı gelmiyor. Çünkü orjinal bujiler de değişim periyotları dahilinde düzgün şekilde görevlerini yerine getiriyorlar. İridyumlar alınsa dahi reklamı yapılan kilometrelerce kullanılmadan değiştiriliyor olacaklar. Ancak iridyumları takar sorun çıkarana kadar değiştirmem denirse belki denenebilir. Ben düzenli bakımdan yana olduğum için tercih etmiyorum.
Yağ olarak tekrar motul 7100 10 40 denemeye karar verdim. KTM'de çok severek kullandığım bu yağı geçen sene tracer da denemiştim ama çabuk sertleşmişti vitesler. Bu sene tekrar şans vermek istedim.
Bunların ötesinde bir de far ampulü paylaşmam lazım. Yaklaşık 100 tl lik bir fiyatları var philips halojen ampüllerin tercihe göre daha beyaz renk ya da daha sarı olanları mevcut. Özellikle gece sürüşü yapılıyor ise tamamen yasal ve güvenlik zafiyeti çıkarmayan extreme vision lar tercih edilebilir, gündüz normal sarı ampüllerden farkı yok gece daha görüş sağlıyor.
Lastik olarak vadettiği uzun ömür ve yeni oluşu nedeniyle pirelli angel gt 2 tercih ettim tracer'da 1900 tl tutmuştu. Ancak belirtilen fiyat bandında m7 rr, rosso 3 ve roadtec 01 ler tercih edilebilir. Sanki mt 07 ler için rosso 3 ve m7 rr daha uygun gibi yine de uzun ömür ve ıslak performansı talebi olursa diğer iki model de düşünülebilir. Road 5 almak istiyordum aslında ama 2400 tl lik fiyatıyla direk elendi benim için.
EBC 252 HH olarak baktığımda ön fren balatası olarak çıkıyor arka fren balatası lazım bana arka için önerebileceğiniz var mı ? Önler baya iyi durumda demişti usta.
Zincir ayrı alınır ise dişlileri de ayrı almak gerekecek ama esjot markası baya pahalı geldi.Bu şekilde alındığında ki ön dişli fiyatı sadece 250 TL gibi bir tutar arka dişli hariç orjinalden baya pahalıya geliyor.Dişliler için link atabilir misiniz?
Bende 2 kişi ve yüklü olarak kullanıyorum motoru 35 bin km sorun olmadı hala orijinal dişli ve zincir var üzerinde ama artık gitmeye başladı 40 bini zor görecek. O yüzden orijinal gibi uzun ömürlü kullanabileceğim bir şey arıyorum.
Hiflo yağ ve hava filtreleri orjinallere göre baya uygun fiyatlı ben 10 bin km de bir serviste yaptırıyorum bakımı.Değişecek parçaları orijinal olarak kendim alıp serviste değiştiriyordum.Yağ ve hava filtresini hiflo alsak 10 bin km götürecek midir acaba ya da bir zararı olur mu ki motora diye riske girmek istemedim şimdiye kadar ama artan bakım maliyetleri alterbatiflere itmek durumda bıraktı.
Motul 7100 den oldukça memnunum ben yamalube 4-5 km civarında sertleştiğini hissederken motul 7-8 k dan sonra farkettiriyor.
Gece uzun yol sürüşü sıkça yapıyorum ve orijinal ampul yeterli gelmiyor fazla. Denemek lazım.Akü den çektiği enerji değerleri vs. araştırılmalı.
Road 3 lastiklerden oldukça memnundum ıslak performans ve uzun ömür bakımından. Viraj yapayım vs gibi derdim olmadığı için uzun ömürlü ve ıslak zemin performansı daha yüksek olan lastik tercihim olacaktır.Road 5 düşünüyordum uzun zamandır ama fiyatı gereğinden fazla olduğunu düşündüğüm için angel gt2 ye yöneldim bende.Lastik hakkında görüşleriniz nasıl ?
Vakit ayırıp uzun uzun cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
Yardımcı olabilirsem ne mutlu bana.
EBC kataloğunu da buraya eklemiş olayım ihtiyacı olanlar bakabilir(Bizim motor 120. sayfa)
https://ebcbrakes.com/assets/Flip-Catalogues/Intl-Full-Catalogue-May-2019/mobile/index.html
174 numara olarak görünüyor arka fren balatası. Frenleme esnasında arka tarafta yük azaldığı için daha uzun ömürlü olduğunu düşününce arka tarafa HH takmak gereksiz de olabilir. Disk ömrünü arka tarafta kısaltmaya neden olabilir. Yarı sinterli olan 174V veya sinterli 174HH tercih edilebilir. Bu arada ön fren balatası değişimi sonrası zaman zaman az miktarda frenleme esnasında ses yapma durumu olabiliyor. Disk alışınca o da yok olabilir ama bundan da bilginiz olsun. Benim için bir problem değil her zaman da olmuyor, frenleme performansını düşününce kabul edilebilir geliyor.
Dişli siparişimi ben bu siteden vermiştim. Satıcı arkadaş oldukça ilgiliydi ve yardımcı oldu. Gönül rahatlığı ile iletişim kurabilirsiniz. Dişli seti ön ve arkayı içeriyor ayrıca standard diş sayısına sahipler. Son hız veya tork değişimi amacım olmadığı için standard diş sayısı olmasını önemli buluyorum.
http://piamotorshop.com/index.php?route=product/product&product_id=1010
Bakım maliyetleri konusunda haklısınız. Naçizane benim düşüncem, yağ filtresinde yapılacak 20-30 tl lik bir kar daha uzun vadeli sorun riskini getirebilir gibi geliyor. Khan diye bir marka var daha uygun görünüyor internette ancak ben kullanmadığım için tavsiye edemiyorum.
Ampül konusunda philips extreme vision aldım ben orjinal ampül ile birebir aynı değerlere sahip, o nedenle sorun yaratması mümkün değil. Aynı şekilde takıp kullandığım için rahatça tavsiye edebiliyorum. Orjinalleri de yedek yaptım evde duruyor. Renk sıcaklığı 3750 K di sanıyorum. Yani siste, yağmurda, dağ başında görüntü gider korkusu olmadan, güvenli bir şekilde gece sürüşü için görünürlük artıralabilir. Daha beyaz ışık severler için crystal vision, white vision gibi modeller de mevcut ancak ben kullanmadım.
Ben de çok uzun zaman road 4 kullanıp memnun kalınca, değişim sırasında road 5 alır geçerim diyordum, dediğiniz gibi fiyatı çok yukarıda olduğu için niş bir ürün olarak kalacağını düşünüyorum TR'de. Alternatif olarak roadtec, rosso 3 ve angel gt 2 bakıyordum. Kullanım senaryom %85-90 asfalt ve otoban olduğu için ve virajda yatış açısı sevdiğimden daha yol odaklı olduğunu düşündüğüm gt 2 ye yöneldim. Angel gt'nin daha ağır ve genellikle düz giden yol motosikletleri için olduğunu düşündüğümden gt 2 nin de bu tarz olacağını sanmıştım. Ancak anladığım kadarıyla all-rounder tabir edilen roadtec ve road 4 çok tutulunca pirelli markasıyla da bu kategoride bir ürün olması istenmiş ve bence yol şartları için bu modellerin üstüne çıkılmış.
Öncelikle yol tutuş çok başarılı. Ön lastikteki dizayn biraz garip olsa da iddia ettiği gibi belli ölçüde yol sesini azaltıyor. Lastiğin genel duruşu ve görünüşü bence otomobil lasitği gibi görünen roadtec ten iyi. En önemli yapısal özelliklerinden birisi ise kenarlarda sert ortada nispeten yumuşak karkas yapısıyla hem virajda güvenli hem de düz sürüş sırasında temas alanını artırarak uzun ömürlü olması. Bir diğer önemli özelliği değişken açılı olması. Bu sayede de hem spor bir şekilde kolayca, fazla güç harcanmadan yatıp viraj alabiliyor hem de kısa sürede ortası düzleşmiyor. Bu da uzun ömüre etki eden başka bir konu. Nesi michelin'e göre kötü olabilir diye kendime sorduğumda kimyasal yapısı olabilir diyorum. Geçenlerde okudğum bir makalede Michelin'in ar-ge departmanına milyar eu lar seviyesinde yatırım yaparak sektör lideri olduğundan bahsediliyordu. Ben şu an için 2000 km lik sürüşüm boyunca gt 2 nin tracer 700 üzerinde yol tutuşu, fren performans,kolayca manevra yapabilmesi ve çabuk ısınmasından oldukça memnunum. Ancak asfalt 5-6 derecelere düştüğünde denemediğim için kışın da bu kadar kolay ideal tutuş performansına gelir mi bilemiyorum. Beklentim geleceğinden yana çünkü genel olarak Pirelli nispeten yumuşak hamur kullanıyor. Bu nedenle ömrü road 4 kadar olmaya bilir veya kimyasal yapı farkı nedeniyle 10k km de ki gt 2 10k km deki road 4 ten daha kötü olabilir, bilemiyorum.
Ayrıca Ebc hh lara rağmen abs devreye girişleri azaldı diyebilirim. Normalde sürekli abs devreye sokan bir yapım zaten yok ama road 4 lerin ömrünün sonunda orjinal balatalar ile bile otoparka inerken o tırtıklı kısımda istemsiz olarak abs devreye girerdi, artık öyle problemim yok. Ayrıca karkas yapısı nedeniyle (ya da yeni olduğu için) süspansiyona da destek olduğunu hissettim. Kasisler ve bozuk yol artık çok daha kolay geçiliyor.
Road 4 veya roadtec de tercih edilse de ekonomik şartlara göre, memnun kalınacağını düşünüyorum. Ben yeni olduğu ve sanıyorum sbk da kullanılan bazı özellikleri yol kullanımına getirdiği için bunu tercih etmiştim. Fiyatları ve bulunabilirlikleri daha başarılı olsa, batlax s21 ve road5 ler de oldukça iyi görünüyorlar.
Lastik değiştirirken bir küçük tavsiyem, L şeklindeki alüminyum sibopları da taktırmanız. Bence motosiklet üzerindeki fiyatına göre en katma değerli işi yapan parçalar diyebilirim. Özellikle 180 lik arka lastiği düşününce hava basıncı kontrolü ve sibop birleşiminden hava kaçağı direk çözülüyor.
@angrypower bayadır uğramıyordum foruma hayırlı olsun 07 in kazasız belasız kullan. Mt25 i sattım bende yakında, sanırım 0km almışsın eu4 olanlardandır. Senden kısa bir değerlendirme rica edeceğim 07 hakkında. Özellikle güncellenmiş ön süspansiyon ve yol tutuş hakkında...
Teşekkür ederim. Aynen 2018 güncellenmiş kasadan aldım sıfır olarak. Lastiklerinin berbatlığı dışında hem benim 2017 MT-25'den az yakıyor hemde zorda kalmamı engelliyor. Titreşim yok denecek kadar az ve acayip zevkli bir makine. Lakin stock lastiklerle ıslak yolda 1mm fazla gaz açmayı affetmiyor. Tek sorunu yüksek cc olduğu için trafiğe girince sağ bacağa çöl rüzgarları esiyor. Onun dışında çok zevkli motor. Virajlarda da yatırdım, kaldırdım. Banamasını demiyor alet, saçma sapan ön tekeri viraj içinde yerden kesmiyor. Daha önceden almadığıma pişman oldum sadece. Şimdi 7300km'de bayram sonrası 8000km'leri geçer...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)