Yamaha MT-07 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
30 Eylül 2015, 15:59
#5441
Herkese Merhaba,
Malum motorun orjinal egzozundan neredeyse hic ses cikmiyor.Trafikte o sesle farkedilmek imkansiz.E biraz da insan tok bir ses istiyor.
Simdi gelelim mevzuya;
3500-4000 tl gibi bir butcem olmadigi icin akrapovic ya da yoshimura degil de daha uygun egzozlara bakmaya basladim.Simdi 2 adet egzoz linki paylasacagim.Aralarinda cok fiyat farki yok fakat merak ettigim seyler var.
http://www.brnmotor.com.tr/Yamaha-MT-07-Tiger-Performans-Egzoz-Full-Sistem-TRI-780-Karbon-Kapak,PR-22348.html
http://www.brnmotor.com.tr/Yamaha-MT-07-Tiger-Performans-Egzoz-Full-Sistem-TRI-800-Full-Karbon,PR-22349.html
1- Bu iki egzoz arasinda fiyat disinda ne gibi fark var?
2- Motora orjinalinin disinda yeni bir egzoz taktigim zaman herhangi bir ayarlama yapmak gerekiyor mu? (Beyin falan degisiyormus diye duydum ama beyinin ne oldugunu bilmiyorum,ne ise yaradigini bilmiyorum,bu egzozlardan herhangi birini aldigimda icinden beyin cikiyor mu onu da bilmiyorum aydinlatirsaniz sevinirim
3-Egzozu taktiktan sonra yakitta artis gorulur mu? gorulurse yuzde kac gibi olur?
4-Motor muayeneye girecegi zaman eski egzozu takmak kolay olur mu?
5-Bu egzozlarin disinda tavsiye edebileceginiz baska bir marka/model var mi?
Plaka konusunda ise 2 sorum var
1-Plakalik kuyrugunu iptal edip direk sele altina takilabilen yeni ve kucuk plakalik istiyorum.Ve yaninda sinyal lambalari da olmali.Bunu en kolay nereden temin edebilirim ve nerede taktirabilirim? internette baktim ama cogunun yaninda sinyal lambasi yok.Yoshimuranin cok guzel bir modeli var fakat 450 lira gibi bir rakam cok fazla.
2-Yeni plakalik taktiktan sonra mecburen yeni ve kucuk bir plaka da takacagim icin bu plakayi onaylatmam gerekiyor mu? bunun icin ne yapmam lazim?
Cevaplariniz icin simdiden tesekkurler
Reklamlar
-
01 Ekim 2015, 10:42
#5442
Waaauvv...
Dün aldım kırmızı mt yi..
Arkadaş bi makina bu kadar mı şımarık olur..??
Her devirde her viteste her km de oyuna hazır agresif bir tork gazı açınca aynen böyle oluyorsun...
Gidona sıkı sıkı tutunmazsan altından fırlayıp gidecek yaramaz şey..
Vergisini, yakıtını, plakasına, alışına satışına her şeyine kadar verdiğim parayı hak ediyor.
Hatta gelirken unutturdu bana tüm ödediğim parayı..
Keyif budur..
-
01 Ekim 2015, 11:27
#5443
donmezozn adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Uzun yıllardır işe gidip geliyorum.
xmax 400 aralarında bagaj konusunda en rahat ettiğimdi.Arkadaşım için yedek kask,mont vs herşeyi alacak kadar bir koltuk altı vardı.
Daha sonra 125 cc lik motoru kullandım.Ne zaman benzin koyduğumu hatırlamıyor,vergisini 50-60*2 TL bir seferde ödeyip geçiyordum.
Şimdi07 kullanıyorum, 3-4 günde bir depo doldurup 500 kusur TL vergi ödüyorum.Keyifli mi keyifli ama ekonomik olarak değermi siz karar verin.. selamlar
Bence değiyor
-
01 Ekim 2015, 11:32
#5444
Tiger çöpüne para falan verme. Distribütör kardeşler yamahadan 575 euroya mivv gp karbon alabilirsin. Tipini beğenmezsen 50 euro daha fişekleyip oval versiyonunu alabilirsin.
-
01 Ekim 2015, 16:00
#5445
MT-07 virajda kötü mü? Benim bilmediğim bir marka model MT-07 daha var da onunla mı karıştırıyorum acaba. MT-07 nin virajları gayet iyi ve güvenli. Bilmiyorsanız eğitim alın öğrenin nasıl viraj dönüleceğini. Kullandığınız motosiklet SS değil. Ne beklerken ne buldunuz da memnun değilsiniz anlamadım? MT-07 Sınıfının hakkını sonuna kadar sömüreceğiniz çok iyi bir motosiklet.
-
01 Ekim 2015, 16:39
#5446
zanyoscar adlı üyeden alıntı
Herkese Merhaba,
Malum motorun orjinal egzozundan neredeyse hic ses cikmiyor.Trafikte o sesle farkedilmek imkansiz.E biraz da insan tok bir ses istiyor.
Simdi gelelim mevzuya;
3500-4000 tl gibi bir butcem olmadigi icin akrapovic ya da yoshimura degil de daha uygun egzozlara bakmaya basladim.Simdi 2 adet egzoz linki paylasacagim.Aralarinda cok fiyat farki yok fakat merak ettigim seyler var.
http://www.brnmotor.com.tr/Yamaha-MT-07-Tiger-Performans-Egzoz-Full-Sistem-TRI-780-Karbon-Kapak,PR-22348.html
http://www.brnmotor.com.tr/Yamaha-MT-07-Tiger-Performans-Egzoz-Full-Sistem-TRI-800-Full-Karbon,PR-22349.html
1- Bu iki egzoz arasinda fiyat disinda ne gibi fark var?
2- Motora orjinalinin disinda yeni bir egzoz taktigim zaman herhangi bir ayarlama yapmak gerekiyor mu? (Beyin falan degisiyormus diye duydum ama beyinin ne oldugunu bilmiyorum,ne ise yaradigini bilmiyorum,bu egzozlardan herhangi birini aldigimda icinden beyin cikiyor mu onu da bilmiyorum aydinlatirsaniz sevinirim
3-Egzozu taktiktan sonra yakitta artis gorulur mu? gorulurse yuzde kac gibi olur?
4-Motor muayeneye girecegi zaman eski egzozu takmak kolay olur mu?
5-Bu egzozlarin disinda tavsiye edebileceginiz baska bir marka/model var mi?
Plaka konusunda ise 2 sorum var
1-Plakalik kuyrugunu iptal edip direk sele altina takilabilen yeni ve kucuk plakalik istiyorum.Ve yaninda sinyal lambalari da olmali.Bunu en kolay nereden temin edebilirim ve nerede taktirabilirim? internette baktim ama cogunun yaninda sinyal lambasi yok.Yoshimuranin cok guzel bir modeli var fakat 450 lira gibi bir rakam cok fazla.
2-Yeni plakalik taktiktan sonra mecburen yeni ve kucuk bir plaka da takacagim icin bu plakayi onaylatmam gerekiyor mu? bunun icin ne yapmam lazim?
Cevaplariniz icin simdiden tesekkurler
1- anlamam
2-Bildiğim kadarıyla süpap ayarları egzos takıldıktan sonra yapılıyor. Susturucu ve Kat. olayı gazın rahat çıkışını engellediği için ayarlar ona göre. Siz farklı bir egzos kullandığınızda mutlaka bi şeyler değişecektir. Genelde kimse bu olayı sallamaz. Başka bir ayarı yok.
3-Yakıt artmaz egzos sadece gürültüyü kesmek için icat edilen bir olay.
4-Ses fazla değilse sökmene gerek yok. Rahatsızlık veriyorsa zaten geri gönderirler seni.
5-anlamam
6- ???
7-Plakayı mühürletmen gerekecek. Sanırım yasal belli ölçüleri mevcut kafana göre ölçülerde yaparsan ve adamın yoksa içeride mühürlenmeyecektir.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
01 Ekim 2015, 17:28
#5447
3-Yakıt artmaz egzos sadece gürültüyü kesmek için icat edilen bir olay.
Yanlış,yakıt tüketiminiz artar.
Ne kadar artar ne olur onu bilebilmemiz mümkün değil.
Selamlar
Heinz
-
02 Ekim 2015, 00:09
#5448
yusufozugenc adlı üyeden alıntı
Tiger çöpüne para falan verme. Distribütör kardeşler yamahadan 575 euroya mivv gp karbon alabilirsin. Tipini beğenmezsen 50 euro daha fişekleyip oval versiyonunu alabilirsin.
sana zahmet videosu varsa bi paylasabilir misin? bitane anadolu yamaha onunde cekilmis video buldum youtube'da iki tane ince ucu var hatta.ama sesi boyle cata pat gibi cikiyidou cok hosuma gitmedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
cevaplarin icin tesekkurler
-
02 Ekim 2015, 11:05
#5449
HeinzBrausewetter adlı üyeden alıntı
Yanlış,yakıt tüketiminiz artar.
Ne kadar artar ne olur onu bilebilmemiz mümkün değil.
Selamlar
Heinz
Yazmayayım dedim ama olmayacak..
Kulaktan duyma sözlerle artar artmaz gibi söylemlerde bulunmayalım, bulunuyorsak lütfen arkasında duralım izah edelim ki diğerleride öğrensin.
Patlama sonrası motor içerisindeki yanan yakıttan geriye kalan ve atılması gereken gaz pistonun yukarı çıkışıyla süpaplardan itilerek atılmaya çalışılır.
Çalışılır çünkü silindiri terk eden gaz egzos borusuna yönlenir. Eğer sizin egzosunuzda bu gazı çekerek dışarı atılmasına yardımcı olan bir emiş gücü (turbo) yoksa gaz kendi haline terk edilmiştir ve doğal yollarla çıkması beklenir.
Ama gazın çıkabilmesi için öncelikle katalizör, orta susturucu, son susturucu gibi engellerden geçerek çıkışa ulaşması gerekmektedir.
(Sıfır bir egzozu elinize alıp üflemeyi deneyin nefesiniz kolaylıkla çıkışa ulaşabilecek mi test edin görün)
Gaz bunu normal şartlarda yapamaz, silindirin diğer hareketiyle ikinci gaz egzos a basılır.
Çıkmayı bekleyen gazlar bu şekilde bir iç basınç oluşturur öyle ki yüksek devirlerde silindirden çıkmaya çalışan gaza mani olur ve silindirden tam boşaltım sağlanamaz buda motorda performans kaybına sebep olur.
Bunu üst devirlerde boğulma olarak tabir eder ustalar. Bu durumda Yakıt tüketimi/performans eğrisi değişir.
Motor en rahat ve performanslı egzos olmadan çalışır.
Takılan her boru rahat boşaltımı nispeten engelleyeceği için performanstan ödün verilir.
Siz kat. ve son susturucu iptali yapıp yada performans egzosu takarak orjinal haline nispeten çıkışı rahatlatır ve güç kazanırsınız.
Bu güç kazanımı gazın rahat çıkmasını temin ederek gerçekleşir.
Yakıt artmaz..
Aksine düşer.
Gel gelelim abart, performans egzos kullananlar arttığını söyler. Nedeni ise şudur;
1- Gereksiz yere verilen ara gazların sayısının artması en büyük etken
2- "-Madem para verdim şu sesi bir duyayım, hatta millet duysun" diye 3 ile gidilecek yerde 2 ile yüksek devirde gidilir,
Ara gazlar verilir, bağırtılır.
Hal böyle olunca sizin gibiler egzos yakıtı artırır derler..
Bilmezler ki yakıtı artıran kendi kullanım stillerinin değişmesidir.
Selametle..
-
02 Ekim 2015, 13:54
#5450
Siz kat. ve son susturucu iptali yapıp yada performans egzosu takarak orjinal haline nispeten çıkışı rahatlatır ve güç kazanırsınız.
Bu güç kazanımı gazın rahat çıkmasını temin ederek gerçekleşir.
Yakıt artmaz..
Aksine düşer.
Şunu yazabilen birine ne denebilir bilemiyorum,
Güç artıyor ,ama yakıt düşüyor öylemi.
Rahat çıkıyor gaz peki.
Adamın tasarladığı işi bozarsan yani, Piston ve egzoz çıkış sübaplarının bir zamanlaması ve konumu olmalı değilmi?
Gaz serbestçe çıktığı için motor,standart haline göre daha hızlı devirlenecek.
Egzoz patlaması devam ederken piston olması gerekenden fazla hareket edeceği için,
Yanma odasında, yanma süresi doğru ve ideal olandan daha kısa olacak.
Tahmin et bakalım ne olacak ozaman.
Performans egzozu takarsanız aracınız,daha hızlı akselere olur.
Daha fazla duman ve gürültü üretir.
İnanın bana daha fazla yakıt tüketir.
Selamlar
Heinz
-
02 Ekim 2015, 16:30
#5451
Her ikisi de doğru olabilir.
Daha fazla gücü daha fazla yakıt yakarak değil aynı yakıt harcamasında daha fazla kuvvet üreterek sağlamış oluyorsunuz. Burada feragat ettiğiniz şey çevreye zararlı gazların da salınımıdır.
Ancak mevcut emisyona uygun lambda sensörü uygun değerlerin aşılması durumunda ateşlemesini değiştirerek daha az zararlı gaz çıkacak şekilde fakir karışım haritalatır. Siz bu sensörü iptal ederseniz daha fazla gücü daha fazla yakıt harcamasıyla da elde ediyor olabilirsiniz.
Özetle hesap kitabı uydurulmuş bir egzos sistemi revizyonu ile aynı yakıt harcamasıyla güç artışı sağlamak mümkün (veya aynı gücü daha az yakıt harcayarak) Hesabı yapılmadan yapılacak modifikasyonlarda ise sürüş karakterine göre her iki sonuçla da karşılaşabilirsiniz. Genelleme yapmamak lazım.
-
02 Ekim 2015, 18:29
#5452
bu işler o kadar basit değil . gazın çıkışı kolay olursa böyle olur zor olursa şöyle olur........ mühendislik diye bir şey var.
yoksa bu mantıkla tv'de izlediginiz yarışlarda en büyük amaclarından biri güç üretmek olan milyon dolarlık motosikletlere egzoz takmazlardı.
-
02 Ekim 2015, 19:45
#5453
ZümeR adlı üyeden alıntı
3-Yakıt artmaz egzos sadece gürültüyü kesmek için icat edilen bir olay.
Zümer, şu yazıyı okumanı tavsiye ederim:
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/153188-egsozun-motorlu-araclardaki-yakit-tuketimindeki-onemi.html
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
03 Ekim 2015, 03:04
#5454
ZümeR adlı üyeden alıntı
Çalışılır çünkü silindiri terk eden gaz egzos borusuna yönlenir. Eğer sizin egzosunuzda bu gazı çekerek dışarı atılmasına yardımcı olan bir emiş gücü (turbo) yoksa gaz kendi haline terk edilmiştir ve doğal yollarla çıkması beklenir.
Buraya ben de müdahale edeyim. Turbo ekzost gazının boşaltılmasına yardım etmez. Tam tersi direnç gösterir. Sebebi bir türbünü döndürmeye çalışmasıdır.
-
03 Ekim 2015, 10:54
#5455
HeinzBrausewetter adlı üyeden alıntı
Yanlış,yakıt tüketiminiz artar.
Ne kadar artar ne olur onu bilebilmemiz mümkün değil.
Selamlar
Heinz
Zümer adlı üyeden alıntı
Yazmayayım dedim ama olmayacak..
Kulaktan duyma sözlerle artar artmaz gibi söylemlerde bulunmayalım, bulunuyorsak lütfen arkasında duralım izah edelim ki diğerleride öğrensin.
Patlama sonrası motor içerisindeki yanan yakıttan geriye kalan ve atılması gereken gaz pistonun yukarı çıkışıyla süpaplardan itilerek atılmaya çalışılır.
Çalışılır çünkü silindiri terk eden gaz egzos borusuna yönlenir. Eğer sizin egzosunuzda bu gazı çekerek dışarı atılmasına yardımcı olan bir emiş gücü (turbo) yoksa gaz kendi haline terk edilmiştir ve doğal yollarla çıkması beklenir.
Ama gazın çıkabilmesi için öncelikle katalizör, orta susturucu, son susturucu gibi engellerden geçerek çıkışa ulaşması gerekmektedir.
(Sıfır bir egzozu elinize alıp üflemeyi deneyin nefesiniz kolaylıkla çıkışa ulaşabilecek mi test edin görün)
Gaz bunu normal şartlarda yapamaz, silindirin diğer hareketiyle ikinci gaz egzos a basılır.
Çıkmayı bekleyen gazlar bu şekilde bir iç basınç oluşturur öyle ki yüksek devirlerde silindirden çıkmaya çalışan gaza mani olur ve silindirden tam boşaltım sağlanamaz buda motorda performans kaybına sebep olur.
Bunu üst devirlerde boğulma olarak tabir eder ustalar. Bu durumda Yakıt tüketimi/performans eğrisi değişir.
Motor en rahat ve performanslı egzos olmadan çalışır.
Takılan her boru rahat boşaltımı nispeten engelleyeceği için performanstan ödün verilir.
Siz kat. ve son susturucu iptali yapıp yada performans egzosu takarak orjinal haline nispeten çıkışı rahatlatır ve güç kazanırsınız.
Bu güç kazanımı gazın rahat çıkmasını temin ederek gerçekleşir.
Yakıt artmaz..
Aksine düşer.
Gel gelelim abart, performans egzos kullananlar arttığını söyler. Nedeni ise şudur;
1- Gereksiz yere verilen ara gazların sayısının artması en büyük etken
2- "-Madem para verdim şu sesi bir duyayım, hatta millet duysun" diye 3 ile gidilecek yerde 2 ile yüksek devirde gidilir,
Ara gazlar verilir, bağırtılır.
Hal böyle olunca sizin gibiler egzos yakıtı artırır derler..
Bilmezler ki yakıtı artıran kendi kullanım stillerinin değişmesidir.
Selametle..
.....................................
Tamamen katılıyorum arkadaşım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:26 ----------
emremm adlı üyeden alıntı
Turboya gidip, pal'i çevirip çabuk ekzost'tan atılan gaz motorun daha rahat çalışmasını sağlayacaktır. Bu da daha az yakıtla daha fazla güç demektir. Günümüz araçlarında hemen hemen her şeyin ayrı bir beyni olduğu için bir ayar gerektirecektir. Ayrıca yaptığımız katalizör iptali sebebiyle havayı daha fazla kirletecektir. Önceki aracımda KN açık hava filtresi kullanıyordum. Sık sık ara gaz veren, gaza gelip araç kullanan biri olmadığım için sadece hızlı kalkışlarda veya devir yükselirken duyduğum ses bana yetiyordu. Yazın serin ve bol hava giriş sağladığı için hem performans hemde yakıt ekonomisi sağlıyordu. Kışın soğuk ve fazla hava girişi ters etki yaptığı için orjinal hava filtresine geri dönüyordum.
-
03 Ekim 2015, 15:22
#5456
Arkadaslar Merhaba,
Güzel tartısmalar için HeinzBrausewetter ,ZümeR ve diğer herkese tesekkürler. Sayenizde harika bilgiler öğreniyorum.
Yinede tam sorulara yanıt veremedik.Muayene,beyin egzoz alımında fiyat haricinde dikkat etdilmesi gereekenler.. vsvs
Selamlar ozan
-
04 Ekim 2015, 16:28
#5457
09 sahibi bir editörden 07 incelemesi...
http://www.motorcyclistonline.com/reviews/2015-yamaha-fz-07-first-ride
-
05 Ekim 2015, 11:06
#5458
zileliorhan adlı üyeden alıntı
Zümer, şu yazıyı okumanı tavsiye ederim:
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/153188-egsozun-motorlu-araclardaki-yakit-tuketimindeki-onemi.html
Sayfayı biraz yukarı kaydırın 5447 numaralı mesajımda bunu belirtmiştim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------
emremm adlı üyeden alıntı
2 çeşit turbo vardır. Bu senin verdiğin örnek eski nesil egsoz tahrikli çalışanı.
Birde krank tahrikli olanları incele.
Kaldı ki bu sistemde bile dönen kanatlar ivmelendikten sonra boşaltıma katkı sağlamaktadır.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
05 Ekim 2015, 11:30
#5459
ZümeR adlı üyeden alıntı
2 çeşit turbo vardır. Bu senin verdiğin örnek eski nesil egsoz tahrikli çalışanı.
Birde krank tahrikli olanları incele.
Kaldı ki bu sistemde bile dönen kanatlar ivmelendikten sonra boşaltıma katkı sağlamaktadır.
Eski Nesil yeni nesil farketmiyor. Yeni araçlarında birçoğunda turbocharger sistemi vardır. Sizin dediğiniz krank tahrikli olanlar supercharger diye geçiyor. Bunlarda egzoz gazına direnç gösterecek birşey olmadığından egzozda ekstra basınç yapmaz. Kawasaki H2'de bu sistem var.
Ama Turbo sistemlerinin Egzoz gazına direnç gösterdiği bir gerçektir. Çünkü egzoz gazının turbocharger içerisindeki türbinin kanatçıklarını döndürmeye çalışması orada bir direnç oluşturur ve turbodan önceki basıncın yükselmesine egzoz gazının dahada ısınmasına sebep olur. Turbo sistemleri Egzoz gazının boşaltılmasına hiçbir zaman katkı sağlamaz.
Evet bu video durumu açıklar sanırım.
Turboya gidip, pal'i çevirip çabuk ekzost'tan atılan gaz motorun daha rahat çalışmasını sağlayacaktır.
Aynı şekilde sizinde bu konuda yanlışınız var. Turbonun amacı, egzoz gazının dışarıya rahat atılmasını sağlamak değildir. İçeriye giren havanın miktarını artırmaktır.
-
05 Ekim 2015, 15:39
#5460
ZümeR adlı üyeden alıntı
Sayfayı biraz yukarı kaydırın 5447 numaralı mesajımda bunu belirtmiştim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------
2 çeşit turbo vardır. Bu senin verdiğin örnek eski nesil egsoz tahrikli çalışanı.
Birde krank tahrikli olanları incele.
Kaldı ki bu sistemde bile dönen kanatlar ivmelendikten sonra boşaltıma katkı sağlamaktadır.
Üstad, sizde doğrusunuz. Ama konu güç artımı değil yakıt tüketimi idi. Bir sürü örnek var. Mesela mercedes'in yine kranktan "compressor" modellerindeki sistem gibi, biliyorum. Siz belirtmediniz bende bunu yazdım.
Türbinde kanatları çevirmeye çalışmak ve 100..150000 devirlere kadar turboyu devirlendirmek kolay iş değil. Ve yine doğrudan türbine bağlı hava kompresörünün kanatları çevriliyor. Devamlı yük var yani. Eksoz gazına engeldir.
Havayı içeri bastık 0.5 bar ile 2 bar arasında bir hava basıncından bahsediyoruz. Bu kadar oksijene yakıt lazım. Karışım bozuldu. Yakıt artar mı?
Bizde iki tane aynı marka, 2010 model oto var. Birisi turbolu, ikiside 1400cc, ikiside benzinli. Turbolu olan 120 Bg, tüketim ort.
100km/9 lt, Turbosuz 77 Bg. tük. ort. 7.5 lt. Haa. birisi 16V diğeri 8V.
Yani havayı verirsen yakıtıda vermen gerekir. Genel geçerdir. Yoksa verimsiz bir motorumuz olur.
Bizim örnek buraya uymayabilir ama.. Böyle yani.
Arkadaşlar kusura bakmasın. Konunun içine daldık.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)
Bu Konudaki Etiketler