Yamaha MT-07 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
22 Temmuz 2015, 01:23
#5281
TEKNECI adlı üyeden alıntı
ben yamahadan, Yamaha turkiyeden ve bayisi baydardan umidi kestim.
bin km rodaji yaptirdim. 235TLyi verdim. kitapcigi kaselettim ..rahatladim!!!
))
10bin km ye kim ole kim kala.
zaten duzenli zincir vs bakimlarini kendim yapmaya calisiyorum olmazsa ustaya yaptiriyorum.
10bin gelince bakariz. gezmek evet ama yamaha bayisine ugramak NO!!!NO!!!NO!!!
)))
Henüz 920 km.de iken havaların bir anda ısınması ve 1000 km.yi yolda devireceğim için rodaj bakımına girdim. Motoru aldığım yerden memnun kalmadığım için öncelikle başka bir servisle görüşüp, benim istediğim, onlarında onayladığı yağı yanımda götürdüm. Depodan çektikleri bir miktar benzin ile gözümün önünde zinciri temizleyip, basınçlı hava tutup sildikten sonra yağlayıp, benim seleye oturmamı rica edip, ben üstündeyken zinciri gerdiler (çoğu kimse benzinle temizliğe karşı çıkabilir fakat iyi temizleyici ve uçucu olup kalıntı bırakmaması yönüyle gaz yağından daha iyidir. Gaz yağı zaten yağlı olduğu için zincirden tam ayrıştırılamaz, su zerreciklerini içinde barındırarak zincirin kısa zamanda bozulmasına yol açar). Yağı tamamen boşaltıp, filtresini söküp bir süre bekledikten sonra yine bana göstererek yeni bir filtreyi ambalajından çıkarıp taktılar, yağını koyup, kısa bir süre çalıştırdıktan sonra motoru kapatıp, bekleyip, yağ miktarını ölçüp uygun miktara tamamladılar. Gevşeyebilecek civatalarını sıkıp, lastik havalarını önceki alışkanlıklarım doğrultusunda istediğim şekilde ayarlayıp motoru bana teslim ettiler. Servis süresince bana içecek sordular, işlerine engel olmayacak bir mesafeden izlememe ses çıkarmadılar, sorduğum sorulara da içtenlikle cevap verdiler. Açıkçası kendi ustam olmasa bir sonraki bakımında yine onlara götürmekte tereddüt etmem. Kitapçığında ikinci bakım periyodu 10.000 km. yazsa da ben 5.000'de yağını tekrar değiştireceğim, bunun zararı olmaz aksine bizim ki gibi canavar ruhlu makinelerde uygun periyotlarla yağ değişimi yararlı olacaktır. Servise para vermek istemiyorsanız da yağı kendiniz değiştirin hiç bir zorluğu yok. Benden yukarıda saydığım her şey için 90 TL. aldılar. Zaten yağımı yanımda götürmüştüm. Bu parayı fazla bulabilirsiniz, haklısınız da. Ne var ki bu parayı o kaşe ve imza için ödüyoruz, servis sahibi de Yamaha'ya verdiği parayı bizden çıkaracak elbette. Bari benim götürdüğüm servis gibi müşteri memnuniyetini sağlayıp alsınlar alacaklarını, değil mi?
Motorlarımızın avadanlığı olarak siyah çanta içersinde arka amortisör yayını ayarlamak için bir anahtar ve anahtar kolu oluyor. Ben araştırıp, Avrupa'dan videoları izlerken farkettim. Sonra Yamaha Türkiye'ye yazdım. En son da motosikleti aldığım yere gidip istedim. Önce öyle bir şey olmadığını, "Yamaha"ya sorduğumu söylediğimde de paket açılıp, montaj yapılırken kenarda kalmış olabileceğini söylediler ve getirip verdiler. Belki de hiç kullanmayacağım ama bunu onlara yakıştıramadım. Kaç kuruşluk şey.. Yeni alacak arkadaşların dikkatli olmalarını tavsiye ederim.
Reklamlar
-
22 Temmuz 2015, 09:19
#5282
bahsettigin bayi gibi bir bayi/servis bulsak da ankarada biz de gitsek.
okudugum kadariyle iyiymis.
-
22 Temmuz 2015, 09:50
#5283
aquarist4 adlı üyeden alıntı
Henüz 920 km.de iken havaların bir anda ısınması ve 1000 km.yi yolda devireceğim için rodaj bakımına girdim. Motoru aldığım yerden memnun kalmadığım için öncelikle başka bir servisle görüşüp, benim istediğim, onlarında onayladığı yağı yanımda götürdüm. Depodan çektikleri bir miktar benzin ile gözümün önünde zinciri temizleyip, basınçlı hava tutup sildikten sonra yağlayıp, benim seleye oturmamı rica edip, ben üstündeyken zinciri gerdiler (çoğu kimse benzinle temizliğe karşı çıkabilir fakat iyi temizleyici ve uçucu olup kalıntı bırakmaması yönüyle gaz yağından daha iyidir. Gaz yağı zaten yağlı olduğu için zincirden tam ayrıştırılamaz, su zerreciklerini içinde barındırarak zincirin kısa zamanda bozulmasına yol açar). Yağı tamamen boşaltıp, filtresini söküp bir süre bekledikten sonra yine bana göstererek yeni bir filtreyi ambalajından çıkarıp taktılar, yağını koyup, kısa bir süre çalıştırdıktan sonra motoru kapatıp, bekleyip, yağ miktarını ölçüp uygun miktara tamamladılar. Gevşeyebilecek civatalarını sıkıp, lastik havalarını önceki alışkanlıklarım doğrultusunda istediğim şekilde ayarlayıp motoru bana teslim ettiler. Servis süresince bana içecek sordular, işlerine engel olmayacak bir mesafeden izlememe ses çıkarmadılar, sorduğum sorulara da içtenlikle cevap verdiler. Açıkçası kendi ustam olmasa bir sonraki bakımında yine onlara götürmekte tereddüt etmem. Kitapçığında ikinci bakım periyodu 10.000 km. yazsa da ben 5.000'de yağını tekrar değiştireceğim, bunun zararı olmaz aksine bizim ki gibi canavar ruhlu makinelerde uygun periyotlarla yağ değişimi yararlı olacaktır. Servise para vermek istemiyorsanız da yağı kendiniz değiştirin hiç bir zorluğu yok. Benden yukarıda saydığım her şey için 90 TL. aldılar. Zaten yağımı yanımda götürmüştüm. Bu parayı fazla bulabilirsiniz, haklısınız da. Ne var ki bu parayı o kaşe ve imza için ödüyoruz, servis sahibi de Yamaha'ya verdiği parayı bizden çıkaracak elbette. Bari benim götürdüğüm servis gibi müşteri memnuniyetini sağlayıp alsınlar alacaklarını, değil mi?
Motorlarımızın avadanlığı olarak siyah çanta içersinde arka amortisör yayını ayarlamak için bir anahtar ve anahtar kolu oluyor. Ben araştırıp, Avrupa'dan videoları izlerken farkettim. Sonra Yamaha Türkiye'ye yazdım. En son da motosikleti aldığım yere gidip istedim. Önce öyle bir şey olmadığını, "Yamaha"ya sorduğumu söylediğimde de paket açılıp, montaj yapılırken kenarda kalmış olabileceğini söylediler ve getirip verdiler. Belki de hiç kullanmayacağım ama bunu onlara yakıştıramadım. Kaç kuruşluk şey.. Yeni alacak arkadaşların dikkatli olmalarını tavsiye ederim.
Gaz yağı halk ağızıyla söyleniştir. Gerçeği kerosendir. Üstelik benzin o-ringlere kesinlikle zarar verir. Ayrıca daha fazla parafin içerdiğinden akışkanlık açısından kerosenden kötüdür.
-
22 Temmuz 2015, 10:06
#5284
izmirde bahsettiğiniz hangi servis..
-
22 Temmuz 2015, 11:59
#5285
Merhabalar Arkadaşlar,
Bayram tatilinde Ankara'dan Borum ve Didim olmak üzere toplam 1750km yol yaptım. Her 200km de yakıt alıp dinlendikten ve kaskımı temizledikten sonra yola devam ettim. 10,5 saat gittiğim yolu 9,5 saat olarak geri döndüm. Ankara'da ve Bodrum'da motul c4 ile yağladığım zincirim Ankara'ya döndüğümde halen iyi durumdaydı. Yağ ve soğutma sıvısında herhangi bir eksiklik olmadı. Giderken 120-140km süratlerle gittiğim için pek fazla yorulmadım fakat dünüşte 140-160km süratlerde rüzgar (yamahanın orjinal camı takılı) ve titreşim dolayısı ile biraz yoruldum. Seyahat ettiğim bölgenin özellikle rüzgar enerjisi santralleri ile dolu bir bölge olması doyası ile 120-130km üzeri süratlerde depo üzerine yatarak rüzgardan kurtuldum. Afyon-Ankara arasında ise 150km üzerinde süratlerde rüzgardan korunma ihtiyacı hissettim. 2 defa 200km civarına çıktım. Ortalama yakıt tüketimim 4.4lt oldu. Yolda pronix marka koruma takozunun renkli göbek kısmı düştü. Motomax'ten aldığım soft yan çantaların birinin plastik kanca tutacağının kırılması sonucunda çanta lastiğe sürterek delindi. Çok geçmeden fark etmeme rağmen tshirtlerimin bir kısmı parça pinçik oldu. Dönüşte kuyruğun altına uydurduğumuz bir aparat sayesinde hiç bir problem yaşamadım. Gidişi, duruşu, yakışı ve viraj kabiliyetine hayran kaldım tekrar tekrar motoruma aşık oldum
Bu uzun sehayetten döndükten sonra günlük sürüşlerimde; motor üzerindeki konumlanmam ve yüksek süratlerdeki hakimiyetim geliştiğini hissettim. Eğer imkanlarınız müsaitse kendinizi ve motorunuzu tanımak adına seyatlere çıkmanızı şiddetle tavsiye ederim. Tekeriniz düz bassın.
-
22 Temmuz 2015, 17:01
#5286
Bende bir bursa yaptım ama konfort sele olsa iyiydi dedim
-
22 Temmuz 2015, 17:17
#5287
-
22 Temmuz 2015, 20:40
#5288
deadline adlı üyeden alıntı
Gaz yağı halk ağızıyla söyleniştir. Gerçeği kerosendir. Üstelik benzin o-ringlere kesinlikle zarar verir. Ayrıca daha fazla parafin içerdiğinden akışkanlık açısından kerosenden kötüdür.
Kalıntı bırakmayıp çabuk uçan benzini tercih ediyorum artık. Ayrıca üstündeki zinciri deneme amaçlı kullanabiliriz çünki çok kötü bir şekilde hızla uzuyor. Gaz yağını önceki motorumda denedim ve gerçekten kötü bir temizleyici. Ayrıca zincirden arındırılamadığı için zincir yağının yapışmasını önlüyor. Bekleyip göreceğiz bakalım. Ben üstündeki zinciri deneme amaçlı feda edebilirim. Bir süre sonra gaz yağı kullanan bir arkadaşımızla karşılaştırırız..
-
23 Temmuz 2015, 09:21
#5289
Bende balata spreyi kullanıyorum gayet iyi temizliyor. Zincirin sağlığı açısından ne derece iyi tam bilmiyorum ama öneriler ve kullanımım sonucu gayet memnunum. Fiyat olarakta gayet uygun bulabileceğiniz balata spreyleri var.
-
23 Temmuz 2015, 09:33
#5290
Gaz yağı kullanıyorum, çok iyi temizliyor.
Gaz yağı temizliğinden sonra bezle siliyorum bol bol... sonra bekleyebildiğim kadar bekleyip yağı öyle sıkıyorum. Genelde 1 2 saat bekliyorum üstünde fazla gaz yağı kalmamış oluyor.
Zincir yağının zincire yapışmaması durumu bende pek olmuyor.. yada ben öyle sanıyorum.
-
23 Temmuz 2015, 11:23
#5291
Ben de gazyağı kullanıyorum. Temizledikten sonra suyla iyice durulayıp sonra kompresörle hava tutuyorum. Bezle de güzelce silip 1 saat bekledikten sonra yağlıyorum. Motul C4 le yağlıyorum ve beyaz bir şekilde baya yapışıyo üzerine. En azından ben öle düşünüyorum
-
23 Temmuz 2015, 15:48
#5292
SAYIN ARKADAŞLAR...
Tatil yerinde küçük çocuklar motorumu düşürüp debriyaz manetimin kırılmasına sebep oldular.
Tuna yamaha ya fiyat sordum 85.00 TL dendi. Delirmişler resmen.
Manetlerini spor manetle değiştirip eski manetini (sol) satmak isteyen olursa benimle irtibata geçsin lütfen.
0 532 736 17 63 çaldırın ben size dönerim. Burdan cevap yazsanıoz da olur.
Şimdiden teşekkür ederim.
-
23 Temmuz 2015, 15:52
#5293
b.dog adlı üyeden alıntı
SAYIN ARKADAŞLAR...
Tatil yerinde küçük çocuklar motorumu düşürüp debriyaz manetimin kırılmasına sebep oldular.
Tuna yamaha ya fiyat sordum 85.00 TL dendi. Delirmişler resmen.
Manetlerini spor manetle değiştirip eski manetini (sol) satmak isteyen olursa benimle irtibata geçsin lütfen.
0 532 736 17 63 çaldırın ben size dönerim. Burdan cevap yazsanıoz da olur.
Şimdiden teşekkür ederim.
Sen de spor manet tak. Seti 50-55 TL'ye geliyor Ebay'dan.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
-
23 Temmuz 2015, 16:08
#5294
tavsiye için teşekkürler ismail. ama seviyorum orjinal maneti.
-
23 Temmuz 2015, 21:15
#5295
Arkadaşlar lastik basınçlarını mutlaka kontrol edin.Yeni alındığında olması gereken değerlerin üstünde oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------
Ayrıca bayinin motosikleti teslim ederken bunları kontrol etmesi gerek.İlgisiz ve alakasızlıklarından dolayı Bursa satart motora teşekkür ediyorum.Adamların hiçbirşeyden haberinin olmadığını tecrübe ettim.adamlar 20 tl lik motosikletle uğraşamıyor Bi de r1M falan alsak nolcak bilmiyorum.80 bin tl para ver paranla rezil ol.
-
24 Temmuz 2015, 04:55
#5296
Merhaba arkadaşlar konfor sele kullanan var mı aranızda normal sele ile sürücü rahatı ve en önemlisi tabi artçıyı rahat ettirebilme şansımız var mı ? Önceki sayfalara göz gezdirdim ama göremedim tam aradığımı yardımcı olursanız çok sevinicem şimdiden teşekkürler
-
24 Temmuz 2015, 14:33
#5297
hgs yi önlü arkalı bantlayıp korumaya al. Daha sonra kaskın vizörünü içerden köşeye yapıştır. Ben o şekilde kullanıyorum
-
25 Temmuz 2015, 13:38
#5298
ogaakkaya adlı üyeden alıntı
hgs yi önlü arkalı bantlayıp korumaya al. Daha sonra kaskın vizörünü içerden köşeye yapıştır. Ben o şekilde kullanıyorum
Ben ruhsatın içine koydum hgsyi. Hiç çıkarmıyorum geçerken. Zaten plakadan görüp düşüyor. Bir sorun olur mu acaba ? Gerçi bu zamana kadar sorun olmadı ama
-
25 Temmuz 2015, 14:44
#5299
Arkadaşlar hepinize merhaba. 2 sorum olacak cevaplarsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
1-) Ben genelde uzun yolda 100-110 arası seyrederim. Mt07 bu hızlarda 100 km de kaç litre yakar. Deneyen oldu mu?
2-) Bir kez artçı oldum ve kullanan arkadaş çok tecrübeli olduğu için bana göstermek için 1. viteste hiç debriyaj kullanmadan teker yaptı.
Bu aslında beni biraz düşündürdü. Ben ara ara drag yapar gibi seri kalkış yapıp ilk 3 vites bitene kadar gazlamayı, yani ivmelenmeyi seven biriyim. Şimdi mt07 de durum nasıl ? İstemsiz tekere geliyor mu ? Sakata gelmeyelim. Daha önce kullandığım 1000 rr ve şuan kullandığım fz8 daha güçlü ve torklu olmalarına ramen şasi geometrisi ve motor karakterleri nedeni ile sen istemedikçe tekere gelmiyorlar. Fakat mt 07 beni korkuttu açıkçası, özellikle artçı varken ilk viteslerde gaz açmaya korkutuyor mu ? Bir video vardı sanırım İstanbuldan bir arkadaş teker yaparken geriye devirmişti mt07 yi. Beni bu konu da aydınlatabilirmisiniz ?
-
25 Temmuz 2015, 15:32
#5300
s.e.c adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar hepinize merhaba. 2 sorum olacak cevaplarsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
1-) Ben genelde uzun yolda 100-110 arası seyrederim. Mt07 bu hızlarda 100 km de kaç litre yakar. Deneyen oldu mu?
2-) Bir kez artçı oldum ve kullanan arkadaş çok tecrübeli olduğu için bana göstermek için 1. viteste hiç debriyaj kullanmadan teker yaptı.
Bu aslında beni biraz düşündürdü. Ben ara ara drag yapar gibi seri kalkış yapıp ilk 3 vites bitene kadar gazlamayı, yani ivmelenmeyi seven biriyim. Şimdi mt07 de durum nasıl ? İstemsiz tekere geliyor mu ? Sakata gelmeyelim. Daha önce kullandığım 1000 rr ve şuan kullandığım fz8 daha güçlü ve torklu olmalarına ramen şasi geometrisi ve motor karakterleri nedeni ile sen istemedikçe tekere gelmiyorlar. Fakat mt 07 beni korkuttu açıkçası, özellikle artçı varken ilk viteslerde gaz açmaya korkutuyor mu ? Bir video vardı sanırım İstanbuldan bir arkadaş teker yaparken geriye devirmişti mt07 yi. Beni bu konu da aydınlatabilirmisiniz ?
Selam dostum direk cevaplara geciyorum:
1- 4.5-5 litreye kadar dusebilirsin. Burada kac km hiz yaptigindan cok hangi vites ve devirde gittigin onemli. Orn 6nci vites 5-6 bin devir arasi gidersen (bu da 100-120 arasi hiza tekabul) oldukca dusurursun yakit sarfiyatini.
2- Istemsiz tekere gelir. Drag kalkis yapacaksan MT-07de tekere gelmeden kalkmanin yolu 1nci vites yumusak hizlanma 2nci vites tam gaz ondan sonra uza Bu esnada motorun onu hafif havalanabilir ama gaz actin diye kafana gecmez motor merak etme.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler