Bu hafta sonu yaptigim viraj gazlamasindan sonra yeniden motoruma yeniden asik oldum.
Kolay degil 1000 RR kovaladim ama virajda tabi. Adam duzde fuze gibiydi ))
Bu hafta sonu yaptigim viraj gazlamasindan sonra yeniden motoruma yeniden asik oldum.
Kolay degil 1000 RR kovaladim ama virajda tabi. Adam duzde fuze gibiydi ))
Bu satis olayini ben anlayabiliyorum.
Bazilari sitillerini oturtturamamislar. Naked oldugu icin ruzgarin tokatini yiyince bunu konfor eksikligi gibi degerlendiriyorlar.
Bir diger sinif her sezon bir baska model motor ile sezonu geciriyor. Sezon sonunda motoru satip yeni bir baska motor deniyor.
Bir baska gurup bu motorla uzun yol yapmak istiyor. Artcili ve uzun yolda konforsuz oldugu icin bir baska motora gecmek icin satiyor.
Ben satarmiyim. Evet satarim. Ama ya MT09 almak icin. Bir ara (aslinda hala)Kawasaki Z1000SX de olabikir diye dusunuyordum. Sonra cok cabuk vaz geciyorum.
Cunku, Istanbuldayim. Ulasim ve kisa geziler icin kullaniyorum. Hakimiyeti cok kolay cok uysal cok esnek cbf150 kivaminda ama bir anda cok agresif ve sert bir karakter ortaya koyabilir. Kalitesi cok iyi. Fiyati gayet makul. Safkan Naked. Sehir apaci motoru.
Yani hala benim sitilim ve tarzim.
Yani MT09 a gecemedigim surece ve sartlarim degismedigi surece bu motorun ustundeyim.
daha önce neden erken satılığa konuluyor sorusuna bir cevap yazmıştım. copy - paste marifetiyle tekrar ediyorum:
1- tr de sezon başı motor alınır sezon sonu satılır. klasiktir.
2- büyük cc yi ilk kez kullanan çok kişi aldı. aa o kadar da zor değilmiş gözümde fazla büyütmüşüm dediler. şimdi ben oldum deyip hayallerindeki cbr 600 rr ya da r6 yı alacaklar.
3- son sürat olarak sciroccoları - 320d leri geçemeyenler böyle motor mu olur deyip. kanatlı roket arayışına girdiler.
4- birçok kişi çevrelerinden bekledikleri ilgiyi bulamadılar. hatice den ayrılıp melisle çıkamayanlar bu amaçla daha seksi bir motor arayışına girecekler.
son maddeyi geyik amaçlı yazdım aşırı ciddiye alıp saldırmayın lütfen
Rakiplerine göre ucuz olması nedeniyle daha fazla kişinin alabildiği bir model olması da bence etkiledi. CBR250R gibi ilk alım maliyeti düşük olması tüm dünyada çok satılmasına yok açtı. Haliyle yukarıdaki 4 madde de satışa çok çıkmasına yok açtı (4. madde de bence geçerli çünkü Melis kızımızın poposu pilyon selesinde rahat etmeyince apaçi gençlik motoru satışa çıkarmıştır :p)
mt-07 çok fazla bir alet ama birde arka sele olayı olsa tadından yenmez yinede bence piyasanın en iyisi sikletinde... vergi dilimi olayına girmese daha güzel olacaktı ama her güzelin bir kusuru vardır derler kazasız belasız sürüşler herkese ;)
Ne yazık ki, sırf fiyatı uygun diye, beklentileri ile örtüşüp örtüşmediğine hiç bakmadan bir çok insan aldı.
Ondan sonra hayal kırıklıkları geldi. Tipi, sesi, rüzgar alması, çanta takılamaması (takan takıyor da, olmuyor bence o iş ), afresifliği, vergisi, artçısının konforlu olmaması vs.
Tüm bunlara bir de yazın bitmesi eklenince, bir sürü MT-07 ikinci ele düştü.
Beklenti ve ihtiyaçlar çok önemli.
Daha geçen hafta düşündüm, kendimden örnekliyorum :
Arada ben de celallenip, vstrom650 ya da 1000 ya da F800GS'e heves ediyorum, Kawasaki z800'e de bakıp bakıp duruyorum.
Ancak, mt-07'nin
-Tipini seviyorum
-Sesini çok seviyorum, hele üçüncü ve dördüncü viteste giderken gaz kesip kompresyona geldiğinde gelen gürül gürül sese olan aşkımı burada anlatmam mümkün değil
-Çok soğuk havalar hariç rüzgarı severim, motosiklet kullandığımı hissediyor ve bundan keyif alıyorum.
-Çantaya ihtiyacım yok
-Agresifliğine, torkuna bayılıyorum
-Vergisi çok umrumda değil, bir yılda ha 300 vermişim ha 500 vermişim, hani derler ya, sigaram yok kumarım yok varsın 3 kuruş fazla çıksın cebimden.
-Kız arkadaşım zaten motora binmiyor, onun dışında da kırk yılda bir arkama artçı geliyor o sebeple artçı konforu da benim için bir kriter değil.
-Yolumun 95%'ini İstanbul'da şehiriçinde yapıyorum. Yakıtından ve manevrasından çok memnunum.
-7 ay oldu 7 bin kilometreye geldim hiçbir problem yaşamadım daha.
Tüm bunları, şu anki değeri 18 bin lira civarında olan bir motosikletle yapmak, beni ciddi şekilde memnun ediyor açıkçası.
30 bin verip bir 4 silindirliye binebilirim ya da maddi koşulları zorlarsam, 40 binlere yakın bir paraya F800 alabilirim.
Ama benim kullandığım koşullarda ne bu aletlerin hakkını vermiş olurum, ne de bu aletler o paraları verecek kadar kıymetli değiller gözümde.
@tuzsuzdeli'ye katılıyorum.
Ekleyeceğim bir nokta da Türkiye'de naked motosiklet zaten çok tutmuyordu. CB600 Hornet, Z750, Z800 gibi ne efsaneler varken bile satış rakamları çok fazla değildi.
Buna rağmen tasarımı, öngörülen performansı ve uygun fiyatıyla bir çok kişi MT-07'yi tercih etti. Böyle olunca da daha önce dikkate almadıkları "çıplak motosiklet"in karakteristik özellikleri, motosikleti aldıktan sonra bazıları için sorun oldu.
Yani her sezon motosiklet alıp satanların dışında bir de böyle bir profil olunca, 2. elde de bir sürü ilan ortaya çıktı
2. elin el yaktığını görünce ölü sezon nakit para gücüyle bugün 0 km absli mt-07'me kavuştum. X-max 250'den geçiş yapınca eşşekten inip ata binmiş gibi oldum biraz ama çok hızlı alıştım. Plakası olmadığından ancak kısa bir tur atabildim ve sanırım 2 3 gün heyecanla bekleyeceğim plakamın gelişini. Resmen uyuyamadım bu gece. 31 yaşındayım ve bu kadar heyecanlanacağımı hiç düşünmezdim
Arkadaşlar motoruma motor koruma takozu ve radyatör koruyucu takacağım. Bunun dışında görsellik içinde manetleri ve ayak koyma yerlerini değiştireceğim. Sizlerin tavsiyelerini de merak ediyorum. Forumu baya okudum ama bir noktadan sonra çetelesini tutamaz oldum açıkçası. Yardımcı olursanız sevinirim.
Herkese kazasız belasız sürüşler...
merhabalar bu ürünleri mt-07 ye özel olarak üretiyoruz buradan bakabilirsiniz.
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-yamaha-mt-07-radyator-koruma-304-paslanmaz-krom-187630395/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-yamaha-mt-07-radyator-koruma-siyah-186546459/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-yamaha-mt-07-koruma-takozu-185126938/detay/
Faturasız ürün çıkışı yapamıyorsunuz da,tc kimlik numarası isteyen firma ilk defa duydum yani,
tc olmadan ürün satışı yapmıyormusunuz
nihai musteriye / gercek kisilere fatura kesebilmek icin TCKN gerekiyor.
ancak fatura kesmek icin sinir 800TL.
bunun altina yazarkasa fisi de olur.
faturada TCKN belirtilmesi zorunlulugu ancak aylik toplam 5000TL lik alim yapan musteriler icin gecerli.
ancak yine de mali musavirlerin sirketlere her zaman tavsiyesi;
her gercek musteriden TCKN alinmasi yonunde.
TCKN ayni zamanda vergi no. olarak geciyor.
uzerinde TCKN belirtmeden fatura kesen sirketler ileride hatali duruma dusebilir
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nihai Tüketiciler Adına Düzenlenen Faturalarda T.C. Kimlik Numarası Gösterilmesine Gerek Duyulmasının Arka Planı
Vergi Usul Kanununun 232. maddesinin son fıkrası uyarınca fatura düzenlemek zorunda olan mükelleflerin nihai tüketici konumunda olan kişilere sattıkları mal veya onlara yaptıkları iş bedelinin 800 TL yi geçmesi veya bedel 800 TL en az olsa dahi karşı tarafın istemesi halinde fatura vermeleri/düzenlemeleri zorunludur.
Diğer taraftan, yine Vergi Usul Kanununun verdiği çeşitli yetkilere dayanarak Maliye Bakanlığı tarafından çıkarılan genel tebliğler uyarınca bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerin belirli bir sınırı aşan mal ve hizmet alımlarını "Mal ve Hizmet Alımlarına İlişkin Bildirim Formu (Form Ba)" ile; mal ve hizmet satışlarını ise "Mal ve Hizmet Satışlarına İlişkin Bildirim Formu (Form Bs)" ile bildirmeleri ödevi bulunmaktadır.
Gelir İdaresi tarafından alınmasının asıl amacı mükellef kayıtlarının çapraz kontrolünü sağlamak olan Ba-Bs formları, mevcut uygulamaya göre bir kişi veya kurumun aylık dönemler itibariyle KDV hariç 5.000 TL ve üzerindeki bütün mal ve/veya hizmet alış(lar)ını/ satış(lar)ını içerecek şekilde doldurulmaktadır.
Bu formların verilmesini öngören düzenleme, konunun hukuki boyutunu ve uygulamanın mantığını gözeterek nihai tüketicilere yapılan satışlar bakımından -ne yazık ki- bir istisna getirmemiştir. Bu yüzden bir mükellefin (örneğin nihai tüketici olan bu satırların yazarına) bir ay içinde KDV hariç toplam bedeli 5.000 TL yi geçen satış(lar)ı varsa, bu satış(lar)ı Bs formuna dahil etmek, formu doldurabilmek için de alıcıya ait TC/Vergi kimlik numarasını bilmek durumundadır.
İşte bu nedenle, Bs formlarını dolduran 3568 sayılı Kanun kapsamındaki meslek mensupları (sistemden kaynaklanan bu durumu gözeterek) hizmet sundukları müşterilerinden, alıcı nihai tüketici de olsa düzenledikleri faturalarda TC kimlik numarasına yer vermelerini istemektedirler.
Kısacası, Vergi Usul Kanunu uyarınca nihai tüketici konumundaki bir kişi adına düzenlenen faturada gösterilmesi/yazılması gerekmeyen TC kimlik numarası, BS formunun doldurulmasında ihtiyaç duyulan bir bilgi olduğundan, satıcılar alıcılardan TC kimlik numaralarını sormaktadırlar.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
çok güzel açıklamışsınız hocam, teşekkürler..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:05 ----------
normal şartlarda online satış sitelerinde kaydolurken zaten tc kimlik numarası bilgisi giriliyor üye tarafından, satıcıya da müşteri alım yaptığında bilgiler gidiyor. Örneğin n11'deki bir satışta müşterinin tc kimlik numarası da çıkıyor fakat sahibinden.com'da ne hikmetse onlarca hata var ve o kadar mail atmamıza rağmen bu sorunların hiçbiri çözülmüyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:07 ----------
tabii ki kestiğimiz oluyor, tc kimlik numarasına ulaşamadığımız durumlarda yazarkasa fişi kesiyoruz. Tam kargolar çıkmadan önce sipariş geliyor mesela, aynı gün çıkış yapmak için fiş kesiliyor, veya müşterinin belirtilen iletişim numarası kapalı oluyor, fiş kesiliyor. Bu ve bunun gibi durumlarda ya da müşterinin tc numarasını vermek istememesi gibi durumlarda fiş kesiliyor hocam
Hayırlı olsun bende geçen cumartesi öğleden sonra aldım motoru ne plaka ne fatura ne bir belge olmadan 1200 km yol yaptım 3 günlük sürüşte bu gün 1000 bakımını yaptırdım inşallah pazartesi plakayı bende takıcam yolda çevirmiyolar bile ama yinede dikkat edin
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------
Bu abs konusunda bende abs li aldım daha yeni 1200 km tamamladım arka fren çok tırt geliyo bana ama ön fren süper aldığım yere sorduğumda yağmurda falan kaymazsın artçıyla bastığında daha iyi anlarsın demişti bu abs ayarı varmı nasıl oluyo normal fren olsa tekeri kitleyecek kadar basmadığım halde yavaşlama çok düşük oluyo biraz fazla basınca abs devreye giriyo bu seferde ilk kullandığımda bende kaza attlattım abs diyince arabadaki bi performans bekliyordum tabiri caizse bisiklet freni gibi oldu arka fren :/
Merhabalar Mt-07 ailesi, favori modelim olan mt-07'yi bugun akşam saatlerinde K.maraşta ilk defa gördüm 46 BA plakalı arkadaş eğer buralardaysan tekerin düz bassın selamlar
eyvallah kardeşim. motoru yeni alanlara bir gözlemimi söyleyeyim. benim bridgestone lastikler ilk 1000 - 1500 km de aşırı tırttı. o yüzden de arka fren çok kolay kilitleniyordu. lastik biraz eriyip kendine gelince performansı süper oldu. şimdi arka fren de mükemmel tutuyor.
how can you know what the things are worth?
ıf your hands won't move to do a days work.
MT07 denedigimde (ABS li) arka frenin bu kadar kolay kitlemesine cok sasirmistim acikcasi. Tamam sonucta arka fren durdurmuyor motoru ama yine de ornegin eski motorum er6 ya gore daha cabuk kilitliyordu. Daha iyi lastikle bi nebze duzelecektir illaki ama arka frenden cok sey beklemeyin bence.
Bir de bir motor abs li diye illaki frenleri super olacak diye dusunmemek lazim, nice spor modellerin frenleri, benim diyen abs li motordan daha kisa mesafede durdurabilir. Yani demem o ki abs ye guvenip de aman nolacak durur illaki mantigi sizi biryerlere garfield yapabilir, bikac kez basima geldi, zor kurtardim ordan biliyorum
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)