koruma takozu ve demiri işini nasıl çözdünüz arkadaşlar...
3 gündür 600RR kullanıyorum.
ses inanılmaz etkiliyor beni
insan kendini herkül gibi hissediyor
acilen bizim motora egzoz takılmış sesi dinlemem lazım
agorada gördüğüm kısa tüp two brothers titanyumlı kırmızı mt 7 sahibi burda mı ????
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-mt-07-uyumlu-keiti-motor-koruma-takozu-176768446/detay
ben bunu aldım gayet güzel. ama içinden çıkan civatalar bizim motora uymuyo başka civata alman gerekiyor.
yine sahibinden den paslanmaz radyatör koruma aldım 50 tl civarıydı.
Selam arkadaşlar Motorsiklet eğitimi aldıktan sonra mt-07 almak nekadar doğru olur ? ufak 125lik motorlarla uğraşmak hiç istemiyorum. Direk mt-07 ile başlangıç yapan arkadaşlar neleri öneririsiniz teşekkürler.
Benim ilk motorum MT-07...Daha öncesinde motosiklet tecrübem yoktu.Boyum 1.90 kilom 95 yaşım 33.Yaklaşık 15 yıldır kazasız otomobil kullanıyorum. MT-07 için kaporayı verdikten sonraki bekleme sürecine honda güvenli sürüş 1 sıkıştırdım..Eğitimden yaklaşık 1 hafta sonra da race blue abs 07 mi teslim aldım. Rodajı bitirince Güvenli sürüş 2 ye gittim. Şu an yaklaşık 5000 km deyim..Vukuat yok.
Bana büyük motorla başlamamam yönünde çok görüş belirten oldu.Sana da olacaktır.Saygı duyarım ama bence başlanabilir. Bu tamamen senin yeteneğinle,trafik tecrübenle,kendine hakim olabilmenle alakalı.Küçük hacimli motorlara göre frenler daha iyi,amortisörler daha iyi,bir aradan kaçman gerektiğinde kaçabiliyorsun..Bence kısacası daha güvenli..Ekipmanını eksik etme ve kendine hakim ol yeter.Bir de eğitim şart
arkadaşlar selam. 10 gün yurtdışındaydım yeni geldim. özellikle dikkat ettim viyana'da ve budapeşte'de birer tane mt-07 gördüm. ama daha yaygın olacağını sanıyordum. zamanla herhalde.
motor 10 gün kadar yattı. geldim kapalı garajda üzerine boş bir kola kutusu konmuş şekilde buldum motoru. yalnız anlamadığım şey arka teker çok kaymaya başlamış onu çözemedim. bir dengesizlik var. lastik havasını bir kontrol edeyim. ön 33 arka 36 yazıyor kitapçık. belki yağ bulaşmış da olabilir. bir kere de ön teker salladı düz giderken. akşam biraz yol yapıp kontrol edeceğim.
her fırsat elinde vardı,o ise sadece milletini düşündü.....
Aslında durum şöyle,
Tabii ki daha düşük güçlü bir motosiklette en az bi 5 bin km yaptıktan sonra büyük cc'ye geçmek daha mantıklı olsa da,
Sabırlı ve soğukkanlı bir yapınız varsa, mt-07 ile de gayet güzel başlangıç yapılabilir.
Zaten yurtdışında bazı ülkelerde mt-07 için "iyi bir başlangıç motoru" derler.
Ancak Türkiye'deki yol şartları, trafikteki sürücülerin kalitesi ve motosiklete bakış açısı gibi konuların hepsi, bizlere dezavantaj olarak yansıyor.
Bence yol haritanız şu şekilde olabilir :
Kaliteli ve tam ekipmanlar (2000 tl civarı harcayacaksınız)
Honda Gs1 eğitimi
Ehliyeti almak
Sonra mt-07 ile Gis Parkta hakimiyet eğitimi
1000-1500km kadar risksiz yerlerde ve şartlarda trafik tecrübesi
Honda Gs2 eğitimi
Ustalarin ve egitmenlerin kucuk motor ile baslayin diye bas bas bagirmalarinin sebeplerini kendimce aciklamak isterim size. Oncelikle herkes istedigi motorla baslamkta ozgur bizim ulkemizde. Yurtdisinda bazi ulkelerde oldugu gibi cc kisitlamasi bulunmuyor bildiginiz gibi. Sizce buyuk motorla baslamak tamamen kisinin yetenegi, trafik tecrubesi?? ve kendine hakim olabilmesi ya, bunlar kisiye nasil yardim edecek eskaza panik fren yapilmasi gerektiginde, ya da virajda kendini soktugu kotu durumdan kurtarmasi icin viraj icinde fren yapmasi gerektiginde ya da daha fazla yatirmasi gerektiginde, ozellikle virajlarda gaz kontrolunu cok iyi yapmasi gerektiginde?
Bunlari siz niye buyuk motorla basladiniz gidin birakin kucugunu alin diye soylemiyorum kesinlikle, sadece genel olarak soylemek istedigim, kucuk motor, daha gucsuz motor, size motor kullanmayi cok daha kolay ogretir. Siz egitim falan almadan, hic calismadan, direk alirim gazi acarim kafasindaysaniz zaten siz kucuk motorla da olebilirsiniz. Ama egitim alirim, bu konuda arastiririm, pratik yaparim diyorsaniz, iste o zaman o mt7 degil de mt125 ya da 250 ile baslamis olsaydiniz ne kadar daha kolay ogrenirdiniz diye dusunmek lazim.
Soyle ornek vereyim, kullanmayi mondial mct ile ogrendikten sonra hemen kendime gv250 alip kullanmaya basladim ehliyetsiz olarak. Ilk defa ehliyet sinavinda ybr 125 kullandigimda, motor kullanmanin ne kadar kolay oldugunu, aslinda insani hic yormayan bir is oldugunu farkettim. O hafif motor, o kadar kolay yon degistiriyor, o kadar kolay kullaniliyordu ki, gv nin bozuk oldugunu falan dusunmustum bir ara. Sonradan aslinda sorunun motorda degil de ben de oldugunu farkettim. Cok klasik bir cevap olacak belki ama daha yeni yeni emeklemeye baslamisken yurumeye calismakmis benimkisi aslinda. Bu is tabii ki yetenek isi, siz belki baska birinin 6 ayda ulastigi seviyeye 2 ayda ulasirsiniz orasi belli olmaz ama bunlarin, sizin trafik tecrubenizle, kendine ya da bilegine hakim biri olmanizla pek alakasi yok. En basit ornek, yolda giderken ufak bir cukurdan gectiginiz de, sag bileginizin yapacagi ufak hareketin sonu mt7 de bariyerlere yapismak olabilirken, mt125 de sadece ufak bir hizlanma ya da yavaslama olabilir. Bunu olayi dramatize etme adina yazmiyorum, yanlis anlasilmasin, ama daha once de baska bir topikte yazdim, siz 75 beygirlik alet ile virajlari 30-40 km. hizla ancak alirken, 20-30 beygirlik araclari kullanan insanlar sizi virajlarda vizir vizir gecebilir, aslinda burda tam olarak anlatmak istedigim bu. Amac eger daha iyi kullanmak, yetenegini her gecen gun gelistirmek ise, mutlaka basamak basamak ilerlemek sizi aslinda daha yavasmis gibi gorunmesine ragmen, daha hizli gelistirecektir. Ben de bunlari dememe ragmen cok mu duzgun is yaptim hayir, 27 beygirlik gv den bir yil sonra 72 beygirlik er6 ve ondan bir yil sonra da 102 beygirlik hornet sahibi oldum, ortalama bir kullaniciyim, allaha sukur motordan dusup de biryerlerimi kirmadim ama eminim ki daha ufak motorlari daha uzun sure kullanip da sinirlarimi test etseydim, su anda oldugumdan daha iyi bir surucu olurdum. Halen de ogreniyorum. Amortisoru freni daha iyi istiyosaniz, aletin gucunu kisitlayabilirsiniz mesela, bu y.disinda yaygin olarak kullanilan bir yontem. Illaki ybr 125 kullanin demiyorum tabii ki. mt7 olsun ama gucu kisitli olsun.
EGitim konusunda da tebrik ederim, egitim her zaman sart, yillar sonra bile. Ama egitim size tecrube getirmiyor, burda ogrendiginiz seyleri pratige dokmek icin kiminin 1 ay kiminin 1 yil kiminin 3-5 yil calismasi gerekiyor.
Uzun lafin kisasi, motor dinamiklerini ogrenmek icin mt 7 gibi 70 kusur beygirlik bir motordansa, daha ufak bir motorun cok daha uygun oldugunu dusunuyorum, bu dedigim gibi sizin kendinize hakim olmanizla falan alakali degil, olamayan adam ybr ile de ucar. Insanlarin bizlere bu yonde tavsiyelerde bulunma sebebi de zaten bu yuzden, kimse bize 200 beygirlik makine kullanamazsin demiyor, ama senin onun hakkini verebilmen icin daha cooook ekmek yemen gerek diyor mesele bu.
Mt7 ile bir ayda ogrendiginizi eminim ki ybr gibi bir motorla 1 haftada ogrenirdiniz, ben 250 lik motordan sonra kullandigimda bile o kadar fark hissettiysem, siz mt7den sonra cok daha fazla farkederdiniz.
Yurtdisinda mt7 iyi baslangic motoru diyen yerlerin cogunda motoru ehliyet sinifiniza gore kisitli gucle aliyorsunuz bildigim kadariyla, yani adam gibi ehliyet sistemi olan hicbir ulke de yeni motor ehliyeti olan adama 75 beygirlik makina kullandirmazlar diye dusunuyorum.
CSS de de egitim alsaniz, Rossiden de egitim alsaniz bunlari uygulamak icin zamana ve tecrubeye ihtiyaciniz var, oyle olmasaydi Rossi gibi adamlar direk binlik kategorisinde yarisa baslardi oyle degil mi? Egitim her zaman icin yararli ama ben kimseye su kadar egitim aldigin takdirde gidip de 70-80 beygirlik bir aletle de baslayabilirsin demem arkadaslar, bence siz de demeyin, insanlarin kafasindaki fikri belki degistiremezsiniz ama en azindan uyardim diyebilirsiniz. Ayrica belki siz cok yetenekli ve de cabuk ogrendiginiz icin kaza yapmadiniz bu zamana kadar ama bu tavsiye verdiginiz kisinin de sizin kadar iyi olacagi veya kaza yapmayacagi anlamina gelmiyor. Nacizane fikirlerim boyledir.
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Selam Arkadasim.Ayni kaderi paylasiyoruz ben de 10 gun kadar sehir disindaydim daha dun 10 gun aradan sonra ilk kez motoruma bindim.Ayni durumu bend e farkettim. Boyle arka lastik kayiyo gibi sanki yagliymis gibi.yani on teker ve arka teker arasi bi dengesizlik var gibi.Gittim lastiklerin basincini olctum biraz dusmus. Arka 33e dusmus on 30'a dusmus. Tekrar yukselttim normal seviyelere ama dengesizlik problemi degismedi ve kafama acayip takildi neden olabilir diye.Bir cozum bulabilirsen ya da sebebini ogrenebilirsen lutfen beni de bilgilendir.Servise bile goturmeyi dusunuyorum kafama cok takildi.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)