Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha MT-07 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3721

    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha MT 07 ABS Race Blue
    4000 çok az bi kilometre ikinci bakım için


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3722

    Üyelik
    09 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSX-R 1000
    3000 km de bir servisemi çağırdılar ne bu ybr 125 mi ??

    benide 6000 de çağırdılar hepsi para tuzağı bunların.

    kitapçığa göre hareket edilmesi lazım, orda kaç km yazıyorsa servis olayı odur.

    habu arada yağını değiştirmek tabiki iyidir 10 bin km aynı yağ ile olmaz ..

  3. #3723
    tugfox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Alıntı Jashuaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum takozu sahibinden.com dan aldım.
    160tl fakat içinden çıkan civatalar bizim motorlara uygun değil dışarıdan civata alman gerekiyor.
    motoru tutan orjinal civatayi cikartip yerine ayni olcude daha uzun bir civata mi taktiniz?

  4. #3724

    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-07
    Bence de para tuzağı..4000 diyen var.5000 diyen 6000 diyen.. Motorun kitapçığında neden 10.000 yazıyor o zaman..? Benim motorum 2700 km de...Bir arkadaşımın 07 si de yaklaşık 5000 km de..Yağını kontrol ettik.Rengi ve kıvamı gayet iyiydi..Makinenin hangi devirlerde kullanıldığına ve ne kadar zorlandığına göre yağ durumu değişiklik gösterebilir. Ben 1000 km de bir yağı kontrol ediyorum.Muhtemelen 10 bini beklemem ama 4-5 binde de bakıma götürmem..

  5. #3725

    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07 DEEP ARMOR ABS
    Alıntı Gzc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz adapazarinin neresindesiniz? Ben serdivandayim universite okuyorum. Eger merkezdeyseniz 3 mt07li oluyoruz. Birde arkadasim var deep armor var onda da.
    gzc kardeşim bende kıpanın yanında oturuyorum şeker mahallesınde buda benım numaram 543 607 05 13 sinan. ben gecedeyım salı gunu sabahtan benı arabılırsın gündüzden ufak bı buluşma yapabılırız ben işe gıdene kadar eğer adapazarındaysanız hala

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------

    Alıntı Jashuaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4000 çok az bi kilometre ikinci bakım için
    jashuaa akrdeşim şu motorun takozlu resımlerını bı paylaşsaydın şurdada bı gorseydık merak ettım acaba yakıştımı

  6. #3726

    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha MT 07 ABS Race Blue
    Alıntı tugfox adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru tutan orjinal civatayi cikartip yerine ayni olcude daha uzun bir civata mi taktiniz?
    evet dostum motordan çıkan orjinal civata kısa kalıyor, ürünle gelen civatalar ince olduğundan motora uymuyor o yüzden motordan çıkan civatanın aynısının uzunundan alman gerekiyor.

    alman gereken civata tam olarak m12X100X1,25

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------

    takozlar bu şekilde
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

  7. #3727
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(Tuzla)
    Motosikleti
    2023 CF 650MT- 2023 Peugeot Django
    arkadaşlar herkese selam. size ufak bir sorum olacak müsaadenizle.

    geçen akşam arabayla eve döndükten sonra eve çıkmadan motorun zincirine spreyle yağ sıktım. sonra da motoru hiç kullanmadım. bugün ilk kullandım işe geldim. işle evde çok yakın. işe geldiğimde egzozun oldu yerden (sıcak olan kök kısmı) hafif duman ve koku geliyordu. motorun hiçbir sorunu olmadığı için bir arıza olabileceğini düşünmedim. spreyle sıktığım yağ egzoz kısmının üstüne de gelmiş. size sorum bu zincir yağının damlaları orada hafif yanma koku ve duman yapar mı?

    aynı durumu yaşayan oldu mu?

  8. #3728
    gokocan92 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung ->FZ6 Fazer -> YBR 125 -> MT 07
    Alıntı copycat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar herkese selam. size ufak bir sorum olacak müsaadenizle.

    geçen akşam arabayla eve döndükten sonra eve çıkmadan motorun zincirine spreyle yağ sıktım. sonra da motoru hiç kullanmadım. bugün ilk kullandım işe geldim. işle evde çok yakın. işe geldiğimde egzozun oldu yerden (sıcak olan kök kısmı) hafif duman ve koku geliyordu. motorun hiçbir sorunu olmadığı için bir arıza olabileceğini düşünmedim. spreyle sıktığım yağ egzoz kısmının üstüne de gelmiş. size sorum bu zincir yağının damlaları orada hafif yanma koku ve duman yapar mı?

    aynı durumu yaşayan oldu mu?
    Şuan MT 07'im yok fakat Fazer'da aynı sorunu bende yaşadım duman + koku yapabilir sıçradıysa. Motorda bir problem olacağını hiç sanmam ama MT'ciler de cevaplasın tabii belki yağ dışında buna benzer bir problem yaşayan çıkar

  9. #3729
    utk_trn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 07
    4 bın bakımı honda scooterlar ıcın cagırıyo yamahada ılk defa duyuyorm.. Yag degısımı kıtapcıga gore yamalubeyle 10 bnde ben motul koydurdum yınede temız yag kullanmak adına 5 bınde keyfe keder degıstırıcem sonrasıda her 5 bınde yaparm kafa rahat olsun

  10. #3730
    RmMuR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul Ataşehir
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı copycat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar herkese selam. size ufak bir sorum olacak müsaadenizle.

    geçen akşam arabayla eve döndükten sonra eve çıkmadan motorun zincirine spreyle yağ sıktım. sonra da motoru hiç kullanmadım. bugün ilk kullandım işe geldim. işle evde çok yakın. işe geldiğimde egzozun oldu yerden (sıcak olan kök kısmı) hafif duman ve koku geliyordu. motorun hiçbir sorunu olmadığı için bir arıza olabileceğini düşünmedim. spreyle sıktığım yağ egzoz kısmının üstüne de gelmiş. size sorum bu zincir yağının damlaları orada hafif yanma koku ve duman yapar mı?

    aynı durumu yaşayan oldu mu?
    Bende oldu.
    Bende yagladiktan sonra biraz on susturucunun uzerine yag gekdigini gordum.
    Yuksek isi oldugundan bir iki gun oradaki yag iyice yanip yok olana kadar, dogal olarak koku yapti.
    Ben garipsememistim. Zaten yag gorunuyordu.

  11. #3731
    Gzc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-07 (Today-Beat-YBR125-CBR250)
    Alıntı nisa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gzc kardeşim bende kıpanın yanında oturuyorum şeker mahallesınde buda benım numaram 543 607 05 13 sinan. ben gecedeyım salı gunu sabahtan benı arabılırsın gündüzden ufak bı buluşma yapabılırız ben işe gıdene kadar eğer adapazarındaysanız hala

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------



    jashuaa akrdeşim şu motorun takozlu resımlerını bı paylaşsaydın şurdada bı gorseydık merak ettım acaba yakıştımı
    Su an istanbuldayim.okul sezonu mutlaka forusuruz ama

  12. #3732
    peace74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07 Race Blue
    Alıntı araltı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar

    İstanbul grubuna ben de katılabilirim...

    4000 km bakımı yaptıran var mı? Ben bir iki gün içinde gideceğim. Bu bakımda neler değişmeli neler yapılmalı?

    Bir de motosikletin türkçe kitapçığı bende çıkmadı onu bir yerden temin edebilir miyim?
    Tam olarak anlaşılamayan bir konu. Motosikletin ilk bakımı 1000 km'de yapılır ve rodaj yağı ve yağ filtresi değiştirilir. Daha sonraki bakımlar üretici firmanın kullanma kitabında yazdığı gibi 10000 km'de bie yapılır yani 11000 km'de yapılır. Ancak Yamaha yetkili servisleri 5000 km'de bir gelinmesini söylüyorlar, nedenini sorduğumda ise Yamaha Türkiyenin kararı olup, Türkiyenin şartlarını öne sürüyorlar ve bu beni yeteri kadar tatmin etmiyor, daha çok servis yapıp daha çok para kazanmak nedeniyle böyle söyleniyor olabilir. Yamaha Türkiye ile görüşüp kesin bilgi elde edilebilir. 1000 bakımından sonraki bakımlarda yağ, yağ filtresi ve hava filtresi mutlaka değiştirilir. Ayrıca gidon rulmanı, göbek rulmanı, fren diski ve balataları, fren hidrolik yağ seviyesi, motor soğutma suyu seviyesi, debryaj ayarı, zincir gerginlik ayarı gibi genel kontroller yapılır veya yapılmalı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------

    Şimdi Yamaha Türkiye ile konuştum.0216 561 86 10 no'lu telefondan dahili 6'yı tuşladım ve servis yetkilisiyle konuştum, emin olun karşımdaki kişi konuya tamamen yabancı ve birşey bilmiyor. Servis ücretlerinin yüksekliğinin sebebini sordum tatmin edici bir cevap alamadım, kitapta 10000 km'de bir olmasına rağmen neden 5000 km'de bir servise çağırdıklarını sordum Türkiyedeki iklim şartları falan gibi şeyler söyledi. İtalya, Avusturya gibi ülkelerle bizim iklim şartlarımızın aynı olduğunu onlardaki servis aralıklarını sordum onlarda da 5000 olmalı dedi ama çok inanamadım. Birde 10000 km'de bir yapılan bakım periyodik bakımmış, 5000 km'de bir yapılan bakım ara bakımmış. İkisinin arasındaki farkı sordum ona da bir cevap alamadım. 5000 km bakımında sadece yağ ve yağ filtresi değişiyor dedi zaten başka ne değişecek. Sevisler sadece yağ ve yağ filtresi değişimi için 180 TL ile 250 TL arası rakamlar istiyorlar. Bunda neden bir standart yok anlamadım. Birde 5000 km'de bir bakıma gitmemiz için yazılı bir döküman istedim onu da veremiyeceklerini söyledi çünkü öyle birşey yok. Ben şahsen zaten her yağ değişimiyle birlikte yağ filtresini değiştiririm. Hava filtresini zamanından önce değiştiririm. Ama uygulamayla ilgili adamların yazılı bir kaynakları yok. En iyisi Japonya'ya e-posta atıp cevap beklemek. Eminim Yamaha Türkiye servisleri korumak onların daha fazla kazanmasını sağlamak adına böyle bir yol düşündü.
    cocukozgur, RmMuR ve araltı bunu beğendiler.

  13. #3733
    Gzc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-07 (Today-Beat-YBR125-CBR250)
    5000de gel dedilerse bile gitmeye gerek yok. Yagi ve filtreyi kendim degistiririm. Hem icim rahat olur hem servise para bayilmam hemde motor garantiden cikmaz

  14. #3734

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Tabi ki fazladan para kazanmak için yapıyorlar, başka sebebi yok. Motorun içinde çalışan yağın dış ortam koşullarıyla, iklimle ne alakası var ? O yağı üretenler bütün koşulları göz önünde bulundurarak üretiyorlar. Bence de 5000 km'de bir değiştirmek iyidir ama servis kafasına göre bunu dayatmamalı.

  15. #3735
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(Tuzla)
    Motosikleti
    2023 CF 650MT- 2023 Peugeot Django
    Alıntı gokocan92 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şuan MT 07'im yok fakat Fazer'da aynı sorunu bende yaşadım duman + koku yapabilir sıçradıysa. Motorda bir problem olacağını hiç sanmam ama MT'ciler de cevaplasın tabii belki yağ dışında buna benzer bir problem yaşayan çıkar
    ----------

    Alıntı RmMuR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende oldu.
    Bende yagladiktan sonra biraz on susturucunun uzerine yag gekdigini gordum.
    Yuksek isi oldugundan bir iki gun oradaki yag iyice yanip yok olana kadar, dogal olarak koku yapti.
    Ben garipsememistim. Zaten yag gorunuyordu.
    teşekkürler.

  16. #3736

    Üyelik
    28 Nisan 2014
    Arkadaşlar kitapçıkta yazan bakım aralıkları normal medeniyet olan ülkelerde geçerlidir. Evet ingiltere de america da yaşarsanız 10000 de gidebilirsiniz

    Türkiye şartlarında bakım aralıkları kitapçıkta yazanın yarısı olarak hesaplanır. 10.000 Deniyorsa 5.000 de gitmeniz gerekiyor.Eğer bu söylediklerim sizi ikna etmediyse ,bakım sırasında ustanızın size hava filtresini göstermesini söyleyin. İğrenç bir hava filtresi ile karşılaşacağınıza eminim. Hava filtresi çok kirlenir ise hava yakıt karışımı doğru bir şekilde ayarlanamaz. Motosiklet daha fazla yakmaya başlar. Verimliliği düşmeye başlar. Motora da zarar vermiş olursunuz. En en küçük ihtimalle başınıza sadece küçük bir parçadan böyle bir sonuç doğabilir.
    O yüzden lütfen "servisler para kazanmak için yapıyor neden o zaman 5000 de gelmiyoruz" gibi şeyleri kafanıza takmayın. Birazcık interneti kurcalayarak ulaşabilirsiniz bu bilgilerin doğruluğuna. Zaten MT-07 Kitapçığında 6-1 sayfa numarasında en sol üstte çok net bir şekilde yazmışlar. " iklim coğrafi şartlar vs bakımı erken gerektirebilir mutlaka gidin denmiş". coğrafi şartlar diyerek kibarlığa kaçmışlar. Sikik bir ülkeniz varsa yolları havası pisse motorun anasını ağlatmayın en azından erken bakıma gidin demek işte o.BU yüzden arkadaşlar size tavsiyem kulakdan dolma bilgileri önemsemeyin. Kitapçığınızı iyi okuyun, Doğru yorumlayın. En kötü ihtimalle yamaha tr arayıp sorun. Hadi onuda yapamadınız biraz ingilizceniz varsa japonyaya fabrikaya mail atarak sorun.
    araltı bunu beğendi.

  17. #3737
    araltı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2006
    Şehir
    TAXİM
    Alıntı peace74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam olarak anlaşılamayan bir konu. Motosikletin ilk bakımı 1000 km'de yapılır ve rodaj yağı ve yağ filtresi değiştirilir. Daha sonraki bakımlar üretici firmanın kullanma kitabında yazdığı gibi 10000 km'de bie yapılır yani 11000 km'de yapılır. Ancak Yamaha yetkili servisleri 5000 km'de bir gelinmesini söylüyorlar, nedenini sorduğumda ise Yamaha Türkiyenin kararı olup, Türkiyenin şartlarını öne sürüyorlar ve bu beni yeteri kadar tatmin etmiyor, daha çok servis yapıp daha çok para kazanmak nedeniyle böyle söyleniyor olabilir. Yamaha Türkiye ile görüşüp kesin bilgi elde edilebilir. 1000 bakımından sonraki bakımlarda yağ, yağ filtresi ve hava filtresi mutlaka değiştirilir. Ayrıca gidon rulmanı, göbek rulmanı, fren diski ve balataları, fren hidrolik yağ seviyesi, motor soğutma suyu seviyesi, debryaj ayarı, zincir gerginlik ayarı gibi genel kontroller yapılır veya yapılmalı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------

    Şimdi Yamaha Türkiye ile konuştum.0216 561 86 10 no'lu telefondan dahili 6'yı tuşladım ve servis yetkilisiyle konuştum, emin olun karşımdaki kişi konuya tamamen yabancı ve birşey bilmiyor. Servis ücretlerinin yüksekliğinin sebebini sordum tatmin edici bir cevap alamadım, kitapta 10000 km'de bir olmasına rağmen neden 5000 km'de bir servise çağırdıklarını sordum Türkiyedeki iklim şartları falan gibi şeyler söyledi. İtalya, Avusturya gibi ülkelerle bizim iklim şartlarımızın aynı olduğunu onlardaki servis aralıklarını sordum onlarda da 5000 olmalı dedi ama çok inanamadım. Birde 10000 km'de bir yapılan bakım periyodik bakımmış, 5000 km'de bir yapılan bakım ara bakımmış. İkisinin arasındaki farkı sordum ona da bir cevap alamadım. 5000 km bakımında sadece yağ ve yağ filtresi değişiyor dedi zaten başka ne değişecek. Sevisler sadece yağ ve yağ filtresi değişimi için 180 TL ile 250 TL arası rakamlar istiyorlar. Bunda neden bir standart yok anlamadım. Birde 5000 km'de bir bakıma gitmemiz için yazılı bir döküman istedim onu da veremiyeceklerini söyledi çünkü öyle birşey yok. Ben şahsen zaten her yağ değişimiyle birlikte yağ filtresini değiştiririm. Hava filtresini zamanından önce değiştiririm. Ama uygulamayla ilgili adamların yazılı bir kaynakları yok. En iyisi Japonya'ya e-posta atıp cevap beklemek. Eminim Yamaha Türkiye servisleri korumak onların daha fazla kazanmasını sağlamak adına böyle bir yol düşündü.
    Alıntı mt09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kitapçıkta yazan bakım aralıkları normal medeniyet olan ülkelerde geçerlidir. Evet ingiltere de america da yaşarsanız 10000 de gidebilirsiniz

    Türkiye şartlarında bakım aralıkları kitapçıkta yazanın yarısı olarak hesaplanır. 10.000 Deniyorsa 5.000 de gitmeniz gerekiyor.Eğer bu söylediklerim sizi ikna etmediyse ,bakım sırasında ustanızın size hava filtresini göstermesini söyleyin. İğrenç bir hava filtresi ile karşılaşacağınıza eminim. Hava filtresi çok kirlenir ise hava yakıt karışımı doğru bir şekilde ayarlanamaz. Motosiklet daha fazla yakmaya başlar. Verimliliği düşmeye başlar. Motora da zarar vermiş olursunuz. En en küçük ihtimalle başınıza sadece küçük bir parçadan böyle bir sonuç doğabilir.
    O yüzden lütfen "servisler para kazanmak için yapıyor neden o zaman 5000 de gelmiyoruz" gibi şeyleri kafanıza takmayın. Birazcık interneti kurcalayarak ulaşabilirsiniz bu bilgilerin doğruluğuna. Zaten MT-07 Kitapçığında 6-1 sayfa numarasında en sol üstte çok net bir şekilde yazmışlar. " iklim coğrafi şartlar vs bakımı erken gerektirebilir mutlaka gidin denmiş". coğrafi şartlar diyerek kibarlığa kaçmışlar. Sikik bir ülkeniz varsa yolları havası pisse motorun anasını ağlatmayın en azından erken bakıma gidin demek işte o.BU yüzden arkadaşlar size tavsiyem kulakdan dolma bilgileri önemsemeyin. Kitapçığınızı iyi okuyun, Doğru yorumlayın. En kötü ihtimalle yamaha tr arayıp sorun. Hadi onuda yapamadınız biraz ingilizceniz varsa japonyaya fabrikaya mail atarak sorun.

    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Bu açıklamalardan sonra 5000 km'de gitmeyi düşünüyorum...

  18. #3738
    tuzsuzdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı cem_34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3000 km de bir servisemi çağırdılar ne bu ybr 125 mi ??

    benide 6000 de çağırdılar hepsi para tuzağı bunların.

    kitapçığa göre hareket edilmesi lazım, orda kaç km yazıyorsa servis olayı odur.

    habu arada yağını değiştirmek tabiki iyidir 10 bin km aynı yağ ile olmaz ..
    Aynen dediğiniz gibi, hatta fazlası.
    MT'nin rodaj sonrası bakımı 10 bindedir.
    10 binde de yapılacaklar belli,
    - Görsel kontroller (sızdırmazlık, çatlak patlak, balatalar vs)
    - Bujilerin kontrolü, gerekiyorsa temizliği
    - Gerekiyosa senkronizasyon
    - Hava filtresi temizliği
    bunun gibi basit şeyler.
    Ağır bakım namına hiç birşey yok.

    Yağınız kaliteli ise 10 bin kilometreyi rahatlıkla devirirsiniz.
    Ama ben de sanırım 5 binde, yağı Yamalube yerine daha kaliteli bir yağ ile kendim değiştireceğim.
    Yağ değişimi sonrası gelen konforu seviyorum

  19. #3739
    Gzc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-07 (Today-Beat-YBR125-CBR250)
    Kendi ürettiğim radyatör koruma. 5 lira mal ettim ve amacına daha uygun ve orjinal durduğunu dusunuyorum.
    Izgara teli ve kümes yapmak için kullanılan tel.

    RmMuR bunu beğendi.

  20. #3740
    tuzsuzdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Türkiye ile ilgili geçmişten gelen bir "havasının ve yollarının kötü" olduğuna dair bir algı olabilir ki doğrudur da.
    Ancak son yıllarda (30'a yakın ülke gezmiş biri olarak söylüyorum) gerek havasının temizliği ve belki şaşıracaksınız ama yollarının düzgünlüğü açısından ortlamanın üzerinde şartlarda olduğumuzu söyleyebilirim.

    Nokta atışı konuşmak gerekirse, 10 bin bakımında yapılması gereken şeylerin hiç birinin 5 binde bir yapılması için somut bir sebep görmüyorum ben.
    Kışın hala kömür yakılan, havası kirli bir yerde yaşıyorsanız ya da çok fazla tozun olacağı kırsalda yaşıyorsanız o zaman şartlar değişir, 5 binde bir bakıma gitmek makul hale gelir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler