Hayatını kaybeden arkadaşa Allahtan rahmet ailesine sabır dilerim.xismailaydın arkadaşın dediği gibi yollar çok kaygan benim de hergün başıma mutlaka bu tekerin kayma olayı geliyor lütfen birazdaha fazla dikkatli olalım özellikle ramazan ayında herkese kazasız sürüşler
Yağ gibi diye tabir edilen, yuzeyi puruzsuz asfaltlar cidden tehlikeli , traşlanmiş asfalta cikinca farki anliyorum. Bir de motora binince lastikleri isitmadan fazla yatirmamak lazim, duz yolda, dusuk hizda sagli sollu biraz yatirarak tum yuzeylerini isitmakta fayda var. Ayrica lastiklerin daha cok yeni oldugunu da tabiki biliyoruz
Motora gelince, 4.5 sn de 100 km. Hiza Ulasiyor yeterince tehlikeli
[/COLOR]
abi onunda içinde garip bir sistemi var universal oluyor her kola, civatasız zaten siz civatayı döndürdükçe kendisi içerde sıkışıyor genişleyerek. korumada iki boy geliyor istediğinizi takıyorsunuz .[COLOR="Silver"]
Teşekkür ederim kardeşim.
Dünyaya şahit olmanın yolu, maceranın kendisinden başka bir şey değildir. Çünkü dünyadaki en büyük mutluluk, bu dünyanın şahidi olmaktır.
Herkese iyi günler. Ben 2012 MODEL Honda CBR250r kullanıcısıyım. Yaklaşık 6000km kadar tecrübem var. (Bunun yaklaşık 2000 km kadarı şehirler arası yollarda kalanı şehir içi kullanımda geçti. Kayseride yaşadığım için günlük kullanımlarda mesafeler zaten yakın olduğu için çok fazla km yapılmıyor. Zaten gün içinde çalışma saatlerinde de genelde otomobilime biniyorum, bu yüzden km tecrübem çok değil) Hondanın güvenli sürüş 1 ve 2 eğitimlerine katıldım.
Şehirler arası gezi ve yolculuklarımı daha fazla ve rahat yapabilecek günlük kullanımada uygun bi motosiklete geçmeyi düşünüyorum. Siz ce MT07 bunun için uygunmudur. CBR250 den MT07 ye geçiş çokmu hızlı bi süreç olur. Genel anlamda motosikletten memnuniyet ve şikayetleriniz nelerdir? Bilgilendirme yapabilirseniz sevinirim. Herkese teşekkürler
CBR250'yi iyi kullanabiliyorsan, bunda sorun yaşamazsın. İlk sürüşünde kafa karenajı olmayışı biraz ilginç gelebilir. Hemen alışırsın ona da zaten.
İyi kullanmaktan kastım, motosiklete ve sürüşe olan hakimiyetin.
Eğer CBR250'yi stock lastiklerle, genelde 7000 devir altı kullandıysan, MT-07 senin için tehlikeli gelebilir. Aman dikkat.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
Ufacık tefecik içi dolu torkçuk ben ara ara tırsıyorum oyle abı ben sakin kullanıyom lafları torku gorunce hikaye oluyo bızzat ben kendim o nıyetle aldım..simdi ısıklardan yan yan kalkmaya bsladım her an tükürüp atabilir sevimliligine aldanarak almayın alanlarda sakin kullanmaya calısın almayı dusunen arkadaslar ıyı dusunsun 700 cc az degıl arkanızdan ve arkamızdan aglamasınlar.
arkadaşlar ıslak yollardan bahsetmişsiniz müsaadenizle dün yaşadığım bir olayı kısaca anlatayım.
iftara dakikalar kala maltepe istikametinden göztepe istikametine gidiyorum. valla bunca yıldır araba ya da motorla aynı mahallerde hep trafikteyim artık anadolu yakası e-5 tamamen can pazarı oldu, her saat ciddi kaza var ama bu sefer mesele o değil. yolu birçok kişi bilir çamlıca girişini geçer geçmez göztepe girişi vardır. buradan dönüp göztepe köprüsünün üzerine çıkarsınız ve semiha şakir kolejinin olduğu yere doğru yol alırsınız. burayı bilmeseniz de keskin bir dönüş ve köprünün üzerine çıkış olarak düşünün. ben tam göztepe ayrımına girdiğim anda ileride fıskiyelerin açık olduğunu gördüm -ki çok korktuğum olaydır- zaten yavaşken iyice yavaşladım ıslak bölgeye gireceğim yerde. zira 270 derece dönülüyor köprüye çıkmak için. bu esnada arkamdan küçük scooterla bir arkadaş son sürat, ciddi de bir açıyla yatarak geçti ve ıslak kuru dinlemeden yanımdan uzadı. daha sonra köprüye çıktık göztepe istikametine gidiyoruz. arkadaşın sürüş tarzını gördüm ve ben onun için endişe ettim. araçların minibüslerin arasında oyun oynuyor resmen. arabanın sağından girip solundan çıkıyor.
bu arada scooter da iki ayna da mevcut değil ve arkadaşın kask sol dirsekte. sonra daha da komik bir şey oldu. arkadaş yoğun ama akan trafikte bir anda yavaşladı, meğerse beni bekliyormuş normal şekilde yaklaştığım anda verdi gazı. sonra aynı şekilde bir iki kere daha bana avans verip havamı aldı. bu arada araba sürüclerinin son derece tedirgin anlar yaşadığını anlatmama gerek yok. ticari olmayan bir minibüs resmen yol vermeye çalışıyor ki bir temas yaşanmasın. o patlak egzosunu bağırta bağırta farklı yöne giderken muhtemelen kendiyle gurur duyuyordu ama ben şunu anladım ki hayatına çok az değer veren insanlarla içiçe yaşıyoruz.
Stomp Grip-tank pad takan arkadaşalar kendileri mi taktı yoksa taktırdı mı_? Daha önce takmadığım için becerip beceremeyeceğimi bilmiyorum. elime yüzüme bulaşmasın ...
MT-07'nin,belki de Yamahanın tanıtım stratejisi sebebiyle belkide iyi sentez yapılmamış olması nedeniyle, motosiklet kullanıcıları arasında iyi tanınamamış bir motosiklet olduğunu görüyoruz. Lütfen kimse incinmesin sözlerim kimseyi hedef almıyor veya hepimizi hedef alıyor. Kaza duyumlarını aldıkça üzülüyoruz hemde kazaların oluş biçimini öğrendikçe çoğunun önlenebilir olması hepimizi daha da üzüyor. Neden bizi hakimiyeti altına alan motorları seçiyoruz bunu bende çok iyi bilmiyorum. Çok duyduğum bir söz var, MT-07 de biraz tecrübe kazanıp MT-09 alacağım diyor birçok kişi. MT-07 tecrübe kazanılacak bir motosiklet değil tecrübelilerin kullanması gereken bir motosiklet. Gerek fiyatı gerekse boyutuna kanıp ilk motor olarak (daha önce 125cc motor kullananlar da dahil) alınıp da kullanamayan çok kişi var. Tecrübe limitlerin öğrenilmesidir. Nasıl fren yapılır nasıl viraj dönülür nasıl gaz açılır bunlar hep eğitimle öğrenilebilecek beceriler. Kendi limitlerimizi artırdığımız zaman daha güvenli süreceğimiz aşikar. Bence gezi organizasyonu yerine eğitim organizasyonu yapılıp katılımın sağlanmasıyla çok da mutlu geziler yapılabileceğini düşünüyorum.
Stock lastiklerle kullanamadım. Rodajı tamamladıktan sonra Metzeler Lazertec lastik aldım. Şehir içi performansı oldukca yeterlı aslında benım ıcın ama uzun yolculuklarda biraz sıkıntı yaratıyor. Ebatları ve motor hacminin kucuk olması nedenıyle uzun yolculukta cok yoruyor. (benım boyum 1.90) Mt07 veya BMW F700Gs almayı dusunuyorum işte bakalım. Cevabın ıcın tesekkurler
-Kask ver dayım bana ordan
-nasıl bir kask istiyosun amcacım
-polis ceza yazmıcak kadar olsun..
Bu zihniyet kafayı patlatmadan tehlikeyi anlarmı taksın bakaĺım kaskı koluna..
Suzuki DL650 veya Kawasaki Versys 650 düşünür müsün?
Şehirlerarası tur yapacağım diyorsan, yukarıdaki iki seçenek daha mantıklı. Ayrıca topcase olsun, yan çanta olsun touring aksesuarlarını kaldırır bu motosikletler.
MT-07, biraz daha motosikletle yaramazlık yapmayı seven, çoğunlukla şehir içi kullanan, arada bir tura çıkan, topcase filan takmayacak kullanıcı profiline uyuyor.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
Lastik değiştiren var mı?
Bide kaç binde diğişmek lazım bu lastikleri... ben Pirelli Diablo Rosso II yi kesmeye başladım
Topcase takma aparatının fiyatını bilen varmı aramızdan 1 tane taktıran vardı hatırladıgım kadarıyla
sadece topcase aparatını taktırıp sosis cantamı boyluboyunca uzatmak istiyorum belkiuyku tulumu vs de baglarım topcase olmadan sadece o parca pek sırıtmıyor gibi geldi
Selam.
Bu bilgiyi nasıl edindin yada nasıl öğrendin bilmiyorum ama böyle önemli bir konuda bu kadar emin konuşma bence dostum.Eğer yatırılacak bir sürüş düşünüyorsan elbetteki tatlı tatlı yatışlarla lastik kenarlarını da ısıtırsın. Önce azar azar ardından yatışları artırarak devam edersin. Bence tabiki. Onca yarışçı pist turu atarken boşuna mı sağ sol yapıyorlar. O zaman onlar yanlış biliyor mu demeliyiz ????
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)