Arkadasim alti ustu bir mail atacasin genel merkeze ya da bir telefon 2 kere sikayet gitsin bak nasil adamin aklini aliyorlar.
Arkadasim alti ustu bir mail atacasin genel merkeze ya da bir telefon 2 kere sikayet gitsin bak nasil adamin aklini aliyorlar.
Arkadaşım kitabında diyor ki 10 bin km de motor yağını değiştir. Bu arkadaşlar benim motoru benden fazla düşünüyorlar ya bana diyorki 5 binde tekrar geleceksin. Sonra tahrik zincirinin temizlik ve yağlamasını bile müşteriye bırakan servisçilik anlayışı karşısında ben görevimi yaptım ve sizlerle paylaştım. Artık teknoloji devrindeyiz ve teknolojiyi kullanarak daha akıllıca hareket edeceğiz bu türden küçük düşünen, esnaflığı yeni öğrenen, şark kurnazlığı tarzında hareket ederek motosiklet sevdalılarını yolunacak kaz gibi görenleri birbirimize aktaracağız ki onlarda kendilerine çeki düzen versinler. Yok öyle eski düzen. İşini adam gibi yapacaksın ve ücretinide alacaksın, yapmadığın işe işçilik ücreti alamazsın, alırsan en fazla bir kere olur oda sana helal para olmaz.
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
hayırlı olsun kardeşim. Motorunu yeni alan arkadaşlara keyifli sürüşler dilerim.
Arkadaslar yıne.soyluyorm ızmırde bakım tamırat ıslerı yahut bılgı almak.ıstersenız zafer.motora.gıdın pısman olmazsınız yamaha euro.servıs hatta.bana mesaj atın arayıp arkadas gelıyor dıye haber edeyım.uzmeyın.kendınızı bos adamlarla
1.000km bakım olayını okudum ve sok oldum resmen ya... gecen hafta 650F servıse goturdum ıs emrı acıldı hemen baslamak ıcın yıkamaya alıcaklardı ben beklerım acelem yok dıyınce sogumasını bekledıler burda hıc suclayamam musterıler olarak bız sabırsızız adamlarda ellerı yanacagına sıcak motora su vuruyor neyse... soguduktan sonra motor yıkandı, bakıma alındı yagı acıldı suzulurken motor kurlandı boylece temızlenmıs oldu. fıltreler degıstı 3 senelık servısımdır yınede fıltre kontrolu yaptım orj bandrollu honda logo vardı :D arka zıncır gergı ayarı yapıldı temızlendı ozel maddeyle yagladılar cok hosuma gıttı 400 km yaptım ustune 3 kere yıkadım hala beyaz bır madde zıncırde gıtmıyor almak lazım... nyse benım ıstegım uzerıne kısa manetler takıldı ( 45dk ugrastı ) elektrık su kontolru yapıldı lastık havaları kontrol edıldı. teste cıktı geldı ve bıtırdı. Sıfır tl ıscılık parca tutarı 100 TL ıste bu yuzden Honda dıyorum... Ama baska servıslerde bolemıdır bılemıyorum. uzun uzun yazdım cunku normal olan bu yapmıyorlarsa hakkınızı arayın yapmak zorundasın dıyın baskın cıkınca gerı adım atacaklardır.
cb125e (5000km) --- CBR250R (11500km ) CBR 650F (0KM ---- )
o yavşaklar motoru soğurken geçen zamanı da işcilik saatine eklediği için acayip işçilik rakamları çıkıyor meydana,alttan tıpayı açıp üsten yağ koymak yağ filtresini değiştirmek filan 10 dakika sürmüyor yani,insanı çileden çıkartan bir servis ağımız var
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:40 ----------
edit: arkadaşlar bu akşam 150 ile giderken vites büyüttüm,motor hafif yatık vaziyetteydi, vitesi büyütüp gazı yeniden açtığım anda motorun arkası ufak çaplı bir dans figürü sergiledi,bir sağa bir sola oldu yani popom, kısa süreli kalp krizi geçirdikten sonra acaba dedim yolda yağ su falan mı vardı yoksa başka bir şeyden mi oldu
o servisin hakkında 1 kişinin olumlu yazı yazdığını görmedim tavsiyem manisa servisi Dağlılar izmire yakın mt7 ile yarım saatlik yol
Dünyaya şahit olmanın yolu, maceranın kendisinden başka bir şey değildir. Çünkü dünyadaki en büyük mutluluk, bu dünyanın şahidi olmaktır.
Beyler, söylemeyim söylemeyim dedim ama ille söyleteceksiniz. Tüm yetkili servislerin hıa....
Bir motosiklet ilk 500-1000 Km'de arıza çıkarmazsa, daha sonra arıza çıkarmaz. Sorun varsa daha ilk kullanımda ortaya çıkar zaten.
Bişe olursa da hiç garantiye girmez zaten. Ya kullanıcı hatasıdır ya da "bu modeller öyle"dir.
Görüldüğü üzere yetkili servislerden memnun kalan çok az kişi var. O memnun olanlar da daha yeni motosiklet kullanıcıları zaten.
Bakımda yetkili servislerin yaptığı tek şey yağ ve yağ filtresini değiştirmek. Başka da bişe yok. Ben her motosiklete bindiğimde yetkili servisin bakımda yaptğından daha çok kontrol ediyorum.
Bu yüzden "aman garanti gidecek, bu tükan yetkili" vs. diye düşünmeyin. Motosikletin rodaj bakımı yapıldıktan sonra bi daha yetkili serviste kazıklanmaya gerek yok.
Her binişte kontrol edilmesi gereken yerleri kontrol edin. Yağ bakımlarını da inanın kendiniz bile yapabilirsiniz. Hatta hava filtresi, balata değiştirme, manet vs. aksesuar takma, sinyal ampülü değiştirme gibi işler tahmin edemeyeceğiniz kadar kolay.
Motosiklette sıradan sürücünün yapamayacağı işler belli; lastik değişimi, debriyaj balatalarının değişimi, fren hidroliği ve fren hortumları değişimi, belki bi de zincir/dişli takımı değişimi.
Bu işleri yetkili servisteki usta da dışarıdaki usta da aynı şekilde yapıyor zaten. Yetkili servis olmasa da sağlam ama gerçekten sağlam ve iyi niyetli bir usta bulabilirseniz, yukarıdaki ek alet/edevat isteyen işleri orada daha uygun fiyata yaptırabilirsiniz. (İşçilik ücreti olarak.)
Yetkili servisler, yedek parçaları da sağlam fiyata satıyor. Aynı parçalar farklı kanallardan gerçek fiyatından alınabilir.
Burada önemli olan debriyaj balatası seti de dahil, tüm yedek parçaları temin ederek gitmek. İşte o zaman hem kârlı bir iş yapmış oluruz hem de kafamız rahat olur.
Honda, CBR250'nin bujisini 110 TL'ye satıyor. Aynı buji piyasada 35 TL. Ayrıca eski mesajlarımda Honda'nın yedek parça stoğu ile ilgili şeyler de paylaşmıştım. Bana Türkiye'de motosiklet markası övmeyin. Hepsi birbirinden beter.
Bu yüzden yağınızı, filtrenizi, balatanızı vs... Tüm yedek parçalarınızı yavaş yavaş temin edin. Sonuçta kullanılacak, elinizde bulunsun. Sonra yağ, yağ filtresi, hava filtresi, manet, sinyal vs. işlerinizi kendiniz yapabileceğiniz kadar alet/edevat edinin ve bu işleri kendiniz yapın. (Rodaj bakımından sonra.)
Detaylı teknik bilgi isteyen işler için de motosikletçi arkadaşlarınızın sürekli gittiği, sağlam bir özel servis bulun. Parçaları götüreceğinizi söyleyerek işçilik için fiyat alın. Hem kafanız rahat olsun hem motosikletiniz.
---
Rodaj bakımında yapılan şey yağ ve yağ filtresi değişimi. Fiyat 225 TL. Aynı işi ben 130 TL'ye mâl ediyorum. Hesap ortada, açık ve net...
Elektronik aksam sorunları böyle olmuyor işte.
Ayrıca mekanik anlamda da garantisi devam eden bir motorun binlerce km sonra motorunda yağ sızdırdığı için çoktaları,keçeleri vs, ve ön dişli mili yamulduğu için mili değiştirmek üzere motor komple açılıp toplandı. Ve bunların hepsi garantiden sayıldı.
Nezaman ne olacağı belli olmuyor. Böyle pahalı motorlarda garantiden çıkmamak daha mantıklı. Ancak benim gibi çinli motorunuz varsa ve bir de üstüne zaten garanti için herhangi bir parça ve servis desteği "zar zor" sağlanıyorsa servise götürmek mantıksız.
valla geçenlerde benim sinyal ampulum patlamış.. dedim bu garantiye girmiyor mu?? yok motor hoplayıp zıplıyor ya onda patlamış deyip 10 lirayı aldılar.. ben 10 lirasında değilim ... ama motoru nasıl süreyim??? pamukların üzerinde mi?? sürekli 10 la mı gideyim??...
ismail ile konuştuk bidaha baydara gitmem falan diye .. ertesi gün allah cezamı vermiş gibi ampul patladı.. ben de gıcık olurum böyle şeylere yaram yamalak çalışan biri yanan biri yanmayan türden.. mecbur gittik.. o da garantiden sayılmadı tabi.
Ülkemizde servis işi maalesef motosiklet piyasasında hep sıkıntı. çoğu sokak arası tamircisinden olma yetkili servis. İsmail'in dediğine genel anlamda katılıyorum. garanti bakımları dışında yetkili servise gitmeye bence de gerek yok, eğer servis hakikaten iyi değilse. kendi servisini kendin yap olayı da motoru iyi gözleyip dinleyebiliyorsak bence en iyisi. ama iyi gözlemleyip dinleyebiliyorsak.
alıcam bir 660 tencere vurucam kırbacı vurucam kırbacı yagsız susuz bayır çayır dolaşcem sonunda sogutmayın beni motordan ülen
askerlik durumu sebebiyle eğer uygun alıcı bulursam motosikletimi satmak istiyorum; buradan da ilanı paylaşayım. İlan onay sürecinde olabilir.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...8857362/detay/
Zincir gevsemisti gerdirmek icin servise gittim.oradaki calisan kalfa zincir gerginligini bile yapamiyorsa iste servislerde yasanan cirak kalfa usta tecrubeleri.
Hele birde ustanin yapmasi gereken isi kolay basit diye kalfaya yaptiran ve zinciri bile 3 cm boslugu ayarlayaman adamlara motorumu biraktigimda kesinlikle basindan ayrilmiyorum.ayrica adama diyorum bu vida gevsemis adam bana o icten oyle normal diyo bi baktim icten gevseme yok adam vidayi sikacagi yeri gormeden bilmeden salliyo.saniyolar biz onlara muhtaciz herseyi onlar iyi biliyor. Zinciri bile dogru duzgun geremeyen adamlardan ne hayir beklersinizki.avrupadaki servisler ne durumda kimbilir
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)