fotograflar biraz büyük oldu sanırım küçültmek istedim fakat müdahale edemiyorum yöneticilerden kimse varsa sesimi duyarmı acaba bir yardım eli
fotograflar biraz büyük oldu sanırım küçültmek istedim fakat müdahale edemiyorum yöneticilerden kimse varsa sesimi duyarmı acaba bir yardım eli
hocam fotoğraf çekmedim henüz, tamamlanmaya yakın paylaşırım fotoğrafları, daha iyi görürsünüz. Kimileri takoz istiyor, kimileri de koruma demiri, o yüzden ikisini de yapıyoruz
Takozlarımız çıktı, civataları bekliyoruz, birkaç güne onun da fotoğraflarını paylaşır, fiyatı hakkında bilgilendirme yaparım.
Ortalama yakıt tüketiminin ne olduğu 3 aşşağı 5 yukarı belli arkadaşlar. Fuelly.com'dan bakın, çoğunluk 4.5 civarı, hadi sıksan zorlasan 5.5 olur bu. 6'yı gören adam çok yüksek devir kullanıyordur ki, o zaman tork değil, beygir gücü ön plana çıkıyor. Öyle kullanan adama da madem beygir gücü seviyorsun neden MT-07 aldın diye sorarım şahsen. Bu alet supersport gibi kullanılacak bir alet değil. Dediğim gibi, torkun hakkını verdiği devirlerde ve viteste kullanmak gerek.
Bu arada,
Pistte MT-07'yi 2 gün boyunca CSS eğitiminde kullanmış bir arkadaşımız var.
Pistte 385km yaptı.
Lastiklerin performansının çok iyi olduğunu (onda Bridgestone var)
Motosikletin ise, beklentilerinin çok ötesinde iyi olduğunu söyledi.
Dünyaya şahit olmanın yolu, maceranın kendisinden başka bir şey değildir. Çünkü dünyadaki en büyük mutluluk, bu dünyanın şahidi olmaktır.
Herkese selamlar
Şimdi AEA derki MT-07 pistte ve virajlarda çok güvenilir değil.
Şimdi benim gibi ilk büyük cc motosiklet kullanıcıları virajlarda nelere dikkat etmesi gerekiyor ya da çok daha fazla mı dikkatli olmalıyım?
Bir sorumda şöyle olacak boyum 1,72 ve kilom 70 her gün düzenli olarak e-5'i kullanıyorum hafta sonları da İstanbul içi turluyorum. Şimdi önceliğim her zaman güvenlik ben arka amortisör ayarını nasıl yapmalıyım. Ya da bu ayar her kişinin sürüşüne göre değişir mi deneyerek en verimli olanını kendim mi bulmam gerekiyor? Kafamda deli sorular var bir de artçı alındığında ayar sertleştirilir mi yumuşatılır mı?
Son sorumu soruyorum ve sizleri daha fazla rahatsız etmiyorum Şimdi AEA 1. viteste dip gaz yaparak 80km hızlara çıkıyor ve teker yapıyor bu hareket motosikletin canını almıyor mu?
Şimdiden teşekkürler...
Genelde fabrika çıkışı amortisör ayarı 65kg civarı insanlar için yapılır. Yani siz standart ayarla devam edebilirsiniz.
Ancak sürüş karkteristiğine göre herkesin tercihi farklı.
Şehiriçinde kullanırekn, pistteki gibi virajlara girmediğimizden dolayı, amortisörü biraz yumuşatıp, konforu ön plana çıkarabiliriz.
Yol tutuşundan biraz kaybederiz ama, şehiriçinde zaten limitlerde kullanıyorsanız bir yerde yanlış yapıyorsunuz demektir
Red line'da çok uzun süre sürmedikçe birinci viteste 80-90 yapmak gibi ufak tefek yaramazlıklar yapmanın bir zararı olduğunu düşünmüyorum.
Arada sırada bunları yapmayacaksak neden bu motoru aldık
Teker yapmanın motora değil de zincire zararı olur.
MT-07'nin ön amortisörü pist kullanımı için biraz fazla yumuşak ama pist dışı kullanımda 10 numara, bunun sebebi ise, pist dışında hiç birimiz motoru limitlerine kadar kullanamıyoruz,yolun veya bizim limitlerimiz dahilinde kullanıyoruz, pistte ise tecrübeye bağlı olarak motorun limitlerini görme imkanı var. pist dışında gerek yolun yapısı gerek yolun kirli olması gerekse bizim dışımızda faktörlerin bulunması imkanları kısıtlıyor, pistte ise tamamen güvenli bir şekilde gazlamak ve virajlara girerken hızlı bir şekilde motorun yatış açısını değiştirmek mümkün. Şahsi kanaatim ön amortisörleri değiştirilirse pistte de daha güvenli olur ki MT-07 pist için üretilmiş bir motor değil. Boyun önemi olmamakla birlikte 70 kilo ağırlık için arka amortisörde orjinal yani 3. seviye ayar tam karar (ön amortisör ayarı malesef yok), ağırlık arttıkça biraz daha sertleştirmek mümkün, ama şart değil, 2 kişi kullanımda ağırlık yaklaşık iki katına çıktığı için 4-5-6 gibi daha sert ayarlar yapılabilir. 1. viteste devir kesiciye kadar hızlanmanın kısa süreli olarak bir zararı olmaz ama sürekli çok yüksek devirde kullanmak hem motorun,şanzımanın ömrü hemde güvenlik açısından çok doğru değil.
Dostum, motosikletin virajı kesinlikle çok çok iyi. Viraja girmek için her motosiklette ne yapıyorsan, MT-07'de de onu yapabilirsin.
AEA MT-07'nin pistteki virajlarda iyi olmadığını söyledi. Normal yollarda virajlarda çok güvenilir değil demedi. Dikkatini çekerim. Pistte 45 derece açıyla yattığında, ER6'ya göre yumuşak olan amortisörler tatmin etmedi adamı o kadar. Pistteki viraj performansını beğenmedi yani.
Ki muhtemelen AEA MT-09'daki gibi bir beklentiye de girmişti. Bu yüzden MT-07 onun için hayal kırıklığı oldu. Ama MT-09'un teleskopik amortisörlerle kıyaslanacak şey değil MT-07'nin amortisörler.
70 Kg biri için stok ayar sorun çıkarmayacaktır. Ben de 60-63 Kg arasında gidip geliyorum, stok ayar gayet yeterli. Motosiklet çok dengeli zaten.
Artçı alırsan ayar sertleştirilir. O da artçının kiloya göre 1-2 tık filan. Abartıp en sert ayarda kullanmaya gerek yok.
Son soruna gelecek olursak, o devire anlık olarak çıkıyor ve hareketi bitince devri düşürüyor zaten. 1. viteste redline'a girmek çok kolaydır ve orada kalıcı olunmaz. Ama sen düz yolda giderken 3.-4. viteste redline'a girip, vites yükseltmeden sürekli gidersen, o zaman motosikletin canını alırsın. Yani kırmızı bölgede sürekli gitmezsen, anlık devir yükseltmeleri motora zarar vermez.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
mt-09 da nasıl bir tork varmış yahuuuuuuu
Arkadaşlar hgs işine nasıl bir çözüm ürettiniz?
ben hgs etiketini geçen sene aldım ve ben alırken 6. sınıf motosiklet hgs kartı satışı yoktu, mecburen 1. sınıf (otomobil) hgs'si aldım. hgs etiketini bir kart muhafazasının içine koydum cebimde taşıyorum. köprüden geçişlerimin bir kısmında okumuyor cebimde olduğu için (gerçi bazı hgs'ler araba camına yapıştırıldığında bile okumuyor) ama plakadan tespitle hesabımdan düşüyor, sorun olmuyor.
yalnız otoyol gişelerinde okumaması büyük sorun. okumadığında 1.80 tl ödeyeceğim yerde, en uzak mesafe düşebiliyor hesabımdan. öyle bir durumda hgs müşteri hizmetlerine mail atıp durumu anlatırsak iade ediyorlarmış diye duydum ama ben hiç mail atmadım.
2 hafta kadar önce istanbula yeni taşınan bir arkadaşımın ptt'den motosikletlere özel (6.sınıf), arkasında motosiklet resmi bulunan, çıkartmalı etiket değilde kart tarzı bir hgs satın aldığını gördüm. ilk gördüğümde geçiş ücretlendirmesi farklıdır diye sevindim, hemen gidip bende alim diye düşündüm ama araştırdığımda, ücretlendirmenin otomobilden (1.sınıf) farklı olmadığını öğrendim ve almaktan vazgeçtim.
Ben camı izmirdeki Hüseyin Abiden satın aldım. Elime bu hafta içi ulaşır diye umuyorum. Cüzi bir miktar ödedim.Sizlere şeyi sormak istiyorum . Rodaj bakımından sonra motorun performansında düşüklük hisseden var mı ?
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Kapora verip bekleyen varmı virde hangi bayi?
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)