Kimsenin art niyetli veya aşağılamak amaçlı mesaj yazdığını düşünmüyorum. Üsluplar farklı olabilir. Bu farklı olan üsluplar beğenilmeyebilir.
Kimse kusursuz değildir. Önemli olan anlayışlı olmak.
Anlayışlı olursak geçinebiliriz.
Kusur bulmaya kalkarsak geçinemeyiz.
"bak işte okumuyorsun, dersine çalışmıyorsun..." tarzında bir yaklaşımım bu güne kadar olmadı, sana yazdığım cevapta da öyle bir niyet yok.
Ayrıca adı üstünde; tahliye hortumu. Buharlaşan yakıt, sıçramadan kaynaklı depo çizgisini aşan yakıt oradan dışarı çıkar.
Ben hala orada ters anlaşılacak bir açıklama olduğunu göremedim. Takdir senin, nasıl istersen öyle anla. Yapabileceğim bişe yok.
---
Orada "tavsiye" diye belirttim. Bu kadar yanlış anlaşılacağını bilsem yazmazdım açıkçası...
'Buharlaşan yakıt, sıçramadan kaynaklı depo çizgisini aşan yakıt oradan dışarı çıkar.'
Aradığım cevap basitçe buydu. Sağol.
Ben okudum rodaj konusunu, 1000 km'ye kdar 5 bin devir, 1600 km'ye kadar da 6 bin devirin üzerinde uzun süre kalmayın şeklinde yazıyor.
arkadaşlar gerilmeyin..
ismail isteseniz gelip motoru baştan aşağı kontrol edip ne gerekiyorsa yapıp bir teşekkürle gülümseyen bir arkadaşımdır.
yorumunda da öyle yanlış anlaşılacak bir şey yok.
burada kim kafadan yorum yapmaya kalksa anında kitapçıkta öyle demiyor ama ! diyen arkadaşlarımızda var . yani aslında nereden nasıl yardımcı olunmaya çalışılsa da yazıların soyut bir dili olmadığı için yanlış anlaşılma olabilir.
o yüzden zaten bu başlıktaki herkes birbirine yardımcı olmaya çalışırken yorumları mesajları hep olumlu şekilde okumaya çalışmak bence en iyisi.
evet aynen kitapçıkta rodaj için o cümle kullanılıyor ama asla geçmeyin sakın ha falan demiyor. bizde ismail ile aynen o şekilde zaman zaman gaz açıp devir yükselttiğimiz zamanlar oldu.. toplasanız 1 dakika bile 5000-6000 devir üzeri sürmedik rodajda ...
MT-07 kullanıcıları olarak amacımız zaten hep yardımlaşmak
herkese iyi forumlar.
sakin olalım arkadaşlar fevri ve ani çıkışlar ile birbirimizi kırmaya gerek yok zaten yeterince hepimiz motor üzerindeiken gergin oluyoruz neyazik ki sonuçta bu motor çok yeni ve ilk kullananlar biziz ksrşılaltığımız sorunları ve bunların çözümün burada yazışarak bulalabiliriz biraz daha sakin herkes motor ile alakalı tecrübesini fikrini karşılaşılan sorunların çözümünü burada üslübunca tartışıp burada bulacak.Hepimize kazasız belasız sürüşler.
benim kimseye kızdığım yok. neden öyle dedi, neden öyle cevap verdi gibi bir düşüncem de yok. sadece merak ettiğim bir şeyi sordum. aradığım cevap 'kitapçıkta yazyo' değildi, onu belirttim. daha sonra sorumun cevabını ismail verdi zaten.
yine de yanlış anlaşıldıysam kusura bakma ismail.
Dostum ben gerilmedim, bi sorun yok. Ancak lütfen motosiklet üzerindeyken gergin olmayın.
Bu forumdaki köşe yazıları bölümünde okuyacağınız tüm teorik bilgilerde motosiklet üzerindeyken "stresli, düşünceli, öfkeli" vs. negatif duygulardan mümkün olduğunca uzak olunması gerektiği yazıyor.
Çünkü psikolojik gerginlik kaslara da yansıyor ve bu da sürüşü olumsuz etkiliyor.
Bu yüzden kafanız rahat değilken, sıkıntılıyken, öfkeliyken motosiklete binmemeyi tercih edin.
Unutmayın ki motosiklet sürerken vücut olabildiğine rahat ve gevşek olmalıdır.
Tamam, sıkıntılıyken kafa dağıtmak için motosiklete binilir. Ancak motosiklete binince sıkıntının geçiyor olması, rahatlıyor olmanız tercih edilir. Yoksa sıkıntı artıyorsa iyi bir sürüş deneyimi beklemek gerçekten zor olur.
AEA - Barkın abi diyor ya "her akşam eve gittiğinizde 'ooof, oradan nasıl geçtim, o kazayı nasıl atlattım' diye düşünüyorsanız sürüşünüzü gözden geçirin" diye. Bu tür kötü sürüş deneyimlerinin bir nedeni de kötü psikoloji bence.
Aman dikkat.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
Beyler MT-07 2. viteste 100'ü geçiyor, haberiniz ola
bugün kullandım mt-07'yi. çok çok çok beğendim. ciddi anlamda gücü ve vites aralıklarıyla olsun, freni ve amortisörleriyle olsun ortalama ve öğrenmekte olan bir motorcunun her ihtiyacına cevap verecek bir motor.
sadece fren esnasında gidondaki damper mı her ne ise onun sebep olduğu esneme biraz garip geldi. zaten titremiyor motor neden öyle bir şeye ihtiyaç duymuşlar anlam veremedim doğrusu.
bu arada ayrıca mt-07 için başlangıç motoru olabilir diyen zihniyete kafam ... 90 derecelik bir açıyla abuk şekilde baksın madem
İsmail arkadaşımız sağolsun, dün motorunu test etmemize müsade etti.
MT-07 sahiplerine sesleniyorum, motorunuzun kıymetini bilin! Hornet600 yada ER6 ya direk tercih edeceğim bir motor(hornet den daha eğlenceli çünkü). NC'yi konuşmuyorum bile.
Bunu avrupada başlangıç ve orta sınıf motoru diye satıyorlar ya... ah gözü körolasıca capitalist sistem.
Yukarıdaki iki arkadaş da motosikleti test etti. Bu adamlar bir sürü şey anlattılar ama bana "şuradan zırrr diye ses geliyor, buradan tırr diye ses geliyor" tarzı hiçbir şey söylemediler.
Yani MT-07'de öyle abartılacak, rahatsız olunacak, kafaya takılacak ekstra bir ses yok.
Gördüğüm kadarıyla MT-07 sahiplerinin bir çoğunun ilk büyük CC motosikleti, bu yüzden her şakırtıyı şukurtuyu sorun olarak algılayabiliyoruz.
@syanur da @umurcan da 125 cc'den 1200 cc'ye bir sürü farklı motosikleti deneme şansı yakalamış arkadaşlar. Onlar "ya şöyle bir ses var sanki" demiyorsa bence motosikletteki o bize farklı gelen sesler birer sorun habercisi değildir.
Zincirinizi yağsız bırakmayın, gerginliğini uygun ayarlayın o kadar. Ondan sonra kafanız rahat bir şekilde kullanabilirsiniz motosikletinizi.
Kafanıza taktığınız her küçük şey, sürüş deneyiminizi kötü etkiler. Hatta kaza yapmanıza bile neden olabilir.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
Zaten "uzun süre kalmayın" sözünün tam karşılığı da böyle kullanmak oluyor.
Motoru her kullandığımda daha çok keyif alıyorum. Bence hem motorun mekanik çalışma sesi hem de egsoz sesi çok güzel. Daha 6 bin deviri geçmedim ama oraya kadar bile mükemmel hızlanıyor. Tek sıkıntım hala artçı ile ilgili. Artçılı sürüşten hiç memnun değilim, artçı her frende üzerime çıkıyor.
Abi artçın doğru oturamıyor öyleyse.
Senin bacaklarınla depoyu kavradığın gibi artçının da sürücüyü kavraması gerekiyor.
Ben Cbr 250 ile de artçılı kullandım, onda bile artçım üzerime çok yüklenmiyordu. MT-07 çok daha rahat bir oturuş sağladığı için bunda hiç sorun yaşamadık.
Benim endişem artçı selesinin rahatlığı konusundaydı. Artçı arkadaş rahatsız olmadığını söyledi. Sonra ben de benim motosiklete artçı oldum, ben de hiç rahatsız olmadım.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
AEA Barkın dünkü programında MT-07'nin karenajlısının yapıldığını 6 ay sonra piyasada olabileceğini söyledi. Çıplak MT-07 çok güzel ama karenajlısının beni daha çok heyecanlandırdığını söylemeliyim. cc yükseltmek için erken olduğuna karar verdiğim için almamıştım mt-07 yi. e ödül gibi oldu bu haber...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)