Yamaha MT-07 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
23 Mayıs 2014, 12:48
#2521
deadline adlı üyeden alıntı
100 kiloluk adama da 60 kiloluk adama da aynı ayar mı yapılıyor bu durumda? Hmmm... İlginçmiş...
Motosikletin maksimum ağırlık sınırları içinde kaldığınız müddetçe, 60 kilo da olsanız, 100 kilo da olsanız, zincir gerginliği "uygun sınırlar" içerisinde kalıyor demek ki.
Asıl; bu motorun şasesini dizayn eden, ona uygun parçaları seçen, oturup hesabını kitabını yaptıktan sonra kullanma klavuzuna neyin nasıl yapılması gerektiğini yazdıran mühendisin, bunu düşünememesi ilginç olurdu.
Dünyaya şahit olmanın yolu, maceranın kendisinden başka bir şey değildir. Çünkü dünyadaki en büyük mutluluk, bu dünyanın şahidi olmaktır.
Reklamlar
-
23 Mayıs 2014, 13:48
#2522
Cam işinin sonucu ne oldu bi arkadaş ilgilenecekti çünkü cam kesinlikle şart yüksek hızlarda çok zorluyor
-
23 Mayıs 2014, 14:02
#2523
Düşünen varsa, şuan Aydın/Nazilli bayisinde boşta bir adet gri renk MT 07 mevcut...Bayi arkadaşımın ismi Onur, benim ismimi söylerseniz yardımcı olur(Anıl)...
-
23 Mayıs 2014, 15:35
#2524
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------
Boşluk bukadar yan ayaktayken.
-
23 Mayıs 2014, 15:45
#2525
tuzsuzdeli adlı üyeden alıntı
Motosikletin maksimum ağırlık sınırları içinde kaldığınız müddetçe, 60 kilo da olsanız, 100 kilo da olsanız, zincir gerginliği "uygun sınırlar" içerisinde kalıyor demek ki.
Asıl; bu motorun şasesini dizayn eden, ona uygun parçaları seçen, oturup hesabını kitabını yaptıktan sonra kullanma klavuzuna neyin nasıl yapılması gerektiğini yazdıran mühendisin, bunu düşünememesi ilginç olurdu.
Belki de fazla detaya giriyorum ancak motosiklet üzerindeki yükün değişmesi motosikletin şasi geometrisini değiştirir. Bu nedenle 60 kiloluk bir sürücünün kullandığı motosikletin zincir gerginliği ile 100 kiloluk sürücünün zincir gerginliği her halükarda farklı olacaktır. Kılavuzda motosiklet üzerinde hiç bir ağırlık olmadan ölçün demiş, ben de okudum bu kısmını. Ölçüm aralığını da zinciri 15 N kuvvetle aşağıya bastırdıktan sonra zincir kılavuzuyla zincir arasında 51-56 mm olacak şekilde ölçün demiş. Japon öyle demiş bu motosiklette ve bahsettiğiniz mühendislik limitlerinde olup olmadığını bilmiyorum ancak pek çok Japon motosiklet kılavuzunda da motosiklet sürücüsü üstündeyken ayarlanmalı der. BU kısmı biraz kafa karıştırıcı oldu. Belki de amortisörlerin kapanma kuvvetine göre sınırlar dahilinde diye düşünmüş olabilirler.
-
23 Mayıs 2014, 16:08
#2526
Olabilir benim zincir bayagi gevsekti ust tarafa cok rahat değiyor du.Yinede sanki biraz daha gevsek olsa daha iyi olur gibi geliyor bana 0.5 cm daha gevsek olsa daha iyi olurdu. Inşallah sorun yasamayiz.
-
23 Mayıs 2014, 19:13
#2527
herkeze merhaba benim bi sorun olcak ducati monster 796 ve yamaha mt07 arasinda kaldim 1 hafta içinde alicam da bi sorun var benim boyun 1.88 kilom da 98 fuarda mt görmüştüm ama o kadar kalabalikti ki yanında zor geçtim üstüne binipte ya nasilmiş fln bakamadim bu hafta sonu gidip 2 sinide bi test edicem ama gene size bi soriyim dedim mt07 altımda çok ufak kalır mı bide ben ktm 390 bindiğimde ayaklarima kramp giriyo vitese ulaşirken bunda da acaba ayni problem yaşarmiyim benim boylarimda bi kullanici arkadaş varsa bana tavsiye verebilirse çok sevinirim.
Teşekürler
-
24 Mayıs 2014, 03:18
#2528
lendron adlı üyeden alıntı
herkeze merhaba benim bi sorun olcak ducati monster 796 ve yamaha mt07 arasinda kaldim 1 hafta içinde alicam da bi sorun var benim boyun 1.88 kilom da 98
fuarda mt görmüştüm ama o kadar kalabalikti ki yanında zor geçtim üstüne binipte ya nasilmiş fln bakamadim bu hafta sonu gidip 2 sinide bi test edicem ama gene size bi soriyim dedim mt07 altımda çok ufak kalır mı bide ben ktm 390 bindiğimde ayaklarima kramp giriyo vitese ulaşirken bunda da acaba ayni problem yaşarmiyim benim boylarimda bi kullanici arkadaş varsa bana tavsiye verebilirse çok sevinirim.
Teşekürler
Boyunuz ne olursa olsun monster cok rahatsiz agresif bir oturus pozisyonu sunuyor dolayisi ile kesinlikle rahatsiz . Mt ona gore cok rahat.
Gidis dersen mt nin klasmani 696 dir. 796 elbette daha hareketli. 796 nin tipi sekli imaji da oldukca yuksek. Ancak fiyat konusu dusundurucu. Zira ducati isletim maliyetleri yuksek .
Ergonomi konusunda hic sikintiniz olmasin kontroller harika(korna haric)
Boy:194
Kilo:105
-
24 Mayıs 2014, 05:13
#2529
ya o kornanın tasarımını yapan çizimciyi varya...hiç mi kontrol etmediniz ya bu şey nasıl çalışıyor diye ? dondourma çubuğu bağlıyıcam oraya.
-
24 Mayıs 2014, 12:29
#2530
astral adlı üyeden alıntı
Düşünen varsa, şuan Aydın/Nazilli bayisinde boşta bir adet gri renk MT 07 mevcut...Bayi arkadaşımın ismi Onur, benim ismimi söylerseniz yardımcı olur(Anıl)...
Hocam teşekkür ederim dün okur okumaz hemen aradım kaporamı gönderdim kısa zamanda bana ulaşaçak umarım.
Bunun dışında sizlere sorum olacak.1.5 sene gsr 600e bindim daha sonra motor işine uzun ara verdim.Fethiyede özellikle yazın 10dk içinde motor yanlış hatırlamıyorsam 104 dereceye yukselip fan açılıyordu tabi bende cayır cayır yanıyordum motor üstünde.MT07 de bu problemi yaşayan varmı aranızda??
-
24 Mayıs 2014, 16:49
#2531
madsky adlı üyeden alıntı
Ölçü olarak ne belirlediniz? Sadece dikdortgen sekil yeterli oldu mu yoksa vida yerleri de actiniz mi?
Dostum ölçü olarak yatayında 1'er cm büküm payım ile 37 cm dikeyine ise kormanın üst kısmı 1 cm büküm payı ile 23 cm olarak yaptım.Delik merkezlerinide üzerinde dikkatli bakarak plastikleri tutan civataların metriğine göre genişlettim. Çok basit yapılabilecek, çok önemli bir aksesuar.Bildiğim kadarı ile 85 dolara yurtdışından satın alan arkadaşımız olmuştu bana maliyeti 10 tl bile olmadı.kazasız belasız sürüşler...
MeDeNiYeT DediĞiN TeK DiŞi KaLMıŞ CaNaVaR
-
24 Mayıs 2014, 17:25
#2532
kendi tasarımım olan radyatör koruma. montajı çok kolay. isteyen olursa yardımcı olabilirim.
daha farklı renklerde de yapmayı düşünüyorum .
http://imageshack.com/a/img844/8998/37og.jpg
-
24 Mayıs 2014, 23:12
#2533
ankara yamaha baydar bana bakım için 240 TL geçirdi. diğer arkadaşlara 225 lire kesip benim neremi beğenmeyip 240 TL kesti cezamı bilmiyorum... ama ağzımı açıp tek kelime etmedim. umarım bu paralar bir taraflarından birgün fitil fitil çıkar... güler yüzle merhaba ben bakım için gelmiştim dememe rağmen sanki ben ugandaca yada filipince konuşuyormuş gibi ne dediğimi 40 saniye falan anlamaya çalışıp sonra da ustanın elinde 3 saatlik iş var diyebilmesine karşın motoru oraya bırakıp gittim. usta güler yüzlü ama gördüğün muamele ile zaten insan onuda unutuyor... kitapçık yada herneyse onu götürmeyi unutmuşum. sırf doldurulması için götürüp bir daha da yolumun asla düşmeyeceği bayidir. kaza geçirip motoru perte çıkarsam türkiyenin diğer ucundaki bayilere götürüp yaptırırım.
-
24 Mayıs 2014, 23:45
#2534
Selam Arkadaşlar.
Garanti el kitabı 11. sayfasında ilk servis bölümü var. İlk serviste işçilik ücreti alınır yazıyor. Yalnız yağı kendimizin götürebilmesine engel bir şey henüz göremedim. Bu konuda bilgisi olan arkadaş var ise paylaşırsa sevinirim..
Keyifli sürüşler.
-
24 Mayıs 2014, 23:47
#2535
asomuncu adlı üyeden alıntı
ankara yamaha baydar bana bakım için 240 TL geçirdi. diğer arkadaşlara 225 lire kesip benim neremi beğenmeyip 240 TL kesti cezamı bilmiyorum... ama ağzımı açıp tek kelime etmedim. umarım bu paralar bir taraflarından birgün fitil fitil çıkar... güler yüzle merhaba ben bakım için gelmiştim dememe rağmen sanki ben ugandaca yada filipince konuşuyormuş gibi ne dediğimi 40 saniye falan anlamaya çalışıp sonra da ustanın elinde 3 saatlik iş var diyebilmesine karşın motoru oraya bırakıp gittim. usta güler yüzlü ama gördüğün muamele ile zaten insan onuda unutuyor... kitapçık yada herneyse onu götürmeyi unutmuşum. sırf doldurulması için götürüp bir daha da yolumun asla düşmeyeceği bayidir. kaza geçirip motoru perte çıkarsam türkiyenin diğer ucundaki bayilere götürüp yaptırırım.
Ankarada ikinci bir bayi olmadığı sürece Baydar böyle devam eder hem tok satıcı hemde tek, durum bu... servisteki elemanlar gene iyi... Fuarda
Yamaha bayilerini biri söve söve şikayet ediyordu adama hak vermeye başladım... Ben biraz yabancı forumlara baktım 53-70(150-210TL) euro arası
yaptırmışlar bakımları.... Yamaha TR şikayet etmek lazım standarttı yok mu işlerin...
-
25 Mayıs 2014, 00:17
#2536
asomuncu adlı üyeden alıntı
ankara yamaha baydar bana bakım için 240 TL geçirdi. diğer arkadaşlara 225 lire kesip benim neremi beğenmeyip 240 TL kesti cezamı bilmiyorum... ama ağzımı açıp tek kelime etmedim. umarım bu paralar bir taraflarından birgün fitil fitil çıkar... güler yüzle merhaba ben bakım için gelmiştim dememe rağmen sanki ben ugandaca yada filipince konuşuyormuş gibi ne dediğimi 40 saniye falan anlamaya çalışıp sonra da ustanın elinde 3 saatlik iş var diyebilmesine karşın motoru oraya bırakıp gittim. usta güler yüzlü ama gördüğün muamele ile zaten insan onuda unutuyor... kitapçık yada herneyse onu götürmeyi unutmuşum. sırf doldurulması için götürüp bir daha da yolumun asla düşmeyeceği bayidir. kaza geçirip motoru perte çıkarsam türkiyenin diğer ucundaki bayilere götürüp yaptırırım.
Ben Samsun'da 150 liraya yaptırdım ve fazla geldiğini düşünmüştüm, sizlerin bakım ücretlerinden haberdar olunca düşüncem değişti.
-
25 Mayıs 2014, 01:12
#2537
cihanaskin adlı üyeden alıntı
kendi tasarımım olan radyatör koruma. montajı çok kolay. isteyen olursa yardımcı olabilirim.
daha farklı renklerde de yapmayı düşünüyorum .
http://imageshack.com/a/img844/8998/37og.jpg
güzel olmuş kesimi nasıl yaptırdın?
-
25 Mayıs 2014, 01:25
#2538
-
25 Mayıs 2014, 01:41
#2539
cihanaskin adlı üyeden alıntı
Lazer kesimde yaptim
peki o malzeme metalmi nerden bulabilirim o malzemeyi
-
25 Mayıs 2014, 01:53
#2540
byhasan adlı üyeden alıntı
peki o malzeme metalmi nerden bulabilirim o malzemeyi
304 paslanmaz da sadece sac olarak mi istiyosun anlamadim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler