Beyler selam,
Motorunu henüz almamış ya da almayı düşünenler için paylaştığınız deneyim ve bilgiler için çok teşekkürler. Ben de sürekli buraları okuyup mt7 için karar vermiştim zaten. Bir aksilik olmazsa beyaz absli'm çarşamba günü gelmiş olacak ve ben de tecrübelerimi sizinle paylaşabileceğim. Umarım yanlış bir karar vermemişimdir. Daha önceden 150'lik ve sonrasında 250'lik kullanmıştım, bu benim için gerçekten baya hızlı bir motor olacak sanırım.
Yılda 1-2 kez balıkesir'e gidicez hanımla, artçılı ve çantalıyken zaten max 130km/h (o da sollarken falan) yaparım diye düşünüyorum, bu da hanımı rahatsız etmez umarım. Olmadı titreşim azaltan jel pad ve topcase'e sırt yaslanmalığı koyup biraz rahat ettiririm artçımı.
Saygılar.
Başka bir konudaki yorumum:
Dostum yakıt tüketimi için herkes "çok yakıyor" diyor. Bi ben ve @asomuncu mu değerleri yakaladı?
Motosiklet rodaj döneminde, o yüzden çok sıkıştırmadan, ECO sürekli açık şekilde sürüş yapıyoruz. Göstergede çıkan ortalama 4.1 Lt / 100 Km ve 250 Km'de 44 TL'lik benzin harcadım. Hatta düz yolda 6. viteste 100 ile gidersen yakıt 3.6'lara bile düşüyor anlık tüketimde.
Birkaç kez gaz açtım. 7000 devirlere doğru 5.5-6.5 Allah ne verdiyse artıyor yakıt tüketimi ancak rodajda olduğum için o devire ulaşır ulaşmaz tekrar devir düşürüyorum. Bence biraz agresif kullanıyorsunuz ya da tamamen şehir içinde 1. 2. viteslerde geziyorsunuz ;)
MT-07 kalkışta bi harika dostum. Birbirine yakın pilotajla XJ6 ile denemek lazım.
MT-07'nin en büyük avantajı gücü elinin altında hissetmen. Gaz kolu çok dolu ;)
İlle de 4 silindir istiyorsan CB600 Hornet çok iyi bir tercih olur. Efsane bir motosiklettir ve XJ6, Hornet ile kıyaslanamaz bile ;) XJ6 beyefendi, 35+ yaş motosikleti. Yumuşak amortisörleri hiç hesaba katmıyorsun ayrıca...
BEN GİZERLERDEN SİPARİŞİMİ BEKLİYORUM
150km'lik kullanım sonucu olan ilk yorumlarım şu şekilde :
Önceki motorum Suzuki Inazumaydı.
MT-07, gücüne göre oldukça hafif bir motor. Inazumanın ağırlığından buna geçince, kontra manevralardaki seri yatışı ve toparlanışı beni oldukça şaşırttı.
Şehiriçi trafiğinde gidon dönüşü bence gayet yeterli. Dur kalk trafikte, pek zorlanmadan her manevrayı yapabiliyorsunuz.
İlk 3 viteste, gerek vites geçişleri gerekse gaz tepkisi oldukça sert, ama yol aldıkça alışıp, bu tepkileri yumuşatıyorsunuz.
Fazla gaz vermeyeyim altımdan kaçmasın diye, kalkışta 2 defa stop ettirdim.
Frenler çok ama çok başarılı. Arka tekerin kilitlendiğinden bahseden arkadaşlar hangi şartlarda nasıl kilitlediler şaşırdım. Sanırım çok agresif kullanıyorlar.
Benim beklentilerim çok yüksek olmadığından olsa gerek, elimden geldiğince test ettiğim herşey beni şaşırtacak derecede iyi çıktı. Manevra, frenler, lastikler, ilk kalkış ve ara hızlanmalar, titreşim.
Inazuma'dan sonra alışması en zor şey amortisörler oldu. MT-07'de amortisörler doğal olarak daha sert. Ama Inazuma, konfor açısından kendi sınıfında Mercedes gibiymiş, bu vesile ile bunu bir kez daha anladım. Eğer oturuş pozisyonunuz doğru değilse, bozuk yolardan, kasislerden geçerken popoyu çok hafif kaldırmıyorsanız, kısa zamanda bel rahatsızlığı yaşarsınız.
Depoyu dizle sıkmakta problem yaşadım. Benim bacaklar bi hayli uzun. Dizimin yerleştiği yerden, yeterince sıkamıyormuşum gibi geldi. İlk fırsatta StompGrip ya da EaziGrip almak lazım (ingiltere fiyatı 26 pound).
Rölantide iken egzos sesinin pek bir dikkat çekiciliği yok. Ama 4000 devir sonrasındaki sese aşık oldum diyebilirim. Çok tok ve birisi kalın diğeri daha tiz 2 tonlu bir ses geliyor. Yoğun trafikte bir iki ara gazına, araçların yol verdiği oldu
Sinyal ve kornanın yerine alışmak kolay değil. Hadi sinyale bir müddet sonra alışıyorsunuz ancak, herkesin yazdığı üzere kornanın yeri çok ergonomik değil.
Kullananların bir kısmı aynaların yetersizliğinden bahsediyordu, ben gayet tatmin edici buldum, zayıf fiziksel yapıda bir adam olduğumdan olabilir. Ne sol ne da sağ aynadan görüşte bir sıkıntı olmadı.
Bridgestone lastiklerin gerek fren gerekse viraj performansları şimdilik iyi. Ne frende ne de virajda bir kayma yaşamadım henüz. Birkaç yüz kilometre sonra, biraz daha zorlayacağım.
Yakıt tüketimi 5.5lt/100km gibi gerçekleşti ki bunun içinde dur kalk trafik de var. Makine sizi sürekli agresif bir kullanıma teşvik ediyor. Uzun yolda sakin kullanımda 4-4.5 şehiriçinde de (sürekli yoğun trafikte kullanmıyorsanız) 5-5.5 civarı bir tüketimi olur gibi geliyor bana.
Zaten 700cc çift silindir 75 beygir gücünde bu karakterde bir motosikletin tüketimi 5.5 civarında olsa benim kabulümdür. MT-07'nin motorunun, Honda Nc 700-750 ile karşılaştırılması abesle iştigal.
İlk 4 viteste, sürekli makine altınızdan kopup gidecekmiş gibi bir his veriyor, tarif edilecek gibi değil.
5 ve 6. viteslerde de, ara hızlanmalarda hissedilir derecede bir ivmesi var.
Yanlış görmediysem 105 derecede fan açıyor. Fan çalıştığı zaman bacakların iç kısmında sıcaklığı hissetmeye başlıyorsunuz. Dış ortam sıcaklığı 22-23 derecede iken bu rahatsız etmiyor, ancak yazın güneşin altında dış ortam sıcaklığı 35-40 olduğunda, bu durum ne kadar rahatsız edici olur, onu önümüzdeki günlerde göreceğiz.
Özetle, isminin hakkını veren, çok güzel ve "eğlenceli" bir asfalt makinesi. Ben 250cc den geçtiğim için, motorun gücü ve torku, hayal ettiğimden bile daha ötede, dolayısı ile mutluluktan ağzım kulaklarıma vardı diyebilirim.
Bu gücün, çoğunluğun çirkin bulduğu "naked" stilde bir makineden çıkması, pek çok kişiyi şaşırtacaktır buna eminim.
Benim gibi, senenin 350 günü şehirde kullanacaksanız, senede birkaç kere de bin-ikibin kilometrelik uzun yola giderim derseniz, sizi mutlu edecektir.
Dünyaya şahit olmanın yolu, maceranın kendisinden başka bir şey değildir. Çünkü dünyadaki en büyük mutluluk, bu dünyanın şahidi olmaktır.
Arkdaşlar
2. Partiden spariş verip bekleyen kimse yokmu ??
gelen giden hiç bişey yok
haberde yok ?
ses seda yok ?
bi yardım yaa gören bilen yok mu
Nisan partisi iptal edilmiş nisan partisindeki motorlar mayıs sonu veya haziran bası gelecekmis (Delta motor oyle diyor)
Ben siparis verdiğim bayi aradım,bayi haftasonuna kalmadan geliceğini, en geç çarşamba günüde teslim alıcağımı söyledi. Mt-07 Kırmızı(abs) için. 26 mart sipariş vermiştim,heralde 2.ci parti oluyor
banada calısanlardan bırı mayıs sonu bırı bu hafta dıyor kırmızı abs ıcın anlamadım gıttı guvenılmez bu adamlara
Kornaya bende alışamadım,parmağım neredeyse yetmiyor, benzin konusunda da fazla hızlı gitmeden düşük değerler elde etmek mümün 70-80 ile bayiden eve dönerken 4.2 litreyi gördü anlık yakıt göstergesi, bu arada,artccı selesinin altındaki alet takımını çok başarılı buldum,aletleri seleye sabitlemişler bu sayede şangır şungur ses yapmıyor,ayrıca artcı selesinin altından çıkan o ince çelik kablo kask bağlama kablosu,ve yine ayrıca arkaya soft çanta veya sosis çanta bağlamak isteyenler için 4 tane tutturmalık yer var,sele içinde, artçı selesi çok dolu söküp takması çok kolay.
ama arkadaşlar normal seleden rahatsız olan birtek benmiyim ? bacaklarımı hafiften kesiyor demiştim başka kimse yaşamadımı böyle birşey ?
Resimleri gördükçe bir gün biz bekleyenlerin de motoruna kavusacağına biraz daha inancım artıyor
Motorunu alan arkadaşlara kazasız,cezasız sürüşler Rabbim asfaltı çok yakından göstermesin hiç birimize
Mhb . Arkadaslar mt 07 sahibi olanlara hayırlı olsun. Allah kazadan beladan yarattıgı herturlu serden sizleri ve bizleride korusun. mt 07 ye kavustugunuz ıcın sizler kadar bir fz6 fazerci olarak bende cok sevindim.
Mt 07 hayranı olarak merak ettigim bıkac sorum olacak Artcı konforu nasıl , hızlanma sonrası ruzgyardan dolayı dengesi virajlara girmesi bide kawazaki er-6 ile ses bakımından kıyaslarsak nasıl bı sesi var .er-6 bana gore traktor gibi geldıgı ıcın tercıhlerimin arasından elemiştim . Deneme sansım olmadıgı ıcın meraklanıyorum cunku sızdeki yorumlara gore fazerimi satıp mt07 almayı planlıyorum . Simdiden tesekur eediyorum .Kazasız belasız keyifli surusler diliyorum
Bide 0 dan 100 ' e kac sn yede cıkıyor bu canavar
Arkadaşlar bugün delta ile konuştum yamaha sevkiyatları durdurmuş. Mart 15 den beri bekliyorum insan evladına bu yapılmaz. Mayıs sonu diyorlar şimdi bende siparişi iptal ettim. Honda dan nc750 x aldım . Kızgınlığım 7.000 tl ye patladı. Pazartesi plaka takılacak. Böylece mt 07 maceram başlamadan bitti. Alanlara hayırlı olsun. Bir daha vitrin de görmeden yamaha nın yanına uğramam.
Hayırlısı olsun, 7000'e patladı diye düşünmeyin, daha farklı bir motor almışsınız... MT-07 öyle uçuyordu, böyle kaçıyordu diye düşünmeyin sonradan, aldığınız motorun konfor ve uzun yola gelme gibi avantajları üzerinde durun, onları kullanın...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)