Yamaha MT-07 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Redneck adlı üyeden alıntı
kuyruklu palavra
o oktan meselesinin son hıza veya hızlanmaya etkisi yok,biraz araştırın,hadi bilmesek şaşırıp kalacağız valla.
Kımseye yalan borcum yok forumlardan bu yuzden elımdeng eldıgınce uzak dururyorum mt olayı olmasa ugraamzdımda zaten tanımadıgı ınsanalra herkez kafasına esenı soluyor kımseye yalan borcum yok kımseyıde ınandırma derdım yok arastırma konusuna gelırsek olay egıtımse oyomotıv makına mezunuyum ısse yetkılı servıs master teknısyenım yetmedı mı hobı olrak motor toplarım ve oktan sayısı demek yakıt kalıtesı buda verımlı yanma demek ıcten yanmalı motorlarda ne kadar yuksek derece patlama olursa o kadar fazla guc uretılır nokta ayrıca bana yalancı dıyen sen en kısa suurede arkadaslardan alıp pro camla cekıp koyucam gorursun ve umarım o zaman utanırsın ınsanları ezbere ıtham etmekten ...... Hadı sız devam edın bılgı falan olamaz buralarda anca hakaret suclama vakıt kaybı olur
cb125e (5000km) --- CBR250R (11500km ) CBR 650F (0KM ---- )
Reklamlar
-
dream_rider adlı üyeden alıntı
Kımseye yalan borcum yok forumlardan bu yuzden elımdeng eldıgınce uzak dururyorum mt olayı olmasa ugraamzdımda zaten tanımadıgı ınsanalra herkez kafasına esenı soluyor kımseye yalan borcum yok kımseyıde ınandırma derdım yok arastırma konusuna gelırsek olay egıtımse oyomotıv makına mezunuyum ısse yetkılı servıs master teknısyenım yetmedı mı hobı olrak motor toplarım ve oktan sayısı demek yakıt kalıtesı buda verımlı yanma demek ıcten yanmalı motorlarda ne kadar yuksek derece patlama olursa o kadar fazla guc uretılır nokta ayrıca bana yalancı dıyen sen en kısa suurede arkadaslardan alıp pro camla cekıp koyucam gorursun ve umarım o zaman utanırsın ınsanları ezbere ıtham etmekten ...... Hadı sız devam edın bılgı falan olamaz buralarda anca hakaret suclama vakıt kaybı olur
Patron-hemen sinirlenme de, 26 bg tek silindir makine için 182 top speed çok ^^İYİ^^ bir değer gibi geldi, abimde 2010 Yamaha mt-03 var(660cc-tek silindir-ıslak ağırlık 183 kg,48 bg,58 nm tork); bu makine 175 km/h limitöre giriyor-yarı gücündeki 250r'ın 182 yapması mucize gibi...Umarım yakında Motor'dan ses geliyor diye konu açmazsın burada...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------
dream_rider adlı üyeden alıntı
Kımseye yalan borcum yok forumlardan bu yuzden elımdeng eldıgınce uzak dururyorum mt olayı olmasa ugraamzdımda zaten tanımadıgı ınsanalra herkez kafasına esenı soluyor kımseye yalan borcum yok kımseyıde ınandırma derdım yok arastırma konusuna gelırsek olay egıtımse oyomotıv makına mezunuyum ısse yetkılı servıs master teknısyenım yetmedı mı hobı olrak motor toplarım ve oktan sayısı demek yakıt kalıtesı buda verımlı yanma demek ıcten yanmalı motorlarda ne kadar yuksek derece patlama olursa o kadar fazla guc uretılır nokta ayrıca bana yalancı dıyen sen en kısa suurede arkadaslardan alıp pro camla cekıp koyucam gorursun ve umarım o zaman utanırsın ınsanları ezbere ıtham etmekten ...... Hadı sız devam edın bılgı falan olamaz buralarda anca hakaret suclama vakıt kaybı olur
Tek ilgilendiğim 100-182 km/h hızlanması(akselerasyon) kaç saniye(yada kaç dakika sürüyor)? ve düz yol mu? yoksa yokuş aşağı?....
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------
Bi video atsan da-herkesi sustursan...Şahsen youtube'den de görsem-inanırım ve şahsım adına - şahsından da herkesin önünde özür dilerim...ama maalesef,fakat,mamafih this mission is inposible!!!...
-
Arkadaşım birilerini ikna edicem diye ne gerek var aşırı hız yapmaya?Bence sende tanımadığın insanların gazına gelip kendini riske atıcaksın.Bu şekildeki atışmalar bişey kazandırmaz kimseye.Konuyu gereksiz uzatmayın.
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Akrapovic egzoz mt 07 ustunde resımlerde gormustum alan arkadaslar motorun aksesur konusunda bayılerden bılgı alan varmı acaba
-
Motorumu ıkı ay once sattım ve suan mt dusunuyorum ama sırf kendını herseyı bılen sanan arkadaslar ıcın arkadaslarımdan ayarlıcam pro camla yayınlıcam tubeda da goruceksınız bakalım o zaman nasıl yorumlar gelıcek zevkle beklıcem.....
-
dream_rider adlı üyeden alıntı
Motorumu ıkı ay once sattım ve suan mt dusunuyorum ama sırf kendını herseyı bılen sanan arkadaslar ıcın arkadaslarımdan ayarlıcam pro camla yayınlıcam tubeda da goruceksınız bakalım o zaman nasıl yorumlar gelıcek zevkle beklıcem.....
kardeş boşver motordan anlamayan insanlarla uğraşma.Cahilliği üstüne ayıpla örtmeye çalışıyor hakaret vs.Ben cbr 250 r sahibiyim defalarca +170 ve bir kez de 179 gördüm 182 yapmış olman da olası.mt 03 gibi naked rüzgar alan bir motorla kıyaslamasından motorlar hakkında ne kadar bilgisi olduğu belli.Üstüne üstlük motordaki max hız konusunun sadece beygir gücüyle orantılı olmadığını ,şanzıman oranı, rüzgar sürtünmesi ,yapabileceği devir miktarı gibi etkenlerle de çok rahat değişebileceğinin farkında olmamakla beraber biliyormuşcasına üste çıkmaya çalışıyor.Ben olsam kaale bile almazdım video falan gerek yok araştırsa sayısız kullanıcıdan değerleri öğrenebilir.Araştırmak zor geliyorsa susmayıda bilmeli
2 Teker bir başka !
-
dream_rider adlı üyeden alıntı
Motorumu ıkı ay once sattım ve suan mt dusunuyorum ama sırf kendını herseyı bılen sanan arkadaslar ıcın arkadaslarımdan ayarlıcam pro camla yayınlıcam tubeda da goruceksınız bakalım o zaman nasıl yorumlar gelıcek zevkle beklıcem.....
şampiyon bi dur,bi sakin ol,ben sana eğitimsizsin demedim,aç araştır dedim, içten yanmalı motorlarda 97 oktan benzinin daha fazla patlama yapması gibi birşey yok,150 oktan benzin çıkartsalar cbr 250, 250 km hız mı yapacak ? bunu herkesden önce senin bilmen lazım madem oraları okumuşsun,ayrıca,hala araştırmamışsın,video falan çekme,tamam görmüşsündür 180 falan boşuna uğraşma,AMA BENZİN 95 VEYA 97 OLDUĞU İÇİN DEĞİLDİR O
edit: sülüman, gülüm sen bi dur ya,atlama hemen,ben olsam kaale almazdım diyorsun biryandan da laf yetiştirmeye çalışıyorsun olmuyor yani.
-
Olay gaza gelmek falan degıl sureklı yapıtıgım bır hız kımısı ıcın fazla kımısı ıcın normal bu kısmı tartısmam evet kabul kanun dısı 182 dıye ozellıkle yazmam o noktaya geldıgınde beyın yakıt kesıyor ve tekrar 179 dusuyor bır ıkı sn orda kaldıktan sonra tekrar yukselıyor .... Hala oktanla alakası yok dıyorsun neyle alakası var kalıtelı yakıt olucak ki yanma kalıtelı olsun o zaman benzın ıcıne koy bırseyler dusur oktanı yanma kalıtesını bakalım ne kadar gıdıcek ben sahsen dısel karısmıs benzın koydum bır sure 5 000 d/dk gecemedı neysekı oran fazla olmadıgı ıcın bujı ıslanmadı ve ateslemeyı kesmedı .
NOt olarak soylıyım denemesı bedava olmasada azıcık pahalı shelle hıc bır tıcarı kazancım yoktur nıtro plus97 ılk depoda fark olmıcak ama ıkıncı depoda fark olucaktır gaz tepkısı ıvmelenme farklı oluyor cıddı olarak hıssedıyorsunuz bunu ama bu seferde menzıl kısalıyor ozellıkle az beygırlı makınalarda fark cok daha belırgın... Son olarak bana araştr falan dıyorsun ben bızzat denedım oyle google ıkı kelıme yaz ara demekle olmuyor hersey hatta sana bır tıyo ıstersen tıner koy bakalım nolucak ama sonra motorum yag yakıyor falan dersen sorumluluk kabul etmıyorum ....
-
-
Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.
Biri bana su paragrafı acıklayabılır mı hem dıyorkı az oktan daha cok performans verır hemde az oktan vuruntu yaptıgı ıcın performans dusmesıne neden olur???? bırsey daha eklıyelım yuksek devır cevıren motorlarda oktan sayısının artması daha verımlıdır buda benden olsun daha da ugrasmıcam ıstersenız sız su koyun oyle calıstırın yeter dunyayı ben duzeltıcek degılım ....
-
dream_rider adlı üyeden alıntı
Olay gaza gelmek falan degıl sureklı yapıtıgım bır hız kımısı ıcın fazla kımısı ıcın normal bu kısmı tartısmam evet kabul kanun dısı 182 dıye ozellıkle yazmam o noktaya geldıgınde beyın yakıt kesıyor ve tekrar 179 dusuyor bır ıkı sn orda kaldıktan sonra tekrar yukselıyor .... Hala oktanla alakası yok dıyorsun neyle alakası var kalıtelı yakıt olucak ki yanma kalıtelı olsun o zaman benzın ıcıne koy bırseyler dusur oktanı yanma kalıtesını bakalım ne kadar gıdıcek ben sahsen dısel karısmıs benzın koydum bır sure 5 000 d/dk gecemedı neysekı oran fazla olmadıgı ıcın bujı ıslanmadı ve ateslemeyı kesmedı .
NOt olarak soylıyım denemesı bedava olmasada azıcık pahalı shelle hıc bır tıcarı kazancım yoktur nıtro plus97 ılk depoda fark olmıcak ama ıkıncı depoda fark olucaktır gaz tepkısı ıvmelenme farklı oluyor cıddı olarak hıssedıyorsunuz bunu ama bu seferde menzıl kısalıyor ozellıkle az beygırlı makınalarda fark cok daha belırgın... Son olarak bana araştr falan dıyorsun ben bızzat denedım oyle google ıkı kelıme yaz ara demekle olmuyor hersey hatta sana bır tıyo ıstersen tıner koy bakalım nolucak ama sonra motorum yag yakıyor falan dersen sorumluluk kabul etmıyorum ....
benzinle karışmış dizel yakıt mı koydun ? dizel arabaya sakın benzin koyma da motor inmesin sonra, sen galiba derslerde hep uyumuşsun,kaliteli yakıt diye bişey yok,ozaman benim eski motorun ninja 250 ye 97 koysam 200 ü geçicek alet yani,ayrıca uzmanlar diyor ki,95 yerine 97 koysanız bile bu ancak güçlü motorlarda biraz performans arttırır ama biraz,yani gerçekten biraz 10 km yok yani.
sen benzile karışmış tnt veya a4 tozu koy bence bide bunları dene
-
Şu oktan konusu uzun zamandir aklimi kurcaliyordu.. Turkce sayfalarda bi kere dogru bilgi yok hic aramayin.. İngilizce duzgun aciklamali birkac site var..kisaca ozet gecmek gerekirse;
Sıkıştırma orani oktan ile alakali ama birkac degisken daha giriyor devreye(sicaklikla alakali bir dalga)
Genel olarak motosikletler icin 12:1 sıkıştırma orani icin 96-97 oktan denilmiş.cbr 250 de oran 10.7:1
Gunluk kullandigimiz arabalarda sıkıştirma orani 8-10 arasi..
Motor teknolojisi arttikca gereken oktan miktari dusuyor.. Direk enjeksiyonlu motorda 12:1 de 96-97 kullanilmali..
Gerektiginden yuksek oktan kullanmanin zarari ve faydasi yok ama dusuk oktan kullanmanin zarari var.. Gerci yeni teknoloji motorlar(enjeksiyonlular) vuruntuyu farkedip kendini duzenliyormus..
Cbr 250 de kullanilmasi gereken en dusuk oktan 91 diye belirtilmis.(ingilizce manual). Sonuc olarak 91 oktan ustu her benzin is gorur ama oktan arttikca performans duser.. Ozetle 97 oktan 95 oktandan daha performanssizdir.
-
dream_rider adlı üyeden alıntı
Kımseye yalan borcum yok forumlardan bu yuzden elımdeng eldıgınce uzak dururyorum mt olayı olmasa ugraamzdımda zaten tanımadıgı ınsanalra herkez kafasına esenı soluyor kımseye yalan borcum yok kımseyıde ınandırma derdım yok arastırma konusuna gelırsek olay egıtımse oyomotıv makına mezunuyum ısse yetkılı servıs master teknısyenım yetmedı mı hobı olrak motor toplarım ve oktan sayısı demek yakıt kalıtesı buda verımlı yanma demek ıcten yanmalı motorlarda ne kadar yuksek derece patlama olursa o kadar fazla guc uretılır nokta ayrıca bana yalancı dıyen sen en kısa suurede arkadaslardan alıp pro camla cekıp koyucam gorursun ve umarım o zaman utanırsın ınsanları ezbere ıtham etmekten ...... Hadı sız devam edın bılgı falan olamaz buralarda anca hakaret suclama vakıt kaybı olur
Eğer motorunun yüksek oktanlı benzinle performansı artıyorsa ateşleme veya yanma ile ilgili bir sorunu var demektir. Oktan sayısının yüksek olması sadece vuruntu noktasını yukarı taşır, başka da bir etkisi yoktur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:18 ----------
Ya arkadaşlar, sürekli bir şeyler atıp tutuluyor, hiç kimse kendisine soruyor mu oktan sayısı ne demek, nasıl tespit ediliyor ve ben bunun ne anlama geldiğini biliyor muyum diye ? Oktan sayısı sadece ve sadece motorun vuruntu noktasını etkiler. Sizin 98 oktana ihtiyaç duyacak kadar sıkıştırma oranı yüksek bir motorunuz varsa, o motor zaten o sıkıştırma oranının etkisiyle performansı yüksek ve tüketimi düşük bir motor olacaktır,95 oktanla da doğru dürüst çalışamayacaktır.
LPG'nin oktan sayısı da 110 falandır. O zaman arkadaşların yorumuna göre en iyi performansı LPG ile almamız gerekir değil mi ? Ancak malesef paratikte öyle bir şey yok çünkü doğru değil.
-
Bujiyle 5HP, filtre ile 10HP alınan ülkemizde, oktan yükselterek 10km/h hız yükselmesi de olağan bir durum bana göre Oktan meselesi ise sıkıştırma oranı ve vuruntu ile alakalı bir mevzu,kısaca detaya girmeden birşey yazayım "Oktan sayısı artması,sıkıştırma durumunda yanmanın daha geç olmasını sağlar. Mesela yüksek oktan ihtiyacı gerekli bir motora düşük oktanlı benzin koyarsanız yanma daha erken olur ve zamanlar karışır,motorun çalışması dengesizleşir. Yüksek oktanın aman aman performansa etkisi yoktur,hele ki oktan gereksimi düşük olan motora yüksek oktanlı yakıt koymak sadece cebinizdeki para çıkışını hızlandırır Arkadaşımız LPG örneği vermiş, bence çok iyi olmuş!
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:35 ----------
CBR 250'li arkadaşlar biraz üzülecek ama göstergedeki rakamlar yanıltıcıdır, hata oranı her göstergede farklıdır, bu %5-10-15 vs diye gider,net değer veren gösterge yoktur. Malesef motorunuzun,uygun koşullarda (düz zemin,rüzgarsız ortam,deniz seviyesi vs vs) hızı 140-146km/h arası değişmekte,bunu ben söylemiyorum,yurtdışı yayınlarda ölçüp yazmışlar. Buyrun;http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR250R_(2011)
İtalyanlar sadece motorları değil, hayalleri de yaratırlar
-
MT07 güzel motor. Yakında test etme imkanı bulacağım. Sonrasısnda bende deneyimleri yazarım burada.
Bu arada, cbr250 ile 182 gördüm diyen arkadaşa karşı yapılan yorumlara üzüldüm.
Eğer rodajı çok iyi yapılmış bir cbr üzerinde hafif biri ile aşağı eğimli bir yolda gazı köklerse bir süre sonra bahsettiği hıza çıkıyor. Bunu bende denedim ve eski motorum cbr250 nin ibresinde 180 gördüm. Tabi o gösterge doğruysa! Yani o anda gps ten hız tespiti yapılsaydı acaba 180 miydi? Bunu bilemem. Ama o göstergeler 180 görüyor arkadaşlar.
-
CBR muhabbetini ya cbr topiginde ya da acacaginiz baska bir topikte yapsaniz daha uygun olur beyler, mt7 ile ilgili birsey yazilmis diye giriyorum, yok 170 yapar yok 180 yapar muhabbetlerinden baska birsey gormuyorum, hadi onu gectim, bahsi gecen mototr da mt7 degil. Acin bi baslik, orda sabahlara kadar kac yaptiginizi yazin, nacizane onerimdir.
Bu arada deryalinin de soyledigi gibi, gostergede 180 gormeniz, 180 yaptiginiz anlamina gelmiyor, eger gercekten kac yapabildiginizi merak ediyorsaniz, takin bir gps, hem gostergeyi, hem de gps hizini acacaginiz baslikta yazin da biz de bilelim arada ne kadar fark oldugunu. Basligi da cbr 250 son hiz, gps hizi falan gibi birsey yazarsaniz, ilerde bu yonde arama yapan insanlar actiginiz topigi kolayca bulur ve yazdiklarinizi gorurler.
Son olarak da bu konuyla ilgili olarak diyorum ki, cbr250 nin duz yolda motor gucuyle gercekten 180 yapmasi mumkun degil, gps hizi tabii, gostergeden bahsetmiyorum. Yok arkadan ruzgar aliyodum, yok yolda tatli bi egim vardi muhabbetlerini de bi zahmet geciniz, eger son hiz denemesi yapacaksaniz, bunu duz yolda yapmaniz gerekir, yokus asagi motorsuz bisikletler de 100 km civari hizlara cikabilir
MT7 nin plastik kalitesi oyle aman aman degil, orasi dogru. iyi de bu alet yurtdisinda budget bike dedikleri, yani keseye uygun, ucuz motor sinifinda bir alet. mt7 den bir fjr 1300 isciligi beklemeyin, bekliyosaniz da daha cok beklersiniz
Amac herkesin alabilecegi fiyata, mumkun olan en mantikli ve iyi motoru yapmaksa eger, su anda bu isi mt7 den daha iyi yapan bir motor yok bu sinifta. herkesin alabilecegi kismi da bizim ulke icin gecerli degil pek ama yine de rakiplerinden daha uygun fiyatli oldugu bir gercek. Eger kullanimi da testlerde anlattiklari gibiyse, ben sifir, abs li bir er6 yerine abs li mt7 yi tercih ederim, arada nerdeyse 5 lira fark var, kimse kusura bakmasin, aralarinda 5 liralik kalite farki yok. 2006 abs li er6 kullandim 1 sene, cok sevdim, cok guzel motordu, mt7 ile aralarinda gozume carpan en buyuk fark depo idi, birinde metal birinde plastik. MT7 nin deposu plastik ama 20 kilo daha hafif yani.
Sonuc olarak ivir zivir bazi parcalari plastik diye mt7 yi tercih etmiyor olabilirsiniz, sizin zevkinizdir, seciminizdir ama bu mt7 nin su anda sinifindaki en mantikli secim oldugu gercegini degistirmez, bu f/p oranini baska motorda bulamazsiniz. Bana gore cekinecek bir sey varsa eger, o da uzun vade de sorun cikaracak parcasi olup olmadigidir, bunun icin motora supheyle yaklasmayi anlarim, sonucta yeni motor.
Ben yine de bu sinifta motor alacak olsam, oyumu mt7 den yana kullanirdim.
-
Yeri değil ama cbr 250
Gps ile kayıt edilmiştir
Activity type: -
Description: -
Total distance: 46.70 km (29.0 mi)
Total time: 38:55
Moving time: 36:08
Average speed: 71.98 km/h (44.7 mi/h)
Average moving speed: 77.55 km/h (48.2 mi/h)
Max Speed: 150.37 km/h (93.4 mi/h)
Average pace: 0.83 min/km (1.3 min/mi)
Average moving pace: 0.77 min/km (1.2 min/mi)
Fastest pace: 0.40 min/km (0.6 min/mile)
Max elevation: 224 m (734 ft)
Min elevation: 56 m (183 ft)
Elevation gain: 391 m (1283 ft)
Max grade: 14 %
Min grade: -8 %
Recorded: 06/03/2014 16:59
-
Bu motora çok haksızlık ediliyor ya.Bu fiyata Türkiye şartlarında bence harika bir makina.Bir de plastik konusu var ki.Plastik hem hafiflik sağlar hem de sağlamdır.Takılmayın o kadar.
-
[IMG][url=http://hizliresim.com/eoMp5R][/url[/IMG]
-
TAYFUNBORA adlı üyeden alıntı
Bu motora çok haksızlık ediliyor ya.Bu fiyata Türkiye şartlarında bence harika bir makina.Bir de plastik konusu var ki.Plastik hem hafiflik sağlar hem de sağlamdır.Takılmayın o kadar.
Ama paşa torunuyuz biz, saray soylusuyuz,,, Plastik depolu motora nasıl bineriz ulan. Sonra ne derler! Arkadaşımın motorunun deposu metal olacak benimki plastik, hemi de 17 küsür para vericem öyle mi... Aptal olmamız gerek bunun için.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)
Bu Konudaki Etiketler